Joehoe....ook zwanger

15-01-2011 21:45 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik meld me ook aan! Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en vind het nog wel heel spannend. Ik ben waarschijnlijk ook op 16 september uitgerekend, c77!! Volgens mijn eigen berekeningen althans. Ik ga 3 februari voor het eerst naar de VK.

Gaan ze dan al meteen een echo maken of is dat pas later? Zou wel jammer zijn als we nog langer moeten wachten. Wij willen het pas vertellen als we een echo hebben laten maken. Dat is toch wat zekerder. Maar dan moeten we nog zo lang wachten.

En ik ben ook over twee weken jarig, als ik dan alWEER geen alcohol drink dan valt het wel echt op. Met de kerst ook al zo mijn best gedaan om de verbaasde blikken te ontwijken (wil je echt geen wijntje??)
Gefeliciteerd! Je krijgt bij 12 weken je eerste echo (termijnecho). Tenzij je eerder bijvoorbeeld een miskraam hebt gehad dan krijg je vaak bij een week of 7 of 8 al een echo.

En niet drinken kan je altijd met een smoesje omzeilen, antibioticakuurtje vanwege blaasontsteking ofzo? Verklaard meteen als je vaak moet plassen.
Hoi Sanneke, we delen een paar dingen hahha.

Ik ben ook nu 5 weken, tenminste daar gaan we vanuit. Ik had mn NOD op 7 jan en had toen ietsiepietsie bloedverlies, meestal begon mn cyclus zo dus niks geks, alleen zette t niet door. Woensdag getest en toen kwam er een vaag streepje! Perplex haha. Maar t bloedverlies bleef, heb ik na nieuw testje natuurlijk donderdag mn HA gebeld en heb ik vrijdagochtend bloed laten prikken. Ga as dinsdagochtend weer... En dan is t hcg vergelijken. Heb wel veel zwangerschapsverschijnselen dus wij gaan uit van goed nieuws. En dan zou ik dus ook de 16de uitgerekend zijn hahaha. En ik ben volgende week zaterdag jarig! Als ik niet drink wordt ik echt wel gek aangekeken Maar voor nu wacht ik dinsdag af....
Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger, nu 6 weken, ook nog erg pril dus.

Het is onze 2e, dus iets minder spannend dan bij de 1e aangezien we weten wat ons te wachten staat. Ik kreeg bij de 1e met 9 weken een echo. Dat is tegenwoordig geloof ik vrij standaard.
quote:Lyt schreef op 15 januari 2011 @ 21:55:

Het is onze 2e, dus iets minder spannend dan bij de 1e aangezien we weten wat ons te wachten staat. Ik kreeg bij de 1e met 9 weken een echo. Dat is tegenwoordig geloof ik vrij standaard.

Ik ben niet (meer) zwanger, oudste is 2 1/2 en jongste 5 mnd. Maar beide keren kreeg ik pas met 12 weken een echo, elke praktijk doet dat blijkbaar anders.

TO, gefeliciteerd natuurlijk, en heeft je VK niet een website waar alle controle momenten staan uitgeschreven? Dat vond ik wel fijn om steeds te kunnen raadplegen bij mijn VK! Vooral omdat het bij mijn tweede nog weer net wat anders ging dan bij mijn eerste.
quote:flowerbloem schreef op 15 januari 2011 @ 22:01:

[...]

Ik ben niet (meer) zwanger, oudste is 2 1/2 en jongste 5 mnd. Maar beide keren kreeg ik pas met 12 weken een echo, elke praktijk doet dat blijkbaar anders.

TO, gefeliciteerd natuurlijk, en heeft je VK niet een website waar alle controle momenten staan uitgeschreven? Dat vond ik wel fijn om steeds te kunnen raadplegen bij mijn VK! Vooral omdat het bij mijn tweede nog weer net wat anders ging dan bij mijn eerste.Maakte de VK zelf de echo of moest je daar voor naar het ziekenhuis? Dat scheelt misschien ook wel...?
quote:Lyt schreef op 15 januari 2011 @ 22:04:

[...]

Maakte de VK zelf de echo of moest je daar voor naar het ziekenhuis? Dat scheelt misschien ook wel...?In de VK praktijk waren 2 van de 4 VK's ook echoscopiste. Dus het kon in de praktijk.
Gefeliciteerd.

Ik snap alleen dat spastische gedoe omtrent dat "niet drinken" niet helemaal.

Nou én, dan drink je een keer zichtbaar niet. Wat is er mis met: ik heb geen zin, voel me niet zo lekker, wil graag nuchter blijven, noem maar op? Dat stomme gezenuw en gedraai.
'Hier' krijg je rond de 10 weken een echo, de vk doet dat hier zelf.

Waarom bel je maandag niet even, het is nl overal anders.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Paque_ schreef op 15 januari 2011 @ 22:08:

Gefeliciteerd.

Ik snap alleen dat spastische gedoe omtrent dat "niet drinken" niet helemaal.

Nou én, dan drink je een keer zichtbaar niet. Wat is er mis met: ik heb geen zin, voel me niet zo lekker, wil graag nuchter blijven, noem maar op? Dat stomme gezenuw en gedraai.Eens.
Ja, dat vind ik echt.
Ik moest stoppen met roken, dát valt pas op. Een keer niet drinken is niet erg. En zelf uit dat niet meer roken heb ik me gered. Niet zo moeilijk doen dus.
Hoi Sanneke, ( en anderen), ik zie dat je op mij reageert hier.

Ik ben, met een stel mede zwangeren te vinden op het topic ' uitgerekend september 2011', jullie zijn natuurlijk van harte welkom.
quote:Paque_ schreef op 15 januari 2011 @ 22:11:

Ik moest stoppen met roken, dát valt pas op. Een keer niet drinken is niet erg. En zelf uit dat niet meer roken heb ik me gered. Niet zo moeilijk doen dus.

Eens, ik denk dat de meeste mensen het niet eens opvalt dat je niet drinkt als je er zelf niet al te moeilijk over doet.

Ik had een collega die rookte als een ketter. Ineens niet meer. Ik had niks in de gaten totdat ze zei dat ze zwanger was.
*
anoniem_112422 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 22:52
Reden: sorry totaal off topic
% gewijzigd
quote:anaiteb22 schreef op 15 januari 2011 @ 22:13:

Als je normaal gesproken met die mensen ook altijd een wijntje drinkt, bij t eten, samenzijn of stappen dan val het echt wel op dat je een keer niet drinkt.Dat denk ik niet hoor. Dat zit in je eigen hoofd. Het viel ook niemand op dat ik geen champagne dronk met oud en nieuw. Niet eens even nippen ofzo.
*
anoniem_112422 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 22:52
Reden: off topic
% gewijzigd
Je kan toch ook gewoon zeggen dat je geen zin hebt in een wijntje. Ik vind het maar raar dat het schijnbaar normaal is om altijd zin te hebben in een wijntje.

Zou je familie er echt iets achter zoeken als je zegt dat je er gewoon geen zin in hebt?

TO sorry voor de vervuiling van je topic.
*
anoniem_112422 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 22:53
% gewijzigd
Maar dan zég je toch gewoon dat je geen zin hebt? Kan je er wel 86 AB kuren omheen lullen, echt, dat zou bij mij pas argwaan wekken.

Gewoon geen zin kán toch? En is echt niet abnormaal. Vind het eerder zorgwekkend als mensen dat wel abnormaal vinden.
quote:Paque_ schreef op 15 januari 2011 @ 22:30:

Maar dan zég je toch gewoon dat je geen zin hebt? Kan je er wel 86 AB kuren omheen lullen, echt, dat zou bij mij pas argwaan wekken.

Gewoon geen zin kán toch? En is echt niet abnormaal. Vind het eerder zorgwekkend als mensen dat wel abnormaal vinden.Eens!
*
anoniem_112422 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 22:54
% gewijzigd
Ik snap het spasme niet dat er niet gewoon gezegd kan worden: En ik drink vanavond gewoon niet, PUNT. als er naar gevraagd wordt. Nee, draaien, moeilijk doen, smoesjes verzinnen, dat is lekker normaal. Echt, zo onnodig. En als het wel nodig is is het helemaal debiel.
Gefeliciteerd :-D
*
anoniem_112422 wijzigde dit bericht op 15-01-2011 22:54
% gewijzigd
Sorry Sanneke, helemaal off topic! Terwijl t juist om jou en je vragen gaat

Ben ook reuze benieuwd wat er allemaal gaat komen, is dit je eerste kindje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven