Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@helena....van je eigen zus lijkt het me nog veel erger. Ik ben enigkind en manlief komt uit een vreemd gezin. lang verhaal maar er is eigenlijk tussen niemand echt een band.

Mijn ouders zijn er wel erg bij betrokken maar die wonen naast ons dus die zie ik met dit weer de hele dag. Mams komt elke dag wel even binnen om te helpen met iets of om Niek weer terug te brengen haha.....

We wonen in 1 huis alleen is het wel gescheiden, dus je kunt niet binnendoor naar elkaar toe. Dus die zien me als ik misselijk ben of moe ben.....
* ZUCHT* Ik heb even medelijden nodig hoor!

Ik ben zo moe weer en ongemotiveerd... Meer mensen er last van? Ben niet vooruit te branden en alles kan me een beetje gestolen worden.

Wil nu het liefst even een tukkie doen achter mn computer...
.
@rituals.......het is 40 graden in de schaduw, tuurlijk heb je geen zin. Dit is ook weer om alleen maar te slapen. Ik heb al last van mijn nesteldrang geloof ik en heb vandaag al het speelgoed van zoonlief uitgezocht en opgeruimd. Alles schoongemaakt en de keuken gepoetst en de woonkamer glimt weer. Ik zit nu drijfnat van het zweet op de bank en heb spijt dat ik daar vandaag voor uit heb gekozen.....

Maar ik voel me normaal net als jij, dus vanaf hier heel veel medelijden en knuffels (voelt dat beter?!)

We hebben net wel een leuke babykamer gevonden op marktplaats. Moet nog kiezen tussen 2. Beide ¤ 200,00 dus dat vond ik wel een mooie prijs.
Meiden, ik denk dat ik degenen uit de tabel ga halen die in juni een afspraak hadden (of waarvan de afspraak niet doorgegeven was). Ik denk dat ze zich nu niet meer gaan melden, en anders moeten ze er maar opnieuw in. Dit maakt het wat overzichtelijker, vinden jullie niet?

@ Rituals_addict: Ik ben blij dat ik over 5 minuten naar huis kan, ben het ook behoorlijk zat...

@ Mamamuis: Dat is een mooie prijs! Is er verschil in kleur? Wij gaan hem bij de Ikea halen, is ook nog goed te doen.
Die van Ikea vond ik ook heel mooi, maar het nadeel vind ik de commode. Dat is meer een soort plank in een kast en dat leek me zo onhandig.

De reden dat we voor een van deze kamers gaan is omdat Niek het ook mooi vond. Misschien heel stom om zijn stem te laten tellen maar ik probeer hem er zoveel mogelijk bij te betrekken zodat hij zich straks niet achtergesteld voelt. Hij is er zoveel mee bezig. Het zijn beide een kersenkleur kamers. Een met plexiglas strookjes erin verwerkt en de andere met een houten dingetje onder de kasten en het bedje. Zal wel foto's op hyves zetten.
Oh ja, Hyves, dat moest ik ook nog doen...

Ik vind het juist lief dat je je zoon erbij betrekt!

Mooi, kersenkleur, dat hebben wij in de woonkamer. Erg warm.
Streepjescode, Ziet er goed uit de tabel op datum! hihi sta nu bijna onderaan Ga maar schrappen hoor. Moet wel beetje actief meeschrijven en niet alleen lezen. En juni is wel erg lang geleden alweer!

Er mag bij mij nog een afspraak bij: 15 sept 20 weken echo

Hier vandaag ook ontzettend moe. Heb me er net toe moeten zetten om even wat te doen maar het valt me gewoon zwaar allemaal. Was net even lekker bezig, paar keer trap op en af en ineens zo'n pijn in mijn rug,bil,en been. Nu gaat het wel weer maar kon net bijna niet lopen.
Zo hèhè, lekker thuis! Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben :p ben op het moment echt zwaar ongemotiveerd om ook maar iets te doen... Vanavond echt bankhangen...

@ mamamuis: die kast met plank hebben wij! Van m'n moeder gekregen. Maar ook alleen vanwege ruimte gebrek. Als het goed is moet ons kindje namelijk de eerste tijd bij ons op de kamer slapen, aangezien we geen 2e slaapkamer hebben. Zijn wel opzoek naar een ander huis, maar hebben absoluut geen haast!

Ow ja streepjescode, heb 2 augustus weer een afspraak bij de VK. Kan het ff niet vet maken, doe het nu op m'n telefoon. Geen fut om de computer aan te zetten :-)
Ik vertelde laatst aan iemand dat Niek mee mocht kiezen met kleertjes en de naam enzo en kreeg toen hele vreemde blikken. Niek vindt het gewoon allemaal heel leuk en loopt de hele dag speelgoed te verzamelen wat wel leuk is voor de baby.

@rituals.....qua ruimte is het natuurlijk ideaal. Maar het leek me minder makkelijk en aangezien wij geen ruimtegebrek hebben lijkt me een gewone commode makkelijker.
hier nog iemand die niet vooruit te branden is. Gelukkig heb ik vakantie en hoef ik helemaal niets! Vriendlief doet zelfs zonder morren het huishouden.... gelukkig wordt het eind van de week weer wat koeler.... Was het maar winter! (ook omdat we dan mama worden!!)
Welkom aan degene die 15 januari uitgerekend is. Mijn hoofd is een zeef dus ben je naam even kwijt.

Ervaring met kwaaltjes heb ik wel van de eerste zwangerschap, ja. Vind het allemaal niet zo erg. Als het mee zit is dit de laatste keer en het is nog maar 6 maanden van mijn leven. Ben er nuchter over, doe wat ik kan en daarna stop ik.

Vandaag gewerkt en dat vond ik alweer genoeg.

Mamamuis: mijn zoontje kan nog niet meebeslissen, snapt zelfs niet wat er komen gaat en dat dit het laatste half jaar is waarbij hij ons voor zich alleen heeft. Maar anders zou ik hem zeker erin betrekken. Vindt het juist zo positief hoe jij het doet. Fijne verjaardag voor je zoon! Wordt hij nu 3?

Ik heb de commode voor zoon nu ook binnen. Alleen nog het matras voor het bed en het bed ophalen bij schoon-oma.

@mojitolise: wat een lief berichtje! Geen dank, als we het nu niet zelf nodig hadden kon je zo alles krijgen!

Ik ben ook niet vooruit te branden hoor!

Morgen gaan we ook luisteren naar de baby, manlief gaat net als bij de eerste zwangerschap weer mee. Zo gezellig en intiem. Zoon gaat alvast naar de oppas, dus we hebben echt even babytijd!

Helemaal mee eens Helena: kregen we de kleintjes maar vast!
@floor.....ja Niek wordt 3 en ik had nooit verwacht dat hij zo met de baby bezig zou zijn. Maar vandaag kwam hij een doos kleertjes tegen die ik aan het uitzoeken ben. Dus hij vroeg wat het was. Ik vertelde dat dat zijn oude kleertjes waren en dat die nu te klein waren. Ik kreeg een hele duidelijke uitleg van hem dat het dus nu voor de baby was, maar die was nog niet geboren omdat die nog in mama's buik zit. Als die genoeg broodjes zou eten ging de baby ook groter groeien en dan kwam die uit mama's buik. Gelukkig vroeg hij niet hoe haha...

Maar hij vindt het allemaal reuze spannend, hopenlijk vind hij het ook nog leuk als de baby er straks is en hij mama moet delen en 's nachts wakker wordt.......zucht, was het maar vast zover.....
Wij hebben nog een oude commode die we gaan opknappen. Moet een nieuwe la in (want deze is heel zwaar, zonder geleiders) en nieuwe scharnieren. En geschilderd worden! Wit overigens. Verder hebben we een inbouwkast. We hoeven dus alleen een bedje te kopen of zelf te maken.

We hebben ook nog een witte boekenkast (roomdevider) van IKEA op de toekomstige kamer staan, ik denk dat ik die laat staan en er knuffels, speelgoed en kinderboeken in etaleer. Onze baby heeft net zo'n grote kamer als wijzelf. Het kleine kamertje is namelijk onze inloopkast dus dat laat ik lekker zo. Wat moeten we anders met die grote kamer doen??

Voor de tabel:

25 augustus 20-weken echo
Hi allemaal!

Wat is iedereen lekker bezig met de kinderkamer :-)

Hier gaat het al iets beter. Gelukkig minder warm vandaag en ik denk dat ik ook begrijp waar m'n vermoeidheid vandaan komt. Was al een paar dagen niet wezen ontlasten zeg maar en dat gaat je denk ik toch opbreken... Daarnaast kan het wel eens zo zijn dat ik een ijzertekort heb. Ben echt geen vleeseter en nu ik zwanger ben al helemaal niet meer. Dus gisteren maar een salade met spinazie en tomaat gegeten en roosvicee ferro gehaald. Kan aan mij liggen, maar voel me wel ietsje beter...
Hoi hoi,

Over 2 weken heb ik vakantie en dan willen wij eens naar Babypark. Gaan we ook eens een kamertje uitzoeken enzo. Lijkt me ook zo leuk. Heb al wel wat inspiratie opgedaan op internet.

Ik heb sinds gisteravond steeds zo'n buikpijn. Vraag me echt af wat het is. Gaf eerst mijn alcohol vrij wijn al de schuld maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Heb hartje geluisterd vanmorgen en die deed het nog dus met kindje is alles goed. Maar bah word wel moe van die pijn. Misschien toch weer mijn darmen die vervelend lopen te doen....ik weet het niet.
Streepjescode, jeetje zie nu de tabel! Wauw! En stuk ingekort ook! Lekker duidelijk nu!
Wat vervelend maliboo.....misschien inderdaad je darmen. Zolang het hartje maar vrolijk klopt zou ik me geen zorgen maken.

Manlief heeft vanmorgen op de radio vip kaarten voor truckstar gewonnen. Dus wij gaan van het weekend lekker naar Assen. We zouden evengoed gaan maar nu scheelt het een hele tijd in de rij staan en we kunnen ons lekker laten verwennen en hebben de beste plaatsen voor het circuit!!! Helemaal blij haha.
Wat goed zeg! Mamamuis! Lekker gaan genieten! Wat heb je een lieve zoon!

Kom net bij de VK vandaan, bloeddruk is 90/60. Echt laag dus!

Verder is alles wel goed met de baby, met mij niet maar ach, ik doe het voor de baby dus het is te volbrengen.

Moest ik ook nog bloedprikken, voor de normale controles maar eigenlijk wilde ik geen drup afstaan, hahaha.

Hartje geluisterd en dat klonk heerlijk. Over 4 weken weer een nieuwe afspraak. Nu even een uurtje voor mezelf en dan een uurtje werken.

Zo maar eens de was wegwerken en daarna douchen en omkleden, ik zweet hier weg, blegh!

De tabel is mooi geworden, streepjescode
Helena, alsnog welkom! En op dezelfde dag uitgerekend als ik (hoewel ik zelf toch echt meer in 12 januari geloof op basis van tweede echo en uitgerekend vanaf dag dat het mini-mensje gemaakt zou kunnen zijn ).

Rituals, ik ben alleen nog maar in mijn hoofd bezig met de babykamer, haha! Ik denk dat we er niet voor oktober aan zullen beginnen. We hebben nog zoveel op te knappen...

Maliboo, het zullen je darmen wel zijn. Mijn stoelgang is (net als bij Rituals) een stuk trager geworden wat ook regelmatig buikpijn oplevert.

Het wordt minder warm dames!! Eindelijk! Normaal vind ik het heerlijk hoor, maar klusjes in en om het huis kunnen toch echt niet boven de 25 graden..
Ik merk wel dat mijn darmen heel anders werken. Heb tegenwoordig steeds diaree....Na brood valt het wel mee maar zodra het iets warms is...mis.

Gister hele lekkere kip kerrie risotto gemaakt (erg geslaagd experiment) helaas kwam alles er na 10 minuten weer uit. Komt denk ik ook grotendeels door de warmte. Ik kan er al heel slecht tegen als ik niet zwanger ben.....
Ik heb vooral last van maagzuur.. best irritant. Maar het vervelende is dat m'n nieren op die medicijnen (Graviscon en Maalox) reageren. Klinkt dat bekend bij jullie? Ik word dan 's nachts wakker en moet ik nodig naar de wc en daarnaast doen m'n nieren pijn. (ik herken het van vroeger dat ik veel te lang m'n plas inhield, omdat ik nergens anders dan thuis naar de wc wilde, haha) De pijn houdt tien minuten aan en trekt dan weer weg.

Urine is al nagekeken, maar niets raars ofzo. Ben eigenlijk benieuwd of ik de enige ben!
Ik herken die klachten niet echt Helena. Ik heb wel een raar ander kwaaltje met plassen, heb het gevoel dat het lastiger is om mijn blaas 'leeg te plassen'. Alsof je baarmoeder daar in de weg zit ofzo. Ik probeer nu altijd een beetje mijn bekken te kantelen. Beetje raar praatje misschien.

Verder had ik gisteren enorme steken als ik opstond. Echt die banden volgens mij. Wel grappig, ik ging dus wat rustiger opstaan, en voelde me daardoor wel een enorm oude oma... ik kan er maar vast aan wennen, want met de buik erbij zal het nog wel een stukje erger worden!

En mijn darmen, die werken ook wat trager over het algemeen. Het is veel harder allemaal en daardoor wat lastiger.

Nou, dat waren alle kwalen weer voor mij voor vandaag ;)

Verder voel ik me eigenlijk best goed, ik vind het nu goed vol te houden. Ik ben wel gespannen voor het bezoek aan de VK, maar aan de andere kant voel ik me ook wel zwanger genoeg om niet te twijfelen.

Vandaag hebben we twee kdv bezocht, inclusief rondleiding. Wel lastig hoor, om te beslissen. Het is in de basis overal hetzelfde vanwege alle wettelijke normen waaraan ze moeten voldoen. En tja, die andere dingen zijn vooraf toch lastig in te schatten vind ik. nog maar eens alles op een rij zetten.

Vanavond een heerlijk avondje alleen thuis, lekker hoor!

oja, en ik vind de tabel ook erg opgefrist!
@streepjescode....hoe was je pretecho? Is het nog gelukt om te zien wat het wordt?
Lekker opgeruimd hè zo?

Stom van mij, de echo is op 30-7. Zit nu op mijn telefoon en kan het niet aanpassen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven