jong en er klaar voor
donderdag 19 augustus 2010 om 22:19
donderdag 19 augustus 2010 om 23:56
Jong kinderen krijgen heeft zijn voordelen, wat ouder kinderen krijgen ook. Zowel voor de ouders als voor de kinderen.
Zolang jij en je partner een kind kunnen bieden wat het nodig heeft, is er geen enkele belemmering om kinderen te krijgen. Leeftijd is daarbij relatief.
Zolang jij en je partner een kind kunnen bieden wat het nodig heeft, is er geen enkele belemmering om kinderen te krijgen. Leeftijd is daarbij relatief.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 19 augustus 2010 om 23:56
Ik was er eigenlijk helemaal niet klaar voor maar toen ik 25 was kreeg ik mijn eerste. Op mijn 27ste mijn tweede en toen ik 28 was ongepland mijn derde. Ik merk wel dat ik nu (29) blij ben dat ik mij op andere zaken kan gaan richten (carrière, andere opleiding gaan volgen en blijvend afvallen omdat ik geen kinderen meer kan zal krijgen).
vrijdag 20 augustus 2010 om 00:05
Ik kies er voor om nog wat rond te ne (euh, klussen?). Rond te klussen dus. Tot grote spijt van Yasmams natuurlijk, want "die wil zo graag oma worden"... Maar geen waarde-oordeel hier hoor. Een van mijn beste vriendinnen is zwanger en ik vind het helemaal fantastisch voor haar. En ik kan ook genieten van haar glunderende koppie als het over de zwangerschap gaat. Gelukkig kan zij ook genieten van mijn glunderende koppie als het over mooie mannen gaat. Of nee, wacht, ze doet zelf net zo hard mee. Fantastisch!
vrijdag 20 augustus 2010 om 00:11
Ik ben 32 en m'n ouste is 9. In Nederland werd ik behandeld als een achterlijk tienertje toen ik ongepland zwanger bleek te zijn. Hier in Utah ben ik echt geen uitzondering, hoogstens hebben mensen medelijden met me omdat ik 'maar' 3 kinderen heb en het leeftijdsverschil tussen de kinderen zo groot is (5 jaar tussen nr. 1 en nr. 2 en 3 jaar tussen nr. 2 en nr. 3)
Wat ik wel moeilijk vind is dat er hier zo ontzettend veel tieners trouwen omdat ze een kind verwachten. Toen ik zwanger was van de jongste zat ik regelmatig met highscholers in de wachtkamer bij de gyn. Die meiden stoppen meestal meteen met school en gaan bij hun (schoon)ouders wonen met baby en echtgenoot.
Af en toe lees ik hier op Viva.nl topic over vrouwen die beweren dat ze jong moeder willen worden en dan gaat het over vrouwen van 24 ofzo. Beetje cultuurverschil, hier in LDS-land is het heel gewoon dat meiden van 16 al een kind hebben, soms al zwanger van nr. 2 zijn en in Nederland keken mensen op mij neer terwijl ik al braaf getrouwd was en m'n man ons kon onderhouden.
Maar goed, ik dwaal een beetje af geloof ik. Denk dat ik maar weer eens verder moet met m'n huiswerk. Dat is dus misschien wel een reden om later met kinderen te beginnen. Ik ben sinds een jaar bezig met m'n Bachelor's en dat is niet makkelijk te combineren met een huis vol kinderen.
Wat ik wel moeilijk vind is dat er hier zo ontzettend veel tieners trouwen omdat ze een kind verwachten. Toen ik zwanger was van de jongste zat ik regelmatig met highscholers in de wachtkamer bij de gyn. Die meiden stoppen meestal meteen met school en gaan bij hun (schoon)ouders wonen met baby en echtgenoot.
Af en toe lees ik hier op Viva.nl topic over vrouwen die beweren dat ze jong moeder willen worden en dan gaat het over vrouwen van 24 ofzo. Beetje cultuurverschil, hier in LDS-land is het heel gewoon dat meiden van 16 al een kind hebben, soms al zwanger van nr. 2 zijn en in Nederland keken mensen op mij neer terwijl ik al braaf getrouwd was en m'n man ons kon onderhouden.
Maar goed, ik dwaal een beetje af geloof ik. Denk dat ik maar weer eens verder moet met m'n huiswerk. Dat is dus misschien wel een reden om later met kinderen te beginnen. Ik ben sinds een jaar bezig met m'n Bachelor's en dat is niet makkelijk te combineren met een huis vol kinderen.
vrijdag 20 augustus 2010 om 01:04
vrijdag 20 augustus 2010 om 08:10
vrijdag 20 augustus 2010 om 08:12
vrijdag 20 augustus 2010 om 08:22
vrijdag 20 augustus 2010 om 09:00
quote:OrangeCowgirl schreef op 20 augustus 2010 @ 00:11:
Ik ben 32 en m'n ouste is 9. In Nederland werd ik behandeld als een achterlijk tienertje toen ik ongepland zwanger bleek te zijn.
Herkenbaar. Ik heb op mijn 18e mijn eerste kind gekregen en ik heb eens de vraag gehad, op zwangerschapszwemmen van een ook zwangere vrouw, of ik dan begeleiding kreeg van de Gemeente.
Ik heb uiteraard vriendelijk geantwoord dat dat natuurlijk niet het geval was, maar wat was ik beledigd!
Ik ben 32 en m'n ouste is 9. In Nederland werd ik behandeld als een achterlijk tienertje toen ik ongepland zwanger bleek te zijn.
Herkenbaar. Ik heb op mijn 18e mijn eerste kind gekregen en ik heb eens de vraag gehad, op zwangerschapszwemmen van een ook zwangere vrouw, of ik dan begeleiding kreeg van de Gemeente.
Ik heb uiteraard vriendelijk geantwoord dat dat natuurlijk niet het geval was, maar wat was ik beledigd!
vrijdag 20 augustus 2010 om 10:40
Ik ben 24 en net moeder geworden.
Ik vroeg me ook af of mijn gevoel wel juist was, iedereen krijgt pas op een wat late leeftijd kindjes. Ik was ook erg bang voor de reacties van mijn omgeving.
De reacties waren super positief!!! Ik zelf vind het heerlijk om een wat jongere moeder te zijn.
Als jij er klaar voor bent moet je er gewoon lekker voor gaan, hoe oud je ook bent.
De een van 25/26 is de ander van 25/26 niet.
Ik vroeg me ook af of mijn gevoel wel juist was, iedereen krijgt pas op een wat late leeftijd kindjes. Ik was ook erg bang voor de reacties van mijn omgeving.
De reacties waren super positief!!! Ik zelf vind het heerlijk om een wat jongere moeder te zijn.
Als jij er klaar voor bent moet je er gewoon lekker voor gaan, hoe oud je ook bent.
De een van 25/26 is de ander van 25/26 niet.