Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Hier ook zo'n kokhalzert... De badkamer/wc en keuken zijn niet mijn favoriete stekjes de afgelopen weken.
Rijstkorrel: hoop voor je dat die twee weken snel voorbij vliegen; kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Maar wat Visotsky ook al zei; 6 weken is nog vroeg voor een echo... Waarom moest je eigenlijk nu al voor een echo?

Over reuk/misselijk; ik had vandaag voor het eerst last. Ik liep de kantine op mijn werk binnen en daar lagen frikadellen. Niks mis mee zou je zeggen, nou; ik vond het enorm stinken en werd gelijk misselijk! Had gelijk geen trek meer in mijn eten! Na de pauze erg moe en hoofdpijn. Hoeft natuurlijk niet persé van de zwangerschap te zijn maar is eigenlijk de eerste dag dat ik me niet helemaal fit voel. Slaap 's nachts ook niet zo heel goed; moet er regelmatig uit om te plassen en lig niet meer lekker op mijn buik. Vanavond maar lekker vroeg mijn mandje in!
India, wat rot. Sterkte.

Rijstkorreltje, wat een spannende weken ga je krijgen. Probeer je niet te druk te maken.

Ik heb geen last van verbeterde reuk. Alleen af en toe een misselijkheidsvlaag (en dan ook heel af en toe). Dus hoop dat het zo blijft.
Bij mij net zoals bij Pipi, alleen af en toe misselijkheidsvlagen, maar verder geen verbeterde reuk of zo.

Merk wel dat ik minder trek heb. Snaai minder tussendoor. Is weer een voordeel.

Ik ben daar ook zo bang voor Rijstkorreltje. Ik krijg vrijdag de echo en dan ben ik rond de 6 weken. Dus weet dat er ws nog niets te zien is. Maar ga me dan ook heel erg druk maken, terwijl dat misschien nog geen eens hoeft. Maar de vorige keer had ik bij 7 weken een echo, was nog niets te zien. Week daarna was het vruchtje wel gegroeid, maar geen hartje. Vlak daarvoor was het mis gegaan. En nu krijg ik zelfs nog een week eerder een echo.

Maar op de IVF afdeling zeiden ze dat zij al veel kunnen zien dan. Dus daar vertrouw ik dan op.

Maar kan je helemaal begrijpen dat het spannende weken gaan worden.
India, hopelijk lees je mijn bericht nog en daarom hierbij heel veel sterkte en een
Bij mij eigenlijk hetzelfde gevoel als bij iedereen (gelukkig). Voel me ook niet continue misselijk, maar wel met vlagen (heb wel het idee dat het wat erger wordt) en ben vandaar voor het eerst moe, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik al 1,5 week slecht slaap. Nog ruim 2 weken voor mijn eerste bezoek aan de vk en ik hoop dat dan alles goed is en dat er een hartslag te horen is, dat zou mij in ieder geval erg geruststellen.

Verder op het werk weinig concentratie. Ik zit meer op internet om te zoeken naar allerlei informatie...
Hallo,

Daar ben ik weer sinds lange tijd sorry hoor maar kan niet altijd iets schrijven.

India heel veel sterkte ermee.

Ben er zelf ook wel een beetje bang voor maar misschien omdat het de 1ste is en ik al op leeftijd ben! Ik heb daarom ook nog geen afspreek gemaakt bij de arts. Vanmorgen wel gebeld maar was te laat met bellen moet tussen 8 en 10 dus dan maar morgen bellen.

Verder alles wel goed, ook last van sterke reuk dus kokhalzen maar heb nog niet overgegeven. Ik ben wel heel erg moe lig na mijn werk op de bank te slapen erg he?? Hoop dat dat snel over is want ben normaal overal zo druk mee. Mijn borsten zijn ook al gegroeid waar mijn vriend wel blij mee is haha En ik heb juist meer trek heb constant honger niet meer normaal maar probeer er niet teveel aan toe te geven het moet er tenslotte straks ook weer allemaal af!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar kan het af en toe niet bij houden omdat ik er maar zo weinig op zit maar wens iedereen het beste..
Vis; hier ook een sterk verminderde conditie, ben veel eerder buiten adem. Dat is eigenlijk raar zo in het begin of hebben meer dat?

Mijn reuk is ook sterker geworden, dit had ik bij Nesta ook al zo sterk.Inderdaad Star, parfum is al snel uit den boze, nieuwe bedje Nesta vind ik enorm stinken terwijl ik weet dat dat wel meevalt en dat soort dingen. Vind het ook wel grappig. Verder ook misselijkheidsvlagen check, zere borsten check (heb ze al vast als ik moet rennen ) verder alles wel oke . Jeuk is afgenomen bij jullie ook?

O ja boeren hier ook check, ik ben een charmante vrouw op het moment haha.

Rijstkorreltje, nog 2 weken en dan weet je meer of over je kleintje. Snap dat je het spannend vindt maar klinkt logisch dat het nog vroeg is.
Lala, veel plezier met je echo morgen!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
India wat ontzettend naar, ik wens je ook veeeeeel sterkte.

O Rijstkorrel, ook voor jou een beetje spannend. Hopelijk was het gewoon nog te vroeg en zie je op 27 jan wel een

Hier ook enorm versterkte reuk. Etensluchtjes zijn gewoon sowieso uit de boze, echt alles wat warm is en naar eten ruikt, bah! Bij luier verschonen knijp ik altijd m'n neus al dicht, haha.

En wat ik nooit gedacht en zeker niet gehoopt had: ik heb al twee keer moeten :puke: !!! (sorry voor het onsmakelijke poppetje hihi)

Vorige keer nul komma nul last gehad van misselijkheid of overgeven en nu dus wel. Haha, Star, zus zei ook al: dan krijg je een tweeling! We zullen het zien donderdag....

Maar niet echt leuk dus, ben ook echt enorm moe. Maar omdat ik tot 22.00u heb zitten werken vandaag, mocht ik van mezelf nog even op het forum. Maar na deze post ga ik slapen!!!! Echt maf, de vorige keer had ik daar ook totaal geen last van, kon met minder dan 8 uur slaap af. Nu is 9 uur zelfs te weinig. Nou ja, ik zal verder niet klagen, want ik ben gewoon hartstikke blij met deze zwangerschap! Jiehoe!

Zo, toch weer een lekker vrolijke afsluiting.
Hoera een gezien. Zag er helemaal goed uit, ondanks dat ik een heftige griep heb toch een lichtpuntje vandaag. Er was nog wel een 2e vruchtzakje te zien, maar dat was leeg en zal nog verdwijnen en geen kindje worden. Nu over 3 weken weer een echo om exact te bepalen wat de uitgerekende datum word, aangezien niet helemaal duidelijk is wanneer ik zwanger ben geraakt.

Rijstkorreltje; wat balen en wat een stress is dat zeg. Mag je nu pas over 2 weken terug komen? Brrr..das lang.

Nala; ze kunnen idd vroeg in de zwangerschap al veel zien. Ze kunnen bijv aan de ontwikkeling van het eitje (op zo'n ivf afdeling) al een heleboel zien, of dat perfect rond is of afwijkingen vertoond en of het er 2 zijn?!
Goedemorgen goed ruikende vrouwen! (Bepaal voor jezelf maar welke betekening van deze dubbelzinnige opmerking van toepassing is!)

Lala; wat fijn dat je het hartje hebt gezien! In de tabel staat wel een datum dat je uitgerekend bent; is dat een schatting? Konden ze ook geen indicatie geven aan de hand van de afmetingen ofzo?

Rebbel; je kan zien dat jij al een ervaren moeder bent; als je met één hand - omdat je met de andere je neus dicht knijpt - een luier kan verschonen!

Dierewier; Dus jij zit onder je burgerlijke dekentje een beetje te boeren? Klinkt heel charmant (en herkenbaar)!

Nensje; Hier bij mij thuis ook een man die erg te spreken is over de visuele voordelen van de zwangerschap!

Gympy; ik slaap ook enorm slecht! Is het bij jou omdat je te druk bent in je hoofd/je zorgen maakt of ligt je lichaam niet meer zo lekker als voorheen? Ik ben de laatste week op mijn werk ook niet erg productief; maar internet maakt overuren!

Nala; spannend vrijdag je echo! Je noemt de IVF-afdeling; ben jij zwanger geworden via IVF?

Ikzelf voel me vanaf gisteren niet zo goed. Niet lichamelijk, maar maak me druk. De eerste dagen dat ik wist dat ik zwanger was leek het wel of ik een adrealinestoot of iets dergelijks had. Voelde me super, kon de hele wereld aan. Liet me door niks uit het veld slaan. Voelde me ook echt zwanger; had wel geen last van zwangerschapskwaaltjes, maar voelde wel duidelijk die bandenpijn wat ik aanmerkte als teken dat er hard gewerkt werd aan de ontwikkeling daarbinnen. Vanaf gisterenmiddag kwam de dip; voelde niks meer, kreeg hoofdpijn en was hartstikke moe. Ging me ineens zorgen maken; zou het hartje nog wel kloppen? Is het kindje wel gezond? Enz. enz.

Over die laatste vraag. Mijn nichtje (de dochter van de zus van mijn moeder) heeft het Syndroom van Rett. Dat is een meervoudige handicap die vrijwel alleen bij meisjes voorkomt. Deze kinderen worden gezond geboren maar op den duur raken ze zeer ernstig verstandelijk en lichamelijk gehandicapt. Met een vruchtwaterpunctie kan gekeken worden of ons kindje dit syndroom ook heeft. Ik ben daarom vrij zeker dat ik de punctie uit wil laten voeren. Dat doen ze in ons ziekenhuis (pas) bij 16 weken.

Het is nog wel heel vroeg in onze zwangerschappen, maar weten jullie al of jullie de onderzoeken laten doen?
Hoera voor Lala!

Kruip maar lekker in je bedje met een kruik en een lekkere pot thee...

(op één of andere manier is de combi van bovenstaande zinnen een beetje raar... ;) )
Oeh Krossie, lastig dat je soms loopt te piekeren. Kan het me voorstellen gezien je nichtje. Hoe groot is de kans dat je kindje dit syndroom ook heeft?

Hier doen ze niet aan prenatale screening op dezelfde wijze als in NL, omdat abortus toch verboden is. Zelf val ik ook niet in een risicogroep wat betreft mijn leeftijd of erfelijke achtergrond van mijn vriend en mij, dus ik ga ook niet naar NL om het te laten doen.

Ik denk er zelf eigenlijk nauwelijks over na wat er mis kan gaan. Misschien is dt naief of kop in het zand steken, maar ik ben geneigd om te denken: Als het mis mocht gaan heb ik nog tijd genoeg om te huilen/piekeren etc. Ik ben ook niet zo zeer geneigd om te denken 'Ik heb 10% kans op een miskraam', maar eerder 'Ik heb 90% kans dat het goed gaat en iedere dag dat ik langer zwanger ben wordt die kans groter'. Ik zorg goed voor mijn lijf en geniet van de gedachte aan mijn zwangerschap. Dat is alles wat ik op dit moment kan doen... en voor de rest vertrouwen op een goede afloop. Het helpt ook vast dat ik het op dit moment vrij druk heb... en al genoeg opgehouden wordt door dagdromerij. Gepieker kan ik er niet bij hebben.

Ben me er wel van bewust dat ik van uit een luxe positie praat hoor... Heb tenslotte nooit een miskraam gehad en zwanger worden overkwam me min of meer...
Hey Krossie,

Bij mij komt het slecht slapen denk ik enerzijds omdat ik druk ben (werk gewoon fulltime) en anderzijds omdat ik me druk maak over hoe het gaat en bang ben dat het misschien nog mis gaat. Nog een goede 2 weken en dan dus de eerste afspraak bij de vk. Zoals ik al zei hoop ik echt dat ze dan vast luistert of er een hartje te horen is, want anders zit ik nog 2 weken in spanning en ik weet niet of ik dat trek.

Ik heb trouwens niet het plan om een check te doen of het kind mogelijke een afwijking heeft (tenzij die gewoon op de echo te zien is), want in mijn familie komen verder geen erfelijke ziektes voor en daarom denk ik niet dat het nodig is om hiervoor een check uit te voeren.

Hoe gaat het met de rest van de zwangeren? Sorry, dat ik niemand specifiek bij naam kan noemen, maar ik heb moeite met het onthouden van namen (en dan vooral dit soort namen). Heb ik soms al last van zwangersschapsdementie?

Groetjes, gympy
Jaaaa een hartje voor Lala

Krossie, als je je zo ontzettend druk blijft maken, kan je altijd vk bellen en kijken wat ze voor je kan betekenen. Misschien mag je nog een keer voor 4 feb voor een echo ter geruststelling. Gewoon doen hoor!

Gympy hoe ver ben je dan als je naar vk moet? Als je nog een flink eind onder de 12 weken bent gaan ze vaak het hartje niet proberen te vinden. Sorry
Star: op mijn eerste afspraak bij de vk ben ik 8,5 week zwanger, maar ik heb dus het gevoel dat het zelfs al iets langer is (dus tegen die zo ongeveer 9 weken). Zouden ze dan (met een beetje geluk misschien) een hartslag kunnen vinden??? Ik hoop het zo, want het zou in ieder geval een hoop rust in de tent brengen. Daarnaast had ik al bedacht dat als ze dan een hartslag kunnen vinden, ik het ook op mijn werk e.d. ga vertellen, maar als het dus niet zo is, moet ik misschien nog langer mijn mond houden en ik vind het nu al zo moeilijk.....
Ik heb nog even op internet gezocht en zie daar dat vanaf de 8ste week het hartje klopt, dus ik denk dat ik toch wel kans heb dat er een hartslag gehoord kan worden als ik naar de vk ga .
Dat is als ze een echo doen Gympy, met een doptone op je buik is het erg moeilijk. Met twaalf weken kunnen ze zelfs soms het hartje niet eens horen.

Bij een echo kunnen ze het hartje vaak wel eerder horen, maar gewoon met de doptone luisteren vaak heel veel verloskundigen voor de 10 weken niet eens omdat het hartje dan meestal toch niet te horen is. Vanaf de 12-14 weken is een hartje voor het eerst te horen met een doptone (over het algemeen/ uitzonderingen daar gelaten)

Het hartje is via de doptone (een apparaat waarmee je via de buikwand het hartje van de baby kunt horen) pas vanaf een week of 12 hoorbaar. Als je eerste controle voor die tijd valt, zal de verloskundige meestal geen poging doen om het hartje te laten horen. Dit omdat het alleen maar extra spanning geeft als het niet te horen is, en die kans is groot bij een eerste controle rond 8 weken

Verheug je er dus niet teveel op
Hallo! Mag ik er nog bij. Uitgerekend eind augustus van de vierde!
Omdat jij het bent
quote:Star schreef op 14 januari 2009 @ 14:20:

Omdat jij het bent

Daar baal ik wel van, maar ja niets aan te doen. Ik ga me er in ieder geval niet te veel meer op verheugen... Ik ga er maar vanuit dat zolang ik geen bloedverlies heb, het allemaal nog goed zit daar binnen (je moet ergens vanuit gaan).
Precies, geen bloedverlies en geen verminderde kwaaltjes = ervan uit kunnen gaan dat het goed zit!
Gympy; misschien doen ze wel een inwendige echo?

Star; ik heb inderdaad overwogen om eerder een echo te vragen. Maar weet dat ik de week daarna weer dezelfde twijfels zou kunnen hebben. Moet gewoon mijn eigen knop omdraaien en niet te negatief denken. Kan er nu toch niets meer aan doen dan alleen maar zo gezond mogelijk leven (dus niet te veel stress...). Heb dus de negatieve Kammie weer weggestuurd..!

Elyane; welkom en gefeliciteerd! De vierde; een ervaringsdeskundige onder ons dus!

Visotsky; Er is nog redelijk weinig bekend over dit syndroom, maar het percentage van gevallen waar sprake is van erfelijkheid is heel erg laag. Op sommige sites wordt gesproken dat er eerder sprake lijkt van "een willekeurige, spontane mutatie waardoor een afwijkend gen ontstaat"... De kans is dus m.i. heel klein (gelukkig!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven