Jonge moeders ??

08-03-2010 18:58 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik nu 21 en word in september 22 ik woon bijna een jaar samen met een hele lieve vriend van 32 in augustus 33. Nu gaan wij volgend jaar trouwen. En komen er bij mij steeds meer de moedergevoelen's boven. Maar ik wil eigelijk eerst lekker trouwen. daarna zou ik het graag gaan proberen. Nu zit ik in strijd met mijn hart en hoofd. Mijn hart zegt volgend jaar als we getrouwd zijn wil ik het proberen ( misschien zelfs nu al eigelijk, omdat het vaak toch een tijdje duurt voor het lukt). Nu dit is mijn dilema ik heb op het moment geen vast inkomen, mijn vriend heeft wel gewoon een vaste baan van 40 uur. We wonen in een maisonette woning en ik zou liever in een gezinswoning zitten.

Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
Nog eventjes dan over financiele zekerheid.

Wat ís dat dan? is dat een paar duizend euro spaargeld hebben? dat schiet ook niet veel op. Of is dat een baan hebben? Je kunt toch prima solliciteren en zwanger raken/zijn tegelijk?

Als TO een aantal MBO opleidingen in haar zak heeft dan kan ze toch zo werk vinden? lijkt me geen probleem.

Alsof 2 jaar dan wat uitmaakt. Als je in je hoofd en je hart klaar bent voor een kind dan is het toch een mooie tijd om een kind proberen te krijgen? Vriend heeft fulltime baan, ze zitten niet op een studentenkamer ofzo maar in een woning.

Niks aan de hand.

(als ze nou 16 was was het een ander verhaal)
quote:Hangmat schreef op 08 maart 2010 @ 20:16:

Of is dat een baan hebben? Je kunt toch prima solliciteren en zwanger raken/zijn tegelijk?

Als TO een aantal MBO opleidingen in haar zak heeft dan kan ze toch zo werk vinden? lijkt me geen probleem.

Kennelijk is werk vinden wél een probleem, dat schrijft ze zelf. Ze zou graag morgen aan de slag maar het lukt niet.

Ik denk niet dat het er makkelijker op wordt als je zwanger bent, of als je een kind hebt en een gat in je cv...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:_discovery_ schreef op 08 maart 2010 @ 20:10:

[...]

Ze heeft het zelf over de financiele zekerheid, dat ze die graag wel zou willen. Dus dat zijn puur reacties op haar eigen openingspost.

Ik ben ook wel benieuwd, ook al eerder gesteld, waarom je niet wil wachten om eerst die zekerheid te proberen regelen die je graag wil.

Waarom niet over 2 jaar aan kinderen beginnen?Dat is dan een misverstand , ik wil juist wel die zekerheid. Ik vroeg me gewoon af hoe jonge moeders het toen gedaan hebben of nu het doen. Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik erg praktisch ingesteld en ookal heb ik nog z'n kinderwens als het niet praktisch is dan onderdruk ik die kinderwens liever tot ik denk dat het wel kan . Nogmaals ik wilde aleen weten hoe de situatie voor jonge moeders was toen zij een kindje kregen.
quote:Hangmat schreef op 08 maart 2010 @ 20:16:

Vriend heeft fulltime baan, ze zitten niet op een studentenkamer ofzo maar in een woning.

Niks aan de hand.

(als ze nou 16 was was het een ander verhaal)

Maar het is zijn baan. En misschien ook zijn woning? Dus dat is ze helemaal afhankelijk van hem. Dat zou ik persoonlijk nooit willen.

En ik denk ook: wat dood en doodzonde om eerst drie opleidingen te volgen en vervolgens met geen van die opleidingen wat te doen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Maargoed ookal kreeg ik de antwoorden niet meteen toch hebben sommige van jullie aangegeven jong moeder te zijn geworden en ook of ze wel of niet er blij mee zijn achteraf.

De verhalen zoals ik zou toch liever gewacht hebben omdat dit of dat en daarom zeg ik wacht nog even.

Maar ook de verhalen bij ons is alles prima gegaan.

En ik vind het gewoon intressant om verschillende meningen/ervaringen te horen over dit onderwerp.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hun ervaring willen delen.

quote:Zoyla schreef op 08 maart 2010 @ 20:11:

Eens met MarieSophie...

En ik heb geen kinderen vroeg gekregen zodat ze ook weer lekker vroeg opgehoepeld zijn. As if!!!

Nou, zo bedoel ik het niet natuurlijk. Maar feit is dat ik ervoor gekozen heb (en de mogelijkheid had) om niet nú te reizen, carrière te maken etc. Waarom zouden mensen wel ego-planningen mogen maken vóór hun kinderen er zijn en niet als je kinderen er al zijn? Ik verwacht inderdaad wel dat mijn kinderen niet meer bij mij wonen als ze 23 en 24 zijn. Dan wip ik ze uit het nest. (maar de deur staat ALTIJD open natuurlijk....)

Ik kan wel 10 jaar langer van mijn leven van mijn kinderen en kleinkinderen genieten als wanneer ik er veel later mee begonnen zou zijn.

Mijn moeder en ik schelen ook 27 jaar en ze is nu nog hartstikke fit en actief. Daardoor kan ik nu nog steeds veel met mijn moeder ondernemen, is ze een fitte oma die werkt. Zo zou ik het ook graag willen.
Hier ook een moeder.

Ik werd moeder op mijn 26e.

Sommige vinden dat jong, het zal mij een biet wezen wat ze vinden.

Wij vinden het super!

Ik had mijn studie afgerond. Mijn man had zijn eigen onderneming. We hadden een groot huis en 2 auto's. Geld en liefde genoeg!

Ik heb gewerkt maar, toch besloten om voorloppig full time mama te zijn.

Full time is in mijn geval niet 24 naast mijn kind zitten. Nee ik geniet van het leven. Ga naar de sauna, winkels, musea, kindervoorstellingen, kinderateliers, sport,zet mezelf in op school.

Als mijn kind ziek ik ben ik er.

En nee ik werk niet..ik maak geen carrière.

Dit is alleen geen wens van mij.

Ook ben ik mezelf financieel bewust dat ik geen pensioen opbouw en spaar ik voor later.

Ik wil moeder zijn. Heerlijk!

Kinderen krijgen wordt naar mate je ouder wordt ook vaak lastiger.

Ik geniet elke dag van onze keuze.

Succes met je beslissing
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 20:17:

[...]

Dat is dan een misverstand , ik wil juist wel die zekerheid. Ik vroeg me gewoon af hoe jonge moeders het toen gedaan hebben of nu het doen. Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik erg praktisch ingesteld en ookal heb ik nog z'n kinderwens als het niet praktisch is dan onderdruk ik die kinderwens liever tot ik denk dat het wel kan . Nogmaals ik wilde aleen weten hoe de situatie voor jonge moeders was toen zij een kindje kregen.Ok, vanwege de discussie had ik het ook wat verkeerd geinterpreteerd. Maar goed ik kan je dan verder geen advies geven, want ben inmiddels 28 en hier nog geen kleine rondkruipen.
quote:Hangmat schreef op 08 maart 2010 @ 20:27:

[...]

Daardoor kan ik nu nog steeds veel met mijn moeder ondernemen, is ze een fitte oma die werkt. Zo zou ik het ook graag willen.Dat is toch ook normaal tegenwoordig?
quote:Zennah schreef op 08 maart 2010 @ 20:28:

Hier ook een moeder.

Ik werd moeder op mijn 26e.

Sommige vinden dat jong, het zal mij een biet wezen wat ze vinden.

Wij vinden het super!

Ik had mijn studie afgerond. Mijn man had zijn eigen onderneming. We hadden een groot huis en 2 auto's. Geld en liefde genoeg!

Ik heb gewerkt maar, toch besloten om voorloppig full time mama te zijn.

Full time is in mijn geval niet 24 naast mijn kind zitten. Nee ik geniet van het leven. Ga naar de sauna, winkels, musea, kindervoorstellingen, kinderateliers, sport,zet mezelf in op school.

Als mijn kind ziek ik ben ik er.

En nee ik werk niet..ik maak geen carrière.

Dit is alleen geen wens van mij.

Ook ben ik mezelf financieel bewust dat ik geen pensioen opbouw en spaar ik voor later.

Ik wil moeder zijn. Heerlijk!

Kinderen krijgen wordt naar mate je ouder wordt ook vaak lastiger.

Ik geniet elke dag van onze keuze.

Succes met je beslissingKijk dat is iets wat ik ook graag zou willen. Maar ik denk dat wij beide zullen moeten blijven werken . Ach wie weet wat er nog op ons pad komt he . En wat leuk om te horen dat je zo van het moederschap geniet .
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 20:35:

[...]

Kijk dat is iets wat ik ook graag zou willen. Maar ik denk dat wij beide zullen moeten blijven werken . Ach wie weet wat er nog op ons pad komt he . En wat leuk om te horen dat je zo van het moederschap geniet .Maar jeetje wat Zennah heeft dat zou ik zelfs willen, en ik ben een rechtgeaarde carrierevrouw zonder rammelende eierstokken. Een luxeleventje, dat willen we toch allemaal?
quote:mariesophie schreef op 08 maart 2010 @ 20:29:

[...]

Dat is toch ook normaal tegenwoordig?Voor déze generatie dus wel. Dochters die op hun 35 ste eerste kind krijgen en die zelf maar 25 jaar schelen met hun moeder. Voor hun kinderen is oma 60 bij de geboorte. Maar als deze kinderen dan ook weer wachten tot ze 35 zijn voor ze een kind krijgen dan is de oma al weer 70... (off topic, nu stop ik. Moet ANTM kijken....)
Hoi Sweet88 ik was 24 toen ik (bewust!) zwanger werd. Ben met 6.5 maand getrouwd en dat was erg leuk! Zo mooi om de trouwfoto's te zien en te weten dat de baby er toen al bij was Wij hebben 't financieel gezien wel goed. Man werkt full-time en ik part-time. Van te voren hebben we wel berekend of we alles konden betalen als we een groter huis zouden kopen (dat kon ) en ook de kinderopvangtoeslag en de ouderschapsverlofkorting had ik al berekend haha

Heb trouwens van niemand gehoor dat ze me jong vonden. 't paste gewoon in 't plaatje bij ons!
Ik vind het leuk te horen dat hier vrouwen zijn die hier zo over denken.

Ergens vind ik het dan ook jammer dat er zoveel van vrouwen verwacht word.

Ik spreek best veel werkende moeders die in tweestrijd zitten.

Ze zetten de kinderwens bewust in de koelkast.

Jaren later willen ze een kind en hopen dan binnen een jaar zwanger te raken.

Nu weet ik uit ervaring een kind plan je niet een kind krijg je.
Ik zou zeggen: waarom niet? Zelf ben ik op mijn 22ste bewust moeder geworden. Na twee jaar kwam de tweede. Natuurlijk hadden mijn ex en ik (na twaalf jaar huwelijk toch uit elkaar) nog niet alles financieel voor elkaar, maar welke garantie heb je dat je dat wel hebt als je dertig bent? Ik ken genoeg stellen van mijn leeftijd met kleine kindertjes waarvan één of zelfs beiden in deze tijd hun baan zijn kwijt geraakt en de grootste moeite hebben om hun levensstandaard zoals ze gewend waren op peil te houden. Daarbij komt: kinderen passen zich aan aan de wereld waarin ze terecht komen.

Betekent dit, dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen hebben, dan maakt dit een kind vaak niet zoveel uit. Als de basisbehoeften (LIEFDE, aandacht, een veilige omgeving, een volle buik, schone kleding en een warm bed) maar vervuld worden, dan is een kind (en de meeste volwassenen ook wel) al gelukkig. Als je zeker weet dat jullie je kind genoeg te bieden hebben, hoef je niet te twijfelen. Mijn dochter is nu bijna 15 en mijn zoon bijna 13. Ik heb een leuke baan en opvoeden naast elkaar gecombineerd. Ik heb daardoor twee heel zelfstandige, heerlijke kinderen die inderdaad niet alles op een presenteerblaadje aangeboden krijgen, maar wel alles hebben wat ze nodig hebben: Een huis, een familie (opa en oma zijn ook nog lekker jong), vrienden, huisdieren en natuurlijk de mobiele telefoon en de pc met internet (want het zijn pubers en het is zéér belangrijk om vooral veel contact te hebben met die vrienden -:p).

Tot slot: Je hebt ook mensen die zeggen: In deze wereld wil ik geen kinderen brengen..want wat geef ik ze voor een toekomst. Een vriend van mijn ouders zei daarover het volgende: Maar de kinderen zijn juist degenen die de toekomst kunnen veranderen, daarvoor hebben wij ze nodig. Ik kan me hier wel in vinden.
Sweet88: Zwieber (mijn vrouw) en ik schelen 8 jaar. Zij was 22 en ik 30 toen Zwiepje werd geboren. Zwieber was afgestudeerd voordat ze zwanger werd en ik had een baan en voldoende inkomen. Zwiepje was een groot deel van zijn eerste jaar ziek (allergieën, oorontstekingen en eczeem) en dat maakte het ouderschap wel heel zwaar. Wij zijn heel erg blij met Zwiepje, maar achteraf hebben wij toch het idee dat het beter was geweest om nog een jaar of drie te wachten, zodat we langer met zijn tweeën hadden kunnen reizen en Zwieber wat meer werkervaring op had kunnen doen.

Een belangrijk argument om vroeg kinderen te krijgen, is dat bij oudere vrouwen (30+) de kansen op medische complicaties aanzienlijk toenemen. Om die reden vind ik dat we in Nederland wij ons niet moeten blind staren op het bereiken van de ideale situatie qua inkomen, relatie en levenservaring. In Nederland leggen wij de lat zo hoog tegenwoordig, dat je lang op dat moment kan wachten.

Erg belangrijk is dat je een duidelijk beeld hebt van wat je wilt in je leven. Sommige mensen willen eerst van alles ondernemen voordat ze een gezin stichten. Anderen vinden het vooral belangrijk om een gezin te stichten.

Sweetme88: wat wil jij in je leven bereiken en wat vind je in leven belangrijk (relatie, gezin, inkomen, genot/ervaringen opdoen, status) ?
quote:ColeTurner schreef op 08 maart 2010 @ 21:04:

Sweet88: Zwieber (mijn vrouw) en ik schelen 8 jaar. Zij was 22 en ik 30 toen Zwiepje werd geboren. Zwieber was afgestudeerd voordat ze zwanger werd en ik had een baan en voldoende inkomen. Zwiepje was een groot deel van zijn eerste jaar ziek (allergieën, oorontstekingen en eczeem) en dat maakte het ouderschap wel heel zwaar. Wij zijn heel erg blij met Zwiepje, maar achteraf hebben wij toch het idee dat het beter was geweest om nog een jaar of drie te wachten, zodat we langer met zijn tweeën hadden kunnen reizen en Zwieber wat meer werkervaring op had kunnen doen.

Een belangrijk argument om vroeg kinderen te krijgen, is dat bij oudere vrouwen (30+) de kansen op medische complicaties aanzienlijk toenemen. Om die reden vind ik dat we in Nederland wij ons niet moeten blind staren op het bereiken van de ideale situatie qua inkomen, relatie en levenservaring. In Nederland leggen wij de lat zo hoog tegenwoordig, dat je lang op dat moment kan wachten.

Erg belangrijk is dat je een duidelijk beeld hebt van wat je wilt in je leven. Sommige mensen willen eerst van alles ondernemen voordat ze een gezin stichten. Anderen vinden het vooral belangrijk om een gezin te stichten.

Sweetme88: wat wil jij in je leven bereiken en wat vind je in leven belangrijk (relatie, gezin, inkomen, genot/ervaringen opdoen, status) ?Weer een mooie ervaring om te lezen.Persoonlijk relatie en gezin,en dan mijn praktische kant zegt en voldoende inkomen. Daar bedoel ik dus mee genoeg om een goed leven meer te hebben en niet persee een luxe leven.
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 21:17:

[...]

Weer een mooie ervaring om te lezen.Persoonlijk relatie en gezin,en dan mijn praktische kant zegt en voldoende inkomen. Daar bedoel ik dus mee genoeg om een goed leven meer te hebben en niet persee een luxe leven.

In die zin kijk je heel anders tegen deze keuze aan dan mensen die carrière willen maken en veel willen reizen. De vraag is wel of jij op je 30e en 40e nog steeds op die manier over je leven denkt.

Ter aanvulling, in mijn opinie is niemand voorbereid op het krijgen van een (eerste) kind, of je nu 20, 30 of 40 bent. Je weet van tevoren ook niet of het kind gezond is. Het ouderschap kan soms heel zwaar zijn zorgt er voor dat je hele leven op zijn kop staat. Verder is het belangrijk dat je duidelijke afspraken hebt met je partner over het ouderschap en de verdeling van (huishoudelijke) taken. Het zo belangrijk om op een lijn te zitten als het gaat om de belangrijke zaken, een goede relatie tussen de ouders is zo belangrijk om te kunnen genieten van het ouderschap.
Hoi TO, hoewel dit eigenlijk geen antwoord is op je verzoek om ervaringen van jonge moeders wil ik toch even reageren op alle waarschuwingen m.b.t. het jong moeder worden. Mijn moeder kreeg mij op haar 21ste en in de jaren daarna kwamen mijn broertjes. Ze vertelde me altijd dat ze al van jongs af aan wist dat ze jong moeder wilde worden en dat is haar en mijn vader gelukkig gelukt. Ze heeft zoals ze zelf altijd zei echt volop van ons genoten. Mijn moeder is vorig jaar op haar 52e overleden... Veel te jong. Wat een geluk voor ons dat mijn ouders zo jong aan kinderen zijn begonnen. Aan het eind van haar leven zei ze dat ze heus wel wat meer had willen werken, wat meer niet-moeder-dingen had willen doen, maar dat ze uiteindelijk een heel mooi en gelukkig (maar veel en veel te kort) leven had geleefd als moeder van ons en dat voor geen 100.000 ervaringen had willen missen. Mijn ouders zijn geen mensen die veel wilden reizen, de wereld wilden ontdekken, veel vrienden hadden, uitgingen of carriere drang hadden. Ze waren gelukkig samen en voelden geen allesoverheersend gemis. Ook in mijn vriendengroep zie ik mensen die veel jonger dan ik aan kinderen zijn begonnen en daar echt van genieten. Wat voor de één opgaat, hoeft niet voor de ander op te gaan. Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen, wensen of dromen in het leven. Ik vind het dan ook ongepast om iemand van 21 in een stabiele relatie het moederschap af te raden. Ik werd zelf moeder op mijn 30e en was op dat moment net afgestudeerd, had nog geen baan en zat en zit nog steeds vol wilde reis- en studieplannen. Die baan kwam direct na de zwangerschap, het familiehuis ook en de reis- en studieplannen worden, hoewel in een iets rustigere variant, gewoon doorgezet. Als ik het over mocht doen, zou ik eerder aan kinderen zijn begonnen. Niet alleen omdat mijn lieve moeder dan nog langer van haar kleindochter had kunnen genieten, maar ook omdat ik uiteindelijk al die ervaringen die je zo nodig op moet doen om niet dat idee te hebben veel te missen, in mijn geval niets zijn in vergelijking met het moederschap en de liefde die ik voor mijn man en dochter voel. Zo hebben we allemaal onze levenservaring en dingen die we in een ander leven wellicht anders zouden doen. En zo zie je maar dat iedereen tot andere conclusies komt.

Dus sweetme, wat betreft het jonge moederschap kan ik helaas geen ervaringen met je delen, maar ik wil je wel meegeven je hart te volgen. Een ander kan niet voor jou besluiten wanneer je klaar bent voor het moederschap. Je weet nooit hoe het in het leven loopt. Je schrijft zelf al praktisch ingesteld te zijn en als ik het zo lees denk je dat het voor jou beter werkt als je wat meer zekerheid hebt. Volgens mij heb jij niet zo veel aan al die ongetwijfeld goed bedoelde adviezen hier (incl. de mijne) en zullen ervaringen van jonge moeders ook niet veel toevoegen. Als jij in je hart weet dat de tijd daar is om met je partner een gezin te starten, dan weet je denk ik genoeg. En hoe jullie je leven inrichten is aan jullie. Ik wens je veel geluk toe in de toekomst.
quote:ColeTurner schreef op 08 maart 2010 @ 21:21:

[...]

In die zin kijk je heel anders tegen deze keuze aan dan mensen die carrière willen maken en veel willen reizen. De vraag is wel of jij op je 30e en 40e nog steeds op die manier over je leven denkt.Tuurlijk denk ik dan niet zo als ik nu helemaal denk, want dan ben ik 10 jaar verder in mijn leven en heb ik allerlei keuzes gemaakt die weer. Beinvloeden wie ik dan op dat moment ben. Wie weet dat je dan zegt had ik maar dit of dat. Helpt dit nee dus ja je kunt altijd denken wat als , maar schiet je daar dan iets mee op . Je leeft nu en je kunt nu kiezen wat jou het beste lijkt. Mij lijkt het beste om financieel er beter voor te staan voor een kind. Maar of ik daar dan een top carieere wil niet persee als ik maar gelukkig ben met wat ik doe .
Nog een tip, kijk samen met je vriend naar "sixteen and pregnant" en "teen mom" en let op de problemen die deze mensen tegen komen en hoe de partners met elkaar omgaan.
quote:ColeTurner schreef op 08 maart 2010 @ 21:04:

Sweetme88: wat wil jij in je leven bereiken en wat vind je in leven belangrijk (relatie, gezin, inkomen, genot/ervaringen opdoen, status) ?Wat een mooie toevoeging aan dit topic!!!!! Helemaal mee eens.
quote:Chica Latina schreef op 08 maart 2010 @ 21:21:

Hoi TO, hoewel dit eigenlijk geen antwoord is op je verzoek om ervaringen van jonge moeders wil ik toch even reageren op alle waarschuwingen m.b.t. het jong moeder worden. Mijn moeder kreeg mij op haar 21ste en in de jaren daarna kwamen mijn broertjes. Ze vertelde me altijd dat ze al van jongs af aan wist dat ze jong moeder wilde worden en dat is haar en mijn vader gelukkig gelukt. Ze heeft zoals ze zelf altijd zei echt volop van ons genoten. Mijn moeder is vorig jaar op haar 52e overleden... Veel te jong. Wat een geluk voor ons dat mijn ouders zo jong aan kinderen zijn begonnen. Aan het eind van haar leven zei ze dat ze heus wel wat meer had willen werken, wat meer niet-moeder-dingen had willen doen, maar dat ze uiteindelijk een heel mooi en gelukkig (maar veel en veel te kort) leven had geleefd als moeder van ons en dat voor geen 100.000 ervaringen had willen missen. Mijn ouders zijn geen mensen die veel wilden reizen, de wereld wilden ontdekken, veel vrienden hadden, uitgingen of carriere drang hadden. Ze waren gelukkig samen en voelden geen allesoverheersend gemis. Ook in mijn vriendengroep zie ik mensen die veel jonger dan ik aan kinderen zijn begonnen en daar echt van genieten. Wat voor de één opgaat, hoeft niet voor de ander op te gaan. Niet iedereen heeft dezelfde verwachtingen, wensen of dromen in het leven. Ik vind het dan ook ongepast om iemand van 21 in een stabiele relatie het moederschap af te raden. Ik werd zelf moeder op mijn 30e en was op dat moment net afgestudeerd, had nog geen baan en zat en zit nog steeds vol wilde reis- en studieplannen. Die baan kwam direct na de zwangerschap, het familiehuis ook en de reis- en studieplannen worden, hoewel in een iets rustigere variant, gewoon doorgezet. Als ik het over mocht doen, zou ik eerder aan kinderen zijn begonnen. Niet alleen omdat mijn lieve moeder dan nog langer van haar kleindochter had kunnen genieten, maar ook omdat ik uiteindelijk al die ervaringen die je zo nodig op moet doen om niet dat idee te hebben veel te missen, in mijn geval niets zijn in vergelijking met het moederschap en de liefde die ik voor mijn man en dochter voel. Zo hebben we allemaal onze levenservaring en dingen die we in een ander leven wellicht anders zouden doen. En zo zie je maar dat iedereen tot andere conclusies komt.

Dus sweetme, wat betreft het jonge moederschap kan ik helaas geen ervaringen met je delen, maar ik wil je wel meegeven je hart te volgen. Een ander kan niet voor jou besluiten wanneer je klaar bent voor het moederschap. Je weet nooit hoe het in het leven loopt. Je schrijft zelf al praktisch ingesteld te zijn en als ik het zo lees denk je dat het voor jou beter werkt als je wat meer zekerheid hebt. Volgens mij heb jij niet zo veel aan al die ongetwijfeld goed bedoelde adviezen hier (incl. de mijne) en zullen ervaringen van jonge moeders ook niet veel toevoegen. Als jij in je hart weet dat de tijd daar is om met je partner een gezin te starten, dan weet je denk ik genoeg. En hoe jullie je leven inrichten is aan jullie. Ik wens je veel geluk toe in de toekomst.Allereerst geconcoleerd met jullie veel te vroege verlies. Ookal ben je dan geen jonge moeder ik stel je verhaal zeer op prijs. Ik vind het mooi om ervaringen te lezen. En bedankt dat je jou ervaring wilde delen .
quote:ColeTurner schreef op 08 maart 2010 @ 21:28:

Nog een tip, kijk samen met je vriend naar "sixteen and pregnant" en "teen mom" en let op de problemen die deze mensen tegen komen en hoe de partners met elkaar omgaan.Mag ik vragen of dit is omdat ik dan 21 ben of geld dit voor alle vrouwen van alle leeftijden ??
Sweetme88: Dit is vooral leuk om te kijken als je jong aan kinderen bent begonnen, maar ik denk dat 'teen mom' ook interessant is voor oudere vrouwen. De jonge vrouwen in deze serie worden allemaal geconfronteerd met de consequenties van hun keuze om hun kind te houden (m.u.v. een meisje dat haar kind heeft laten adopteren) en met de beperkingen van hun vriend.

Opvallend is dat de relatie van het stel dat hun kind heeft laten adopteren de meest liefdevolle is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven