Je kind vergeten??

24-07-2008 11:29 285 berichten
Alle reacties Link kopieren
artikel nu.nl

Dit soort berichten staan heel vaak in kranten. Het is niet iets nieuws. Ik snap het alleen nooit. Hoe kun je je kind nu vergeten? Misschien maakt mijn dochter wel heel veel herrie hoor, maar als we bij het kinderdagverblijf aankomen gilt ze blij en haal ik haar echt wel van de fietsstoel of uit autostoel en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je gewoon doorrijdt naar werk en je auto daar parkeert met kind nog achterin..

Ik hoor wel eens van mensen dat ze deur al uit waren, straat al bijna uit en toen bedachten dat kind nog (alleen) thuis was. Ik begrijp het niet. Ik kan me er geen voorstelling van maken. Sleutels, telefoon, portemonnee, dat soort dingen vergeet ik, maar een kind?

Iemand die het wel snapt?

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Spijker schreef op 24 juli 2008 @ 12:01:

Gaat een kdv eigenlijk niet bellen als een kindje een bepaalde dag moet komen maar niet gebracht wordt?

Heb nog niet alles gelezen dus weet niet of er hier al op was gereageerd.. Dit kind ging naar de gastouder, gastouder heeft vader langs zien rijden en heeft idd gebeld waar kind dan was.. op de THUIStelefoon..die slaat zich nu ook voor d'r kop natuurlijk en kan er niet van slapen. En van wat er hier over in de kranten staat is dat vader het ineens moest doen (kinderen afleveren her en der)omdat moeder opgenomen was in het ziekenhuis. Die arme man was dus echt heel ergens anders met zijn hoofd.

En over begrîp of niet.. tsja. Het kàn gebeuren, dat zie je maar weer. En begrip of geen begrip, ik denk dat het belangrijkste hier vergeving is. Die man is in het ziekenhuis opgenomen voor shock en die komt er natuurlijk nooit meer bovenop. Het ergste wat daar bovenop kan is beschuldigende blikken en wijzende vingertjes.

Dat het bij Oprah al een sop tv was, jaaaaren geleden herinner ik me ook nog. De vrouw van deze man zei ook; natuurlijk vergeef ik het hem. En wat kan je anders? Zijn leven is kapot, nog een oordeel erbovenop (vooral van vrouw/familie) en hij springt voor de trein, lijkt me.

En die vrouw vond eigenlijk dat zij evenveel schuld had; àls zij had gebeld; en hoe ging t met wegbrengen.. dan had dat kindje ook nog geleefd.
Tja, wat kan ik zeggen? Ik ben ontaard Laat kinderen in de auto als ik ga betalen na het tanken. Zou ze voor de wc laten wachten als ik zelf moest plassen en de wc is niet groot genoeg om er "gezellig" met z'n allen in te gaan. Heb ook wel eens de buggy met kinderen erin/erop buiten de winkel laten staan (hoge drempel, en de heren wilden zelf buiten wachten).

Ik vind het eerlijk gezegd een hoop gepaniek-om-niks. Hoe vaak komt het nou voor dat een kind gejat wordt terwijl moeder plast? Bij mijn weten niet. En dan kan je wel aanvoeren "ja maar better safe than sorry" maar ondertussen geef je onbewust je kind het idee mee dat de wereld één bron van kwaad en ellende is, en dat iedere passant een potentiële pedo is. Persoonlijk voed ik mijn kinderen liever op met het idee dat de meeste mensen te vertrouwen zijn en dat er soms reële gevaren zijn en dat we díe tackelen.

En dat 'kind in auto' verhaal komt volgens mij ook maar zelden voor. Toevallig nu ineens twee, maar hoeveel kinderen zitten er dagelijks in auto's? Even uitgaand van heel Europa, want deze twee waren in Frankrijk. Honderdduizenden? Miljoenen?

Overigens was volgens mij één van de ouders net getuige geweest van een ongeval, dus kan me voorstellen dat als dat heftig is geweest, je dan alles niet meer zo op een rijtje hebt.

(H'm, dat scheelt dan wel weer in het ontaard-zijn. Breng mijn kinderen altijd op de fiets. Die valt gewoon om als ik 'm wegzet en er zit nog een kind in. Dus 't zal me niet gebeuren dat ik vergeet om een kind weg te brengen)
Sja een kind hoeft niet meteen ontvoerd te worden zonder je toezicht, maar het kan ook gewoon lastig gevallen worden, een snoepje krijgen waar hij in stikt, uit de wagen vallen... bla bla

Ik neem dus altijd mijn kinderen mee de invalide toilet in.

Hier in de stad weet ik de ruime pashokjes en toiletten te vinden, en als ik in een winkel iets wil passen met kleine ruimtes, dan vraag ik een eventuele winkeljuf om even op te letten (als het niet druk is, en niet in zo'n winkelketen als H&M oid)

Maar voorbeeldje, wij waren vorig jaar op het strand, en ook daar wilde een vreemde meneer mijn dochter meenemen....

We waren in zo'n geul water met emmers en scheppen een rivier aan het maken, en hij komt aanlopen, geeft onze dochter een handje en zegt : wij hebben ook een mooie dam gemaakt, kom maar even mee, en hij loopt zo weg, met ons kind

GRRRRRRRRRR

Ik heb het een paar tellen afgewacht (was heel benieuwd wat er ging gebeuren) en gelukkig zocht mijn dochter met haar ogen ons op, en ging ons roepen, en hebben we ze terug gepakt.

Achteraf ben je zwaar PISSIG maar dat ging allemaal zo snel, en voor je het weet is het al voorbij....

Maar ik vind zulke dingen echt 3x niks
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Zo dan Gsis, wat een ongelooflijke rotstreek van die vent!! Wat heb je gezegd?!?
Ik vind het zelf al erg vervelend als ik aan de wandel ga met een kind dat zijn moeder kwijt is. Van de week nog; een meisje van een jaar of vijf. Toch maar even met haar naar de beveiligingspost gelopen (dat was daar 25 meter vandaan) en gevraagd of ze de moeder wilden omroepen. Zo'n meisje weet (hoogstwaarschijnlijk) dat ze nooit met iemand mee mag gaan en ik had alleen goede bedoelingen natuurlijk, maar toch vind ik het vervelend om haar in "gewetensnood" te brengen. Gelukkig had ze binnen no-time haar moeder terug.
Iets anders (wat hier wel mee te maken heeft): leren jullie je kind ook op zijn of haar intuitie te vertrouwen? Ik denk eigenlijk dat dat meisje wat ik hielp niet echt in gewetensnood is geweest; ik had zelf ook een buggy met mijn dochter bij me en gaf heel duidelijk aan dat we haar even zouden laten omroepen en dat haar moeder dan zo weer gevonden zou zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat dit gewoon "goed" voelde; dat ze merkte dat ik haar echt wilde helpen.

Zelf had ik als kind (en nog) een heel sterke intuitie; ik had haarscherp in de gaten of iemand verkeerde bedoelingen had. Zo vond ik (als meisje van 7 of 8) het vreemd dat een kennis van ons erg met mijn moeder flirtte, ook al had ik nog niet echt de woorden om zijn gedrag te omschrijven. Mijn man kent die kennis ook en inmiddels weet ik van hem dat die vent inderdaad een ongelooflijke flirt was/is. Ook vroeg een man in een auto mij (toen ik 12 was) een keer de weg. Ik was op mijn hoede, legde het uit maar hij zei dat hij het niet goed kon verstaan en dat ik wat dichterbij moest komen. Ik ben hem toen gelijk gesmeerd en ben keihard weggerend; ik kreeg de rillingen van die man. (overigens zal ik zelf nooit snel de weg aan een kind vragen; ik vind dat ik dat dan bij een volwassene moet zijn (of bij meneer TomTom haha).

Misschien een zijspoor, maar leren jullie je kind ook te vertrouwen op zijn onderbuikgevoel, als je in de gaten hebt dat je kind een redelijk goede intuitie heeft? Mijn zoon is er in ieder geval ook mee gezegend, dus ook al leer ik hem wat in principe wel of niet kan, ik vraag hem ook vooral op te letten hoe het "voelt" (haha, wat klinkt dit soft).
quote:Gsis schreef op 24 juli 2008 @ 19:05:

Sja een kind hoeft niet meteen ontvoerd te worden zonder je toezicht, maar het kan ook gewoon lastig gevallen worden, een snoepje krijgen waar hij in stikt, uit de wagen vallen... bla bla

Ik neem dus altijd mijn kinderen mee de invalide toilet in.

Hier in de stad weet ik de ruime pashokjes en toiletten te vinden, en als ik in een winkel iets wil passen met kleine ruimtes, dan vraag ik een eventuele winkeljuf om even op te letten (als het niet druk is, en niet in zo'n winkelketen als H&M oid)

Maar voorbeeldje, wij waren vorig jaar op het strand, en ook daar wilde een vreemde meneer mijn dochter meenemen....

We waren in zo'n geul water met emmers en scheppen een rivier aan het maken, en hij komt aanlopen, geeft onze dochter een handje en zegt : wij hebben ook een mooie dam gemaakt, kom maar even mee, en hij loopt zo weg, met ons kind

GRRRRRRRRRR

Ik heb het een paar tellen afgewacht (was heel benieuwd wat er ging gebeuren) en gelukkig zocht mijn dochter met haar ogen ons op, en ging ons roepen, en hebben we ze terug gepakt.

Achteraf ben je zwaar PISSIG maar dat ging allemaal zo snel, en voor je het weet is het al voorbij....

Maar ik vind zulke dingen echt 3x niks Dit begrijp ik echt niet. Waarom laat je een vreemde man je kind meenemen ??? Ookal is het maar een paar tellen, ik vind dit echt heel erg vreemd.
[quote]Dhelia schreef op 24 juli 2008 @ 17:43:

Tja, wat kan ik zeggen? Ik ben ontaard Laat kinderen in de auto als ik ga betalen na het tanken. Zou ze voor de wc laten wachten als ik zelf moest plassen en de wc is niet groot genoeg om er "gezellig" met z'n allen in te gaan. Heb ook wel eens de buggy met kinderen erin/erop buiten de winkel laten staan (hoge drempel, en de heren wilden zelf buiten wachten).

Ik vind het eerlijk gezegd een hoop gepaniek-om-niks. Hoe vaak komt het nou voor dat een kind gejat wordt terwijl moeder plast? Bij mijn weten niet. En dan kan je wel aanvoeren "ja maar better safe than sorry" maar ondertussen geef je onbewust je kind het idee mee dat de wereld één bron van kwaad en ellende is, en dat iedere passant een potentiële pedo is. Persoonlijk voed ik mijn kinderen liever op met het idee dat de meeste mensen te vertrouwen zijn en dat er soms reële gevaren zijn en dat we díe tackelen.

En dat 'kind in auto' verhaal komt volgens mij ook maar zelden voor. Toevallig nu ineens twee, maar hoeveel kinderen zitten er dagelijks in auto's? Even uitgaand van heel Europa, want deze twee waren in Frankrijk. Honderdduizenden? Miljoenen?

Overigens was volgens mij één van de ouders net getuige geweest van een ongeval, dus kan me voorstellen dat als dat heftig is geweest, je dan alles niet meer zo op een rijtje hebt.

(H'm, dat scheelt dan wel weer in het ontaard-zijn. Breng mijn kinderen altijd op de fiets. Die valt gewoon om als ik 'm wegzet en er zit nog een kind in. Dus 't zal me niet gebeuren dat ik vergeet om een kind weg te brengen)[/quote]

Tjilla, ze heeft die man haar kind niet mee laten nemen, ze heeft het natuurlijk teruggehaald, dat schrijft ze toch?

Ik kan me best voorstellen dat je even een paar tellen aankijkt wat er gebeurt, al is het alleen maar om te beseffen dat je het echt niet verkeerd ziet!
Ik zou in zo'n geval eerst te verbijsterd zijn voor woorden geloof ik en verder ook wel even willen afwachten hoe mijn kind reageert, zodat ik daarvoor in elk geval ook een indicatie heb. Zo gek vind ik dat dus inderdaad ook niet nee.
quote:Morrie schreef op 24 juli 2008 @ 20:42:

Tjilla, ze heeft die man haar kind niet mee laten nemen, ze heeft het natuurlijk teruggehaald, dat schrijft ze toch?

Ik kan me best voorstellen dat je even een paar tellen aankijkt wat er gebeurt, al is het alleen maar om te beseffen dat je het echt niet verkeerd ziet!Ze schrijft toch echt: "en hij loopt zo weg met ons kind" en dat ze het een paar tellen aan keek. Dat vind ik vreemd. Maar goed, kan aan mij liggen.
Onbegrijpelijk. Net zoiets als ineens je eigen naam vergeten.
quote:athena schreef op 24 juli 2008 @ 20:46:

Ik zou in zo'n geval eerst te verbijsterd zijn voor woorden geloof ik en verder ook wel even willen afwachten hoe mijn kind reageert, zodat ik daarvoor in elk geval ook een indicatie heb. Zo gek vind ik dat dus inderdaad ook niet nee.Ik zou helemaal niet wachten hoe mijn kind reageert wanneer een vreemde man haar hand pakt en haar mee wil nemen. Ik zou die meneer meteen even duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Met afwachten geef je je kind ook mixed signals m.i. Eerst mee laten lopen en dan weer terug halen, huh?
quote:tjilla schreef op 24 juli 2008 @ 21:00:

[...]

Ik zou helemaal niet wachten hoe mijn kind reageert wanneer een vreemde man haar hand pakt en haar mee wil nemen. Ik zou die meneer meteen even duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Met afwachten geef je je kind ook mixed signals m.i. Eerst mee laten lopen en dan weer terug halen, huh?

Knap hoor. Dus als zo'n vent je kind bij de hand pakt, heb jij een milliseconde later je kind alweer terug? Dat impliceert dat jij een super-super-supersnelle reactie hebt, en bovendien niet ontspannen op het strand zit maar iedere andere badgast met haviksogen bekijkt. Maar wacht eens, als je zo oplettend bent, hoe kan het dan gebeuren dat zo'n vent je kind toch vastpakt bij de hand?? Dat kan je dan toch ook voorkomen?

Ik vind de reactie van Gsis heel normaal. Er zit een paar tellen tussen, niet een paar seconden!!
quote:Mirjam762 schreef op 24 juli 2008 @ 21:12:

[...]

Knap hoor. Dus als zo'n vent je kind bij de hand pakt, heb jij een milliseconde later je kind alweer terug? Dat impliceert dat jij een super-super-supersnelle reactie hebt, en bovendien niet ontspannen op het strand zit maar iedere andere badgast met haviksogen bekijkt. Maar wacht eens, als je zo oplettend bent, hoe kan het dan gebeuren dat zo'n vent je kind toch vastpakt bij de hand?? Dat kan je dan toch ook voorkomen?

Ik vind de reactie van Gsis heel normaal. Er zit een paar tellen tussen, niet een paar seconden!!Tja, het zal allemaal maar ik vind het vreemd. Ik heb zelf geen kinderen dus wellicht geen recht van spreken maar ik blijf het vreemd vinden dat je het afwacht. Dat een ander het niet vreemd vindt ook prima hoor, iedereen is anders.
quote:tjilla schreef op 24 juli 2008 @ 21:00:

[...]

Ik zou helemaal niet wachten hoe mijn kind reageert wanneer een vreemde man haar hand pakt en haar mee wil nemen. Ik zou die meneer meteen even duidelijk maken dat ik hier niet van gediend ben. Met afwachten geef je je kind ook mixed signals m.i. Eerst mee laten lopen en dan weer terug halen, huh?

Als het kind gewoon gedwee mee zou lopen met die kerel zou hij natuurlijk daarna van mij even goed ingeprent krijgen dat het niet de bedoeling is dat hij zomaar met een wildvreemde meeloopt. Niks mixed signals, gewoon uitleg aan de hand van gedrag.

En uiteraard krijgt de wildvreemde meneer ook wel duidelijk te verstaan dat dit geen manier van doen is. 't Een sluit het ander niet direct uit hoor.
[quote]Mirjam762 schreef op 24 juli 2008 @ 21:12:

[...]

Ik vind de reactie van Gsis heel normaal. Er zit een paar tellen tussen, niet een paar seconden!![/quote]

quote:liez75 schreef op 24 juli 2008 @ 20:57:

Onbegrijpelijk. Net zoiets als ineens je eigen naam vergeten.En jij drukt het precies zo uit zoals ik het de hele middag bedoelde!!!
quote:Mirjam762 schreef op 24 juli 2008 @ 21:12:

[...]

Er zit een paar tellen tussen, niet een paar seconden!!Kun je dit wellicht uitleggen...
quote:fleurtje schreef op 24 juli 2008 @ 21:33:

[...]

Kun je dit wellicht uitleggen...
quote:liez75 schreef op 24 juli 2008 @ 20:57:

Onbegrijpelijk. Net zoiets als ineens je eigen naam vergeten.Maar toch gebeurt het. En die mensen deden het vast niet expres.
quote:meave schreef op 24 juli 2008 @ 21:40:

[...]

Maar toch gebeurt het. En die mensen deden het vast niet expres.Maar dan is er, m.i., toch iets behoorlijk mis met je, net als wanneer je je naam vergeet.
Geen idee Fleurtje. Misschien gebeurt zoiets wel in een vlaag van verstandsverbijstering (en dan is er dus ook iets mis, maar heb je het niet zien aankomen). Bij ons in de oude wijk heeft een hoogzwangere vrouw zichzelf opgehangen. Dat had ook niemand zien aankomen. Zij en de baby zijn omgekomen en man en dreumesje bleven achter. Moet ook iets van paniek of plotselinge psychose ofzo zijn geweest denk ik dan als leek...
Maar dan is die mevrouw hoogstwaarschijnlijk ziek geweest.

Over het kind in auto vergeten, wordt gedaan alsof het helemaal niet vreemd is (en dat je daar niet druk voor hoeft te zijn), druk druk druk en iedereen gaat semi-grappige verhalen ophangen over hoe ze zelf hun kind een keer (bijna) zijn vergeten. Heel grappig.
Vreselijk, zo'n verhaal. Ik kan me er ook niets, maar dan ook niets bij voorstellen dat je je kind vergeet. Je gaat toch samen op pad, dat vergeet je toch niet?

Hier een interview met een moeder die dit is overkomen.

http://www.brabantsdagbla...-die-haar-kind-vergat.ece

En over dat je je kind niet in de auto kunt laten zitten als je gaat betalen bij het tanken of even gaat plassen.... Als het gaat om het uitsluiten van risico's, dan snap ik niet dat je wel in de auto stapt met je kind. Dan is er toch een veel groter risico dat er iets kan gebeuren??? Of doe je dat dan ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven