Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Inad; Volgens mij krijg tegenwoordig ook een intake-gesprek met de kraamzorg en daaruit volgt een indicatie voor het aantal uren die je mag aanvragen...? Dat was vorige keer heel anders.

Aapje; vervelend die sombere buien, hoop dat het snel weer over gaat en dat je ook een beetje kunt genieten,,

Nala; Leuk de Keukenhof. Nederland heeft nog zoveel mooie plekjes om te ontdekken! Ben zelf nog nooit in de Keukenhof geweest, denk dat het er nu ook even niet meer van komt met twee en zometeen drie kids. Heb wel de Rotterdampas vandaag opgehaald. Daar staan allemaal hele leuke kortingsbonnen in (Blijdorp, Plaswijk, pannenkoekenboot) . Komt goed van pas zometeen in de zomervakantie en tijdens mijn verlof.

Star ; Dat is lekker, nog effies naar Londen! Heb je veel leuke dingetjes meegenomen?

Inad : Wat fijn , dat ik niet meer in mijn eentje de oudste ben.

Nog twee dagen werken en dan twee weken vakantie. Het is echt heel erg, maar ik heb ook al uitgerekend hoeveel dagen ik nog moet werken tot de zomervakantie. Ik heb echt een hele leuke baan, maar het is een beetje een tik van mij... Het zijn er gewoon nog maar 25 !!!
Inad- het regent hier inderdaad best veel, vooral in de zomer. Bovendien wordt je hier veel natter van regen dan in NL. Raar maar waar. In de eerste maanden hadden we nog geen auto. OV rijdt hier in het dorp 's avonds niet en als we uitgingen in de stad moesten we dus altijd fietsen. Ondanks onze regenpakken kwamen we heel vaak doorweekt thuis. Heel raar, net alsof het overal doorheen gaat. Vind dat mijn borsten er ook wel wat vroeg bij zijn met hun voorbereiding . Zonder zoogcompressen komen er natte vlekken in mijn shirt en dat is toch een wat minder charmant gezicht voor mijn gesprekspartners .

Wat suf van het kraamzorgbureau, die naam. Vind het altijd zo typisch dat mensen er zo maar vanuit gaan dat je je eigen naam niet houdt (en helemaal als het inmiddels je ex is natuurlijk). Toen mijn vriend bij mij introk kregen we van zijn ooms en tantes kaarten die gericht waren aan 'familie <voornaam vriend> <achternaam vriend>'... echt bizar.

Nala, ik hoop dat ik in de komende week weet of ik de klus heb. Maar je weet het maar nooit hier, dingen duren vaak langer dan je verwacht.

Star, leuk zeg weekendje Londen! Jouw kleine meisie ziet er vast prachtig zoet uit straks .

Pauwie, nog maar 25 dagen werken (!) tot de zomer. Lekker hoor, zelfs als je een leuke baan hebt.

Aapje, fijn dat je je weer wat beter voelde. Hoop dat je het een beetje vast kunt houden.

Gisteren zijn we naar een eilandje geweest, waar je bij eb naartoe kunt lopen. Wij vinden het geweldig, maar gek genoeg kennen heel veel mensen het hier niet eens (er is hier natuurlijk ook wel héél veel moois en het staat niet in toeristengidsjes enzo). Er zijn nooit veel mensen. Lekker een eind gelopen en een visje, worstjes en paprika's geroosterd op het strand en gebleven tot de zon onder ging. We vonden het jammer dat we er niet aan hadden gedacht de tent mee te nemen, anders waren we zeker gebleven. Het weer was heerlijk.

We gaan nu even naar het huis kijken waar we zaterdag in kunnen. Wel de sleutels gekregen, maar niets meer van de eigenaresse gehoord, zelfs niet wat haar bankrekening is ivm de huur. Vreemd... Daarna nog lekker effe naar het strand.
Vis, wat klinkt dat lekker zeg, die toch naar het eiland. Leuk!

Hier naar Nederlandse strand en duinen Chica is nog in het schuim (viess groen schuim) gevallen Moest zo lachen Toch maar niet eerst foto gemaakt en haar meteen opgevist en schoongemaakt en afgedroogd

Hoop dat je snel wat van de eigenaresse hoort.

Gek, dat dat zoveel scheelt met de regen, maar geloof je zo Hier wordt je de ene keer ook natter dan de andere

En zoogcompressen dan wel slim

Pauwie, volgens mij mag je wel zelf kiezen nog toch? In elk geval hadden ze het aan de telefoon al over voor meer uren kiezen vanwege dochter. Ik merk het wel.

Nog maar 25 dagen, hmmmmmmm. Ik denk hier stuk of 35 hoogstends, want ga volgende week weekje naar de Ardennen (moeder wordt 65 en heeft huis daar gehuurd, waar mijn hele familie, behalve broer waarvan vriendin ligt te bevallen, heen gaat. Leuk voor Chica met alle nichtjes en neefjes ook. Ier kan helaas niet alle dagen dus die gaat maandag terug en komt dan woe-avond weer) en in Juli gaan we twee weken naar Ierland. Mijn verlof gaat in per 20 aug.

Samen de oudsten, gezellig En de wijsten dan ook natuurlijk
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Fijn Aapje, dat je je weer wat beter voelt.

Klinkt erg romantisch Visotsky! Op een eilandje zitten.

Wel raar idd dat je niets meer van die huurder gehoord hebt.

Zaterdag gaan jullie al over?

Gisteravond impulsief zitten barbeknoeien met nog 2 vrienden en daarna ff een bakkie gedaan bij Vent zijn oom.

Vandaag zijn wij naar Madurodam gegaan.

Was ook nog bloemencorso in Lisse, dus ws drukker dan druk. En dat durfden we niet aan.

Was wel leuk, om na jaaaaren weer eens naar Madurodam te gaan. Maar je bent er zo doorheen. (eigenlijk zonde van je geld € 14,50)

Daarna naar het strand door gegaan en een paar uurtjes op een terrasje gezeten. Heerlijk!

We zouden nog uit eten gaan. Maar aangezien ik morgen met mijn werk en zondag weer met vrienden uit eten gaan, nu maar ff wat simpels gegeten.

Maar was echt een heerlijk dagje.

Ben nu wel op, dus lekker vroeg naar bed.
klinkt als een heerlijke dag Nala! Heeft je man een beetje kunnen ontspannen en de stress van het werk achter zich kunnen laten?

Vis: wat een raar gebeuren met jullie verhuurder, maar volgens mij lopen wel meer dingen echt heel anders dan hier.

Spannden van je offerte. Ik duim voor je dat je de opdracht binnensleept. Zou wel heel gaaf zijn!

Pauwie: echt nog maar 25 dagn werken?? wow... ik ga gelijk mijn eigen werkdagen tellen.
Ik tel in weken werken, daar word ik nog niet helemaal vrolijk van

Wil tot 36 weken door als ik het lichamelijk trek.

Inad, 4 mei echo, da's snel. Ben benieuwd. Ik denk een kleine Sinead

Vis, jij zit dan in het regenachtige gedeelte, want ik vond het in Cork dus juist minder regenen dan in Nederland (of ik heb twee uitstekende jaren gehad ).

Rare jongens die Ieren met dat huurgedoe. Ik ben er van overtuigd dat Ierland is losgeraakt uit het Mediterrane gebied. Manana manana
Ik moet nog 43 dagen werken... valt op zich nog wel mee. Niet heel weinig, maar het voelt ook niet als heel veel.

Ik wil ook doorwerken tot 36 weken als het lukt.
Ik 47, heb net ook even geteld
nou dan lopen we ongeveer gelijk op.
Wat hoeven jullie allemaal nog maar weinig dagen te werken... Ik heb het ook even geteld, maar ik moet nog 67 dagen werken en dat is dan al exclusief feestdagen, vrije dagen en een weekje vakantie in mei. Verder stop ik dan 5 weken voor de bevalling, omdat ik de eerste week van augustus vakantie neem.

Nala, zo te horen wel een leuk dagje gehad gisteren... Ik vind Madurodam ook altijd wel leuk, maar je bent er inderdaad nooit een hele dag kwijt.

Nog 3 dagen en dan de 20-weken echo......
Gelukkig is mijn mannetje weer zichzelf Aapje. Duurt vaak maar een paar dagen, dus daar heb ik altijd wel geluk aan.

Maar is altijd zo wennen als die chago en stil is, dat is die echt noooit.

Spannend he Gympy. Ik ga wel weer steeds zenuwachtiger worden.

Ook omdat ik (volgens mij) nog steeds niets voel.

Zal blij zijn als ik weer een hartje zie kloppen en alles goed is.

Verder word ik helemaal gek van de hooikoorts. Sinds gister is het opeens weer opgelaaid. Vond het al zo laat, had ik ook niet moeten zeggen.

Ik mocht wel 1 soort medicijn, maar neem gewoon liever niets in...
In het huis was alles goed. Lag een briefje op de tafel met daarbij extra sleutels... geen bankrekeningnummer... Zal de eigenaresse zo even bellen om te zeggen dat als ze deze week nog huur gestort wil hebben, ze dit toch even moet doorgeven .

Inderdaad Star, Manana manana hier. Vaak is het wel lekker zo relaxed, maar soms vind ik het ook best moeilijk inschatten wat er verwacht wordt, vooral met ons bedrijfje. Vorige week heb ik een pittige discussie gehad met de vriendin met wie ik het bedrijfje heb. Ik had (in overleg) een hele planning gemaakt voor het onderzoek van de offerte en het paste allemaal precies. Blijkt als we de planning nog eens doornemen dat ze al met al zo'n twee en halve week op vakantie of weekendjes weg is. Mijn gezicht sprak kennelijk boekdelen, want ze zei verbaasd: 'You look annoyed' ... Maar goed, het bleek dus dat zij deze deadlines dus helemaal niet serieus neemt. Ik wel, ook omdat ik weet dat de Europese Commissie (die geeft de Ministerie de opdracht om deze evaluatie uit te voeren) dat wel doet.

Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen en konden we er later wel om lachen.

Zou me trouwens ook niet verbazen als de opdracht pas aan het eind van de week of begin volgende week vergeven wordt, waardoor de deadlines helemaal niet meer te halen zijn... Best mogelijk dat haar verwachting gewoon uitkomt en we toch over deadlines heen gaan.

Inad, lekker he, het strand... Arme Chica... Kon ze er zelf ook wel een beetje om lachen?

Star, vorig jaar was in heel Ierland vrij nat. En dat jaar er voor waren we hier 2 weken op vakantie in juni en heeft het ook bijna iedere dag geregend. Onze huisbaas geneerde zich in het begin wat voor het slechte weer toen we hier in trokken en zei iedere keer dat het snel beter zou worden. Op een gegeven moment ging hij telkens verzuchten dat hij nog nooit een januari had meegemaakt met zo veel regen.... De laatste keer dat hij zich er over uitsprak zei hij: 'Normaal gesproken regent het nooit zo op zaterdag'. , Mijn vriend en ik gebruiken deze uitspraak nog best vaak (Zou er wat veranderd zijn in Ierland sinds wij hier wonen? )
He Nala, nu weer hooikoorts.. Wat een polonaise de hele tijd aan jouw lijf. Je gaat de baby vast wel voelen binnenkort. Bij mij maakt het wel verschil waar de baby schopt hoe goed ik het voel. Vlak boven mijn blaas is een plekje waar ik een soort electrische schok krijg als er op gesprongen wordt... heel vreemd. Mijn medische kennis is bedroevend, maar misschien dat er een zenuw loopt ofzo? Dan voel ik het heel goed (gisteren sprong ik zelfs op). Op andere plekken voelt het meer als kriebeltjes, soms maar heel lichtjes. Misschien is jouw baby wat liever voor mama dan de mijne en kriebelt hij/zij op plekjes waar je het minder voelt.

Oh, nog een vraag aan de ervaren mama's... Blijven je tepels zo gevoelig als je borstvoeding gaat geven? Ik kan de mijne momenteel nauwelijks aanraken... Lijkt me best lastig.
Als iedereen hier aan het tellen slaat, nou, dan ik ook! En wat blijkt: nog maar 32 dagen werken, waarvan ik er nog maar 22 hoef les te geven. Toch leuk om te weten

Gymp, ik denk dat niet iedereen 5 dagen in de week werkt, jij misschien wel? Maakt natuurlijk wel uit dan.

Kom net van de vk en alles was weer goed. Dochterlief verbaasde mij en vk door bij het geluid van het kloppende hartje opeens te roepen: beebie! Blijkbaar is er toch iets blijven hangen van mijn verhaal over een baby in mijn buik.

Heb toch een beetje een naar gevoel aan bezoek overgehouden, omdat er iets mis was bij de mevrouw voor mij. Halverwege kwam haar man er al bij en ze kwam met rode ogen naar buiten, vond het zo zielig! Ze moesten gelijk nog van alles regelen, ws naar de gyn, maar je zag gewoon dat ze daar helemaal geen zin hadden. Echt niet leuk.

Wilde ik net gaan schoonmaken, doet de stofzuiger het niet. En het is boven en beneden echt een bende.. Nou ja, nu neem ik het er maar van en ben lekker naar de tuin verhuisd. Dochter ligt bij te slapen, die heeft wat gemist dit weekend. Zijn twee dagen weg geweest naar vrienden en familie, behoorlijke afstanden afgelegd. Mijn beste vriendin is vrijdag bevallen en natuurlijk gelijk naartoe gesjeesd. Echt raar weer, om haar zo in het kraambed te zien, is de tweede keer, maar toch weer gek. Natuurlijk hartstikke blij met dochter, maar je ziet gewoon dat een bevalling een behoorlijke impact heeft. Zeker als het net een dag geleden is dan.

Gevoelige tepels, Vis, ik weet dat het behoorlijk vervelend kan zijn. Heb er nu bij de tweede gelukkig ook een stuk minder last van, maar heb er vorige week ook een paar dagen last van gehad. Nu weer over gelukkig. Maar het kan ook echt lang duren, weet ik van de eerste. Die eerste week bv vond ik echt wel bikkelen, ik werd er ontzettend onzeker van en was heel bang dat mijn tepels 'kapot' zouden gaan. Heeft de kraamverzorgster nog in mijn kraamboek opgeschreven, haha. Maar wat zij al beloofde, klopte bij mij ook echt, de dag dat ze voor het laatst was, kon ik me al prima alleen redden met de bv. En je tepels wennen er ook echt aan, na een week heb ik geen enkel probleem meer gehad met bv, geen kloofjes, ontstekingen, niks. Maar ja, das voor niemand een garantie, ook voor mij niet, want je hoort helaas ook genoeg andere verhalen.

Heerlijke strandverhalen hier trouwens! Met een zus in Alkmaar en schoonouders in Zeeland, ben ik ook altijd behoorlijk jaloers op de zee voor de deur. Maar goed, ga nu lekker mijn zonnige tuintje in!
Het zal er inderdaad wel mee te maken hebben dat ik 5 dagen per week werk (ene week 5 en andere week 4 dagen). Daarnaast zit ik niet in het onderwijs dus ik moet ook wat langer door Maar goed vanaf 1 januari hoef ik ook nog maar 3 dagen in de week te werken....

Afgelopen vrijdag hebben we trouwens de babykamer definitief besteld. De kamer viel in het echt niet tegen dus de keus die we al via internet gemaakt hadden is de keus gebleven. De derde week van mei wordt de kamer geleverd, dus dat is al snel.
Oh ja, Rebbel, geniet lekker van het , want ook hier weet je net als in Ierland niet wanneer het gedaan is met het mooie weer.
Ik kan geen dagen tellen die ik nog moet werken, omdat ik op invalbasis werk.

Wel ben ik van plan eerder te stoppen, nl eind juni.

Zitten we midden in de verhuizing en ws red ik het lichamelijk gezien dan al niet meer op mijn werk. (niemand hoor)

Dus nog ongeveer 10 weken.

Wat leuk Rebbel, dat je dochter zo reageerde op het horen van het hartje!

Alleen dat je voorganger zoiets meemaakt, wil je liever niet zien denk. (en voor jezelf, en voor diegene)

Vond ik ook altijd zo moeilijk bij de IVF afdeling. Je weet dat iedereen daar met dezelfde reden zit.

De laatste keren dat ik met een mooie echo naar buiten liep, heb ik mij echt ingehouden en liep niet met de echo te zwaaien.

Blijven moeilijke dingen he.

Op zich wel lekker dat je stofzuiger het begeven heeft. In de tuin zal het heel lekker zijn.

Ik ga ff met de franse slag door mijn huiskamer.

Gaan vanmiddag met mijn werk naar het verpleegmuseum (nog nooit van gehoord) en uit eten.

Leuk Gympy, de babykamer besteld!!!
Wat moeten jullie nog allemaal kort werken zeg.

Volgens mij moet ik er nog een stuk of 60 ofzo. Maar moet zeggen dat ik nog niet precies heb gerekend hoor. Tot half juli ongeveer.

Nou ben ik ook wel benieuwd. Ga toch ook eens precies tellen.

Rebbel, verdrietig is dat ja. Ik herinner me ook altijd dat ík ook twee keer die persoon was die in tranen was en de vrouwen om me heen leken allemaal dolblij en alles leek voorspoedig te gaan. Was ze al ver of was dit haar eerste echo? Niet toch al net zover als ons he. Dat zou ik dan ook wel heel aangrijpend vinden.
Fijn aapje dat je je beter voelt. Ik vind het wel positief klinken dat je zelf weet wat je moet doen om het niet de negatieve kant te laten opslaan. Hopelijk heb je ook mensen in je omgeving die je erop kunnen wijzen dat je bv rust moet nemen (en anders doen wij dat wel hoor .

Star, geweldig shoppen in Londen zeg.

Inad, hopelijk tref je een leuker iemand bij kraamzorg. wel weinig uren zeg. Heb gehoord dat sommige de maximale uren echt nodig hebbe. Of heb je gewoon veel andere hulp geregeld.

Voel de spanning hier opkomen voor de 20-weken echo. ZZo van stel nu dat ze iets heel ergs ontdekken. Hebben jullie dat ook zo (of gehad?) maar over drie dagen weet ik meer.
Oh en dat tellen, nog maar drie weken (10dagen) (voor me vakantie dan). en verder wil ik nog niet tellen, bang dat ik schrik.
Ik moet nog 13 weken, maar daarin nog het eea aan vakantie. Dus het einde komt steeds dichter bij. En heb de strijd op mijn werk inmiddels gewoon dat mijn 'vakantie' achter mijn verlof geplakt word. Ik ben dus vanaf de zomervakantie t/m de kerstvakantie vrij..kijk er nu al naar uit!

Tepels; ik vind dat ze door de bv minder gevoelig geworden zijn. De eerste week bv vond ik niet prettig aanvoelen, maar daarna waren ze 'gehard' zeg maar. Was er niet iets met warm/koud wisseldouchen waardoor ze minder gevoelig werden? Ik weet het niet meer.

Pipi, ik kan me je spanning goed voorstellen hoor! Ik had dat ook en was vreselijk opgelucht toen alles goed bleek te zijn.

Ik ben ook een keer de zwangere geweest die huilend bij de vk naar buiten kwam en direct door moest naar de gyn. Erg vervelend en confronterend voor beide partijen. Ik zag de dames in de wachtkamer ook allemaal heel verschrikt kijken. Het vervelendste lijkt me is dat je niet weet wat er precies aan de hand is.
Naar Lala. Is het toen wel goed gekomen?

Hier (afkloppen) helemaal geen last gehad met BV, niet een keer kloofjes en in 2 jaar tijd maar een keer een dreigende borstontsteking, en toen was ik al ruim een jaar bezig.

Ik ben nu al weer kwijt wat er verder geschreven is

Oja, Vis, fijn van sleutel en huis. Misschien wil ze haar geld gewoon niet?

En Rebbel, leuk, op kraamvisite. Ik mag a.s. vrijdag

Pipi, ik ben ook best zenuwachtig voor 20 weken echo. Hoop ook zo dat alles goed is. Jongen-meisje wat dat betreft eigenlijk heel onbelangrijk (maar wel leuk )

Die uren zijn per dag he? Je kunt kiezen uit 2, 5 of 8 hier. Ik denk dat ik bij 8 echt gek wordt en dat we maar voor 5 gaan

En nee geen hulp verder maar vriend gaat wel week of twee vrij nemen, dus die mag alles doen verder

Star, volgens mij is uit onderzoek gebleken dat Ieren veel meer mediteraan DNA materiaal hebben dan bijv. Anglo of Keltisch Komt door de Armada die geshipwrecked is aan de kust bij County Kerry (ben gewoon Nederlandse woord kwijt )

Gestrand, gezonken, gedingesd
Getitanicd
Geschikbreukt, dat was het
Of was het schip gebroken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven