jong en er klaar voor

19-08-2010 22:19 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allen,

zijn er meer mensen die jonger dan 25, 26 zijn en klaar voor kinderen? ik heb namelijk het idee dat er eigenlijk heel veel vrouwen zijn die al 30 zijn voor ze aan kinderen willen beginnen.

ik ben benieuwd of er ook een contratendens is.

wie o wie?
Jong kinderen krijgen heeft zijn voordelen, wat ouder kinderen krijgen ook. Zowel voor de ouders als voor de kinderen.

Zolang jij en je partner een kind kunnen bieden wat het nodig heeft, is er geen enkele belemmering om kinderen te krijgen. Leeftijd is daarbij relatief.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik was er eigenlijk helemaal niet klaar voor maar toen ik 25 was kreeg ik mijn eerste. Op mijn 27ste mijn tweede en toen ik 28 was ongepland mijn derde. Ik merk wel dat ik nu (29) blij ben dat ik mij op andere zaken kan gaan richten (carrière, andere opleiding gaan volgen en blijvend afvallen omdat ik geen kinderen meer kan zal krijgen).
Ik kies er voor om nog wat rond te ne (euh, klussen?). Rond te klussen dus. Tot grote spijt van Yasmams natuurlijk, want "die wil zo graag oma worden"... Maar geen waarde-oordeel hier hoor. Een van mijn beste vriendinnen is zwanger en ik vind het helemaal fantastisch voor haar. En ik kan ook genieten van haar glunderende koppie als het over de zwangerschap gaat. Gelukkig kan zij ook genieten van mijn glunderende koppie als het over mooie mannen gaat. Of nee, wacht, ze doet zelf net zo hard mee. Fantastisch!
Oeh, gezien de reactie hier ben ik als dertiger juist de contratendens . En dan 'moet' ik ook nog een jaartje wachten want net als o.a. turkoois is mijn leven er ook nog niet klaar voor (ik wel ). Kortom TO, je bent gelukkig geen uitzondering!
Ik ben 32 en m'n ouste is 9. In Nederland werd ik behandeld als een achterlijk tienertje toen ik ongepland zwanger bleek te zijn. Hier in Utah ben ik echt geen uitzondering, hoogstens hebben mensen medelijden met me omdat ik 'maar' 3 kinderen heb en het leeftijdsverschil tussen de kinderen zo groot is (5 jaar tussen nr. 1 en nr. 2 en 3 jaar tussen nr. 2 en nr. 3)

Wat ik wel moeilijk vind is dat er hier zo ontzettend veel tieners trouwen omdat ze een kind verwachten. Toen ik zwanger was van de jongste zat ik regelmatig met highscholers in de wachtkamer bij de gyn. Die meiden stoppen meestal meteen met school en gaan bij hun (schoon)ouders wonen met baby en echtgenoot.

Af en toe lees ik hier op Viva.nl topic over vrouwen die beweren dat ze jong moeder willen worden en dan gaat het over vrouwen van 24 ofzo. Beetje cultuurverschil, hier in LDS-land is het heel gewoon dat meiden van 16 al een kind hebben, soms al zwanger van nr. 2 zijn en in Nederland keken mensen op mij neer terwijl ik al braaf getrouwd was en m'n man ons kon onderhouden.

Maar goed, ik dwaal een beetje af geloof ik. Denk dat ik maar weer eens verder moet met m'n huiswerk. Dat is dus misschien wel een reden om later met kinderen te beginnen. Ik ben sinds een jaar bezig met m'n Bachelor's en dat is niet makkelijk te combineren met een huis vol kinderen.
.
Voor velen een leuke vergelijking: hoe oud waren je ouders toen ze vader/moeder werden?

Mijn moeder was 25, mijn vader was 23. En ze hebben het er prima van af gebracht.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mijn moeder nog net 24 en mijn vader 23.... (wat een broekie denk ik dan nu... hihi)
.
Geeltje, jij op je 20e er al klaar mee? Bedoel je dat je dan al kind(eren) hebt of het niet wilt?
.
Poeh, daar was je dan mooi op tijd mee Ik kan me niet indenken dat ik dat zo jong had gekund, maar ja zoals ik zei ik ben al het dubbele van jouw leeftijd toen je moeder werd en ik moet nog beginnen!

En met mijn 30 wordt het dus ook bedtijd!
.
De 1e kwam toen ik 24 was, de 2e toen ik 25 was (een week later 26 ) zit 16 maand tussen.

Nu zijn de kids inmiddels 13 en 14 en vind het heel gezellig, dat geklets, samen winkelen, kan mijn eigen dingen doen, omdat ze ook zelfstandig zijn.

Mijn moeder was 21 en vader 23, dus ze waren ook jong.
Ik was 21 bij de eerste, vriend 24.

Bij de tweede was ik 23, vriend 26.
Ik was 25 of 26 toen de pil de deur uit ging, 2 jaar later werd ik pas zwanger
Mijn ouders waren 29 (moeder) en 31 (vader) bij de eerste, dus eigenlijk wat nu zo'n beetje de gemiddelde leeftijd is.

Man en ik waren 28 en 29, dus jonger dan mijn ouders, volgens mij komt dat niet heel vaak voor. Mijn schoonouder daarentegen waren beide 25 bij de eerste.
quote:Geeltje_ schreef op 20 augustus 2010 @ 00:19:

Ik ben 20 en ik ben er al klaar mee .

Ik was 15 jaar bij de eerste, 17 bij de tweede en 20 bij de derde (en ook de laatste). Echt? Misschien onbeleefd om te vragen maar, was dat gepland?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik was net 27 toen mijn zoon geboren werd. De dag dat ik 26 werd, ben ik gestopt met de pil...zelf vond ik dit een mooie leeftijd. Sommigen zijn dat helemaal met me eens, anderen vonden dat ik jong moeder werd. Maar nooit heb ik gekke reacties gehad
Mijn moeder was 30. Vond ik altijd stokoud. Maar die richting ga ik nu zelf op..wat ik wel erg jammer vind.
Net een maand 24 toen de eerste geboren werd, 16 maanden later kwam nummer 2. Nu 8 maanden zwanger van nummer 3 en ben nou 28.

Het is wel zo dat ik mijzelf nooit een hele jonge moeder heb gevonden, maar als ik hoor dat iemand van 23 zwanger is denk ik, goh wat jong! Ha,ha! beetje raar wel..
Ik was er op mijn 26e wel klaar voor, maar mijn ex niet. En nu mijn vriend wel maar mijn leven niet (gezondheid oa). Tja, zo lopen dingen soms. Ideaalplaatjes ("dan en dan, wil ik dit en dat") werken vaak niet....
Ben 25 en bijna 3 maanden zwanger, zal 26 zijn als de kleine er is (niet gepland, maar wel gewild)
quote:OrangeCowgirl schreef op 20 augustus 2010 @ 00:11:

Ik ben 32 en m'n ouste is 9. In Nederland werd ik behandeld als een achterlijk tienertje toen ik ongepland zwanger bleek te zijn.

Herkenbaar. Ik heb op mijn 18e mijn eerste kind gekregen en ik heb eens de vraag gehad, op zwangerschapszwemmen van een ook zwangere vrouw, of ik dan begeleiding kreeg van de Gemeente.

Ik heb uiteraard vriendelijk geantwoord dat dat natuurlijk niet het geval was, maar wat was ik beledigd!
Ik ben 24 en net moeder geworden.

Ik vroeg me ook af of mijn gevoel wel juist was, iedereen krijgt pas op een wat late leeftijd kindjes. Ik was ook erg bang voor de reacties van mijn omgeving.

De reacties waren super positief!!! Ik zelf vind het heerlijk om een wat jongere moeder te zijn.

Als jij er klaar voor bent moet je er gewoon lekker voor gaan, hoe oud je ook bent.

De een van 25/26 is de ander van 25/26 niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven