johannesbroodpitmeel
woensdag 15 augustus 2012 om 09:01
Zoonlief van 9 weken spuugt veel sinds de osteopaat zijn ultra-gespannen middenrif aan het behandelen is (1 van de naweeen van zijn geboorte). Op advies van de huisarts (die nog nooit gehoord had dat ze van dat spul krampjes konden krijgen) gebruik ik nu in 2 van de 6 voedingen jbpm. Maar inderdaad, krijsen van de krampen. Hoe lang duurt het voor zijn darmen aan dat spul gewend zijn?
woensdag 15 augustus 2012 om 09:14
ligt eraan, kan tot een week of 12 zijn, tegen die tijd beginnen de darmen wat meer wennen aan soorten voeding en minder geprikkeld (krampjes) te reageren etc.
maar het kan ook langer duren, blijvend zijn.
poept hij wel goed nu, of heeft hij ook last van verstopping? of juist dunnere poep?
vervelend
maar het kan ook langer duren, blijvend zijn.
poept hij wel goed nu, of heeft hij ook last van verstopping? of juist dunnere poep?
vervelend
woensdag 15 augustus 2012 om 09:37
Vervelend! Heeft je zoontje ook veel last van het spugen? Zo niet, dan zou ik stoppen met dat JBPM. Mijn zoontje heeft ook veel gespuugd, maar had er zelf weinig last van en dronk ook goed. Ik heb er dus niks aan gedaan.
Anders wordt het natuurlijk als ze wel pijn hebben van het spugen, je kunt dan ook Enfamil AR1 proberen. Hopelijk krijgt hij daar geen krampjes van.
Anders wordt het natuurlijk als ze wel pijn hebben van het spugen, je kunt dan ook Enfamil AR1 proberen. Hopelijk krijgt hij daar geen krampjes van.
woensdag 15 augustus 2012 om 09:39
Je schrijft dat je zoon veel spuugt sinds hij door een osteopaat behandeld wordt. Mijn boerenverstand zou dan toch echt zeggen stoppen met die osteopaat.
Hoe weet je dat zijn middenrif gespannen is? Dat is je toch niet aangepraat door dezelfde osteopaat wiens behandelingen ervoor zorgen dat hij gaat spugen? Want als hij het voorheen niet deed lijkt het mij door de osteopaat komen.
Waarom wil je je kindje eigenlijk JBPM geven?
Hoe weet je dat zijn middenrif gespannen is? Dat is je toch niet aangepraat door dezelfde osteopaat wiens behandelingen ervoor zorgen dat hij gaat spugen? Want als hij het voorheen niet deed lijkt het mij door de osteopaat komen.
Waarom wil je je kindje eigenlijk JBPM geven?
woensdag 15 augustus 2012 om 09:51
@ poeh_beer: infacol gebruik ik al sinds hij een week of 3 was en krampjes kreeg.
@noujaaa: waar kan ik dan kopen?
@sugarmiss: hij heeft nogal wat problemen overgehouden aan zijn geboorte. Hij kan oa niet goed ontspannen waardoor hij slecht slaapt, heel schrikkerig is, veel overstrekt en veel huilt. En dat JBPM moet ik hem geven van de huisarts tegen het spugen.
@noujaaa: waar kan ik dan kopen?
@sugarmiss: hij heeft nogal wat problemen overgehouden aan zijn geboorte. Hij kan oa niet goed ontspannen waardoor hij slecht slaapt, heel schrikkerig is, veel overstrekt en veel huilt. En dat JBPM moet ik hem geven van de huisarts tegen het spugen.
woensdag 15 augustus 2012 om 10:07
quote:anki schreef op 15 augustus 2012 @ 09:51:
Hoe weet je dan dat hij problemen heeft overgehouden aan zijn geboorte? En wie heeft je verteld dat zijn middenrif gespannen is?
Als een baby van een behandeling gaat spugen, dan lijkt me dat geen goede behandeling. We hebben het wel over een kwetsbare baby!
Hoe weet je dan dat hij problemen heeft overgehouden aan zijn geboorte? En wie heeft je verteld dat zijn middenrif gespannen is?
Als een baby van een behandeling gaat spugen, dan lijkt me dat geen goede behandeling. We hebben het wel over een kwetsbare baby!
woensdag 15 augustus 2012 om 10:21
quote:Roelfien schreef op 15 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Als een baby van een behandeling gaat spugen, dan lijkt me dat geen goede behandeling. We hebben het wel over een kwetsbare baby!omdat het consultatieburo, huisarts, kinderarts en fysio dat hebben gezegd. Hij heeft bij zijn geboorte klem gezeten met zijn kontje en zijn nek. Bovendien lijkt het me niet normaal als een baby zich enrom overstrekt en alleen maar huilt.
[...]
Als een baby van een behandeling gaat spugen, dan lijkt me dat geen goede behandeling. We hebben het wel over een kwetsbare baby!omdat het consultatieburo, huisarts, kinderarts en fysio dat hebben gezegd. Hij heeft bij zijn geboorte klem gezeten met zijn kontje en zijn nek. Bovendien lijkt het me niet normaal als een baby zich enrom overstrekt en alleen maar huilt.
woensdag 15 augustus 2012 om 10:22
woensdag 15 augustus 2012 om 11:42
Geen Johannesbroodpitmeelm eer geven. Bij mij werd de ellende daardoor alleen maar groter (en bij meer in mijn omgeving). In plaats van spugen krampen is niet het gewenste resultaat. Ik zweer bij Friso comfort. Zowel goed tegen spugen als tegen krampjes! (ik had één baby met verborgen reflux en daar werkte het zo goed bij dat ik het bij mijn zoontje met erge kramp ook ging proberen en het werden gewoon 2 hele andere baby's ervan).
woensdag 15 augustus 2012 om 11:44
quote:anki schreef op 15 augustus 2012 @ 10:21:
[...]
omdat het consultatieburo, huisarts, kinderarts en fysio dat hebben gezegd. Hij heeft bij zijn geboorte klem gezeten met zijn kontje en zijn nek. Bovendien lijkt het me niet normaal als een baby zich enrom overstrekt en alleen maar huilt.Mijn zoontje overstrekte zich ook heel erg en huilde heel veel. Op het moment dat ik in overleg ging inbakeren was het over. Vind het een beetje raar dat je je zoontje nog laat behandelen terwijl hij er van gaat spugen....
[...]
omdat het consultatieburo, huisarts, kinderarts en fysio dat hebben gezegd. Hij heeft bij zijn geboorte klem gezeten met zijn kontje en zijn nek. Bovendien lijkt het me niet normaal als een baby zich enrom overstrekt en alleen maar huilt.Mijn zoontje overstrekte zich ook heel erg en huilde heel veel. Op het moment dat ik in overleg ging inbakeren was het over. Vind het een beetje raar dat je je zoontje nog laat behandelen terwijl hij er van gaat spugen....
woensdag 15 augustus 2012 om 15:28
Dit is het soort therapie waarbij een paar jaar geleden een babietje is overleden. Als je kindje dan ook nog eens gaat spugen sinds de behandeling zou ik echt heel snel stoppen. Het is niet onomstreden en effectiviteit is niet aangetoond voor dit soort dingen. Misschien babymassage gaan doen?
http://zembla.vara.nl/Afl ... 5decb11b565375667e584650e
http://zembla.vara.nl/Afl ... 5decb11b565375667e584650e