Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Hier een baby die al naar de kapper is geweest en al speldjes, elastiekjes ed in kan. Lenen ?

Je doet er niks aan joh, komt vanzelf. Morgen dag van de waarheid; is Kate aangekomen of niet? (s ochtends naar huisarts, nog steeds loopoor...inmiddels 3,5 week!! en daarna naar cb)
Trouwens, nog tips voor een naam voor een dere? Haha, we hebben het er hier steeds vaker over, terwijl het vanacht weer knudde was. Jake was om 4 uur wakker en bleef maar roepen; mamaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!! GGGRRRR.
Heb je het haar bewaard njb? Stuur maar op

Succes morgen!
Bloem een jongetje! Nou, daar wordt Elena ook wel ooit voor aangezien. Geen 5 keer per dag maar het komt wel ooit voor. Mijn tip: heel vaak jurkjes aandoen . Van dat spugen weet ik trouwens ook niet of dat normaal is.

Ik heb zo'n vermoeden dat Elena haar beste eetfase ook achter de rug heeft. Ik gaf gisteren ook zo'n soort a la carte bakje met eten. Na een paar happen begon ze te slaan, schreeuwen en de andere kant op te kijken. Brood eten is nog steeds geen probleem. Ik ben benieuwd hoe het vandaag op het KDV gaat. Als ze daar wel normaal eet dan vind ik het prima. Daar krijgt ze in ieder geval dagelijks haar ontbijt (pap) en een warme maaltijd. Als ze thuis dan 's avonds haar brood op eet dan krijgt ze toch nog alles binnen.

Golfje, die paracetamol (Calpol genoemd) heeft een aardbeiensmaak. Denk dus niet dat het erg vies is. Vind het in ieder geval een veel beter alternatief voor die zetpillen. Ik vind je Uk er trouwens wel echt jongensachtig uitzien. Leuk dat je schoentjes gekocht hebt. Ik ben ook van plan om er een paar aan te schaffen voor kerst. Dan kan ze die met kerstmis dragen.

NJB, een derde!! En dat terwijl jullie het zo te lezen niet al te gemakkelijk hebben met de combi kinderen en banen. Succes ermee en ook met Kate morgen bij de dokter.
haha, die derde komt er voorlopig ook nog echt niet hoor. We hadden het erover omdat ik 'ineens' geen bloedingen meer heb. Dat kán met Mirena spiraaltje, maar ineens schoot het door me heen: ik ben toch niet zwanger he?!?!?!?! Ga dr vanuit dat t wel goed zit.
Toch maar een testje doen? We horen het wel !
Ha Wen, thanks voor de link. Zit te twijfelen tussen die of tussen een ander hier de link naar de andere. Twijfel twijfel...

hahaha dat verhaal kennen we hier. Yuna heeft ook nog steeds amper haar en met het nieuwe vestje (grijs met muts, die vriend voor haar heeft gekocht) is ze helemaal een jongetje volgens velen.

Kitty, he jammer zeg dat Elena ziek was met Sinterklaas. Hopelijk gaat het nu alweer wat beter?>

En uk ook nog steeds ziek? Is hij al wel weer iets beter geweest?

NJB succes morgen. Laat je weten hoe het is gegaan?
mm, volgens mij wordt haar dus geassocieerd met meisjes. Kan wel kloppen, want oudste heeft iets langer haar. Een tijdje geleden was het echt tijd voor de kapper en toen werd er gevraagd of ZIJ ook een lolly mocht. En dat met overduidelijke jongenskleding. We zullen het er maar op houden dat sommige mensen niet zo goed kijken. Uk is wel een echt jongetje ja, al zit hij helemaal in de wagenzak mensen zien wel direct dat hij een jongen is.

leuke karretjes allemaal! sommige zijn wel erg duur zeg...pff. De onze was 35 euro. Uk rent er nu echt achteraan, de nieuwe schoentjes glijden minder weg en ineens gaat hij nog harder. Hij heeft vandaag ook een paar stappen gedaan met maar één vinger van mij om aan vast te houden. Wiebel de wiebel, eng eng, maar hij kwam wel vooruit!

Verder heeft hij weer iets nieuws ontdekt. We hebben eindelijk een traphekje sinds afgelopen weekend, maar het is een trap met open treden. Hij kruipt nu via de achterkant erop. Het lukt hem nog niet om zich dan ook weer te draaien, maar ik vermoed echt dat dit een kwestie van dagen is. Misschien kan ik hem aanmelden bij cirus renz als slangenmens.

Hij is trouwens superknuffelig ineens. Hij zoekt me nu echt op om te knuffelen en kusjes te geven, zo lief. Ik zag hem vandaag ook voor het eerst slaan en duwen tegen broer die iets afpakte, iets minder lief.... Ik heb een angstvisioen van 2 van die jongens die alleen maar samen kunnen vechten, afschuwelijk. Hopelijk blijft het een visioen en wordt het geen werkelijkheid!
Voor Uk en grote broer:

Ik trek Bloem al jurkjes en roze (ja, ben een beetje overstag...) aan, maar buiten zit ze meestal in de draagdoek dus dan zie je de kleertjes niet. Haarspeldjes met klitteband dan maar inderdaad

Chili, dat zijn ook leuke karretjes! Sommige wel prijzig zeg.

Eten ging hier vandaag echt prima, brood ging op, banaan ging op, fruitreepje ging op, avondeten ging op (ja, pannekoek met kaas, dat gaat er wel in!) én het toetje van 150 gram ging helemaal op. Het gaat echt met vlagen geloof ik.

Njb, oei, topic gelezen 'ik voel me kut'? Ik wel, en ik zou een test halen als ik jou was
Lize heeft vandaag getrakteerd op het KDV! Ze is volgende week dinsdag pas jarig, maar vandaag trakteren kwam het beste uit. Ik moest werken, maar papa was erbij. En (zieke) zus of course.

Ze zitten dan allemaal in een kring, de jarige met een feestmuts natuurlijk! Alle kinderen krijgen instrumentjes en daar gaan ze dan met z'n allen lang zal ze leven mee zingen. Als ik de foto's zie moet ik echt lachen; Lize zit apetrots middenin die groep kinderen, aan haar muts te voelen. Zo grappig om dat blije koppie te zien. Het blijft een raar idee dat ze zo'n heel leven heeft daar op het KDV, los van mij.

En opeens is het dan allemaal wel heel erg echt; mijn kleine babietje is bijna 1.... Dus geen baby meer. Ik denk de laatste paar dagen heel veel aan de bevalling terug. Kan me helemaal dat gevoel weer herinneren dan; het ging zo snel (10 minuten nadat ik in het ziekenhuis aankwam was ze er al). Vooral het gevoel van ongeloof; he, nu al!?! En dat gevoel heb ik nu weer, he al 1, nu al?!?,

En dus ook de mijlpaal van 1 jaar borstvoeding! Ben stiekem wel een beetje trots, al vond ik ook dat het me eigenlijk weinig moeite heeft gekost (op het kolven na dan). Maar een jaar is in ieder geval al gelukt!

En ze is nog steeds zoooo leuk! Heel ondeugend, die oogjes van haar, daar straalt de ondeugd vanaf. En al 1.... moet het vaak zeggen om aan het idee te wennen geloof ik....
Wen, wij hebben ook die vallen en stotengel. Heel handig al is het maar voor de troost!

Je kunt ook nog altijd zo'n satijnen bandje in haar haar doen, met een strikje bovenop. OOk schattig!

Golfje, dus eerst knipt de kapper het haar van je zoon en daarna zegt ze pas dat ze denkt dat het een meisje is?! Ha ha, hopelijk heeft ze dan geen meisjes bob-lijntje geknipt compleet met rechte pony. En wat een slimmerik met die trap! Ongelofelijk wat die ondernemend is zeg.

NJB; is ze aangekomen?! En jij, ben je al zwaarder nu je weer zwanger bent?

Kitty, is Elena weer helemaal de oude? De zetpillen zijn altijd wel lachen vind ik. Als je ze een beetje nat maakt met water vliegen ze er zo in. Maar daarna ook zo weer eruit; Lize kan goed kracht zetten daar vanonder! Ik vind van dat drankje altijd een beetje eng dat je dat niet zo precies kunt doseren. Maar nu ze wat ouder zijn komt dat iets minder precies. Maar ik geef dus liever een zetpil.
Oh slik, heb het topic nu gelezen Wen. Binnenkort deel 2 van de griepprik, dus voor zaterdag toch maar even testen voor de zekerheid. Men, ik moet er niet aan denken zwanger te zijn terwijl zo'n spiraaltje ERIN zit?!?!?!? Dat dat goed kan gaan...

Ik ben eigenlijk te nuchter hoor, zo'n kleine kans, dat overkomt mij vast niet.

Ik vind ook dat het eerste jaar omvliegt! Die bevalling ging bij mij ook snel. Heb dagenlang in bed gelegen en gedacht: ik het ECHT allemaal al voorbij? Heb ik me hier 9 maanden lang druk om gemaakt? Ze is er al! Maar nu ook, het wordt echt met de dag leuker en leuker. Die interactie is zo leuk. En uit ervaring weet ik dat het groeien van die liefde nog wel even blijft. Met Jake groeit het ook nog iedere dag. kHoop dat t nooit ophoudt.

Dan nu de ontknoping: madammeke is in 2 weken tijd 110 gram gegroeid. Ze kan het dus wel

We moeten vooralsnog even zo doorgaan. Die avondfles blijft dus. Het is de enige die echt goed gaat, de flessen overdag wil ze liever niet dan wel. Voor dr oorontsteking hebben we antibioticum, dus dat moet nu ook echt beter gaan. Nu ze heeft laten zien dat ze echt wel groeit op voedsel, maak ik me ook geen zorgen meer. Het komt denk ik echt door de waterpokken en die rot oorontsteking van nu al een maand.

NJB
Die karretjes zijn allemaal wel leuk Chili. Elena is wel beter hoor. Ze hoest alleen nog behoorlijk en heeft nog een snotneus. Maar het heerst, vertelden ze mij vanmiddag op het KDV.

Wat spannend, die wankele stapjes van je Uk Golfje. Hij zal dan ook wel zo loslopen. Enne, hij kan in ieder geval van zich afbijten!

Je begint er dus aan te wennen dat je een meisje hebt Wen .

Dat topic dat je noemt heb ik ook gelezen. Inderdaad wel lullig als het je overkomt en het kind is niet gewenst. Gelukkig lijkt het daar allemaal goed te komen.

Elena eet ook weer als vanouds. Op het KDV gaat alles erin en thuis is het brood, banaan en yoghurt ook geen probleem. Toch wel fijn.

En Lize is al begonnen met haar verjaardag te vieren. Leuk doen ze dat bij haar op het KDV. Die nostalgische gedachten komen me bekend voor. Daar begin ik nu ook last van te krijgen. Terugdenken aan vorig jaar kerstmis toen ik nog met die megadikke buik zat. De spanning of we een jongen of meisje zouden krijgen, zal alles goed gaan, hoe zal het zijn met een baby ed. En nu hebben we zowaar al een peuter rondlopen. Ongeloofelijk hoe snel zo'n jaar kan gaan. En heel stiekem merk ik dat ik het ook wel jammer vind dat ze geen baby meer is en begin ik nu toch wel meer te verlangen naar nog een baby. Hoewel ik niet ben vergeten dat die eerste maanden echt niet makkelijk waren en ik haar nu veel leuker vind!

Ik vind het wel echt knap dat je een heel jaar borstvoeding gegeven hebt Helena. Ik had er na 6 maanden schoon genoeg van. Al lijkt het me wel gemakkelijker als je niet meer constant hoeft te voeden omdat ze nu ook vast voedsel eten.

Ik kreeg vanmiddag een uitnodiging voor de kerstviering op het KDV. Gelukkig pas om 4 uur 's middags dus dat valt wel te regelen met m'n werk. Het is op 22 december en ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
quote:helena2 schreef op 10 december 2009 @ 16:27:

Wen, wij hebben ook die vallen en stotengel. Heel handig al is het maar voor de troost!

Je kunt ook nog altijd zo'n satijnen bandje in haar haar doen, met een strikje bovenop. OOk schattig!

Golfje, dus eerst knipt de kapper het haar van je zoon en daarna zegt ze pas dat ze denkt dat het een meisje is?! Ha ha, hopelijk heeft ze dan geen meisjes bob-lijntje geknipt compleet met rechte pony. En wat een slimmerik met die trap! Ongelofelijk wat die ondernemend is zeg.

NJB; is ze aangekomen?! En jij, ben je al zwaarder nu je weer zwanger bent?

Kitty, is Elena weer helemaal de oude? De zetpillen zijn altijd wel lachen vind ik. Als je ze een beetje nat maakt met water vliegen ze er zo in. Maar daarna ook zo weer eruit; Lize kan goed kracht zetten daar vanonder! Ik vind van dat drankje altijd een beetje eng dat je dat niet zo precies kunt doseren. Maar nu ze wat ouder zijn komt dat iets minder precies. Maar ik geef dus liever een zetpil.
Ik lees nu je post NJB. Wat fijn dat Kate aangekomen is! Hopelijk is ze snel helemaal beter en gaat ze dan nog harder groeien!
Njb, fijn dat ze toch goed gegroeid is! Lekker vol blijven proppen

Helena, ik moet haast een traantje wegpinken bij je post. Wat gaat het snel he, zo'n jaar.. Ik weet nog dat jij toen 'ineens' al bevallen was, toen werd het wel heel erg echt

En die arme Lily had toen zoveel voorweeën (en Voy toch ook dacht ik?) dat vond ik zo zielig!

Nu zijn het allemaal bijna peutertjes. Jeetje, wat een gek idee. Ik krijg er ook haast zin van in een baby, al wil ik dat eigenlijk helemaal nog niet. Maar zo'n klein lijfje, en dat dan weer op zien groeien naar een klein meisje (dan wel jongetje) dat haar armpjes om mijn nek slaat en staat te glunderen bij de tafel, dat vind ik echt geweldig!
fijn dat Kate gegroeid is!

Ik heb ook het topic gelezen, maar ik ken het verhaal ook van dichtbij. Teamgenoot van vriend is nu een week of 6 papa. Vriendin had ook een spiraal. Eng idee hoor, omdat je daar er toch echtwel van uit gaat dat het goed zit!

En inderdaad, we hebben al dreumessen. De eer peuter laat ik nog even aan zijn eigenwijze broer over!! Die gel hebben we inderdaad sinds uk er is, maar gewone boter werkt vele malen beter!

Ik herken het gevoel helemaal van terug denken aan die dikke buik, hopen dat hij met kerst en oud opnieuw bleef zitten en de verbazing dat hij zo snel geboren was. En ook hier toch echt wel de kriebels voor nog een kleintje hoor. Maar voorlopig toch even niet.

Het enige voordeel is dat uk zijn naam eer aan doet en inderdaad een kleintje is. Tel daarbij zijn kale hoofdje op en hij lijkt toch nog wel een beetje een baby. Lekker s avonds in zijn pyama in zijn slaapzakje is hij ook wel heel knuffelbaar. Heerlijk!

Broer is momenteel even iets minder knuffelbaar hoor ik. Papa is hem in bed aan het leggen en hij heeft momenteel een reuze driftbui omdat hij het nachtlampje niet wil. DIt is een nieuw lampje dat om 7 uur s ochtend uitgaat. Hij kan dan zien dat hij eruit mag. Gekocht omdat hij begon te spoken en elk uur van de nacht begon te roepen dat hij naar beneden wil. Dat verhaal is met dat lampje dus afgelopen en dat snapt hij dondersgoed... Ben ik even blij dat papa hem erin legt!
Hahha, idd een voordeel van een 'kleintje', dat knuffelen! Kate kan ook zo geweldig tegen me aankruipen, echt heeeeeeeeeeeeeeeerlijk :-)

Heeft haar broer nooit gedaan toen ie baby was.

Oh, die voorweeen. Arme Lily. Bij nr 2 (en 3 ) heb je daar veeeeeel meer kans op. (en naweeen )

Gisteravond sterfgeval in de familie. Kan er ook nog wel bij, een oud iemand, maar een begrafenis is nooit leuk, en komt haast 'onmogelijk' uit met mn werk. Kan dr ook nog wel bij.

Oei, ik heb gegoogled over zwanger met spiraal en erg geschrokken van de verhalen...
Niet googlen, maar testen njb.

Gecondoleerd trouwens, het is altijd naar als er iemand overlijdt, op welke leeftijd dan ook.
Gecondoleerd njb, akelig.als er iemand overlijdt.

Ik ben dus duidelijk niet de enige die terug aan het denken is enz

gelukkig!

De laatste paar dagen is ze gewoon op de een of andere manier opeens echt niet meer `klein` ofzo.

Ik vond juist dat ze wat meer knuffelbaar was toen ze nog kleiner was.

Lekker oppakken en even samen zitten en kroelen.

Als ze tegenwoordig bij me zit is ze ondertussen haar omgeving aan het scannen om te zien wat ze kan pakken en vervolgens in haar mond kan stoppen.

Het is nu wel steeds optrekken aan mijn benen en dan met van die grote ogen omhoog kijken.

Als je nee tegen haar zegt glimlacht ze even vriendelijk naar je om vervolgens door te gaan waar ze mee bezig was.

klap eens in je handjes doet het opeens ook hier.

Uit het niets gaat ze dan opeens in haar handjes klappen en daarna allebei haar handjes tegen haar hoofd.

Geweldig.

Die ontwikkeling is inderdaad prachtig om te zien, het gaat alleen sneller dan ik bij kan houden!

Fijn trouwens dat Kate gegroeid is en bij jou krijg ik opeens een soort van voorgevoeletje..... ik zal niks roepen over testen, maar toch!

Hebben jullie eigenlijk al plannen over hoe de 1ste verjaardag te vieren ( mijn vraagteken doet het weer eens niet,sorry )

Op zich is het bij ons in de familie nu mooi geregeld en duidelijk met de kerst.

Tweede kerstdag hier verjaardag en kerst, scheelt een boel geregel en geplan voor iedereen.

Zit alleen wel elk jaar aan een `kerstdiner` vast en een huis vol mensen. ( mijn aanhalingtekens doen het ook niet meer )

oke, voordat het helemaal onleesbaar begint te worden.... later meer!

Fijne dag allemaal
owh, nieuwe foto's en filmpje op hyves gezet.
Je voorgevoel was onjuist Hip :-)

De digitale test zei: niet zwanger. Ik voelde me ook niet echt zwanger, en dat had ik de vorige drie keer overduidelijk en wist ik, al voor de test, te zeggen dat ik zwanger was. Dat had ik nu niet, alleen dat ik het zo raar vond dat ik ineens geen bloedingen meer had. Dacht altijd dat dat langzaam zou verdwijnen, steeds minder enzo. Het is van best heftig naar helemaal weg gegaan. Ik vind het best :-)

Nu snel boodschappen doen.
Goedemorgen!

Ik wil ook geen duurdere halen dan 50 euro hoor, ik vind dit met de giraffe erg leuk. Dus twijfel nog steeds tussen twee giraffes ;).

Golfje; dacht dat Yuna al erg beweeglijk was gelukkig is ze niet zo slim als jou uk ;). Wel leuk hoor, was een van jullie als kind ook zo ondernemend?

Helena; wat schattig zeg die viering op het KDV. Ben benieuwd hoe ze het hier doen. Heeft Lize trouwens al meer haar dan Bloem, Elena en Yuna? Of zijn veel meisjes ‘later’ met haar?

NJB; gecondoleerd. Is inderdaad nooit leuk! En hoe voel je je nu na de test? En zijn de kindjes weer helemaal beter? Hoe is het met Lily? En fijn dat je meisje is aangekomen, is toch een geruststelling lijkt me.

Kitty; wat leuk die kerstviering. Zo zie je ook nog eens de ouders van de andere kindjes.

Hip; inderdaad voor en nadelen jarig zijn op tweede kerstdag en dit zal ze altijd blijven houden. Hier blijven we nog even doorgaan met de feestdagen tot 3 januari ;).

Hmmm veel sentimentele meiden hier dus. Ik ook.. zouden de hormonen nog niet uit ons lichaam zijn of komt het ook door de tijd van het jaar? Denk ook veel terug aan vorig jaar, hoe snel het is gegaan en hoe bijzonder het allemaal was en is!
Dreumes, dat is inderdaad het woord waar ik naar zocht Golfje. Ik wist niet meer wat de Nederlandse vertaling van 'wobbler' was, dus bedankt! Wat slim zo'n lampje, tenminste zolang er geen driftbuien van komen. Toch wel fijn dat je er in zo'n geval niet alleen voor staat he!

Inderdaad Wen, dat is het mooiste. Die ontwikkeling van een hulpeloze baby naar een kind dat gaat lopen, praten en een eigen karakter ontwikkeld.

Chili, de tijd van het jaar zal inderdaad die herinneringen wel erger maken.

Hip, je foto's en filmpje zijn erg leuk. Wij vieren Elena's eerste verjaardag bij m'n ouders in Nederland en waarschijnlijk een week later nog 'ns thuis voor m'n schoonfamilie. We blijven dus aan de gang met feesten!

NJB, dus toch niet zwanger. Nou ja, gelukkig maar, als het toch niet echt de bedoeling was. Het is nu in ieder geval duidelijk.

Nou, ik ga naar huis. Eerst de vloer ontsmetten (kat bracht muis naar binnen vanmorgen, vanmiddag een hond voor de deur gepoept en katten met hun poten er doorheen gelopen en daarna binnen over de vloer alles uitgesmeert. Heerlijk dieren ), daarna Elena ophalen en vanavond als ze in bed ligt een kerstboom kopen! Prettig weekend.
Helaas Yuna is weer verkouden. Wat Sam een tijd geleden al schreef, het zal de hele winter wel doorgaan. Afgelopen twee nachten ook weer hoesten dus allemaal weinig slaap hier *gaaaap* maar verder is ze gelukkig wel vrolijk dus niet echt ziek. Fijne zondag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven