JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Wat een lief buikkie Wen! Inderdaad wel een behoorlijk verschil in grootte met de mijne, maar de vorm is mooi rond. Zoals ik ook al tegen Chili zei, schrik niet als je ineens een groeispurt krijgt he! We apart dat daar al een kind van bijna 30 cm in zit!

Echt superleuk om zo jullie buiken te zien!
Oja, ik heb het gister nog even met mijn vriend over een pretecho gehad. Misschien als blijkt dat ik geen uitgebreide echo meer krijg (wat ik eigenlijk wel verwacht hoor, maar dat ga ik nog even navragen), misschien dat ik dan wel een extra geslachtsbepaling wil laten doen. Ik heb namelijk "maar" een zekerheid gekregen van 85%. Het zal me toch niet gebeuren dat ik ineens een jongetje in mijn armen heb na de bevalling!

haha, niet erg natuurlijk, maar dan zouden wel even heul snel mogen gaan shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt je inderdaad af waar dat kind in vredesnaam zit. Of hij is nu al goed in verstoppertje spelen, ergens tussen mijn ingewanden Grappig, voor mijn gevoel is mijn buik veel groter dan op de foto. (en mijn nieuw verworven cup D komt er niet best af op deze foto )

Een geslachtsbepaling kost ook niet zoveel toch? Als je zekerheid wil is dat misschien nog wel een idee inderdaad.
Is één van jullie toevallig ook aan het kijken naar de Easy Walker Sky? Wij gingen eerst voor de Mutsy 4-rider, maar vriend heeft de Sky ook getest in de winkel, en hij vond die eigenlijk wel zo prettig (en niet instabiel, ook heel belangrijk bij een driewieler). Ik ben wel benieuwd naar andere meningen over deze wagen, 't zijn toch dure dingen!
Ik lees nu pas hier je berichtje Wen, had al gereageerd op het topic over de easywalker! Wij krijgen hem hopelijk deze week thuis bezorgd. Als je nog meer wou weten dan hoor ik het wel! Volgens mij is het gewoon een hele stevige en stabiele wagen.
Hai meiden,

Ben weer terug van vakantie! Slecht weer gehad helaas. Maar een paar dagen zon en verder bewolkt en regen. Maar het was wel erg lekker om met z'n drieen de hele dag samen dingen te doen. Dus ondanks het weer wel een goede vakantie gehad hoor.

Heel grappig is dat onze dochter helemaal happy is nu ze weer thuis is. Ze is heel vrolijk, speelt de hele dag met haar speelgoed en is erg knuffelig. Zo lief om te zien!

Het gaat me niet lukken om al die gemiste pagina's tekst door te lezen die ik de afgelopen twee weken heb gemist. Wat schrijven jullie veel!! Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Met mij gaat het prima. Buikje groeit gestaag en ik voel me verder prima. Maar het gaat zo snel allemaal! al bijna 6 maanden zwanger, het is toch niet te geloven. We moeten toch maar eens iets gaan regelen qua kamertjes enzo! Heb wel poetsdrang/zin, dus dat komt goed uit.

Leuk, die foto's! Ik weet niet hoe dat moet, dus ik waag me er maar niet aan.

Vanaf nu lees ik weer mee!
Mooie tabel Voyager, wat ben jij handig in die dingen joh! Ik zie trouwens dat ik m'n leeftijd nog helemaal niet opgegeven heb: dat is 32 jaar en 25 september a.s. moet ik weer naar de verloskundige.

Melloo, gelukkig niets aan de hand, fijn dat ze alles goed nagekeken hebben.

Mooie buikjes allemaal en inderdaad veel verschil. Die van mij zit ongeveer tussen die van Chili en Voyager in. Ik zal binnenkort weer eens even een buikfoto maken en kijken of ik hem hier kan plaatsen (of aan Voyager sturen...:)).

Helena, welcome back, fijn dat jullie het ondanks het slechte weer, toch een leuke vakantie hebben gehad. Mijn dochter had dat inderdaad ook dat ze na de vakantie weer helemaal blij was om thuis te zijn. Lekker vertrouwd ofzo denk ik.
Welkom terug Helena! Home sweet home!

Leuke buiken/jes! Ik zal binnenkort ook weer. Mijn baarmoeder zit inmiddel flink boven mn navel en inmiddels schopt ze ook boven mijn navel en das gek!

Hier een dag van uitersten. Vanmorgen gehoord dan een vriendinnetje een kindje in dr buik heeft met trisomie 18. Ze is nu 20 wk en gaat wrsch binnenkort bevallen :(

Het leuke nieuws is dat mijn aller aller aller aller beste vriendin ook zwanger is! Op 1 april krijgt ze een babytje! Ze dacht dat ze nog maar 6 wk zwanger pas en dat bleek opeens 11 te zijn! Eigenlijk is ze voordat ze er concreet voor gingen door haar a/c zwanger geraakt. Wat een kadotje!

Nu slapen, al die emoties!
Wat vreselijk voor je vriendin Lily! Echt de ergste nachtmerrie van elke zwangere, denk ik.

En wat een contrast dan met je beste vriendin, fijn dat ze ook al meteen bijna die eerste drie maanden achter de rug heeft. En gezellig samen zwanger!

Helena, jammer van het weer, maar leuk dat je er weer bent! Stuur maar wat van die poetsdrang deze kant op
Melloo, doe ik even knip/plak uit het Easywalkertopic, dat praat wat makkelijker:

Mijn ouders en schoonouders zitten volgens mij allemaal niet bij de Postbank, maar ik ga nog eens vragen.

Ik bedoelde met dat hij me zo groot lijkt, dat de buggy me groot lijkt. Maar ik begrijp dat dat juist heel prettig is?

Het invouwen is wel een belangrijk punt, het gaat/ging voor ons tussen deze wagen en de Mutsy lightweight 4Rider, en die krijg ik echt niet ingeklapt. Is ook zo lullig, als je naar huis wil rijden en je krijgt je kinderwagen niet ingeklapt in de kofferbak
Buik bij 23 weken!
Pfff.. heb het geprobeerd hoor (bedankt Voyager voor de instructies!). Maarre..... zien jullie iets? Ik kan m'n eigen foto namelijk niet zien hier! Trouwens, die techniek van je hoofd weglaten heb ik ook nog niet door dus ik ben wel erg herkenbaar.

Sorry, reageer later op alle andere berichten.
Haha, nou, de foto is in ieder geval zo klein dat je onmogelijk herkenbaar bent!

Mijn techniek van hoofd weglaten: gewoon je hoofd niet op de foto zetten. Dat werkt toch het snelste. En anders je foto in Paint openen (zit waarschijnlijk standaard op je computer onder de Bureauaccesoires), en kijk in het menuutje met de icoontjes aan de linkerkant. Daar neem je het vierde icoontje van boven in het rechterrijtje (de verfkwast), je selecteert een kleurtje (en eventueel onderaan de icoontjes de dikte van je kwastje) en gaat met de muis aangeklikt over je hoofd. Zo is je hoofd in no time bedekt met kleur! (misschien niet de beste manier, maar wel de makkelijkste denk ik). Foto opslaan onder een andere naam, en uploaden!

En als je hem dan op internet hebt geplaatst, klik je op de foto met rechts, kiest 'afbeeldingslocatie opslaan', en dat plak je óver de tekst in het afbeeldingsvenstertje (boven reageerscherm, vierde icoontje van links) hier op Viva.

Dan moet het goedkomen!
Ha!

Ik kan je helaas niet zien Kitty :(

Ben net bij de Prenatal geweest, ik had een nachtmerrie gehad over het feit dat ik geen winterjas had deze winter. En dus vandaag op stap geweest en ben heel goed geslaagd!

Ik heb een winterjas gekocht die ook na de zwangerschap goed gedragen kan worden. Het is die zwarte van mama.licious (.com). Op de foto's staat Renate verbaan er van de zijkant op en kijkt ze naar de camera. Een hele zware wollen jas is het en hij is echt prachtig voor slechts 69eu. Prima!

Verder heb ik een heel mooi dik wollen vest gekocht van Esprit maternity, hij is een beetje bruinig met goud draad, een fitted grijze V hals wollen truitje en een wikkelvest met een retro print in rood.blauw.wit heel mooi. En toen was ik heel veel centjes verder hahaha.

De winkel mevrouw kwam met boeiende info: vanaf as woensdag zijn er de K4 dagen (?) 20% korting om de hele winkel (sommige kinderwagens niet maar de meeste wel) en woensdag is de positiekleding 25% korting. Ik had geen zin om te wachten en te vechten voor mn kleding maar toch.

Trouwens zij een andere mevrouw dat ze vanaf volgende week woensdag zijn. Nou ja, bijna iig.
Heb eigenlijk geen tijd om te reageren, maar ik zie nu lily 's laatste berichtje en.. die jas heb ik ook gister gekocht! Hij's leuk he! Hij staat me nu ook al prima, ondanks dat ik nog geen echte grote buik heb. Ben er ook superblij mee!
Leuke jas Lucia! Ik denk dat alle zwangere die jas willen gaan kopen, hij is leuk! Ook zonder buik! Verkoopster zei wel dat ze mega rap gaan en dat ze bijna out of stock zijn. Daarom nu maar gekocht, ze komen dan ook niet meer binnen en ik moet toch een jas.
Lily, lijkt me toch allemaal wel spannend hoor. Niet geheel onbezorgd meer. Jij komt redelijk nuchter en positef over Dat is alleen maar goed, toch?

Wen: heb een aantal keer gehad dat iemand zn hand op mn buik legde. Waren collega's en gelukkig geen vreemden. De oplossing van Lucia vind ik een hele sterke. Mocht het nodig zijn, dan ga ik die ook toepassen.

Voyager: heb ik ook bij de pretecho's. Heb er van vriendinnen wel ns een paar gezien en ik vind het ook niet echt mooi. Aliens is idd wel een goede omschrijving. Dat is ook waarom ik twijfel. Ze zien er wat gek uit en dan zou ik me mss alleen maar zorgen maken dat hij er in het echt ook zou uit zal zien. Dus ik twijfel nog wel.

Das al een hele buik, Voyager. Daar kom ik niet aan toe. Ben trouwens 1,9 kilo gegroeid de afgelopen 4 weken, dus dat viel mij mee. Qua omtrek was het 2 cm. Volgens de vk lig ik mooi op schema.
Schema is ook hier goed te lezen. Het is wel veel roze hoor... Onze mannen hebben straks keuze (als ze op roze vallen, haha)

Melloo: wat een schrik. Heftig hoor. gelukkig mocht je direct langskomen en blijkt alles goed te zijn. Pfff, echt wel schrikken.

Qua buik zit ik in de buurt van Chili, geloof ik. Ik denk iets groter. Wel een mooie buik, Chili. Ik zal ook ns proberen of een foto lukt. De foto lukt wel, maar ik bedoel het hier op zetten, natuurlijk, haha.

Jammer dat de fysio en de oefeningen nog niet echt helpen, Voyager. Hopelijk wordt het niet veel erger.

Wen, mooi buikje, beschaafd, maar toch al wel zwanger hoor.

Chili: de mijnes is ook vooral 's nachts actief. Vind het nog steeds een apart gevoel. Beetje hetzelfde als bij een trillende spier of zo. Wel bijzonder, hoor.
Kitty, ik kan je ook niet zien.

Heftig hoor, lily, van je vriendin. Bah, niks aan. Helaas komen deze dingen toch voor en zullen we er mee moeten dealen. Wat dat betreft gaat het hier met de babytjes allemaal heel erg goed, volgens mij.

Bij mij was het bij de vk ook allemaal okee. Hartje duidelijk te horen. Bloeddruk en gewicht okee.

10-10-08 mag ik weer.

Groetjes Marianne
Hee, rood doet het!
Jippie, rood!

Lily, ik ben nu wel heel erg benieuwd of het deze of volgende week woensdag is! Ik wacht er namelijk op... dan gaan we onze kinderwagen bestellen.

Die jas had ik ook wel gewild, maar hier in de winkels was het óf een veel te grote trenchcoat, of een gewatteerd halflang jasje van Noppies. Van elk was er nog één in elke kleur! Die laatste heb ik maar gekozen in het grijs, lekker warm. Normaal had ik hem denk ik niet gekocht.
Haha, moet wel lachen Wen omdat die foto zo klein is dat je die amper kunt zien. Ook een manier om niet herkenbaar te zijn inderdaad. Heb het nog een keer geprobeerd op dezelfde manier maar dan door de afbeelding eerst te vergroten. Maar ben toch echt bang dat alleen de link te zien is. Ik denk dat het me hier nog wel enkele dagen mee zoet kan houden!
Ik zal als ik later deze week in NL ben ook 'ns bij de Prenatal gaan kijken. Heb hier naar jassen gezocht maar zag er alleen bij Zara een van 120 euro! Vind ik toch een beetje teveel voor die paar maanden dat ik hem kan dragen.

Lily, inderdaad erg tegengestelde berichten van je vriendinnen. Het moet echt verschrikkelijk zijn als je zoiets te horen krijgt als je halverwege je zwangerschap bent en voor jou zal het misschien ook moeilijk zijn om haar de juiste steun te bieden. Wel ontzettend leuk wat je andere vriendin betreft!

Fijn dat alles goed is Marianne. Ik moet deze week weer op controle bij de huisarts.
Je moet ook die eerste http:// weghalen Kitty!
Oh nee, nog een keer dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven