Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kasper gefeliciteerd!!!
Hiep hiep hoera voor Kasper!!!

Ik ben net terug van de huisarts. Dochter blijft last houden van spruw maar na drie kuren had ik met de ha afgesproken geen behandeling meer te doen, omdat ze er geen last van had. En om al die medicijnen er nou in te stoppen voor iets waar ze geen last van heeft... Maar de afgelopen dagen is ze steeds minder om voeding gaan vragen. Eerst een paar dagen vijf keer op een dag (waarvan ik haar de vijfde voeding 'opdrong' door haar wakker te maken). Gisteren zelfs maar vier, waarvan ik er ook een heb 'opgedrongen'... Mijn zus zei "misschien is het net als bij diertjes, dat als ze er last van heeft, dat ze instinctief minder om eten gaat vragen". Verder spuugt ze best veel de laatste dagen. Ze is wel alert en heeft plasluiers enzo... op zich geen reden voor ongerustheid, maar toch. Krijg nu een andere kuur voor haar. Het mindere drinken kan te maken hebben met spruw, evenals het spugen. Als de kuur aanslaat en het gaat over, dan had het er mee te maken. Zo niet, dan hoef ik me niet ongerust te maken, omdat ze dus alert is enzo.

Ze is in alle opzichten sneller dan haar broer destijds. Ze probeert al te gaan staan (9 weken!) en ze trekt zichzelf op, kraait van plezier, grijpt naar dingen (wil ze aanraken), heeft haar eigen voeten ontdekt en ook een keer haar eigen hand. Terwijl Zoon toen hij zou oud was nog in het "ik sabbel de hele dag op mijn hand-stadium" was. Wel een verschil dus. Maar ze heeft nog geen tanden, haha

Oh vriendin op de messenger, ga er vandoor, baai!
Hiep Hiep Hoera voor Kasper!!

Jee wat gaat de tijd hard!!!

Hopelijk krijgt hij leuke cadeaus en hebben jullie een leuke dag.

Heb je het jaar al de revue laten passeren? En......een jaar geleden......pffff denk dat je daar nog wel even aan denkt.

Gr Joan, die maar 3 vriendjes heeft; Bed, bank en bad.

Pffff wat is een zwangerschap heavy zeg.
heeey meiden,

Allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Kasper.

Ik ben dus weer thuis. 2 dagen al maar heb me helemaal suf gewassen en geruimd. Nu effe tijd om rustig te posten.

De vakantie in zweden was leuk maar koud en ook wel nat. ook intensief omdat we dus om de paar dagen verder trokken. Je ziet dan wel veel maar 2 weken op een vaste stek is meer wat voor ons denk ik.

De vakantie in Groningen met schoonfamilie viel tegen. Vorig jaar was het heel relax en gezellig. Dit jaar was het heel leuk met mijn zwagers en schoonzussen maar schoonmama zit duidelijk niet lekker in haar vel, wil er niets over zeggen maar laat het wel aan alles merken. Erg irritant want je moet dus steeds op eieren lopen.

Zo hoeft het van ons volgend jaar niet meer.

In de vakantie is mijn buik erg huge geworden. Ik lijk al wel 8 maanden zwanger. Maar doe er niet veel aan. Verder ben ik niet heel veel zwaarder geworden.

In de vakantie was ik een paar dagen mijn mobiel kwijt (onder kussen zucht) dus heb de meeting van Milli en manderley gemist. Jammer!

Joan; wat naar dat het je allmeaal zo zwaar valt en geen kant op kunt. Dat lijkt me erg lastig en ook saai.

Eef; ik hoo dat de spruw snel over is, het lijkt me niet echt heel fijn voor haar ook. Grappig dat ze sneller is. Zouden meisjes over het algemeen sneller zijn? Wie weet dat?

Ik ga nu verder met de voorbereidingen voor volgende week. Dan start ik weer. 7 weken werken en dan VERLOF!!!

liefs Joep
Eef: ik hoop dat de spruw nu snel overgaat. Ik heb wel vaker gehoord dat meisjes sneller zijn dat jongens, al ging dat meestal over de puberteit...Nou ja elk kind is verschillend. Het ene kind loopt al als het een jaar is, de andere is dan nog lekker klein, zodat je er niet de hele dag achter aan hoeft te rennen.

Joep: welkom terug van vakantie. Jammer dat de vakantie met je schoonfamilie wat tegen viel. Laat schoonma dan zeggen wat er is, daar kunnen jullie iets mee...over 7 weken weken al verlof, wat gaat dat ontzettend snel zeg! Zet je een foto van je mooie superbuik op yahoo?

Weten jullie nog dat we 2 jaar geleden een meisje hebben opgevangen? Het meisje is inmiddels moeder...ze is na een zwangerschap van 30 weken bevallen van een meisje. Ongepland zwanger en dan vroeg bevallen, fulltime moeten kolven omdat je kindje in een couveuse ligt, samen met de vader van je kind in 1 huis bij je oma wonen, nog maar de helft van de uitzet compleet. Ik ga kijken of ik ergens een maxicosi en kinderwagen op kan scharrelen voor dr. Die had ze nog niet. We gaan er zondag heen.
Jemig Manderley! Dat meisje is dan nu toch een jaar of zestien??? En ook nog bij 30 weken bevallen, pfoeh!

Joeppie: ik wil ook megamooie-buik op duperslanke Joeppie zien!
Ik schaam me diep en diep en dieper....

Ik had al een kaartje liggen voor Kaspertje hier, maar kwam er gisterochtend toen ik al op mijn werk zat dat ik m niet gepost had...

en vervolgens kom ik er nu achter dat ik gister ook hier niets heb laten horen.....

ALsnog van harte en mijn kaartje zal echt strakjes op de bus gaan en dan krijgt hij morgen nóg een kaartje...

Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad!!

IK hou het verder heel erg kort....ik heb VAKANTIE!!!!!!!
Nijn: fijne vakantie, geniet van je vrije tijd je hebt het verdiend!

Lab: ja ze is nu zestien...Ik heb ook best met haar te doen. Ze is erg veel in het ziekenhuis, dus we hebben nog niet veel gepraat.

Voor wie vorige week niet bij het kruidvat is geweest, deze week heeft kruidvat weer 3 halen twee betalen. En bij Vomar, Plus, C1000 ook 3=2 acties

Bedankt voor alle felicitaties

Wie wil er een hapje van deze geweldige verjaardagstaart!

Met grote dank aan Fiep & mama!!!

Kus van mij
Wow...wat een supermooie taart!!!!
WOW NU snap ik reactie van Eef's man heeeeeel goed.

Wat een prachtige taart, bijna zonde om op te eten!

Maar ik wil wel een stukje...maar omdat ik het een klein beetje vergeten was gisteren, neem ik wel het laatste stukje en mag de rest eerst!! :-)

Leuke dag gehad Fien?

EN Lab: Nu ben ik het eens met Man van Eef, je moet er iets mee doen!!

Och Eef wat ben ik toch eensgezind met je man vandaag he...?? hahaha
Ik ben ongesteld en heb er echt mega veel last van..

Zere rug, chagrijnig en gewoon niet helemaal lekker...

Heb ik nooit..Maargoed overleven we ook wel weer..

Misschien is dit voorlopig wel de laatste keer...NIet dat ik dat echt meteen verwacht, maarja vanaf nu gaan we er weer voor natuurlijk.....Dus wie weet..
Mooie taart hoor! (Heb hem even aan Man laten zien en die vindt het ook )

Vandaag met Dochter naar mijn collega's geweest. De eerste reactie: "ooooh wat lijkt ze op Zooooooon! Het is dat we aan het formaat zien dat het Zoon niet kan zijn, anders hadden we gedacht dat hij het was!". Ik had mijn oude fotoboeken tevoorschijn gehaald om een foto uit te zoeken voor aan de muur (we hebben een 'fotonis') en toen zagen we ook dat Zoon weer onwijs op mij lijkt op die leeftijd en dat ik weer als twee druppels water op mijn moeder lijkt... grappig he?

Nijn, vervelend dat je er zo veel last van hebt. Maar aan de andere kant... dit keer zat er geen 8 maanden tussen je twee menstruaties, dat is dan wel weer positief, toch? Hoeveel weken zat er nu tussen? wordt het al wat regelmatiger?

grtz E.
Nijn:hug: omdat je zo'n last hebt van je menstruatie. En wie weet ben je straks 9 maanden niet ongesteld. Dat vond ik het fijne van het spriraaltje, niet ongesteld worden...Gistermiddag is het sprilaatje verwijderd, dus wij gaan er ook binnenkort weer voor. Ik denk ook steeds bij zelf nou dan volgend jaar ergen rond deze tijd zal het wel een keer raak zijn, terwijl het ook al veel sneller kan natuurlijk. Zo stom.

Wat grappig dat zoon en dochter zoveel op jou lijken, Eef. Lijkt me toch leuk om dingen van jezelf terug te zien in je kinderen. Rosa lijkt sprekend op haar vader, maar ik zie toch ook wel dingetjes van mezelf.

Ik heb gisteren een goed uitziende maxi-cosi op de kop getikt. Van een nichttje van mij (ik weet dus zeker dat er nooit iets mee is gebeurd), voor dat meisje wat dus net bevallen is.

Ik wil vanmiddag de stad om wat kleding in maatje 50 of kleiner te scoren.

Rosa slaapt, dus ik ga snel een slag door het huis.
Manderley, ik heb nog wat kleding voor je!

Ik heb wat dingetjes gekregen die ik niet zo super vond, en die zijn onderop de stapel beland en mevrouw heeft afgelopen week ineens een groeispurt gehad, waardoor ze de 50-jes en 56-jes niet meer allemaal past... en of twee van die dingetjes heeft ze daardoor niet aan gehad en ze zijn dus nog helemaal nieuw... zal ik het naar je opsturen?

En als je wilt gaan shoppen: Hema heeft nu 70% korting. Ik ben gisteren helemaal los gegaan bij de Hema, voor zowel Zoon als Dochter. Ik heb een foto gemaakt van de stapel kleren, echt veeeeel (maar dus wel heeeel goedkoop). Veel leuke rompertjes voor 50% korting, veel shirtjes voor 70% korting, en sokjes met 50% korting. Ik helemaal blij.

Dochter ligt lekker te slapen in de wagen (Zoon sliep dus ALTIJD in zijn bed, dat vond ik belangrijk, voor de regelmaat enzo. Geloof me, bij een tweede word je makkelijker. Echt. Ik denk nu "als ze slaapt, dan slaapt ze, en als ze dus toevallig in slaap is gevallen in de wagen tijdens het boodschappen doen, dan laat ik haar daarna dus lekker liggen".) en die zal zo wel voor voeding komen. Ze is trouwens van de spruw af. We hebben Dakatarin gekregen, een gel. Eigenlijk moet je die met je vinger inbrengen, maar mijn huisarts kwam met een goede tip, die zei "smeer het gewoon rond je tepel, dan hapt ze het zo op tijdens het drinken". Werkt echt super, het vergt alleen wat handigheid om een kind aan te leggen die ligt te maaien met armen en beweegt met hoofd, zonder dat het kleverige spul op kind komt. Maargoed, ik heb dus 1 dag (!) die Daktarin gegeven (=4x) en toen was de spruw helemaal weg! Terwijl we met de Nysticine dus gewoon drie weken hebben lopen kloten en het er helemaal niet van over ging...

Ik ga nu nog wel 2 dagen door met de Daktarin (ook al heeft ze wel veel last van de bijwerkingen), dan is de schimmel hopelijk helemaal weg. Maar ik ben wel opgelucht!!

Aniewaai, mevrouw wordt wakker.

Manderley, wil je even laten weten of ik die kleertjes op moet sturen? Ik kan eventueel de foto's er van naar je mailen, dan kan je kijken of je het leuk vindt...

grtz E.
Eef: die kleren zouden echt super welkom zijn. Dus ik zou je zeer dankbaar zijn als je ze op wil sturen, zeg maar wat je er voor moet heben.

Vanachtend met 2 meiden van de zwangerschapsgym afgesproken. Dat was erg leuk, met beide moeders heb ik een klik. 1 van de beide is ook op dezelfde dag als mij bevallen. Haar dochtertje loopt al echt helemaal los. Rosa en dat andere meisje (wat 2 maanden ouder is) nog niet, maar dat komt vanzelf. Het gaat me nu al veel te snel soms.

Rosa stond net helemaal te huilen in bed, dikke tranen biggelden over haar wangen. Ik denk dat ze moet poepen, maar het wil niet. Ze heeft gisteren ook al niet gepoept. Iemand tips?

Liefs Manderley
KIWI!!

Helpt echt als een tierelier hier om haar te laten poepen!
Ze heeft gister kiwi gehad, en inmiddels gepoept, met tranen en tuiten. Ik vond het echt zielig en zat haar aan te moedigen.

( ik kreeg echt flashbacks naar mijn bevalling, zo erg was het meisje aan het persen)

Maar het is dus eindelijk gelukt. Nijn: bedankt voor je tip. ik ga hem onthouden
ach gossie...das altijd zoo zielig...

Hier heeft Yara er gelukkig niet echt last van..Ze poept bijna iedere dag en hoewel ze wel een poephoofd trekt als ze poept en dus heus wel een beetje perst, is het er zo uit...

Hier helpt het wel om GEEN appel te geven en van tijd tot tijd kiwi. (ze is dol op kiwi, dus ze eet het redelijk vaak.

WIj hebben vandaag de laatste dingen gekocht en zijn bijna klaar voor de vakantie, nu alleen nog de supermarkt-boodschappen...

Yara was hele dag weg en dat scheelde wel hoor, lekker even snel de stad in, ipv langzaam enz. Toch mag ze nu wel weer terugkomen!! Mis haar!!

Gisteravond lekker tapas gegeten...was erg lekker. Heel gezellig en leuk!

Zit nu lekker even met boek op de bank!

Hé en Lel en ik ben toch wel heeeeel erg benieuwd hoe het met jou gaat'!

Laat je snel weer eens iets horen???
Manderley, ik hoef er niets voor te hebben hoor. Als je er iemand blij mee kan maken... hier gaan de kleertjes toch maar een doos in. Ik bewaar wel alles (wat ik leuk vind) voor een eventuele derde, maar de vraag is nog steeds of die derde er wel komt, dus ik kan best iets kwijt.

Nijn, bijna op vakantie, lekker hoor! Ben benieuwd of Yara een beetje meewerkt in de auto...

Mannetje begint steeds meer te praten. Het is echt ineens, bijna van de ene op de andere dag. Hij zegt heel veel woorden na en gaat nu ook zelf dingen benoemen. Het komt vaak een beetje in de buurt van het echte woord, hij zegt alleen 'papa' en 'mama' en de naam van zijn zusje helemaal goed, verder zegt hij delen van woorden:

siv = vis

sjaar = schaar

bo = boven

bo = box

ba = bad

maw = melk

laaaa = vla

laaaa = la

cee = wc

gofel = vogel

maw = poes

Ik stond pas in de kaartenwinkel met hem, me helemaal te concentreren op het uitzoeken van een kaart. Staat 'ie "maw...maw...maw...maw". Ik had er helemaal geen erg in, het viel me niet echt op. Maar het maw werd steeds dringender en luider, totdat hij naast me echt stond te schreeuwen MAW MAW MAAAAAAW... Bleek dat hij een boekje van Dikkie Dik zag staan...

Anyway... ik vind het zelf helemaal leuk, die taalontwikkeling... het is zo schattig!

Grtz E.
Oh nog even over dat beginnen met praten. Gisteren hebben Zoon en zijn papa heel "sasjes" gedaan omdat Dochter lag te slapen. Zoon deed echt heel "sasjes" en ging heeeeel schattig fluisteren. En hij vond het helemaal super toen Man vervolgens het verhaaltje van Jip en Janneke ook fluisterend ging voorlezen

(Wat zijn die verhaaltjes van Jip en Janneke trouwens suf qua taalgebruik zeg... echt geschreven in de jaren 50)
Heb twee "zoek de verschillen"-foto's op Yahoo gezet...
Eef: Jeetje zoon en dochter lijken echt, echt heel erg op elkaar. (dat wist je vast nog niet he )

Nijn: wat is yara ook een mooie meid zeg! Super ik ben echt weg van haar mooi rode haar.

Ik ben ongesteld geworden, ik dacht eerst dat het gewoon wat spotting was omdat het spiraaltje verwijderd was, maar nu zet het echt door. We gaan er nu wel ook gewoon voor, ik hou als cyclus 35 dagen omdat zowel voor als na mijn bevalling dat ook meer regel dan uitzondering was.

Ik geloof trouwens dat ik ook erg heb meegedaan aan alle termen als voor het echie gaan, klussen, ongi etc. Want man zei: nu kunnen we voor het echie gaan (blozende smiley)
Manderley, gewoon voor gaan hoor! Ze kunnen de datum toch bepalen aan de hand van een echo... bij ons scheelde het maar 1 dag met de geboorte, dus dat was redelijk accuraat...

Dus lekker klussen met je hubbie jij *smile*
`BInnen nu en 20 min zitten wij in de auto!!!

IK zie julie over 2 weekjes!!

Liefs Nijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven