Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

'begerig' is toch een woord? (ik begin me spontaan heel onzeker te voelen nu... heb ik een raar of onbekend woord gebruikt??)

Tips voor de obstinate Fiep... ff denken... Mannetje hier doet moeilijk met eten als er tandjes doorkomen, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn. Wij geven in de periodes dat hij slecht eet in plaats van brood Brinta, dat hapt makkelijker weg en hij krijgt zo wat melk binnen. Verder helpt bij ons fruit op brood doen altijd, hij is nl dol op fruit. Dus brood met banaan of brood met aardbei is dan iets wat hij wel eet of tenminste meer eet dan de rest. Als hij moeilijk doet met avondeten werkt de ene keer het ene en de andere keer het andere. Hier helpt het soms om een spelletje te spelen: zelf een hap van zijn bord nemen en tegelijk een hap van je eigen bord aan hem geven. Verder was het hier rond een jaar / 13 maanden zo dat meneertje vooral zelf wilde proberen en niet wilde eten als we hem dingen aanreikte. Dus groot schort voor en lekker laten aanklooien was toen weer de 'oplossing'. Wat hier de laatste tijd soms werkt is een stukje vlees achter houden en hem vertellen dat hij dat krijgt als hij zijn bord leeg heeft (had het nooit gedacht dat een anderhalfjarige dat zou begrijpen, maar hij begrijpt het dus echt. We zijn er mee begonnen toen hij ongeveer 16 maanden was)

Mmm misschien heb je er wat aan.

grtz E.
Goeiemorgen,

Lab: Het is jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik ook een taart halen.

Is Fiep gewoon obstinaat of wil ze niet eten omdat ze last van tandjes heeft of ziek etc? Ik heb (hier ergens op het forum) gelezen dat het voor een paar dagen niet heel erg is als ze wat minder eten, als ze maar blijven drinken. (bv als je kind ziek)

Als ze gewoon haar eigen wil aan het uitproberen is, dan werkt misschien de tip van Eef ook bij Fiep?

Fien: Hoe gaat het met je? We hebben al een tijd hier niets van je gehoord. Heb je het erg druk of ben je forummoe of...?

Joan: Hoe gaat het met je? Trek je het allemaal nog? Ik vind het echt ontzettend rot voor je dat je zwangerschap zo zwaar voor je is.

Eef: Wat fijn dat Dochter nu ook doorslaapt. rond 7 uur is voor mij ook doorslapen. Het is toch lekker als je zelf ook weer een aantal uren achter elkaar kunt slapen.

Lel; hoe is de situatie nu? Wanneer komt S. thuis of heeft hij er weer een week aan vastgeplakt? Als je je verhaal kwijt wilt, wij zijn er voor je. Het geeft niet als je even ego berichten stuurt, daar hebben we alle begrip voor

Nijn: Ik moet nog wel aan het idee wennen dat ik straks zo weer zwanger ben. Ik ga er ook vanuit dat het nog wel even duurt net als de vorige keer. Ben jij er wel al aan gewend?

Belle: ben je ook op vakantie of gewoon druk?

Joep: hoe is/was je vakantie?
pfff wat een lappen text en berichten zeg!!!!

Lel; ik hoop dat je er voor jezelf uitkomt!

Lab; nog gefeliciteeerd met fiep!

Eef; jheerlijk dat het loopt thuis.

Manderley; wat een cool bericht en succes!

Nijn; altijd zijn gangetje bij jou daar. hoe is het op je werk nog steedes zo topdruk?

Joan wat vervelend dat het niet loopt zoals je had gejhoopt, maar fijn dat het nu beter gaat met rust. Ook hier komt weer een einde aan en dan heb je twee wolken in je armen!

Ik ben op vakantie nog steeds en zit nu in groningen. (manderley waar woonde jij? heb je mijn mobile nummer?) in vlagtwedde.

Zweden was leuk en intensief.

Alles gaat verder wel goed. vrijdag ben ik weer thuis en zal dan meer laten horen hoor, maar wilde nu even hoi zeggen.

liefs Joep
Joep: Ik heb je gesmst, ik weet alleen niet zeker of ik het juiste nr heb. Het begint met 363 (misschien weet een van de andere het) Het is ongevver anderhalf uur rijden vanuit vlagtwedde nar mij, misschien kunnen we in Groningen stad afspreken, samen met Fien en Kasper?

Ik was vandaag nog in Groningen. (sinds onze meeting, durf ik echt te rijden ook op onbekend terrein. Ik zit nog niet echt ontspannen achter het stuur, maar ik vind het wel knap van mezelf.)
*pamper-alarm bij Kruidvat. 3 halen = twee betalen*
Super Manderley dat je durft te rijden!!

Nummer Joep begint wel met 363, dus volgens mij heb je het goede nr gebruikt!

Ik kom echt net mijn bed uitrollen, Yara had gisteren aan papa beloofd dat ze zou uitslapen en dat heeft ze braaf gedaan..tot 8.15 en toen was ze nog steeds redelijk stil, maar we gaan straks naar vriendinnetje en dan wil ik niet moeten haasten, dus om 8.15 rustig gedoucht en nu staat onbijt klaar, Yara zit met konijn te spelen en ik dacht eerst even buurten!!

Ik hoef nog maar 3 daagjes te werken en dan heb ik ein-de-lijk vakantie!!

Ik moet ook nog een dagje thuiswerken hoor, maar dat worden maar een paar uurtjes, want donderdag vergadering 's avonds en gister was ik pas om 19.45 thuis. Allerlei gezeur, maarja ik weet dat het nog max 3 dagen stressen is en dat ik dan kan relaxen!!

Ik ga Yara eten geven..Hoepaloeps....vindt ze SUPER lekker en de muesli van Olvarit ook...Tis wel wat duurder, maar ze ontbijt tenminste wel goed, want dat was de enige maaltij die ze niet van harte at.

Oh en Lab; Misschien werkt het met Fiepje niet zo hjoor, maar ik heb haar gewoon iedere keer wel eten aangeboden en wilde ze niet, dan niet hoor...en na 4 avonden at ze weer als een bootwerker. Net wat Manderley egt als ze maar drinkt!!

EN net wat Eef zegt ze willen zelluf eten..Yara nu ook nog steeds. Er gaat geen hap in als ze het lepeltje niet zlef mag bedienen.... :-)

Liefs NIjn
Mwah, als eerste schoot mij ook het verhaal van Eef te binnen over Zoon die zelf wilde eten. Maar dat schijnt het toch ookniet te zijn.

Fiep en Kasper hadden donderdag dezelfde explosieve geurluiers, dus wij dachten tandjes....

Fien aan de telefoon, ik schrijf later verder!

Liefs, Lab
Zo, ben ik weer.

Fiepie sabbelt ontzettend op haar eten, dus schiet het eten ook niet op. Ik blijf haar gewoon op vaste tijden eten aanbieden, wil ze niet eten, dan niet. Er zijn een boel dingen waar ik een strijd over wil leveren met haar, maar niet over eten. Madammeke zit dus gewoon bij ons aan tafel en als wij klaar zijn met eten maag ze weer gaan spelen in de kamer of wat dan ook.

In ieder geval drinkt ze wel weer melk en ze drinkt een heleboel water en twee keer per dag ook een bekertje met diksap, dus ze gaat vanzelf wel weer eten.

Ik ga maar eens douchen en het huis aan kant maken (Fiepie zit een extra dagje op het KDV. Mijn zogenaamde vrije en rustige dag is nu alweer gevuld met Dingen Die Nu Eenmaal Moeten Gebeuren).

Liefs, Lab
quote:Manderley schreef op 18 augustus 2008 @ 21:52:

*pamper-alarm bij Kruidvat. 3 halen = twee betalen*

THANKS THANKS THANKS!

(De Kruidvat is de enige winkel die maat 5+ verkoopt, en ik weiger 9,99 voor een pak te betalen. Ik loop dus regelmatig binnen om te kijken of het al reclame is, maar de Kruidvat zit hier niet om de hoek, en de kans was groot dat ik het deze week gemist had... dus ik ben blij met je Manderley )
Eef: Ik heb me aangemeld bij www.watkostenluiers.nl, ik krijg 1x per week op maandag of dinsdag een mailtje met een overzicht van alle luier en doekjes aanbiedingen.

Rosa huilt, ik ga haar halen
even een boterham eten en dan gaan we naar Fien en kasper.
Het was vanmiddag erg leuk bij Fien.

Ik kan merken dat het voor Rosa teveel is geweest om gister en vandaag weg te gaan. Ze heeft echt gekrijsd toen ik haar in bd legde. We gaan er even heen troosten en wachten dat 10 minuten en gelukkig ze is nu stil.

Ik ga zo naar mijn broer en schoonzus. Zij is jarig vandaag.

Liefs Manderley
Hey!

Dochter heeft vanochtend geslapen tot 07.40 uur! Toen hoorde ik een heel klein schreeuwtje en heb ik haar meteen uit bed gehaald, want ik knapte zelf bijna
De Mr Jummy-poppen zijn op

In november komen ze weer... er is dus hoop
Leven jullie nog?
Ik leef nog...Ik heb net afscheid genomen van mijn tweelingbroer, hij was hier twee weken op vakantie. Morgenvroeg vertrekken ze weer.

Eef: fijn dat dochter zo doorslaapt. Nu jouw borsten nog
Ja hoor, leef ook nog. Veel stress rond hypotheken, offertes en dat soort dingen.....pffffffffffffffffrt. Desnoods trekken we per 1 november bij iemand van jullie in!

( Hè ja, elke week komen Quizz, Fiep, de veestal en ik bij één van jullie logeren...... enig)
Lab: Jullie zijn welkom hoor. Ook met veestapel.

Waar verhuizen jullie eigenlijk heen? Heb je foto's?

Ik zit me net te bedenken in de bijna 3 jaar dat we hier schrijven is bijna iedereen verhuist...of wil nog graag verhuizen (lel)
Vanmorgen Groepsbureau gehad op CB.

Was best leuk...ALleen ben ik dan ineens zoo blij met Yara...Zij is gewoon de leukste!! hahaha...maar zij was gewoon lekker aan het spelen en makkelijk en veel andere kinderen waren aan het gillen en aan het aandacht vragen enz...

Maargoed, ze doet het goed. Was wel de enige die nog niet loopt, maar ik heb even bevesiging gevraagd dat dat echt niet erg is...en dat was het dus ook echt niet. Veel moeders zeiden zelfs; wees maar blij....hahaha

Ik hoef verder nog maar 1 dagje te werken, Ja vanavond nog wel even wat extra, maar verder heb ik na maandag gewoon 3 weken vakantie!!!

Verder weinig schokkends!
oh enne Lab natuurlijk hier ook meer dan welkom!!
Lab, je bent welkom hoor!

Nijn, groepsbureau klinkt leuk. Ik heb deze zelf gemist, omdat ik op dat moment (nouja, om precies te zijn 40 minuten voordat het groepsbureau begon) lag te bevallen van Dochter. (Had er wel aan gedacht om half vijf 's ochtends om de brief mee te geven aan mijn schoonmoeder om af te bellen, haha... ben je aan het bevallen, denk je daaraan...)

Bedenk me net dat ik over een jaar of anderhalf met Dochter op herhaling mag, haha.

Heb net echt ONWIJS GAVE fietstassen besteld op www.j2t.nl Echt super! Je kan ze zelf samenstellen met allerlei kleurtjes en prints en er kan nog een uitsparing gemaakt worden voor een kinderzitje! Ik is helemaal blij! (tot nu toe had ik alleen maar dodelijk saaie fietstassen gezien die met kinderzitje konden, tot ik via MP op deze site terecht kwam. Ben helemaal verliefd op mijn bestelde tas, haha)
Hoera!!!!!!

Kaspertje is jarig, 1 jaar alweer!

Gefeliciteerd grote vent, ook voor je papa, mama en alle familie, vriendjes en vriendinnetjes.

Lang zal Kasper leven, Hiep Hiep Hoera!
Ik vond het wel een stoere auto voor Kasper......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven