Jonge ouders en oudjaarsavond!

24-12-2008 22:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met oud en nieuw? Voorgaande jaren hadden wij altijd vrij veel vrienden over de vloer, maar vorig jaar met één kleine hummel vierden we het met één vriendenstel die ook net een baby hadden gekregen. Nu ben ik weer (hoog)zwanger en ik wil dus lekker thuis blijven en vind het wel gezellig als er mensen komen maar bijna iedereen heeft andere plannen . Vinden ze ons te zaaaiiii als jonge ouders? Het zijn vaak de vrienden zonder kids, die andere plannen hebben en vrienden met kids hebben iets anders.

Nu zitten we waarschijnlijk met hetzelfde stel als vorig jaar maar ik heb het gevoel dat zij ook wel iets anders wilden.

Jeetje tijden veranderen of niet als je kinderen hebt? Hebben jullie dat ook?

Waar zit jij met oud en nieuw?

Totaal aantal stemmen: 127

Ik vier het alleen met mijn gezin. (45%)
Met familie. (20%)
Met vrienden thuis. (31%)
Groot feest ergens anders (kroeg/club o.i.d.). (4%)
Vorig jaar hebben we mijn zoontje naar oma gebracht en zijn we zelf naar een feestje gegaan. Iedereen blij; oma niet alleen, kind alle aandacht van de wereld en wij naar een feestje. Dit jaar gaan we op vakantie. Ook heel gezellig.
Hier nog effe klaagbrief eh bericht van de zatte beschonken oma....kind heb ik effe op het aanrecht gelegd.....maar moet ik nou 7 lepels kopjes schepjes of 10 in die fles doen????
Wij gaan naar vrienden en leggen kind daar in campingbed. Aangezien ik toch nuchter moet blijven hoop ik ook dat we op tijd weer naar huis kunnen om lekker te slaaaaaapen
Gheghe Toety
Wij vieren al jaren feest bij vrienden met een grote club mensen.

En sinds drie jaar is mijn dochter daar ook bij.

Vorig jaar heb ik haar om 01.45 mee naar huis genomen geheel tegen haar zin in.

Ze had geslapen van 16.00 tot 19.00 en was het hele diner dat van 20.00 tot 23.00 duurde aan tafel blijven zitten.

Daarna heeft ze gedanst tot 01.45.

De jaren daarvoor sliep ze er in een campingbedje.

En ik neem lekker een paar glazen champagne.

En manlief ook!

En de drie artsen die onderdeel van het gezelschap uitmaken ook:)

Ik hoop dat dochter weer net als vorig jaar tot 11.00 uit slaapt op 1 januari.

Dat vond ik denk ik nog het geweldigst van het hele gebeuren....
Wij vieren met ons gezin oud op nieuw in Brabant bij mijn moeder. Samen met mijn broers en schoonzusjes gezellig drinken en lekker eten. En na 1.00u gaan wij op stap met broers en schoonzusjes. Mijn moeder en haar man blijven thuis bij onze kids.
Dit jaar thuis met 8 volwassenen en 2 kleintjes, andere jaren bij vrienden. Zoonlief slaapt dan gewoon in zijn campingbedje...

Ik heb zoon overigens met zijn 5 maanden oud gewoon mee naar buiten genomen in de draagdoek vorig jaar. Vast heel onverantwoord, maar mutjes over zijn oortjes, ene oor tegen mij aan en op zijn andere oortje mijn hand, en zoolief keek zijn ogen uit.

Dit jaar zien we wel, maar ik denk dat ik gewoon wat oordopjes koop en zoon mee naar buiten neem als hij wakker wordt.

En Framboosje: manlief zou bij mij echt pech hebben! Ik wil best even binnen bij zoon zijn, maar ik wil ook even naar buiten en dan blijft hij dus binnen als zoon niet naar buiten wil/kan. Het is ook zijn kind. Je laat je zelf wel in een hoek zetten zo, en dan klagen dat de vrouwen altijd bij de kinderen 'moeten' blijven.
quote:Sanmi schreef op 25 december 2008 @ 10:04:

Dat zat ik me nou ook te bedenken... Voelt niet echt prettig om een bezopen oma boven de wieg te hebben hangen.

Vindt sowieso dat je met kinderen altijd een nuchter iemand thuis moet hebben die de kindjes evt. met de auto naar de dokter kan vervoeren of kan optillen en van de trap af lopen mocht het nodig zijn.Beetje overdreven reactie vind je niet? Als wij feest hebben bij familie en de kids slapen boven dan drinken wij ook gewoon alcohol hoor! Ik weet nog altijd zelf wat ik doe. En toety zal echt niet van de kaart zijn neem ik aan.
idd, wat een onzin dat je niet een beetje lam mag worden als er kinderen in huis zijn, pffff..

wij hebben vrijwel wekelijks wel volk over de vloer met de nodige flessen wijn en al. Als je ook al een soort bob voor de aanwezige kinderen moet hebben, doe ff normaal zeg, tenzij er eentje epilepsie of zoiets heeft lijkt me dat met normale gezonde kinderen echt zwaar overdreven.

o&n toen ze heel klein waren was meestal logeren bij o en o, dan bleven we tot half 1 ofzo, kindjes naar bed en dan wij de stad in.

1 x thuis met zn vieren gevierd en de laatste jaren hebben altijd een soort rondje van adressen waar feesten zijn en gaan ze mee. dan komen we om een uur of 3 thuis.

de meisjes zijn meestal op de dansvloer, aan de draaitafel of achter de al dan niet zelfgebouwde bar (dranktafel waar ze de regie overnemen) te vinden. Ze kunnen nogal goed een thuistap bedienen, vinden ze leuk (zal wel weer heul slecht zijn)

vuurwerk kijken we wel maar we steken het nooit af.
oja, en voor ouders met heel jonge kindjes, een feestje bij mensen thuis is vaak best geschikt om het grut en een kampeerbedje gewoon mee te nemen.

nog idealer is als je daar ook zelf kan logeren, kan je ook een glaasje mee drinken, tot laat lekker dansen etc.
Dinly29 en andere O&Nprobleemgevallen.... no offence en misschien spoor ik niet dat ik dit topic deels wat suf vind...

Ja het tijdperk pre-kinderen is wellicht anders dan met.... maar come on, het lijkt wel of jullie een gewone oud en nieuw avond met jullie handen in het haar zitten...

Sorry dat ik dat dat (als kinderloos) niet snap. Ik zit elk jaar (bewuste keuze) alleen thuis met oud & nieuw. Wat kun je nu niet doen en voorheen wel (m.u.v. uitermate doorzakken en superlam worden, tenzij kids elders zijn.

Muziek, tv, vrienden, hapjes, drankjes, vuurwerk, spellejtes, een samen-erotische avond, genieten van het kleine of grote gezelschap of van elkaar. Ja, kinderen geven deels consequenties, maar dat weet je vooraf (lijkt me).

Haha, voel me net elninjoo nu
Lika je hebt gelijk hoor!

Ik heb tegen man gezegd dat hij ook ff naar binnen moet zodat ik ook naar buiten kwam! Dat was prima zei hij...Een uurtje later begon hij te mokken dat ie het wel jammer vond blablabla.

Helaas dan maar voor hem...

ehh Oordopjes voor je kind??
quote:thee schreef op 25 december 2008 @ 17:50:

Dinly29 en andere O&Nprobleemgevallen.... no offence en misschien spoor ik niet dat ik dit topic deels wat suf vind...

Ja het tijdperk pre-kinderen is wellicht anders dan met.... maar come on, het lijkt wel of jullie een gewone oud en nieuw avond met jullie handen in het haar zitten...

Sorry dat ik dat dat (als kinderloos) niet snap. Ik zit elk jaar (bewuste keuze) alleen thuis met oud & nieuw. Wat kun je nu niet doen en voorheen wel (m.u.v. uitermate doorzakken en superlam worden, tenzij kids elders zijn.

Muziek, tv, vrienden, hapjes, drankjes, vuurwerk, spellejtes, een samen-erotische avond, genieten van het kleine of grote gezelschap of van elkaar. Ja, kinderen geven deels consequenties, maar dat weet je vooraf (lijkt me).

Haha, voel me net elninjoo nu hahaha.... *grijnz*
Ik ben heel suf en duik het liefst om half 1 mijn bed weer in... Wij hebben ook een hond die panisch is voor vuurwerk. Meestal zorgen we dat we om twaalf uur in de kamer van de kinderen zijn zodat we als ze wakker worden we vuurwerk kunnen kijken en misschien nog even naar buiten en zwaaien naar de buren.

We hebben het een paar jaar geleden met vrienden (twee stellen) gevierd en dat was erg leuk. Wij waren toen nog de enige met kinderen, dus ze sliepen bij ons. Ik vond het erg gezellig om ze 's ochtends aan het ontbijt te hebben.
quote:framboos81 schreef op 25 december 2008 @ 18:16:

ehh Oordopjes voor je kind??Heb ik ook nog nooit geprobeerd hoor. Maar ik wil hem niet zonder oordopjes tussen alle geknal hebben, en hem kennende gaat hij het wel leuk vinden. Er zijn speciale oordopjes voor kinderen, bv macks, die schijn je gewoon over de gehoorgang te plakken en er niet in te stoppen, maar zoals gezegd, ik heb er geen ervaring mee!
Lika dat klinkt goed die kinderoordopjes!! Ons zoontje van 20mnd slaapt ontzettend licht! Ga meteen ff googelen op die kinderdopjes!!

Je kunt misschien ook bij de bouwmarkt van die oorkleppen kopen? Die ze in de bouw gebruiken? Ook lekker warm!

Maar misschien ook wel weer erg massief voor zo'n klein koppie..
ow Lika die gehoorbeschermers van de bouwmarkt worden wel vaker gebruikt voor kleine kids las ik op een forum!

En ze schijnen ook wel in die 5euro bakken te liggen!
Marels in "oordopjes voor babies?"

hej handig!
Dinly, het IS ook wennen als je in ene kleine kids hebt, weet ik nog van afgelopen sinterklaas! Wij doen ieder jaar een spel met kadoos en hadden het dit jaar goed aangepast aan de kids, maar toch...ik heb niet veel van het spel meegekregen want was vooral met de kleine bezig. Heel stom, heb er even flink van gebaald dat ik voor mn gevoel de hele sint gemist had dit jaar, toch even wennen zeg maar.

Maar nu met kerst, ik moet zeggen, het went al want was erop ingesteld dat hij er nu bij is en tot nu toe verloopt het echt goed.

Oud & nieuw is mn minst favo feest en heb jaren als stewardess gewerkt, vond het altijd prima om met de jaarwisseling ergens in de lucht te zitten of ergens op bestemming, werd altijd wel gezellig met de collega's onder elkaar.

Nu doe ik dat werk niet meer en ondertussen een kleine erbij van bijna een jaar, dus ben zowiezo thuis.

Vorig jaar was ik net een dag ervoor bevallen en lag ik gaar te zijn in mn bed terwijl ik mn man buiten de buren gelukkig nieuwjaar hoorde wensen, vond het allemaal best.

Nu geen plannen, heb niet zoveel zin om ergens anders te gaan zitten, lekker thuis dus.

Ben wel erg benieuwd naar of de kleine wakker word, is nl een vrij lichte slaper, we zullen zien..
Ik had ze ook al gezien framboos, maar vroeg me af hoe vaak ik ze nou echt zou gebruiken. In geval van de TO in het andere topic die zelf in een band speelt zou ik zeker voor die grotere kleppen gaan, maar nu heb ik toch maar voor de macks dopjes gekozen (kosten de helft). Ik weet niet eens of Kruimel wel wakker wordt met oud en nieuw
Lika aha jij gaat al voor de macks! Ik ga denk ik zaterdag ook maar eens even naar de drogist ga om ze te halen!

tuurlijk bestaat er een kansje dat ze zowiezo niet wakker worden, maar ja....stel dat ze doorslapen....Die optie is wel een heel relaxte gedachte! Kan ik lekker knallen op straat!

(grapje)
Hier weer een knallend feest, met kinderen. Doe ik elk jaar we kijken er allemaal altijd erg naar uit. En ja volgende ochtend opstaan is wat minder maar heb het er zeker wel voor over. Nu is mijn jongste 4 dus heb makkelijk praten.

Jaren terug zwaar saai oud en nieuw gehad maar jongste was toen nog een baby en dan zit je niet wachten op flink doorfeesten. Blij datie nu groter is wordt het toch makkelijker.

Ik krijg altijd veel vrienden over de vloer, vrienden met en vrienden zoder kinderen. Gezellige boel dus.
en zonder spelfouten
Wij vieren het gewoon met vrienden die ook kleine kinderen hebben! Vorig jaar bij ons, dit jaar bij een ander stel. We zijn in totaal met 9 volwassenen en 2 kinderen. De kids gaan lekker naar bed en mogen er om 12 uur uit als ze wakker worden (zijn 5 en 2 jaar). En idd, deze mama blijft binnen, maar ik ben toch bang van vuurwerk, dus dat is voor mij geen straf! Van binnenuit kan ik ook prima kijken naar alles wat er buiten gebeurt, zonder risico dat ik iets tegen me aan krijg.

Afgelopen 2 jaar sliep mijn lichte slapertje trouwens als een blok door alle kanonschoten heen. Ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan.

Meestal doen wij trouwens flauwe spelletjes als Party en Co, of Meneer van Dale zodat we flink melig zijn tegen dat het 12 uur is. En verder lekkere hapjes eten, en natuurlijk oliebollen. Ik vind het altijd wel gezellig eigenlijk, maar ben ook nooit zo van de wilde feesten geweest, dus dit past wel aardig in mijn straatje.
..
Hier geen kinderen, maar ik vier het ook liever met mensen zonder kleine kinderen eerlijk gezegd. Je zit dan toch vast gebonden aan huis, terwijl ik juist bij een heleboel mensen wil buurten en dat kan niet met kids erbij (tenminste, mijn vrienden met kinderen doen dat niet)... dus tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven