Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@mamamuis: Lastig he dat stoppen met roken, de drang naar zo'n sigaret is zo groot... Maar ik doe ook mijn best..
@ anna.....ik merk dat ik het vooral 's avonds lastig vind. Dan ga ik nadenken wat er allemaal wel niet mis kan zijn/gaan en dan heb ik zin in een sigaret.

Het voelt voor mij ook heel dubbel. Bij mijn eerste zwangerschap was ik keurig gestopt en die zwangerschap ging mis. Mijn 2e zwangerschap lukte het stoppen niet meer en mijn zoontje is prima in orde....

Weet trouwens iemand hoe bandenpijn voelt? Kun je dat al zo vroeg hebben?

Ik heb sinds vandaag mega pijn in mijn rug en dat straalt uit via mijn zij naar de zijkant van mijn buik. Als ik plat lig op buik of rug is er niks aan de hand maar ohwee als ik zit of sta,,......herkent iemand dit?
Hallo allemaal,

@Esmee en Streepjescode gefeliciteerd. Geweldig. Ben jaloers op jullie. Moet echt wachten tot 8 juni en dat duurt nog zo lang.

@3e kindje

Heel veel sterkte. Ik duim voor je!

@LInlin82 Gefeliciteerd. Hoe voel je je?

@Mamamuis / Anne29

Moeilijk he dat stoppen met roken. Heb bewondering dat het jullie wel lukt. Probeer echt mijn best te doen maar het lukt me nog niet er helemaal van af te blijven.

Heb in mijn 1ste zwangerschap ook gerookt. Hield het toen bij maximaal 5 sigaretten per dag. En ik weet dat het niet goed te praten is maar mijn zoon had een normaal geboortegewicht en in de placenta kon men niet terugvinden dat ik gerookt heb.

Men zegt ook dat stoppen niet goed is. De stress die het opleverd zou niet goed zijn.

Hoop eigenlijk dat ik er nu misselijk van wordt

@de rest! Fijn weekend en geniet van de zon en het wondertje in je buik
Ik voel me goed, wel erg moe en af en toe flink kramp. Echt zo'n menstruatie gevoel dus daar schrik ik dan wel van..maar het lijkt ook zo op elkaar he?!

Hebben jullie momenteel veel klachten?
Ik heb dit keer best veel kwaaltjes....vooral moe, misselijk en sinds gister rugpijn.

Maar ik vind het allemaal wel 'fijn' om kwaaltjes te hebben....zolang ik kwaaltjes heb ben ik in ieder geval zwanger haha.

Ik heb ook af en toe steekjes in mijn buik, vaak wat meer aan de zijkant van mijn buik.

Zometeen maar even lekker naar de markt....heerlijk keuvelen en slenteren. En hout halen voor een konijnenhok. We krijgen volgende week een konijn(tje).

Veel plezier allemaal vandaag!!!
Goedemorgen ladies,

@3dekindje: wat een verdrietig nieuws zeg! Je weet dat het kan gebeuren, maar je hoopt natuurlijk toch dat het gewoon goed gaat. En nu ook nog afwachten, dat lijkt me best zwaar. Sterkte!

@linlin182: ik heb momenteel wel klachten, maar niet echt kramp. Wel wat steekjes in mijn onderbuik/lies, meestal aan 1 kant, heel raar! En daarnaast vooral heel moe, snel hoofdpijn, en slecht slapen. Toch heel wat eigenlijk, als je het zo opsomt! En ik heb ook niet echt trek in zoet, wat heel ongewoon is voor mij. Ik kan echt snakken naar fruit, groente en gewoon boterhammen. Die eigenschap mag wel blijven, want ik eet zo als vanzelf gezond!

@mamamuis: ik ben geen roker, maar ik kan me wel voorstellen dat het supermoeilijk is om er van af te komen. Ik worstel zelf al mijn hele volwassen leven met mijn gewicht, en zie mijn relatie met eten ook als een verslaving. Je weet wat je moet doen om gewoon gezond en slank te blijven, toch lukt het maar niet.... Sterkte met stoppen!

Ik heb vannacht voor het eerst heerlijk geslapen in een week, ik voel me dan ook zeer fit en blij! Ik weet niet of het komt door de heerlijke douche die ik voordat ik naar bed ging nam, of gewoon door het feit dat na een week vol opwinding over de zwangerschap, ik nu langzaam een beetje aan het idee begin te wennen en kan ontspannen. Het scheelt in ieder geval alles als je een nacht goed kunt slapen. Hopelijk houd ik dat vol!

Een fijne zaterdag! Lekker het begin van een heel lang weekeinde!
Hallo allemaal!

Hier ook steeds meer kwaaltjes.. 3 dagen geleden typte ik nog dat ik niet misselijk was.. nu zit ik uiterst beroerd op de bank.. Heb al 2 dagen ook helemaal nergens zin in! Moet mezelf echt dwingen om wat te eten. Mijn vriend vroeg gister waar ik dan wel zin in had.. Zijn we gezellig samen uit eten geweest en daar heb ik heerlijk gegeten gelukkig!

Nou maar hopen dat deze fase niet zo lang duurt..

@3e kindje: Wat vervelend zeg.. Heel veel sterkte~! We leven met je mee!!

@LinLin: Die 'menstruatiekrampen' heb ik ook.. Heel raar af en toe he? ik had dat eerder vaak een dag voor mijn menstruatie.. Aan het begin maakte het me vaak bang.. maar nu heb ik het idee dat het erbij hoort!?

@mammamuis: Ik durf het niet te zeggen dat dat bandenpijn is..Het lijkt er wel op!!
Hallo allemaal! Ik had afgelopen donderdag eindelijk een positieve test in handen! Mijn NOD was volgens mij op zaterdag, maar de eerste 2 testen waren negatief. De cyclus ervoor was ook zo, en ik was ook misselijk dus dacht dat ik zwanger was, maar werd gewoon ongesteld. Nu dus niet!

Donderdagavond was het meteen al spannend, want ik had bloedverlies. Ook al herken ik het van de vorige zwangerschap, het was toch weer even schrikken! Verder geen buikkrampen en gisteren was het weer over dus denk dat het gewoon goed zit! Evengoed afwachten. In overleg met mijn VK krijg ik nu wel een 8 weken echo, ergens in de week van 7 juni hoop ik, want daarna gaan we op vakantie.

Ik hoop dat ik met jullie mag meeschrijven! Voor de tabel alvast mijn gegevens:

Naam: monxmar

Lft: 31

Kindje: 2e

Datum: 22 januari

Afspraken: 8 weken echo

Prov: NH

Overig: 1e kindje 6 wk te vroeg
Hallo allemaal,

3e kindje, wat verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte!

Sorry, verder is het een ego-post. Ik heb donderdag avond wat oud bruin bloedverlies gehad en daar maak ik me natuurlijk erg veel zorgen over. Gelukkig gister wel op het werk een echo kunnen maken en daar werd een vruchtzak met dooierzak gezien (ik was gister 5 weken en 5 dagen), dus dat is normaal voor dit termijn. Ik krijg nu donderdag weer een echo en dan moet er dus wel een vruchtje te zien zijn.

Maar ondertussen heb ik af en toe bij het afvegen weer een klein beetje oud bruin bloedverlies, maar geen krampen.

Ik probeer het positief te houden door te zeggen dat zolang het geen helder bloed is en ik geen krampen heb, het nog goed kan zitten. Maar wat is dit onzeker, zeg.

Ik kom donderdag vertellen hoe het was, maar tot die tijd houd ik me even niet teveel bezig met het forum.
@Mamamuis

Had je de vorige keer dan minder / geen kwaaltjes.

Ik voel me namelijk aleen heel erg moe en af en toe voel ik mijn borsten maar voor de rest nog niets.

Ben zelfs geneigd om nog een keer een test te doen gewoon om echt zeker te weten dat ik zwanger ben.
@Nolleke: Wat een onzekerheid, ik duim heel hard voor je!

@Mamamuis en Manu3ela:

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik wel gerookt maar niet zo veel. (Paar per dag). Vier weken voor de uitgerekende datum is mijn placenta losgelaten, en de doktoren vertelde mij dat ze niet wisten hoe dit kan, maar zolang ik gezond leefde en niet rookte tijdens de zwangerschap, ik geen kans op herhaling heb. Nu zet je dat wel aan het denken, en als dit bij 20 wkn zwangerschap was gebeurt had ik natuurlijk geen dochter gekregen. Sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben, en rook geen hele sigaretten meer. Neem af en toe een trekje van mijn man z'n sigaret. Mijn manier van afbouwen ofzo

Ik ga weer lekker van het zonnetje genieten!
@ nolleke, ja verschrikkelijk onzeker is dat, bloed verliezen! ik herken het helemaal. maar inderdaad, zolang je er geen krampen bij hebt hoeft het nog niks te betekenen.

ik heb het gevoel dat ik me wel erg kort-door-de-bocht heb aangemeld, ben er zomaar vanuit gegaan dat ik me aan kon sluiten, ik hoop dat jullie dat oke vinden. zo niet dan hoor ik dat graag!
@monxmar....tuurlijk ben je welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Hallo allemaal!

Allereerst allemaal gefeliciteerd!!

Zoals het er nu naar uitziet krijgen mijn vriend en ik in januari 2011 ons tweede kindje!!!

Ik ben net 4 weken zwanger, dus het is nog heel pril. Ik hoop dat t allemaal goed gaat, ik hoor opeens veel vrouwen om me heen die ooit een miskraam hebben gehad, dus ik ben nog wel een beetje onzeker.. We hebben er wel ontzettend veel zin in en onze dochter heeft het over niks anders meer!:)

Wie weet hoe ik mijn gegeven bij in de tabel krijg??
Monxmar wat leuk dat ik je nu hier weer tegenkom!;)

Mijn gegevens voor in de tabel:

Naam: moontje85

Lft: 24

Kinderen: 2e

Datum: 24 januari

Afspraken: 13 juni verloskundige

Prov: Drenthe
jeetje, wat erg 3e kindje!

Heel veel sterkte.

verder helaas ook een ego-post. Ik ben doodmoe en ga zo naar bed. groetjes!
Hallo allemaal!

@ nieuwe zwangeren: van harte! En natuurlijk welkom!

Ook even een korte ego post van mij, want ook ik ben erg moe en lig lekker te dutten op de bank. Erg last gehad van misselijkheid vandaag en brandend maagzuur.... Hele rustige dag gehad, maar ben echt kapot!!
Welkom alle nieuwe zwangeren! het wordt gezellig op deze manier! Ik voelde me vandaag eigenlijk beter dan de hele afgelopen week. Alleen mijn borsten zijn echt pijn gaan doen. Ik heb een flink eind gewandeld en wat gewinkeld. Nu ben ik wel moe, ik ga dus lekker douchen en daarna het bed in.

Tot morgen!
@alle nieuwe zwangeren....van harte welkom en gefeliciteerd! Drenthe is volgens mij best goed vertegenwoordigd. Ik woon in de buurt van Emmen.

Ik heb vandaag ook redelijk wat energie. Nu kon ik vanmorgen ook uitslapen, zoonlief liet ons slapen tot 8 uur....wat echt een unicum is hihi.

Lekker de hele dag buiten geweest en spullen voor in de tuin gekocht. Morgen de tuin afzetten zodat ik iets minder op hoef te letten als zoonlief buiten speelt. We hebben een grote achtertuin dus hij kan zich overal verstoppen en we wonen aan een drukke straat, en hij vindt het steeds leuker om mama in paniek door de tuin te zien rennen om vervolgens met een big smile een knuffel te komen geven en zeggen dat hij even verstoppertje aan het spelen was. Heel erg lief maar niet goed voor mijn hart haha.
Gisterenavond lag ik lekker vroeg in bed, en had ik flinke steken in mijn onderbuik. Ik maakte me best wel zorgen op dat moment, maar gelukkig is het wel overgegaan. Het is zo lastig: wat hoort er nu wel bij en wat niet?

Verder heb ik weer heerlijk het klokje rond geslapen, dus ik kom helemaal bij zo! Vandaag weer een rustig dagje met mijn man aan het werk. Ik hoop vanmiddag nog wat zonnestraaltjes te pakken en verder studeren!
Bedankt voor jullie warme welkom!

@ 3e kindje, heb even teruggelezen. wat een rotsituatie, hopelijk heb je nu wel duidelijkheid (ook al is het rotnieuws, onzekerheid lijkt me erger, of is hoop juist fijn?)

@ teepje, ja al die dingen die je voelt ga je nu allemaal lekker zitten analyseren he, heel irritant! steken herken ik ook wel.

Ik heb vooral last van menstruatie-achtige krampen, herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. dit hield ik tot en met de 7e week zag ik net. Verder zijn mijn tepels gevoelig, dit had ik niet vorige zwangerschap. En sinds vandaag misselijk! Afgelopen week al vleugjes misselijkheid, steeds vaker en langer, maar nu al sinds het opstaan 9 uur. Van de vorige keer weet ik dat dat de hele dag een beetje bleef en dat regelmatig wat eten goed hielp om het niet te erg te laten worden. Als ik 's morgens niet heel snel iets at (nog voor naar wc gaan en aankleden) dat ik dan echt moest kotsen, dat is een keer of 4 gebeurd.
quote:mamamuis schreef op 22 mei 2010 @ 21:15:

@alle nieuwe zwangeren....van harte welkom en gefeliciteerd! Drenthe is volgens mij best goed vertegenwoordigd. Ik woon in de buurt van Emmen.

Ik heb vandaag ook redelijk wat energie. Nu kon ik vanmorgen ook uitslapen, zoonlief liet ons slapen tot 8 uur....wat echt een unicum is hihi.

Lekker de hele dag buiten geweest en spullen voor in de tuin gekocht. Morgen de tuin afzetten zodat ik iets minder op hoef te letten als zoonlief buiten speelt. We hebben een grote achtertuin dus hij kan zich overal verstoppen en we wonen aan een drukke straat, en hij vindt het steeds leuker om mama in paniek door de tuin te zien rennen om vervolgens met een big smile een knuffel te komen geven en zeggen dat hij even verstoppertje aan het spelen was. Heel erg lief maar niet goed voor mijn hart haha.Wat leuk, daar woon ik ook! Ik dacht juist dat ik de enige was!
gelukkig lekker een weekendje vrij, ik heb ook het klokje rond geslapen. Mijn man stond vroeg op voor zoontje. Vandaag een beetje aanklungelen en weer lekker vroeg naar bed. Even bijslapen voordat ik weer de nachtdienst in ga.

Fijne pinksterdagen allemaal!

Hoe is het met het bloedverlies Nolleke? Is dat nu gestopt?
@ Manu3la, Siena09, Jolyblue, LinLin82, Monxmar en Moontje86: Gefeliciteerd en welkom! Jullie staan erbij in de tabel.

Ik heb net de tabel aangepast, het wordt een hoop werk zo met zo veel meiden die zwanger zijn. Wel gezellig druk!

Heb zelf niet echt heel veel tijd om op iedereen te reageren en ook niet echt heel veel nieuws (behalve dat er nog steeds gezeur is in mijn buik, ik nog steeds moe ben en ik trek heb in boterhammen met kaas ).

Dus ik zal het voor nu hierbij laten.

Allemaal een goed weekend! Geniet van de zon!!!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven