Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee uitslapen was er niet bij. Opa en Oma gaan zondags naar hun geloof. En dus vanochtend ook.

Wat stom dat je moeder zo flauwtjes reageerde. Maar men schijnt een tweede zwangerschap vaak gewoner te vinden.
Gisteren maar weer eens voorzichtig het onderwerp '3e kindje' geintroduceerd. Man wil er geloof ik echt maar 2. Ik zit nu nog zwaar in de ontkenningsfase. Denk de hele tijd "hij verandert nog wel van mening". Voel me een beetje leeg, boos, teleurgesteld en wil heeeeel veel chocola eten.

Ondertussen lagen er net twee kinderen heel hard te brullen op bed, terwijl ik het uur er voor geprobeerd heb Dochter haar aandacht te geven, terwijl Zoon de hele tijd zijn aandacht probeerde op te eisen... Heb amper genoeg tijd om Dochter haar aandacht te geven, maar ondertussen wil ik wel een derde. Rationeel weet ik heus best dat twee handiger is dan drie, financieel, qua ruimte, qua geven van aandacht, etc etc etc... Maar mijn gevoel zegt DRIE DRIE DRIE.

Pfff. Ik vind het allemaal even niet zo leuk vandaag geloof ik.
Eef: Lastig he die mannen. Ik ben blij dat mijn man uiteindelijk is bijgedraaid en nu toch een tweede wil. Misschien draait Eef-man ook nog bij? Het heeft bij ons ook een jaar geduurd, voor S. om was.

Wat is voor hem de belangrijkste reden dat hij er "maar"2 wil?
Redenen zijn ruimte (dan is er geen extra ruimte meer in huis over) en drukte. Hij zegt "als je er twee hebt, dan kun je je allebei over 1 kind ontfermen, als je er drie hebt, niet". Maar mijn argument is dan weer "ik kan nu toch ook twee kinderen tegelijk handelen". Hij vindt dat moeilijk, twee tegelijk. Ik denk eerlijk gezegd dat hij gewoon nog niet genoeg 'geoefend' (ervaring) heeft met twee tegelijk, omdat ik nog met verlof ben. Straks moet hij er wel twee tegelijk handelen en dan zal hij zien dat het best meevalt. Je moet er alleen een beetje handigheid in krijgen...
Het zijn op zich best goede redenen..maar..extra ruimte waarvoor heb je die nodig? Wij hebben maar 3 slaapkamers, dus een eventuele nr vult bij ons ook die extra ruimte op.

En ja het zal weer ietsje drukker worden, maar ach vroeger had iedereen grote gezinnen en dat lukte ook. Een vriendin van mij is onlangs bevallen van de derde, en volgens haar doe je die er nog makkelijker bij als een tweede.

Ik wil echt niet over hem heen walsen, maar het zijn ongeveer dezelfde soort bezwaren als man hier had. En ik heb goede hoop dat het nog wel bijdraait.

Zou je al snel voor nr 3 willen gaan? Of is het meer dat je het ooit wilt en nu heel erg baalt, omdat je man niet een derde wil?
Helleu!

Gatver,...ben ik net aan het werk, gooit ie de verbinding eruit en ben ik alles kwijt...want ik had niet opgeslagen nog...

Jeetje Eef wat vervelend dat je man er nu echt over denkt om het er bij 2 te laten...

Hier is het dus ook allemaal nog helemaal niet duidelijk hoor en toen ik het er vanmorgen met mijn moeder over had, verklaarde die me echt voor gek, dat ik er serieus over zat na te denken nog een derde te willen....

Maargoed, je wilde er wat meer tijd tussen hebben zei je, dus wie weet went ie er aan en wil ie over een jaartje of 2 toch wel...

Voelde me vandaag redelijk goed! Vanmorgen wel erg misselijk, maar ik geloof dat ik gewoon heel erg rustig moet opstarten en dat ik er dan wat beter tegen kan.....Deed ik vanmorgen eerst even niet...

Heb het idee dat iedereen het aan mij kan zien...hahaha

Labje: Waar ben je???

ECht heeeel erg lang niet gesproken zeg!

Vind je het hier niet meer leuk????

Ga weer even het werk doen wat ik al had gedaan
Frouk heeft oorontsteking.... KUT ik denk dat wij een minder fijne nacht gaan krijgen........
Bonjour Chéries!

Wie moet ik nu eerst feliciteren, Nijn, of Joepie met haar prachtige meis....

Lieve Nijn, du bist drachtig! Gefeliciteerd lieverd, wat geweldig fijn voor jullie. Tssk, wat zijn Nijnen toch vruchtbaar (het bewijs woont in mijn achtertuin...18 stuks). Wanneer ben je precies uitgerekend? En heb je al een verloskundige gebeld?

Darling Joepie, jouw prachtige, grappige, mooie en energieke meis is nu al TWEE jaar én een week én een dag oud! Hieperdepiep hoera! Alle clichés over 'wat gaat het snel' en dergelijke komen boven....

Hoe ging de tweede 3d-echo? Nu wel een prachtig koppie gezien? En weer met jouw mooie wangen, net als bij meis?

Belle-knuf, sterkte met Frouks oortjes. Heb je de druppeltjes van VSM, lidocaïnedruppels, neusspray en een warm kruikje?

Enne.... wat is nu het verhaal met die honderden zwangerschapstesten?

Lieve Manderley, zelf wijn maken vind ik méér dan stoer! Heb je je broekspijpjes opgestroopt en bovenop de druiven gesprongen? Okee... ik geef toe dat ik wel eens om een uur of drie aan wijn denk (daar blijft het bij, ik val altijd in slaap door alcohol), maar zo desperaat om zelf wijn te maken...

Even telefoon, ik ben zo terug!
Manderley, jouw argumenten heb ik ook gebruikt naar Man toe. Ik zei "er zijn massa's mensen die 3 kinderen hebben en die kunnen het ook allemaal". Zijn antwoord was: "er zijn ook mensen die 8 kinderen hebben en die dat goed doen, dat betekent toch ook niet dat je er 8 wil?". Tsja, daar sta je dan met je bek vol tanden...

Ik wil overigens niet NU een derde, maar wel ergens in de toekomst. Als Dochter 2 is ofzo. Gek genoeg lijkt het alsof Man er nog niet helemaal uit is. Want hij zegt er bijvoorbeeld niks van dat ik alle babykleertjes en mijn zwangerschapskleding bewaar. Terwijl dat de halve zolder in beslag neemt... als je er echt klaar mee bent, dan stel je toch minstens voor om ze te verkopen, lijkt me...
LAB, JE BENT ER WEER!!!
Ben ik weer. Mijn moeder belde even om te vertellen dat Fje braaf was gaan slapen. Ik ben nogal ziek en Fje mocht vannacht bij mijn ouders logeren, dan heb ik iets meer rust (en Quizz ook).

Ik ga verder met jullie!

Loving Lel, ik maak me een beetje zorgen omdat je zo stil bent. Gaat het allemaal een beetje of is alles nog steeds raar en ongemakkelijk en beangstigend. En hoe gaat het met Dries? Wanneer start hij bij de PSZ? En hoe is het met jouw plannen om terug richting KDV en dergelijke te gaan? Enniewee, stapel dikke knuffels voor jou!

Joan-baby... nog eventjes, nog eventjes! Hoe vol lieverd, knieën bij elkaar houden en dergelijke! En ik vind kleine 'Lab en Quizz' prachtige namen voor jouw telgen....

Maar serieus, hou het nog even vol en zorg goed voor je kleintjes. Ik denk bijna elk uur aan je (en nee, daar heb je geen jota aan, aan zulke nutteloze informatie, maar ik wilde het maar even gezegd hebben).

Mien Mooie Fien, ik kon geen kapseldingen bekijken, of ik moest proberen je password te kraken! Misschien als ik me morgen verveel.... We bellen, we bellen en we bellen! Fje kan met een vreselijk kwijlerige blik 'Kaspah' zeggen...... Hoe ver komt 'Kaspah' al met F's naam?

Eefje mijn Zeefje, gij bent toch een waar wandelend vat vol hormonen, of zo lijkt het vanaf hier. Waarom zou je je nu al druk maken om een mogelijke derde? Psies wat ons beminde druivenstampertje zei, wat neer kwam op 'komt tijd, komt raad'. Het kost nu eenmaal heel veel tijd om mannen te indoctrineren met onze raad. En dan moeten ze nóg het idee krijgen dat ze het zelf bedacht hebben....

Met Zoon en Dochter alles goed? Geef beiden maar een dikke zoen en knuffel van tante Lab.

De Fiep is een zeer vrolijk en ondeugend exemplaar, momenteel reuze-sociaal en verrukkelijk lief en grappig. Quizz begint de verhuisstress te merken en ik ben goed ziek. Bah!

Dikke kus voor jullie allemaal!

Liefs, Lab
Nou ja..... zit Eef er gewoon doorheen te kwekken!

quote:belle79 schreef op 06 oktober 2008 @ 20:34:

Frouk heeft oorontsteking.... KUT ik denk dat wij een minder fijne nacht gaan krijgen........Tsssk, wat een rare plaats voor oortjes!
JEUJ Lab is er weer!!

Heb je griep of is het erger? Dat je zegt dat je behoorlijk ziek bent...

Je kunt van griep natuurlijk ook behoorlijk ziek zijn..

Vanmorgen heeft NIjnvriend een ongelukje gehad met de auto...Hij baalde ervan!!

EN ik ook, want hij maakte me wakker(Yara slaapt de laatste tijd lekker uit!) om 8 uur en dat is niet leuk wakker worden.

Gelukkig had hij niets, das het belangrijkste natuurlijk.

Gisteren heb ik vk gebeld en over 2,5 week heb ik pas intake en over 4,5 week pas eerste echo...Dat lijkt echt nog zooo ver weg....

Schoonouders reageerden wel leuk. Zwagers ook.

De ene zwager had juist die dag nog lopen vissen of ik al een tweede zou willen en of we er al over nadachten...

en die middag kwam iemand die ik alleen van gezicht ken met de opmerking (zij is heel leuk en ik moest er dan ook erg om lachen, zij kan dat gewoon doen) oh is ze al bijna 20 maand? oh dan wordt het wel eens tijd voor de 2e. Voor de tweede er is ben je weer een paar maanden verder. Gewoon doen hoor, hebben wij ook gedaan! We hebben inmiddels 3 meiden en dat is LEUK!

Natuurlijk moest ik er erg om lachen...

Ik ben nu trouwens 6w1d, dus ben volgens mij 1 juni uitgerekend!

Ik zal alleen blij zijn als de kritieke weken voorbij zijn....en dat lijkt nog heeel lang te duren... :-) Maarja time flies, dus nu ook heus wel!

Oh Eef, ik ben zaterdag in R'dam. MIsschien kan ik 's ochtends eerst een uurtje bij je komen theedrinken??

Ik word pas om 13.30 verwacht in R'dam...

Laat maar even weten of het schikt...

Rij ik gewoon om 10 uur weg en dan ben ik er rond 12 uur....oh shit......geen handige tijd denk ik??

ik hoor het wel!!

Liefs
Nijn, leuk!

12 uur is oke, half 12 nog iets handiger denk ik
Laat het je nog even weten Eef!

MOet eigenlijk wel even met Nijnvriend overleggen, want gister zei ik nog dat ik rond 11 uur/12 uur zou wegrijden...

Ik sms het wel even!

Maar dan kan ik het zo mooi combineren...anders komt het er weer niet van!
Belle: Hoe was je nacht? en die van Frouk?

Heeft ze er erg veel last van??

ZIELIG!!

Wanneer is de eerste vrijdag dat je weer kunt???
a.s. Vrijdag kan ik geloof ik al!!!

frouk heeft vannacht bij ons in bed geslapen. Ze was zoooooooo zielig.

het meest erge was nog de zetpil die ik d'r kontje moest proppen. Ze smeekte om het niet te doen...... Neeeeeeeeee mama neeeeeeeeeeeeeee. Ik moest er bijna zelf van huilen.

Vandaag wasmijn moeder gelukkig vrij dus is frouk lekker bij oma geweest ipv de creche. In de middag deden haar oortjes opeens geen pijn meer! Hiep hoi. Ik heb voor de zekerheid wel een zetpil voor de nacht er in gedaan. Hopelijk gaat het nu goed.

lel: ik ga je NU smsen!

daaaaaaaag

Belle
Wat is er weer lekker veel geschreven, leuk!

Eef: grappig dat je over die babykleertjes begint. Toen Rosa uit haar eerste kleren begon te groeien vond Man ook maar dat ik ze moest bewaren. Ik heb toen maar niets gezegd en alleen maar gehoopt.

Ik zal niet zeggen dat je man echt nog wel bij draait, want dat weet ik niet, maar er is wel kans.

Man hier had door hoe graag ik nog een tweede wilde en dat zijn argumenten, flut waren. (hij wilde niet ivm de zware bevalling, en hij was bang mij kwijt te raken. Ik heb weten te overtuigen, dat die kans heel klein is en als dat zo is, dat het zo voorbestemd is. En dat IK moet bevallen, dus dat hij daarover niet moet zeuren haha)

Nijn: die eerste paar weken duren zo lang he! Maar ja over 6 weekjes zijn de eerste 3 maanden om. Je bent al op de helft.

Lab: beterschap. Ben je "gewoon" grieperig of is er meer aan de hand. Voel je je al iets beter, of moeten Rosa en ik langskomen om je te verzorgen. Kopje thee op bed, nat washandje op je voorhoofd. Rosa en Fiep die de hond uitalten. Ik ben een enorm leeghoofd, maar wanneer gaan jullie verhuizen?

Belle: hoe ging de nacht met Frouk? Ik hoop dat het nu beter met haar gaat.

Joeppie: Jou verlof begnt ook bijna, of niet. Trek je het nog allemaal? Hoe was je tweede 3d echo, hebben jullie de kleine nu mooi kunnen zien?

Joan: Hoe gaat het met je? Nog even en je hebt 2 prachtige kindjes. Gunnen ze jou als a.s. mama nog een beetje rust, of zijn de hele tijd in je buik met elkaar aan het spelen?

Lel: hoe gaat het nu met je? En vooral tussen jou en je man? En hoe is het met die lieve Dries?

Fien: ik vind het erg jammer dat we je foto's niet kunnen zien. Kun je ze anders op yahoo zetten?
Hello Ladies

Zo hier weer eens een teken van leven van mijn kant.

Eef: Jee wat gaat het hard en dat je al aan een 3e kindje denkt. Ik zeg nu: Die gaat er hier niet komen, alleen al omdat ik zwanger zijn echt een verschrikking vindt. Wel knap hoor zoals je het allemaal maar doet en zo druk bent met van alles en nog wat, ik word al moe als ik eraan denk haha

Joep: Nog gefeliciteerd met je meisje haar verjaardag, ik heb je wel op Hyves gefeliciteerd maar weet niet of je dat wel leest. Heb je nog de echo gehad en was het nu leuker?

Nijn: Wauw Zwanger!!!!! Gefeliciteerd zeg, dit is toch echt niet te geloven zo snel. Ben er best een beetje jaloers op hoor. Balen dat je misselijk bent, hopelijk wordt het snel minder.

Belle: Ach gossie oorpijn...pijn is echt zoooo zielig end an een zetpil, ik heb zlef nog nooit een zetpil genomen, lijkt me echt zo'n rare gewaarwording en dan dat bij je meisje te moeten doe, zielig!!!!!

Labje: Balen dat je ziek bent, hopelijk is het een "gewoon griepje" zoals heel Nederland heeft en waait het gauw weer over. Spreek je nog wel eens op msn, maar je denkt zoveel aan een ander, denk je nu ook goed om jezelf. Succes met alles inpakken etc......niet het leukste werk, maar een leuk huisje en buurt is straks ook eg leuk.

Manderly: Jee ook voor een 2e, spannende tijd hoor, toch snap ik al die argumenten vand e mannen wel en dan vooral om jou kwijt te raken, heb zlef een vriendin gehad die Helpp had op het eind, nou dat is echt geen pretje voor de man. Hopelijk gaat het snel voor jullie lukken!!!

Millie: Fijn om te horen dat het je zo goed bevalt in het Hoge Noorden en dat je dan wat minder "schrijft" hier snap ik erg goed. Maar hoe is het met die kleine man van je, zal al wel op ontdekkingsreis zijn naar van alles en nog wat.

Lel: Meis ik moet veel aan je denken en vind het heel erg dat je in zo'n nare situatie zit. Zulke beslissingen neem je niet zomaar, dit is voor het leven en niet alleen voor die van jou.

Over een eventueel broertej of zusje vand ezelfde papa voor Dries, vind ik erg moeilijk om daar wat over te zeggen (en wie ben ik om daar wat over te zeggen...) Ik zou het zelf denk ik niet doen, want je weet dat de relatie waarschijnlijk ten einde is...waarom zou je dan aand eze man blijven plakken, terwijl er nog zoveel moois voor jou in het verschiet kan liggen...

Ja en dan mijn verhaal:

Het wordt minder en minder, ik vind het niet mee leuk, heb elke dag wel een huilbui, kan niets meer.

5 weken geleden dachten ze dat het tussen toen en 2 weken zou komen, dus pessarium geplaatst om het te rekken, heeft goed zijn werk gedaan, want ze zijn nog binnen. Afgelopen weekend dacht ik 1 van de kids niet meer te voelen (ging twijfelen, voel ik er steeds 1 dezelfde of toch 2) dus naar zh voor ctg, was gelukkig allemaal goed. Wel hoge bloeddruk en hou erg veel vocht vast, slapen gaat niet meer lekker, draaien al helemaal niet meer, veel harde steken in de buik.

Vanavond voorlichting in zh over zh bevalling. Hopelijk ben ik binnen 2 weken aand e beurt haha.

Ben zo futloos, dat ik dus echt helemaal bergens zin in heb, niet lezen, geen tv kijken, geen filmpje, het is echt heel erg. Maar we tellen af...naar waar...geen ideee, maar niet zo lang meer.....

Joep en Belle willen jullie mij jullie adres mailen, Hyven oid dan krijgen jullie ook een leuk geboortekaartje....haha

Nou ik ga even lekker in bad....dan is de dag weer zo voorbij.

Joan
Oh Joan, zooooo herkenbaar. En dan hadden wij er allemaal maar ééntje in de buik. Niet kunnen slapen, niets maar dan ook niets leuk of interessant vinden en compleet depressief en vreselijke huilbuien. Echt niets was nog leuk!

Ik wilde dat ik wat tips voor je had, maar helaas. Ik zat/lag op een gegeven moment de hele tijd met die Scoebidoe-touwtjes te klooien, dat was alles.

Nah, geen griep. Een virus én een bacterie in mijn darmen, met als gevolg een ontsteking in mijn dikke darm. Ik moet nu even helemaal niet aan verhuizen denken, we hebben nog een goede zes a zeven weken en er ik heb nog niets uitgezocht of ingepakt.

Verder vind ik jullie allemaal heel ief maar ik ben niet socialer dan dit, vrees ik.

Liefs, Lab
Ik heb even twee 'verse' foto's van de jongedame op Joeppie gezet. Ik ben daar zó slecht in, in foto's maken en dergelijke.

Ik hoop maar dat ze daar later geen trauma van krijgt!
Hier een ernstige depressie aan de gang...... Vriend heeft 10.000 euro bij icesave staan..... SLIK HUIL HUIL

De stemming is dus niet optimaal........

Nijn kan jij vrijdag as ook????

Belle
Oei, Belle dat is erg balen. Maar volgens mij was er in het nieuws dat je uiteindelijk wel je geld terugkrijgt???
Dat hoop ik ook....... we hadden een boel leuke dingen kunnen doen van dat geld ipv aan ijsland doneren....

Frouk is trouwens weer helemaal de oude! Dat is dan wel weer goed nieuws

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven