Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had net aanvaring met collega over de mail. IK WIL VERLOF. En wel nu. Ik ben dat stelletje zat!
Als je met 6 wken al verlof zou krjgen kun je je dan nu niet al ziek melden. Klink misschien aso, maar dat is voor jou volgens mij wel beter, die stress kun je ook wel missen!!

Heb je overigens geen zin om ander dichter bij huis werk te gaan doen eef?

Of is dat in jou sector niet te doen?

Ik ben vanochtend met meis de hort op geweest, allebij met onze zonnebril op, ohhh smelt!!! Naar een buurdorp gefietst en weer terug, bij de Hema jipenjanneke sap uit een pakje gedronken. (dan is ze alijd erg trots op zichzelf)

Nijn wat irritant dat het weer onregelmatig lijkt te worden. Kun je zwanger zijn uitsluiten? Balen dat je mannetje niet 4 dagen

mag blijven werken, hoe ga je het oplosen met de oppas?

liefs Joep
Yara gaat vanaf juni 1 dagje naar KDV. Is op zich ook prima hoor. Ik denk dat dat best goed is voor haar.

Ze beint nu echt haar eigen wil te krijgen en te ontdekken en dat is niet altijd even schattig..

Vanmiddag krijsend kind op de gang gezet.

WIlde waarschijnlijk NU eten, maar ik moest boterhammetjes nog smeren en ze bleef maar gillen, schreeuwen...Dus ik heb haar zo met kinderstoel en al in de gang gezet en toen was ze stil...

Toen ze weer in de kamer werd gezet, begon ze weer, maar toen snel een hapje erin gepropt et voilà het ging goed.

Is ze moe en hongerig en dan is er niets met haar te beginnen. Op de arm wil ze niet, op de grond niet, in de box niet, in de stoel niet...nouja dan maar zo.

Nijvriend vond het geloof ik nogal stom...ze had gewoon erge honger...

Ik wil gewoon niet dat ze denkt dat als ze gilt, dat ze dan haar zin krijgt en mama ineens gaat lopen heksen...

Of ben ik echt te streng??

We hebben geen onveilige seks gehad, dus ik neem aan dat ik zwnager zijn kan uitsluiten...tenzij hij superzaad heeft :-)

Dus maar afwachten wanneer het wel komt...bah..

Ik ben vanmorgen ook met Yara lekker wezen wandelen en we gaan zo naar de tegelboer om te kijken.

Maar eerst mag z enog even een uurtje slapen... :-)
Hey,

Joep, ik zou me idd ziek kunnen melden, maar ik weet ook wel dat ik me door die 9 daagjes nog wel heen sla. Het is ook meer dat het team waarin ik werk voor de helft uit incompetente mensen bestaat (te laag opgeleid voor het beroep en niet in staat zichzelf in de praktijk bij te scholen) en voor de andere helft uit eigenwijze mensen (inclusief mijzelf ). Dichterbij huis werken is inderdaad geen optie in mijn beroepsgroep, helaas... de enige twee banen zijn de baan die ik nu heb of een in Amsterdam. In Amsterdam bestaat het team uit drie mensen, niet echt mijn ding, en bovendien in het centrum, dus met alle reisperikelen van dien...

Nijn, hier zijn de driftbuien inmiddels alweer een beetje verleden tijd, omdat we de meeste kunnen voorkomen, door bijvoorbeeld op tijd te vertellen wat we gaan doen of op een andere manier te anticiperen. Met eten bijvoorbeeld snijd ik altijd meteen het onderste korstje van de boterham af en die geef ik aan Zoon terwijl ik de rest smeer. Dan heeft hij al iets te eten/doen en kan ik in alle rust mijn ding doen. Maargoed, dat hebben we ook moeten ontdekken allemaal. Wij zetten hem ook weleens met kinderstoel en al 'weg' (gang geen optie, we keren hem gewoon om met zijn gezicht naar de koelkast) of ik zet hem in bed om af te koelen. Een keer heeft hij daar drie kwartier gestaan, ik voelde me een rotmoeder, maar hij moet het idd ook maar leren, dat hij niet altijd zijn zin krijgt.

Hier nog steeds heerlijk weer. Als mannetje zo wakker is gaan we naar het hertenkamp, de stronk van de brocolli aan de hertjes voeren.

Grtz E.
Ik word zoooooo vrolijk van dit weer!!

WOW!

Ik heb wle gewoon gewerkt vandaag, (ben vrijdagochtend vrij...nouja...tot half 11 haha)

en ga nu naar de kapper!

Maar ik ben zooo vrolijk!

Heb alleen vreselijke hoofdpijn...heb net al ibuprofen naar binnen gegooid...

Oh en ik ben een ietsiepietsie beetje ongesteld!!
Dag madels (zucht, ik kan geen leestekens op letters plaatsen, zo irritant, weet iemand hoe ik dat kan verhelpen...?)!

Het is mij, Lel

Heerlijk weertje, he? Iedereen knapt er van op, erg merkbaar (ook in de winkel, al hadden we vandaag wel een zeik-dag, stomme klanten).

Hoe is het met iedereen? Stilletjes is het hier, hoor. Hier gaat alles goed! Heb net gekeken hoeveelste we waren bij de huizen en dit keer waren we 9e...! Als dat dus betekent dat we elke week een plaatsje omhoog gaan... We houden moed!

Had eergisteren ''Dikke-keel-natte-ogen''-moment. We hadden gegeten en ik vond dat Dries nog wel paar hapjes extra op kon. Maar op alles wat ik vraag is het antwoord standaard "Nee!'' (hallo, dat begint toch pas met 2 jaar ). Ik:"Wil je nog een hapje?'' "NEE!''. "Wil je nog een slokje drinken dan?" ''NEE!''. "Nog eeeeeeeeeeeeen lekker happie...?'' ''NEE!''. ''Ga je zo lekker slapen dan?'' ''NEE!''. ''Ben jij de liefste van de hele wereld?'' ''Mama...!'' Okay, gramaticaal klopt het niet helemaal, maar ik smolt terplekke...! Ook zo schattig, als hij nu Nijntje ergens ziet (bij Bakker Bart in het centrum, bijvoorbeeld) roept 'ie heel blij:''Nana!''

Hang in there, Eef, je bent bijna verlost van je werk!

Nijn, gelukkig nog een 'doorbraak(je)'...! Ik heb zuchtend, kreunend en steunend weer een voorraad voor een half jaar van de pil gehaald. Ben benieuwd of je hubbie nog iets van een voorraadje gaat halen (hoop het niet voor je ).

Manderley, leuke foto's van je lieve meis! Echt zo'n schatje met haar mooie oogjes...!

Hahaha, ook een hippe foto van jouw meissie, Joep! Te schattig! Heb je al een afspraak staan voor de eerste echo...?

Mill, wat ben je stil! Ookal rijmt dat leuk, een berichtje zou wel leuk zijn...! Hoe is het je mannen?

Joan, alweer geland op aarde...? Wanneer weer voor echo/contole?

Knuf voor Lab!

Hee Belle (of gebruik je die naam eigenlijk niet meer...?), ik kreeg een leuke melding op Hyves Bijnaaaaaaaaaa is het zover, he?

'k Ga nu maar naar bed. Morgen weer arbeiten. Ben trouwens naar de kapper geweest. Ik lijk op koningin Beatrix

Groetjesssssss! xxx C
Lel... foto van je nieuwe kapsel SVP!!!

Jaaaaaaaaaa nog 1 nachtje slapen.... en dan ben ik jarig....
alvast gefeliciteerd!!!!!
Belle: gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!
er is er een jarig hoera hoera! dat kun je wel zien dat is BELLE!

Gefeliciteerd meissie!

liefs

Fien

Dank jullie wel!!! Lel dank voor je lieve kaartje!

Verjaardag is rustig hier. Geen bezoek want ik vier het volgend weekend.

Heb namelijk morgen 2 verjaardagen en had geen zin om mijn verjaardag dan ook nog te moeten vieren....

Jullie krijgen allemaal een virtueel stukje taart! Eetsmakelijk...

Belle
Belle

VAn harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Verder is de fut er nu uit, voor vandaag, later meer.

Joan
fut; welke fut.......
Belle; Alsnog van harte!

Ik ben alweeer ziek...BAH..

Zouden weekend weggaan, heb moeten vechten dat NIjn-vriend ook mee wilde en toen werd ik ziek..

Koorts, misselijk, diarree....overgeven...Bah...

Hoop dat ik me morgen weer beter voel....
Ik niet ziek.

Ik ook geen fut.

Zucht...
hmmm. Dit is bizar...

De afgelopen maanden had ik nergens fut voor, en nu jullie allemaal ziekjes, futloos en slap zijn heb ik EINDELIJK een goede nacth gehad. Ik heb gewoon 12 uur geslapen! Ben Kasper gaan voeden gisteravond, en ben samen met hem in slaap gevallen. Vanochtend werd ik pas wakker. hmmmm. Eindelijk weer een beetje energie in mijn lijf.

Aangezien het dus even van mij moet komen dat hier iets getypt wordt: bij deze.

Allereerst sorry aan jullie allemaal. Iedereen is op haar eigen manier mij lieve aandacht aan het geven. Mailtjes, telefoontjes, berichtjes hier op t forum, en zelfs een heel lief kaartje van eef (dankjewel eefje!). Het gaat echt wel goed met mij hoor, maar ben gewoon enorm moe (geweest).

De verhuizing heeft toch een behoorlijke impact gehad, zo met zo'n kleintje erbij. En dat Kasper dus nog steeds (behalve vannacht) een a twee keer per nacht komt.... dat breekt gewoon enorm op.

Ik ben daarnaast ook nog bezig met zoeken naar een nieuwe baan. Dat lukt nog niet zo erg, omdat ik wel de ervaring heb, maar geen opleiding in Personeelszaken. En ik ben nu nog aan het zoeken naar een utidagende functie. Hoe langer ik echter zoek... hoe meer ik het idee krijg dat dit niet is wat ik wil. Maar wat wil ik dan wel? Ik heb hulp van een mobiliteitscoach. Die helpt mij met opdrachten enzo erachter te komen wat ik nou echt leuk vind. Dat gaat op zich wel goed, ware het niet dat ik gewoon geen tijd/zin heb in die opdrachten. Kortom,... hoe goed de hulp ook is van buiten... ik zal het toch zelf moeten doen.

Nu heb ik een opdracht gekregen: de energieopdracht. Dan moet ik gaan kijken welke dingen energie kosten, (veel of weinig) en welke dingen energie opleveren (veel of weinig). Het idee is dan dat er dingen zouden moeten zijn die weinig energie kosten, en toch veeel energie opleveren. Maar zoals het er nu voorstaat kost alles me nog veel energie, en levert het weinig op. Het is zelfs zo dat ik, als ik moet kiezen, liever thuis niks doe, dan dat ik "gezellig" de stad in ga met een vrinedin ofzo. Dat is de oververmoeidheid denk ik... Ik ben sinds een paar daagjes weer begonnen met mijn astma medicatie. Ik hoop dat ik daardoor meer lucht krijg, en dus minder moe ben. (ik was gestopt ivm zwangerschap en bv)

Het is een heel verhaal. lekker ego. Maar dan weten jullie wat er hier gaande is.

Ik vind het heel lastig,. want ik maak me soms wel een beetje zorgen of het wel goed gaat. ik voel dat ik het heerlijk vind om met kaspertje thuis te zijn. Dat vind ik echt nog steeds een klein wondertje... lekker genieten met de kleine vent. Maar aan de andere kant weet ik niet of ik misschien onderbewust ofzo toch behoefte heb aan meer contact met mensen. Het voelt gewoon heel dubbel. Ik heb er geen zin in, maar misschien is het wel goed voor me, en ga ik er juist energie van krijgen...

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen volgen wat ik bedoel. Want ik snap het zelf al amper...

Nouja, tot dusver hoe het hier gaat.

Met Kasper gaat t prima. Hij heeft bijna 6 tandjes, is 9,7 kilo, en 75 cm. Hij slaapt nu lekker, heeft 2 slaapjes overdag, steeds meer regelmaat hier. nog 2x BV 1x papje en 1x avondeten & 1x fruithapje op een dag.

Hoe is het met de zwangeren, behalve het futloos zijn? Eef gaat nu hard he? Lekker naar je verlof toe aan het leven. Laat ze allemaal maar kletsen op werk hoor. gewoon doen wat je kan, en verder PFFFFF de pot op!

tot later

Kus

Fien
Hoi!

Mmm Millie, klinkt niet echt alsof het heel lekker met je gaat... Lastig om, als je eenmaal in zo'n cirkeltje zit, er uit te komen. Als je eenmaal zo verschrikkelijk moe bent, is het moeilijk om nog energie van dingen te krijgen. Moet je echt doorheen. (Heb het een paar jaar geleden meegemaakt, ben toen ook een week of 6 niet op mijn werk geweest) Ik hoop dat je snel opknapt meis!

Ik heb vandaag een poging gedaan enige orde te krijgen in de chaos hier. Map gemaakt met alle verhuispapieren/koopaktes/hypotheekzooi, TNT-verhuisservice geregeld, etc. Morgen een hoop instanties bellen om dingen te regelen. Man en ik zijn allebei strontsagerijnig van deze laatste loodjes. Zoon voelt het aan en is jengelig. Bah.

Tot overmaat van ramp kregen we ook nog hulp in het nw huis van mijn schoonzusje. Die die in de kinderopvang had gewerkt en dus heeeel goed met kinderen om kan gaan (zegt ze zelf) en die toen met kerst haar hele huis vol met breekbare zooi had staan. Die. Nou die kon ook heeeel goed deuren verven. Het eindresultaat is dat ik echt heb staan huilen in ons nieuwe huis toen ik de dag daarna kwam kijken... de deuren zien er uit alsof ze in de grondverf staan. Ze heeft ook nog eens van alles schoon staan maken met terpetine, terwijl onze verf op WATERBASIS is. Die doekjes zijn tussen de was gekomen en nu is mijn wasmachine verziekt, ik ben vandaag DE HELE DAG bezig geweest met het spoelen van mijn machine en allerlei programma's enzo te draaien. Met azijn, met soda, etc. Uiteindelijk een heleboel tips van mijn vader, oma en zus gecombineerd en heb de terpetine min of meer uit de machine gekregen. Toen kon ik dus eindelijk wassen. Maar van de vijf wassen liggen er nu nog drie, Zoon heeft geen schone rompers en broeken meer, dus nu maar hopen dat hij het vannacht droog houdt... maargoed, we nemen dus NOOIT meer hulp aan van mijn schoonzus-die-alles-zo-goed-kan...

grtz E.
Oh Millie, nog even... bij mij persoonlijk kwam mijn energie echt ENORM terug toen ik volledig stopte met bv. Ik wil daarmee niet zeggen dat je zou moeten stoppen met bv, maar wel dat dat misschien iets is waar je je aan vast kunt houden voor de toekomst...

(oh en de energie ging weer weg toen ik zwanger werd... ik raad je aan om tussen die twee gebeurtenissen niet zoals ik slechts 1,5 maand te laten zitten )
Oh en mijn moeder komt de deuren aankomende week restaureren. De schat.
och Eefje klinkt lekker zo'n schonzus....BAH..

Lieve mama heb jij hoor! Hebben ze al een huis in Eef-city bemachtigd?

Mil: Klinkt idd niet alsof het echt goed met je gaat!

Maar ik kan me er iets bij voorstellen hoor als hij nog 1 a 2 keer per nacht komt...

Maar is het echt honger of is het een gewoonte geworden? Want dan zou je die gewoonte kunnen proberen te doorbreken?? Maargoed hier geen ervaring daarmee hoor...dus ik zeg ook zo maar wat..wat ik weleens heb gehoord van andere mama's

Hier nog steeds slapjes en ziekjes

Gisteren nog de hele dag zo ongeveer in bed doorgebracht maar wel wat binen gehouden...dus ik had bedacht dat ik me vandaag weer veeeeel beter zou voelen....

Tja en dat is nou niet echt helemaal waar.

Voel me slap, ben bekaf na een douchebeurt en heb nergens zin in...

Gelukkig is mijn moeder er om op Yara te passen en was ik zo verstandig om gisteren al een sms te sturen aan UOH..

Ga straks wel wat proberen thuis te werken, gewoon op mijn dooie gemakje en ga verder veel op de bank hangen met boek,

Heb nog 2 mama-dagen en hoop dan do weer gewoon fit te zijn en te kunnen werken...

Nog wel even een klein beetje leuk nieuws:

Ik denk dat Nijn-vriend niet meer heeeeel lang wil wachten met tweede kindje...

Vrijdag zei hij dat als het allemaal een beetje voorspoedig zou gaan hij snel weer een reden zou kunnen hebben voor een nieuwe ouderschapsverlof periode van 15 maanden.

Dus ik zei Hoe bedoel je?

Nou zegt ie wanneer mag ik weer 15 maanden opnemen?

DUs ik zeg ja maarja ik weet niet wanneer jij eraan toe bent...

NOu zegt ie ik denk er steeds meer over na en vind het steeds leuker worden..

Denk nu niet dat ik over 3 weken zeg ja leuk, maar ik word wel steeds enthousiaster!!

Dus ik zei nog wel even als geintje : Nee over 1 week, want dan ben ik niet meer ongesteld....

Dus ik ben benieuwd...al had ik van het weekend wel even zoiets van neeeee als ik weer zo ziek wordt als bij Yara, dan staat me dit dus te wachten...en dan heeft Yara helemaal niets aan mij....

Maarja voor hetzelfde geld word ik helemaal niet ziek en als ze 4 zou zijn, zou ze het nog meer door hebben..dus ja er is gewoon nooit een echt juist moment,,,

To be continued! :-)
Hoi Hoi

Millie, balen dat je je niet lekker in je vel voelt zitten, hopelijk gaat het straks weer wat beter, misschien moet het maar gewoon mooi weer worden. Het is ook niet niks wat jullei allemaal hebben gedaan de laatste tijd, allemaal dingen die veel energie vergen en misschien kom je nu tot rust en alles komt er nu dus uit. Petje af hoor voor je, oa. kindje krijgen, verhuizen, afstuderen.......

Eef: oooo je schoonzus, je kunt je nu niet eens meer bedenken dat ze het uit goede wil doet (al is het wel zo) maar wat balen dat ze zo bezig is geweest, wel lief van je moeder dat ze dan de boel komt fiksen.

Nog een paar daagjes he? Lekker hoor, verlof....

Nijn: Ik hoop dat Nijnvriend snel overstag gaat....ja en ziek zijn is niet leuk, maar je doet het ergens voor (cliche en vaak niet gewenst zo'n antwoord, kan ik nu uit eigen ervaring zeggen)

Lel: Ik denk echt nog maar een paar wekkjes en dan sta je bovenaan....is dat bij mullie ook zo dat hoe vaker je reageert hoe eerder je aan de beurt bent (met de gok dat je aanwijzing net niet helemaal je droomhuisje is?)

Manderly: Hoe is het met jou en je kleine meis? We zien je weinig hier, gaat het wel goed daar, of ben je gewoon lekker druk?

Belle: Hoe is ie daar dan, nog wel een beetje verjaardag gevierd?

Joep: En al last van kwaaltjes, las dat je pas met 11 weken voor het eerst naar de verloskundige mag, wauw dan heb ik nog 1 voordeel van in het Medische Circuit te zitten

Labje: Het deed me goed om even gezellig te msn-en. Goeie tip van je, maar ik heb hem niet gebruikt, ik was heel erg slecht te pas en we hebben het gewoon gezegd.

JA meiden want we blijven jullie weer verrassen: We gaan TROUWEN en wel op vrijdag 20 juni, ja zo snel al. Het wordt een kleine bruiloft, ook ga ik niet in een jurk, maar we hebben er erg veel zin in.

Voor de rest gaat het hier op en af, ben vaak erg beroerd, dat ik het ook echt niet meer leuk vind en ook verschrikkelijk moe, dat ik dus weinig fut heb....maar alle leuke dingen maken erg veel goed. Het is dus echt al ons jaar aan het worden, we rollen van het ene leuke in het andere.

Donderdag wordt een hele dubbele dag, dan is het al weer een jaar geleden dat mijn lieve papa is overleden en echt waar ik mis hem nog steeds elke dag!

Hopelijk wordt deze dag een beetje leuk gemaakt met onze 2e echo en hopelijk is alles nog goed en krijgen we 2 mooie kindjes in spe te zien. Als alles goed is gaan we het ook echt aan iedereen vertellen.

Nou lang genoeg dacht ik zo, ik meld me laters weer

Grtzz Joan
Mánnen...

Mijn moeder belde net op: ze had een vriend van haar bereid gevonden om de vier deuren én te komen schuren, én te komen gronden, weer schuren en eindlakken. Mijn moeder en die oom zouden van twee dagen komen. Mijn moeder nog allerlei dingen van haar werk afgezegd er voor... Bel ik Man op, eigenlijk alleen om te vragen of we grondverf in huis hadden... valt 'ie helemaal stil... WIL 'IE HET NIET!

Hij ziet er niet meer overheen. Al dat geschuur maakt het huis weer helemaal vies en het is net een beetje schoon (mijn tante is afgelopen vrijdag wezen boenen). En als ze het niet afkrijgen zit hij met een probleem. En het was wel erg veel werk (maar HIJ hoeft het toch niet te doen...)

Ik voel me nu onwijs k*t ten opzichte van mijn moeder en oom, vooral mijn moeder, die heeft er van alles voor afgezegd, krijgt ze gewoon een keihard "aardig van je maar nee dank je" van Man. Zucht.
Voel me eindelijk weer wat beter!!

heb vanmiddag lekker rustig gewerkt en heb gewoon gegeten vanavond en nu zit ik lekker op de bank en voel me voor het eerst in dagen niet heeel erg beroerd!! Joehoe!!

Joan: Meisje wat vervelend dat je zo beroerd bent! Bah!
Hey Nijn, dat is wel lekker! Ook leuk dat je Man er misscchien weer voor wil gaan... maar dat had ik al gezien in mijn glazen bol
Oh en JOan: WOW trouwen...

Gaaf!

Gefeliciteerd!

En Eef: Mannen..tja....wat moet ik erover zeggen?? :-)

Wat zei je mama?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven