Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Di 20 weken echo gehad en alles lijkt goed. We weten niet wat het wordt. Ik ben er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt en vriend denkt jochie...mss is dat ook stikem onze hoop? Ik bedoel een jochie en een meisje is natuurlijk leuk, maar ik vind 2 meiden ook wel bijzonder...Maarja we zullen het zien

De placenta ligt alleen ietsjes voor de uitgang en dat gaan ze nu in de gaten houden.

Over 10 weken weer een echo, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind...en als het dan nog steeds zo is, 5 weken later weer en als het dan nog steeds zo is, dan moet ik in zkh bevallen en mss zelfs keizersnee...

Maar ik ga er vanuit dat dat niet aan de orde is/komt, want hetr is maar heeeel ietsjes.

Kans is alleen wel groter dat ik een keer bloedverlies krijg, maar dan weet ik waar dat aan ligt!

Verder ben ik di gewoon te druk geweest en dat kan ik dan meteen weer merken.

Ik voelde me ma nog een beetje bezwaard dat ik weer in de auto naar huis zat na een ochtendje werken, terwijl ik me echt niet superberoerd voelde, maar toen ik thuis kwam, merkte ik wel dat ik beetje op was.

Maar na di weet ik het zeker, ik kan nog steeds niet een hele dag iets doen...helaas...

Maargoed het gaat gewoon veel beter dan 12 weken geleden, dus op zich mag ik helemaal niet klagen. Ik spuug niet meer zo regelmatig, ik kan de ochtenden weer redelijk mijn gang gaan en als ik de dag erna vrijplan, kan ik ook prima naar een verjaardag toe en het laat maken. Maar daar heb ik dan gewoon iets meer last van dan normaal....

Tja en verder ben ik erg benieuwd hoe het vannacht is gegaan in huize Eef...??

En Belle: Ikea wordt m nog even niet voorlopig...ben ik bang..

Maar je bent welkom in Nijnstad en dan gaan we jouw jeugdherinneringen ophalen bij de meneer van de HUBO, ik zal m van tevoren even inlichten hahaha

Lel: Joehoe jullie gaan voor een tweede!! Wat goed dat alles weer zo goed gaat en wat goed dat jullie idd de handdoek niet meteen in de ring hebben gegooid. Dat zie je wel veel vaker en daar verbaas ik me dan ook weleens over. Mensen vinden elkaar even niet zo leuk en boem gaan scheiden/uit elkaar...

Niet dat ik dat zo zag bij jullie hoor als jullie wel uit elkaar zouden zijn gegaan, maar je snapt me wel denk ik

Joep: Wat een mooie meiden heb je toch!! En naailes, wow.

Ik zou willen dat ik dat kon, maar ik ben toch echt niet zo handig daarin. Kan nog niet eens een knoop aannaaien....oeps...dat doet Nijnvriend....* bloos*

Joan: Leuk hoor babyzwemmen en wat fijn dat ze door hebben geslapen!

Manderley: Meis hoe is het bij jullie thuis? S er al een beetje meer aan gewend?? En hoe voel jij je? OP het koud hebben na...ben je nog misselijk?

Lab: Hoe is het met jou??? EN met je vader??

Tot snel

LIefs Nijn
heey

Nijn wat heerlijk dat alles goed lijkt te zijn. wilden jullie het geslacht niet weten of was het niet te zien? Fijn ook dat het beter gaat, en dat je zelf ook van jezlef weet wat je wel en niet kan.

JAHOEEEEEE ik werd vanaochtend gebeld door mijn directrice. Dat ik 2 dagen les moest geven voor de voorjaarsvakantie, en dat ze daar naar hadden gekeken en dat het nu niet hoeft en dat ik die uren in de loop van het jaar verder mag inhalen. Oftewel ik begin weer op 3 maart ipv 18 februari. Echt helemaal top! Daar verdienen ze weer credits mee

Ik zag er inmiddels niet meer echt tegenop, maar als het niet hoeft is dat heerlijk en geeft het wel nog ruimte in mijn hoofd; pas over een maand ipv 2 weken.

En het scheelt weer twee dagen kolven.

helmaal blij dus.

liefs Joep
Nijn: de 20 wekenecho, wat gaat je zwangerschap al weer snel zeg! Wat fijn dat alles goed lijkt. De placenta is afwachten maar die kan nog verschuiven weet ik van 2 maanden van zwangerschapsgym vorige keer.

Joep: wat lekker dat je later kunt beginnen. Zeker als het maar om 2 dagen ging, is het wel lekker dat het zo geregeld is.

Hier gaat het wel beter. S. is helemaal bijgedraaid. Hij vindt het nu wel leuk, was gewoon bang voor de omslag die een tweede mee gaat brengen. Weer de gebroken nachten, dat je de eerste tijd zo'n hulpeloos kleintje hebt etc. Ik ben er wel blij om, al vind ik het niet leuk dat hij eerst zo reageerde en dat weet hij ook.

Ik heb hier een klein draakje die om aandacht staat te roepen. Ze wil graag naar buiten..
Korte update, moet zo de kids uit bed gaan halen want we gaan naar de school van Man, daar ga ik in verband met een project iets vertellen over mijn beroep (ze zochten speciale beroepen)

Ik ben weer ziek, bah. Soort buikgriep dit keer.

Dochter slaapt door. Van de vijf nachten tot nu toe heeft ze er 3 helemaal doorgeslapen en 2 heeft ze wel gemopperd, 1x is Man er steeds naar toe gegaan en vannacht heb ik haar gewoon laten mopperen en ben er niet eens heen gegaan. Ontdekte wel vanmorgen dat ze giga was doorgelekt, dus misschien mopperde ze wel daarom...

Zoon is ook beetje ziek, best zielig.

Da's mijn update.

Manderley, fijn dat je man is bijgedraaid. Alleen jammer dat hij eerst zo reageerde
Eef, wat goed dat dochter drie van de vijf nachten helemaal heeft doorgeslapen en wat hélemaal goed dat Man er naar toe is gegaan! Wat vreselijkfijn dat je er's nachts een keertje niet helemaal alleen voor stond!!!

Die buikgriep.... die begon bij mij vorige week woensdag. Vijf dagen lang alleen maar water ipv diarrhee, nu is mijn buik weer rustig, maar heeft de ME weer toegeslagen. En het eten wil maar niet lukken. Ik hoop dat het bij jou minder hard aan komt. De Geliefde en mijn moeder hebben het dit weekend ook gekregen, maar zij schijnen er toch wat beter doorheen te komen.

Manderley, wanneer heb je de eerste echo? En nog steeds zo koud?

Vrijdag krijgt mijn vader een botscan. Hij bleek bij de halfjaarlijkse controle weer enkele poliepen in zijn darm te hebben. Twee konden direct worden weggehaald, maar de derde niet en die ziet er een beetje 'vreemd' uit. Dat wordt dus weer een operatie. Het blijft elke keer eng en dergelijke.

Joeppie, zo grappig om te lezen dat je meisjes zo verschillend zijn! En wat ziet grote Meis er stoer uit met haar staartjes! En kleine Meis is om óp te vreten, wat een knuffel.

Ik weet nog dat je op een gegeven moment vertelde dat grote Meis niet zo'n knuffelkind was. Was dit nu 'slechts' een fase, of is ze in het geheel niet zo'n knuffelaar?

Mogelijk wordt kleine Meis dan wel zo'n kleefkind (a la Fiep): dat is enerzijds heerlijk, anderszijds soms best wel claimend.

Zó grappig; Fien vertelde dat Kasper een koprol kan. Knap hè?

Kasper klinkt echt als een klein stoer kereltje in de dop, terwijl Fiep een heuse griet is, die bij voorkeur rondstampt met een poppenwagen (heel handig om de afstandsbediening, telefoon, drinkbeker en mijn portemonnaie te vervoeren), met een handtas aan haar arm en een hoedje op. En maar kwekken...

Ik ga eens bedenken wat ik wél zou willen eten. En ik ga een poging wagen om in een bad te belanden. Verder vermaak ik me prima met een stapel stripboeken en een beetje internetten.

Maar ik zou véél liever fris en fruitig zijn en barsten van energie.
He Lab, het zit je niet mee he?

Eten als je geen eetlust hebt is echt een crime, ik kan er over meepraten

Man heeft afgelopen week een foto van me gemaakt terwijl ik bv aan het geven was. Ik zag de foto en ben me rotje geschrokken... ik zie er echt onwijs slecht uit. Mijn wangen zijn helemaal ingevallen en heb een heel smal bekkie. Gek genoeg zitten er op mijn heupen enzo nog van die lekkere vetkussentjes, maar op sommige plekken is het vet dus helemaal weg en zie ik er niet uit. Pfff...

Mijn kindjes wisselen elkaar af met slaapjes. Ik geloof niet dat ik dat handig vind. Enerzijds wel lekker om er steeds maar 1 te hebben om (volop) aandacht te kunnen geven. Anderzijds is het knap vermoeiend. Leg ik net Zoon op bed, begint Dochter in de kamer er naast alweer te jengelen. Leg ik anderhalf uur later Dochter op bed, hoor ik Zoon in de kamer er naast weer roepen.

Lab, eng allemaal, van je vader. Hoop dat hij en jullie er weer heelhuids doorheen komen...
Iek, jij bent dus eng mager? Hoe jaloers ik ook kan zijn op menig slanke lijn (ook die van jou), ingevallen en er slechts uitzien is echt een No Go Area.

Aha, dus jij bent áltijd voor iemand aan het zorgen? Dat klinkt eigenlijk héél zwaar. Is het misschien een idee om Zoon en Dochter weer eens een nachtje bij opa en oma te laten logeren? En dat R en jij niet direct het hele huis schoon gaan likken en de fotoboeken van de kinderen bijwerken, maar uit eten gaan, een bioscoopje pakken, desnoods nog een echtelijk bed-stoeipartijtje uitvoeren en lekker uitslapen? En dat jij 's ochtends een ontbijtje (met kolf) op bed krijgt van R.?

Zodat je even weer een beetje Eef kunt worden?

Sterkte!
Haha, Lab, je hebt me wel enorm aan het lachen gebracht met het schoonlikken van ons huis... ik zag meteen een plaatje, haha... tsja dat huis... hihi... dasnieschoonhoor :-)

De slanke lijn... ik had er mijn best voor gedaan om mijn kilo's weer kwijt te raken. Netjes gaan sporten, niet teveel snoepen (had nog een keer in een gekke bui zo'n topic geopend hier, omdat ik rond Sinterklaas echt HEUL ERG liep te snaaien en ik een stok achter de deur wilde hebben in de vorm van medeforummers om er aan het eind van de decembermaand niet als een tonnetje uit te zien. Topic is overigens -gelukkig maar- mislukt, kreeg alleen maar rot-reacties). Had ook nog niet gezien (in de spiegel) dat ik eng mager was. Tot ik die foto zag van de week... ik schrok er gewoon van... (zal hem -als ik er aan denk- op Yahoo zetten. Misschien vinden jullie het reuze meevallen)

Oh wij moesten ook die lexilijst invullen van het consultatieburo. Ik vind het raar Lab dat jullie die met anderhalf al moesten invullen... al die woorden die er op staan kan toch geen kind met anderhalf?!? Zoon (die zichzelf nu Ibbin noemt :-) ) kan nog maar amper de helft... En sommige dingen kan hij niet, omdat hij die niet aangeboden krijgt. Creche bijvoorbeeld. Of patat. Komt 'ie gewoon nooit mee in aanraking...
'Ibbin!'

Cool

'Hi, my name is Ibbin! Shalom!'
Effe medelijden

Moet morgen weer aan het werk!!!!

Kom later terug, ga even gezellie doen met mannetje
Eef, het is normáál dat wanneer je op je zij ligt, de onderste wang toch wel iets uitzakt.....

Jemig mens, wat eet jij op een dag? Krijg je wel genoeg binnen? Hoe hoog is je BMI? Uitstekende jukbeenderen zijn prachtig, maar dit is inderdaad een beetje eng!

* Gaat even nadenken over het sturen van een voedselpakketje naar Eef*
Eef: slank is mooi, te mager niet. Denk je goed om jezelf? Als Lab nou een mooi pakket met zeeuwse streekgerechten en een mooie taart op stuurt. Stuur ik een pakket met Friese lekkernijen naar je op.

Ik heb laatst gegogeld op lexiconlijst maar ik werd er niet echt wijzer van. Ik ben gewoon heel blij dat ze nu al mem, papa, ta (sa=fries voor zo) ide = is dat? zegt.

De laatste keer op het CB werd ook al naar het vocabulaire van Rosa gevraagd. Toen werd gevraagd of ze al broem zei tegen de auto. Ik keek geloof ik alsof ik water zag branden, want ik noem dat ding gewoon een auto
Haha, ja Ibbin zegt ook gewoon auto. Hij zegt ook geen centjes, maar geld. En geen au, maar pijn. Verder weet hij lantarenpaal, miskoop, boormachine, kelderkast en al dat soort woorden te produceren. Mmmm... doe ik iets fout?

Lab, ik weet niet of je nou een grapje maakt of niet. Vind je dat ik me aanstel?

MBI geen idee. Weeg ergens onderin de 64, bij lengte van 1,63. Ik eet 's ochtends 2 of 3 boterhammen, 's middags 3, tussendoor ontbijtkoek, Evergreen, Sultana, soms eierkoek, verder 2 stuks fruit en 3 glazen melk, 's avonds 2 en soms 3x opscheppen en vla toe. Lijkt me niet weinig dus. Verder nog de nodige koekjes en ander snaaiwerk. Ik drink me verder suf aan water omdat ik de hele dag door dorst heb.

Oh moet weer of weg naar de psz. Hij mocht vandaag een uur blijven. Dan ben je dus net thuis en kan je weer op pad. Voor mezelf niet zielig, maar voor Dochter wel. Die wordt vroeg uit bed geplukt, moet mee in kinderwagen en is zich net aan het uitleven in de box, moet ze weer mee. Vind ik wel een beetje zielig voor haar.

Ben benieuwd hoe het is gegaan met Ibbin. Het was dikke tranen toen ik wegging...
Nee, ik maakte geen grapje. Je eetpatroon ziet er goed uit, BMI ook. Toch zitten die ingevallen wangetjes van jou me niet lekker.

Waarschijnlijk dan toch het gevolg van de borstvoeding, kinderen en werk? Enniewee, blijf goed eten en neem je rust.

Ibbin zegt miskoop? Typisch vocabulaire voor een tweejarige.....

Fiepie zegt enkel vroem en broem als ze op haar auto zit en rondjes rijdt. Als ze het ding zelf wil hebben of ziet, brult ze gewoon 'Otoo!'.

Manderley, spannen bij jou kind en hond ook samen? Vooral als ik aan het koken ben: aan één been een kind, aan het andere been een hond. Achter mijn rug geeft Fiep de hond dan een aai en Fiep krijgt een lik terug. Ze stopt hem ook geregeld in onder een dekentje. Een stukje kaas deelt ze met de hond.

En als het harig beest blaft, roept ze zelfs vanuit haar bed 'Jaháá!'

En dat heeft ze van mij...... Wanneer de hond staat te zeuren dat hij naar buiten wil of zo, roep ik heel vaak 'jaháá" tegen hem. Ik vrees dat ze de verveelde toon in mijn stem ook aardig weet te imiteren.....
Ja hier spannen kind en hond ook samen maar alleen tijdens het koken en eten, dan delen ze alles. Verder moet hond niets van kind hebben. Andersom is kind wel dol op hond. Maar de hond is sneller en loopt dus gewoon weg.

Eef: Je BMI is prima, maar ook ik vind je wangen ingevallen. Ik denk dat Lab gelijk heeft en het de combinatie bv, werk én zorg voor 2 kinderen is.
Haha, die miskoop. Ik had een ananas gekocht voor 75 cent bij de Turkse winkel. Maar dat ding bleek niet te nassen te zijn. Dus ik zei tegen Manlief: "nou zie je, toch een miskoop, ik dacht het al". Waarop Ibbin nu de hele dag zegt "Ana-nas mis-kooooop ana-nas mis-kooooop".

Hij is nu in de fase dat hij allemaal dingen met elkaar gaat combineren en linken. Vanmorgen nog, we stonden in de tuin en hij wees de stickers op zijn raam aan:

"vissen!".

Dus ik "ja, dat zijn vissen"

"Ibbin plank o vis op"

"Klopt, op jouw plank staat ook een vis"

"ja en rupsjenonoeg"

=> uitleg: we lezen vaak rupsjenooitgenoeg met hem ("rupsjenonoeg") en hij heeft op zijn plank naast de vis zo'n grote rups van de Rabobank staan... heeft 'ie dus zelf de link gelegd tussen het boek en die rups van de Rabobank. Ik vind het reuzeknap van hem (en ja, ik weet, het is een kind, en kinderen gaan praten en verbanden leggen en het is heeeel normaal, maar toch, ik vind het knap :-) ) dat hij dat soort dingen tegenwoordig duidelijk weet te maken met taal. Ik vind het echt een leuke periode, met die taalontwikkeling.

Mijn ingevallen wangetjes zitten me ook niet lekker. Ik merk dat ik soms weinig eet oomdat ik het gewoon kei-druk heb. Dan schieten de tussendoortjes er bij in. Ontijt-lunch-avondeten eet ik wel altijd, ook altijd aan tafel met de kinderen. Dus ik zal proberen meer te eten. En rust nemen is wat lastiger, al liggen ze er nu vandaag eens TEGELIJK in! Ha! (Nouja, eigenlijk zijn ze allebei wakker, maar ik vind het wel even best)

Het ging vanmorgen goed op de psz. Nouja, goed... hij huilde toen ik wegging en heeft volgens de juf wel de hele tijd gejammerd. Maar het is meer zeuren dan verdriet zei ze. Toen heb ik maar gezegd dat ze hem dan maar figuurlijk een schop onder z'n kont moeten geven... Maar ze lijken me wat dat betreft streng genoeg, ze laten zich niet inpakken door kinderen geloof ik.

Samenspannende kinderen en honden, hihi... ik zie het helemaal voor me. Hier wel kinderen die (leuk) op elkaar reageren. Dochter vindt Ibbin helemaal leuk. Ze moet altijd erg om hem lachen en hij weet ook altijd precies wat zij leuk vindt. Grappig. Het lijkt wel of ze telepatisch met elkaar communiceren ofzo.
Hoi!!

Jeetje Lab het zit jou echt niet mee..buikgriep kan er ook nog wel bij...

Manderley: FIjn dat S is bijgedraaid, maar idd niet leuk hoe het is gegaan..Neem aan dat hij dat zelf ook wel snapt?

Joan: Hoe was je eerste dagje? Ik weet nog dat ik er echt GEEN zin in had, maar toen ik er eenmaal was, het ook wel heel lekker vond

Joep: Lekker hoor een paar daagjes langer vrij...heerrrrlijk...

Eef: je eetpatroon klinkt eigenlijk best goed. Maarja je bent natuurlijk continu aan het zorgen, aan het werken, aan het voeden of aan het huishouden...dus je hebt ook veel nodig....

Pas maar goed op jezelf!

Wat betreft ontwikkeling van Yara: Ze loopt nog steeds niet los. Ja een paar stapjes soms, maar nog steeds geen hele stukken.

Ze is wel steeds meer en meer aan het kwebbelen.

Is heel erg bezig met uit en aan. Heeft voor bijna alles wel een eigen woord. Ik snap dat, maar kan me voorstellen dat als jullie haar zouden horen, je er echt niets van kunt maken.

ZO is Tata Nijntje

boep kan boek zijn, kan broek zijn, maar is ook kapot....

Noemt zichzelf Yaya

Tit = dicht tits = rits en tit = muziek..tist= kist

zegt auto, mar als we in de auto zitten is het broem

ALle dieren worden in eerste instantie BOE genoemd, maar uiteindelijk weet ze het prima, maar noemt vogel bijv piep en schaap beh als ze een krokodil ziet knijpt ze in haar bil of zegt hap

Ik vind het schitterend. OOk dat zij de link legde tussen Nijntje en ons konijn.

ze kan wel steeds meer namen zeggen zo is nichtje Sanne Tanne en ze weet wie Elmo is, wie Ernie is, wie Pino is enz enz.

Ik vind het leuk om te zien, maar denk dat ze ook hiermee best langzaam is. Maargoed ze doet het steeds meer en beter, dus ook daar maak ik me niet druk om...

Verder gister veel langer gewerkt dan normaal door collega die zaakjes niet op orde had en die avond ervoor om 21 uur een sms had gestuurd naar UOH of ze vrij mocht. Kon prima in de planning...

UIteindelijk heeft UOH haar heel boos gebeld en gezegd ik wil dat je NU naar kantoor komt....(ze zat 1.5 uur verderop en is zonder mokken gekomen) en toen ben ik om 15 uur naar huis gegaan en zij was er pas rond 16 uur ofzo.

Kreeg vanmorgen sms van UOH dat ik morgen of anders do maar vrij moest nemen om te compenseren....Vond ik wel heeel erg lief, maar ga proberen dat niet te doen. Hoop dat het gewoon goed gaat. Gister alleen maar op de bank gehangen en vroeg naar bed. Yara heeft me laten uitslapen vanmorgen en nu hang ik ook lekker op de bank, terwijl Yara slaapt. KOmt dus wel goed..

ANdere zwangere collega zei toen ik wegging: Je bent wel veel later weg he? Dus ik zeg Tja ik kan dat niet hoor, weggaan, terwijl het niet goed gaat hier.

Nee zegt ze dat ken ik...want ik heb dus vaak last van harde buiken (had mij eerst al eens gevraagd of ik daar ook zoveel last van had, nadat ze eerst 100 keer had gekreund en gesteund en gegaapt en verteld dat ze weer niet had kunnen slapen, omdat ze werd wakker gehouden door schoppend kind en dat ze zooo moe was het weekend enz enz enz) en ik moet van de vk halve dagen gaan werken, maarja ik zei tegen haar 'Dat kan niet, want mijn collega werkt ook maar halve dagen, dus dat gaat gewoon niet'.

SOrry, maar ik geloof er niet zoveel van...mss heeel gemeen, maar als mijn vk toch zou zeggen dat ik halve dagen zou moeten gaan werken, dan kon de hele wereld op zijn kop gaan staan, mijn kindje gaat voor. EN jullie weten hoe plichtsgetrouw ik ben, maar als de vk dat zou zeggen dan was ik echt halve dagen gaan werken.

Ik denk dat ze mij gewoon aan het uitlokken was. Hoopte dat ik zou zeggen dat ze dat dan ook moest gaan doen...maar ik heb er alleen maar op gezegd dat als het moest er wel een oplossing zou zijn. Bovendien is ze uitzendkracht, dus ja ik zou het wel weten. Maargoed ik geloof het dus niet eerlijk gezegd. Wel dat ze harde buiken heeft, maar niet dat het zo erg zou zijn dat ze halve dagen moet gaan werken, want dan zou ze dat ook echt wel doen. Voor mijn evoel was het weer een concurrentiestrijd dat zij eigenlijk ook maar halve dagen kón werken, maar om mij hele dagen werkte...

Nouja genoeg over haar en genoeg ego...

Ik ga even lekker zappen.
Lieve Nijn,

Voor mij klinkt het alsof Yara het prima doet hoor! Papa, mama, Yaya (okee, Fiepie zegt ook 'jaja', maar daar bedoelt ze heus zichzelf niet mee), tata, tit, tis, tist, boep, auto, broem , piep, beh en dan ook nog al die namen! En ze loopt een aantal passen los. En jij begrijpt dondersgoed wat ze wil zeggen en dáár gaat het om!

En volgens mij drinkt ze ook uit een beker? En ze stapelt leuk blokjes, rolt met een bal en dergelijke? En ze is bezig met het uit en aan-principe? Klinkt voor mij als een doodnormale bijna twee-jarige toch?

En wat krijgt ze voor haar tweede verjaardag?

En die collega, laat die maar lekker in haar eigen sop gaarkoken. Jij krijgt lekker toch een veel leuker kind!
Eef, nu ik hier tóch ben: snoepen is niet erg. Als je maar niet gaat snoepen in plaats van een maaltijd te eten, dan gaat het fout.
Lab, ik sla nooit maaltijden over. Daar functioneer ik niet goed op. Het wil hooguit gebeuren dat ik 's morgens voor het werk slechts 1 boterham met hagelslag eet, omdat ik om 06.30 nu eenmaal niet veel trek heb. Maar dat compenseer ik in de auto altijd met Liga's en Sultana's (kruimelt zo lekker )

Snoepen doe ik soms veel, maar soms is het zo druk dat ik er gewoon niet echt toe kom om iets te pakken. Dan ben ik gewoon de hele dag in de weer met de kids. Het is ook ongelofelijk hoeveel heen-en-weer je loopt op zo'n dag. Vanmiddag ook: even strijken. => vier ritten naar beneden en weer naar boven om alles beneden te krijgen, vervolgens weer vier ritten terug om alles weer boven te krijgen. Zoiets simpels als het strijkijzer moet ik dus meteen opruimen, anders loop ik kans dat Ibbin zich er aan brandt. Ik kan namelijk het niet zomaar even hoog zetten, want als ik bezig ben met Dochter en meneer haalt het ineens in zijn hoofd om zijn stoel tegen het aanrecht of de kast te zetten (dat heeft Man hem geleerd, heel handig, NOT) heeft 'ie zich wel gebrand. Hij weet wel dat het niet mag, maar het blijft wel een tweejarige.

Als ik de tafel aan het dekken ben, moet ik ondertussen opletten dat Ibbin geen stukjes brood bij Dochter naar binnen staat te proppen. (Man heeft hem haar 1 keer laten voeren, heel handig, NOT), dus dan loop ik extra heen en weer om een oogje in het zeil te houden. Zit ik net, shit, gaat er een glas om, naar de keuken voor een doekje. He, vitamine D-druppels vergeten, naar de keuken voor de druppels... en zo gaat het eigenlijk de hele dag door. Is niet erg. Hoort er bij... maar men, wat loop je op zo'n dag. Het was me nooit echt opgevallen, tot vandaag!
Ohhhhhhhhhhh Eef als ik zou eten wat jij nu allemaal opnoemt dan was ik inmiddels het dubbele van mijn huidige gewicht!!!!

Ik vind dat je echt wel goed eet hoor!

Lijst met woorden??? daar doen ze hier blijkbaar niet aan. Ik heb hem iig nog nooit gezien. Frouk kan eigenlijk alle gangbare dingen wel benoemen. Ik heb net nieuwe boeken gekocht voor haar. Op advies van de mevrouw van de kinderboekenwinkel heb ik "ik ben Bas" gekocht! Het is echt een aanrader voor iedereen! Kunnen ze allemaal dagelijks herkenbare dingen benoemen, erg leuk.

Hier even last van overmatig wc gebruik.... ws was de fricandeau van gister niet meer goed.... dus vandaag flink aan de dunne.... toch maar gaan werken. Ik was wel bere trots op mezelf moet ik zeggen. Nu nog erg last van rotte eieren boertjes en scheten laten. Maar gelukkig geen diaree meer. Ik was wel zo dom om het laatste plakje fricadeau aan de hond te geven....resultaat: hond diaree!!!! (maar dat wist ik natuurlijk niet toen ik het hem gaf)

Beetje zielig is het wel.

Nog even een leuk woordje van frouk:

auto-prulle = vuilniswagen

Joep: ik heb mijn nieuwe naaimachine binnen!! En ik blijk hem van vriend te krijgen!!! Hiep hoi

Nou toedels

Belle

PS:

we hebben de eerste 2 afspraken gemaakt om op basisscholen te gaan kijken!! SPANNEND
He shit ik had net een stuk getypt, verkeerde knop aangeraakt en nu is het weg. En ik moet zo ook weg.

Wilde wel nog even zeggen dat er hier nu eindelijk ook sneeuw ligt, ik hoop dat het er vanmiddag ook nog ligt dan gaan Rosa en ik een sneeuwballengevecht houden.

En Lab, ik had helemaal over het stukje over je vader heen gelezen. Sorry. Maar jeetje wat is dit schrikken zeg. Sterkte.

De rest tot later want ik heb echt geen tjd meer.
Hoi,

Belle, wij kregen hier toevallig ook gisteren de schoolgids binnen. Hier is het simpel, er zijn maar twee scholen in de buurt, waarvan er een openbare en een christelijke. De christelijke is verder weg + gevaarlijk kruispunt oversteken, en omdat ik niet heel veel waarde hecht aan christelijk onderwijs, is de keuze voor ons snel gemaakt. Ibbin gaat al in het schoolgebouw van de openbare naar de peuterspeelzaal en naar het cb, dus dat is ook nog een pre, zeker omdat we Dochter ook op dezelfde locatie naar de psz doen, dan kunnen we tegelijk halen en brengen en hoeven we geen race tegen de klok te houden.

Vanmorgen op kraambezoek geweest bij vriendin, zoon was 8 dagen oud. En KLEIN!! Terwijl hij gewoon gemiddeld is, haha :-)

Ik ga even lezen met Ibbin. "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft". Hij vindt het erg grappig :-)
Oh, die is zó leuk Eef!

Belle, da's toch heel vroeg voor scholen, of woon ik werkelijk in achtergebleven gebied? Hier moet je inschrijven als 't jong (niet beledigend bedoeld, het is streektaal) 3,5 is.

Aaaaargh.... waarom zijn mensen soms ook jarig??? Mijn moeder had bedacht de verjaardag van mijn vader en mij hier te vieren, dat vond ze wel makkelijk. Ik heb gezegd dat ik dat niet zie zitten, want dan moet ik het huis nog schoonmaken, voor eten en drank zorgen en gezellig zijn. Zij hebben een poets en een voorraadkast ,dusse....

Ben ik nu een ondankbaar en onaardig kreng?
Lab: je bent NIET ondankbaar en zeker niet onaardig! Jouw moeder hoort JUIST de beide jarigen te verwennen en dus moet het feest bij haar thuis

Mijn omgeving vraagt zich wel al druk af naar welke basischool Rosa zou gaan, ik dacht echter ook dat ik me daar pas druk over hoefde te maken over 2 jaar als ze 3,5 is. Wij wonen tussen 2 dorpen en en 1 van die 2 wordt het waarschijnlijk. Maar eerst maar eens afwachten of ze er tegen die tijd allebei nog zijn. Er worden hier ook weleens scholen gesloten omdat er te weinig leerlingen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven