Jonge moeders ??
maandag 8 maart 2010 om 18:58
Zelf ben ik nu 21 en word in september 22 ik woon bijna een jaar samen met een hele lieve vriend van 32 in augustus 33. Nu gaan wij volgend jaar trouwen. En komen er bij mij steeds meer de moedergevoelen's boven. Maar ik wil eigelijk eerst lekker trouwen. daarna zou ik het graag gaan proberen. Nu zit ik in strijd met mijn hart en hoofd. Mijn hart zegt volgend jaar als we getrouwd zijn wil ik het proberen ( misschien zelfs nu al eigelijk, omdat het vaak toch een tijdje duurt voor het lukt). Nu dit is mijn dilema ik heb op het moment geen vast inkomen, mijn vriend heeft wel gewoon een vaste baan van 40 uur. We wonen in een maisonette woning en ik zou liever in een gezinswoning zitten.
Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
zondag 18 april 2010 om 06:52
zondag 18 april 2010 om 11:06
Ik word in juli 24 en heb een dochter van 7,5 maand. Ben getrouwd, Man (25) heeft sinds een maand een vaste baan (want: sinds een maand afgestudeerd) en ik studeer nog. Ik moet nog 3 jaar en een paar maanden. We wonen ook in een maisonnette, een 5-kamer woning op 2 hoog. Lastig met de kinderwagen, maar ruimte genoeg. Meis was gepland en gewenst, en we hopen in augustus (als Meis 11 maanden is) of september de tweede te verwekken.
Mijn ouders waren het er absoluut niet mee eens dat wij al kinderen wilden, ze vonden ons te jong, ons huis ongeschikt en we waren allebei nog met onze studie bezig. Mijn zus had het allemaal véééél beter geregeld, die had een baan en een koophuis en een man met een baan en een auto en en en...
Uiteindelijk komt het er nu op neer dat mijn zus haar dochter regelmatig bij mijn ouders moet onderbrengen omdat ze het niet gebolwerkt krijgt, en Man en ik hebben het tot nu toe zelf geregeld gekregen.
Het is financieel wel krap, maar niet te krap. Helemaal nu Man vanaf komende maand salaris gaat krijgen ipv studiefinanciering. Het is qua tijd goed plannen, maar te doen. En mijn opleiding is gelukkig soepel: als ik op een dag niet kan komen naar een verplicht college, mag ik het met een andere groep op een geschiktere dag volgen.
En het belangrijkste van allemaal: we zijn intens gelukkig. Het is gewoon eng, zo gelukkig als wij zijn.
Mijn ouders waren het er absoluut niet mee eens dat wij al kinderen wilden, ze vonden ons te jong, ons huis ongeschikt en we waren allebei nog met onze studie bezig. Mijn zus had het allemaal véééél beter geregeld, die had een baan en een koophuis en een man met een baan en een auto en en en...
Uiteindelijk komt het er nu op neer dat mijn zus haar dochter regelmatig bij mijn ouders moet onderbrengen omdat ze het niet gebolwerkt krijgt, en Man en ik hebben het tot nu toe zelf geregeld gekregen.
Het is financieel wel krap, maar niet te krap. Helemaal nu Man vanaf komende maand salaris gaat krijgen ipv studiefinanciering. Het is qua tijd goed plannen, maar te doen. En mijn opleiding is gelukkig soepel: als ik op een dag niet kan komen naar een verplicht college, mag ik het met een andere groep op een geschiktere dag volgen.
En het belangrijkste van allemaal: we zijn intens gelukkig. Het is gewoon eng, zo gelukkig als wij zijn.