Jonge ouders en oudjaarsavond!

24-12-2008 22:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met oud en nieuw? Voorgaande jaren hadden wij altijd vrij veel vrienden over de vloer, maar vorig jaar met één kleine hummel vierden we het met één vriendenstel die ook net een baby hadden gekregen. Nu ben ik weer (hoog)zwanger en ik wil dus lekker thuis blijven en vind het wel gezellig als er mensen komen maar bijna iedereen heeft andere plannen . Vinden ze ons te zaaaiiii als jonge ouders? Het zijn vaak de vrienden zonder kids, die andere plannen hebben en vrienden met kids hebben iets anders.

Nu zitten we waarschijnlijk met hetzelfde stel als vorig jaar maar ik heb het gevoel dat zij ook wel iets anders wilden.

Jeetje tijden veranderen of niet als je kinderen hebt? Hebben jullie dat ook?

Waar zit jij met oud en nieuw?

Totaal aantal stemmen: 127

Ik vier het alleen met mijn gezin. (45%)
Met familie. (20%)
Met vrienden thuis. (31%)
Groot feest ergens anders (kroeg/club o.i.d.). (4%)
Zelf ben ik ook hoogzwanger... en oud en nieuw vieren wij bij vrienden thuis met een groep van ongeveer 25 man, ook een aantal met kinderen. Ze mogen, als ze dat willen, dan boven slapen. Ik zeg; Ideaal!!!
wij vieren t lekker thuis, met schoonouders en zwager en vriendin + hun dochtertje van bijna 10 maanden.

Mijn zoontje is dan bijna 5 weken en idd die op sleeptouw nemen lijkt me geen goed plan. Daarbij is mijn hondje ontzettend bang dus die wil ik niet alleen laten.

Mijn zwager vond het wel een goed plan om hier oud en nieuw te vieren, dan kon hij om 1 uur lekker gaan stappen en de kleine hier laten... nou dacht t ff niet..

( die zijn sowieso erg makkelijk met oppas regelen om te stappen, zeker ieder weekend 1 avond bij opa en oma aan een van de kanten of zus, wij doen t niet..)

Hij vond t gek dat ik dat niet wilde... ja zei hij, ze slaapt dan toch al... ja en?? je neemt haar gewoon lekker mee...lekker makkelijk om altijd maar oppas te regelen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
wij houden dit jaar thuis met een paar vrienden en dochter lekker op bed houden (2,5mnd)
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
quote:dogma schreef op 27 december 2008 @ 14:05:

Hier geen kinderen, maar ik vier het ook liever met mensen zonder kleine kinderen eerlijk gezegd. Je zit dan toch vast gebonden aan huis, terwijl ik juist bij een heleboel mensen wil buurten en dat kan niet met kids erbij (tenminste, mijn vrienden met kinderen doen dat niet)... dus tja...Ja, hier hetzelfde 'probleem'. Waarom kan dat eigenlijk niet meer dan? Behoorlijk balen in elk geval. Zou de O&N pas weer gaan leven als de kinderen zelf ook op pad gaan?
quote:biol schreef op 27 december 2008 @ 16:11:

wij vieren t lekker thuis, met schoonouders en zwager en vriendin + hun dochtertje van bijna 10 maanden.

Mijn zoontje is dan bijna 5 weken en idd die op sleeptouw nemen lijkt me geen goed plan. Daarbij is mijn hondje ontzettend bang dus die wil ik niet alleen laten.

Mijn zwager vond het wel een goed plan om hier oud en nieuw te vieren, dan kon hij om 1 uur lekker gaan stappen en de kleine hier laten... nou dacht t ff niet..

( die zijn sowieso erg makkelijk met oppas regelen om te stappen, zeker ieder weekend 1 avond bij opa en oma aan een van de kanten of zus, wij doen t niet..)

Hij vond t gek dat ik dat niet wilde... ja zei hij, ze slaapt dan toch al... ja en?? je neemt haar gewoon lekker mee...lekker makkelijk om altijd maar oppas te regelen...Ik vind het eerlijk gezegd ook wel gek en een beetje een botte reactie. Hoe zou jij het vinden als jou kindje al lekker slaapt en moet midden in de nacht wakker worden gemaakt en dan ff door de kou buiten. je geeft zelf al aan dat je niet wilt slepen met je kindje. Maar hun laat je geen andere keus!
quote:Robijntje80 schreef op 27 december 2008 @ 16:17:

[...]

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel gek en een beetje een botte reactie. Hoe zou jij het vinden als jou kindje al lekker slaapt en moet midden in de nacht wakker worden gemaakt en dan ff door de kou buiten. je geeft zelf al aan dat je niet wilt slepen met je kindje. Maar hun laat je geen andere keus!Maar Biol heeft toch ook geen keus? Zij mag ongevraagd de onbetaalde oppas zijn terwijl zwagerlief lekker gaat feesten. Ik zou er ook voor bedanken. En kinderen van 1 hoef je toch niet wakker te maken? Toen ik klein was ben ik vaak genoeg 's avonds op de bank op visite in slaap gevallen en de volgende ochtend werd ik in mijn eigen bed weer wakker.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Sorry ik las het verkeerd! ipv van dat ik stappen las, las ik slapen.Vandaar dus mijn reactie. Maar dan is het inderdaad niet leuk als jij voor oppas mag spelen.

wij ook dit jaar voor het eerst lekker thuis, en ik denk ook zéker gewoon na laaste fles (niet de champagne, maar de melkfles voor jongste van 2mnd) naar bed !

Het nieuwe jaar vieren we in de vroege ochtend wel weer

Hier moet manlief om 00.15 uur aan het werk. Hij rijdt deeltijd taxi (heeft twee banen) en is dit jaar aan de beurt voor de nacht. Dus in de avond moet hij gaan slapen en zit ik met de kinderen alleen beneden en daarna gaat hij werken en ben ik weer alleen met de kinderen. Als hij thuiskomt, komen wij net uit bed en gaat hij slapen, dus ben ik weer alleen met de kinderen. Gezellig oud en nieuw gaat het worden dit jaar. (Het alleen zijn met de kinderen vind ik geen ramp trouwens. Maar ze moeten rustig zijn als manlief slaapt, dat wordt nog lastig met vier stuks. )
quote:Robijntje80 schreef op 27 december 2008 @ 20:37:

Sorry ik las het verkeerd! ipv van dat ik stappen las, las ik slapen.Vandaar dus mijn reactie. Maar dan is het inderdaad niet leuk als jij voor oppas mag spelen.

waarom zou je je zwager dat misgunnen als jij sowieso thuis blijft? tenzij dat kind elke nacht jankend wakker wordt ofzo zie ik niet in wat de moeite is om op het kind te passen als ze zelf ook al een kleine hebt..

en het is mij ook een raadsel waarom iedereen meent dat kleine kinderen niet om 12 uur naar buiten kunnen. Vinden kinderen heel erg leuk, meestal, warm ingepakt, zelf ook een sterretje opsteken, etc.
Ben ik het ook wel meeens, ikzelf zou daar ook geen punt van maken. Maar omdat zij schrijft zwager en vriendin zijn sowieso makkelijk met oppas regelen. Kreeg ik het idee dat ze zichzelf gebruikt voelt. Als ik haar reactie lees komt dat op mij over dat ze het een beetje oneerlijk vind, en ze zelf misschien graag een keertje opstap wil.
quote:RosieRo schreef op 27 december 2008 @ 22:02:

[...]

waarom zou je je zwager dat misgunnen als jij sowieso thuis blijft? tenzij dat kind elke nacht jankend wakker wordt ofzo zie ik niet in wat de moeite is om op het kind te passen als ze zelf ook al een kleine hebt..

en het is mij ook een raadsel waarom iedereen meent dat kleine kinderen niet om 12 uur naar buiten kunnen. Vinden kinderen heel erg leuk, meestal, warm ingepakt, zelf ook een sterretje opsteken, etc.

Ik misgun mijn zwager niets, maar als hij zonodig wil stappen, moeten hij en zijn vriendin dat zelf maar oplossen. Ik heb ze aangeboden dat ze hier bleven slapen, zodat ze allebei wat konden drinken, dat wilden ze niet... ( die kleine slaapt wel vaker een avond ergens en wordt dan slapend mee naar huis genomen dus dat is het probleem niet). En het is niet zo dat ik sowieso niet wil stappen.. ik kan alleen niet stappen want ik heb een zoontje voor wie ik thuis moet blijven..`

En als hij het gewoon gevraagd had, was het misschien nog een optie geweest, of had ik er over na willen denken, maar de mededeling doen dat ik op moet passen is niet de manier om dat te doen..

en t is niet zo dat hij ( of zij) nooit kan (kunnen) stappen of weg kan... de afgelopen 8 weken heb ik al 3 keer opgepast... mijn schoonouders ook al 3 keer... de zus van zijn vriendin 1 keer, en haar ouders 1 keer.. dus over niets gunnen wil ik het zeker niet hebben...

En daarbij, het is zeker wel een moeite, want mijn nichtje moet in mijn kamer slapen, ze kan namelijk niet bij mijn zoontje slapen omdat die nog om de 4 uur een voeding krijgt( is nl pas 4 weken) en zij daar dan wakker van wordt. Ik heb maar 2 slaapkamers, en ze wordt dan ook wakker als wij in ons eigen bed slapen, dus zou ik dan op de bank moeten slapen.... nou ik ben wel goed maar niet gek... laat me in mijn eigen huis niet op de bank leggen,..

Mijn nichtje beneden leggen kan ook niet, want dan wordt ze wakker als wij een voeding moeten maken.... dus al met al werkt het gewoon niet...

en daarbij, hij wilde graag een kindje, dan kan je het niet met iedere keer dat je wilt stappen maar onder brengen bij iemand anders....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Euhm Biol... Vanuit praktisch oogpunt. Ik mis nog even de optie van jouw zoontje op jouw kamer en je nichtje op de kamer van je zoontje. Kan zij gewoon slapen en kan jij rustig je zoontje voeden als hij wakker wordt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik ben met Oudjaar bij mijn moeder. Er komen ook nog wat andere mensen (vrienden, familie) maar het is maar een klein groepje. Oudste is zes en die zal wel opblijven hem kennende. De twee jongsten van 3 en 1 breng ik gewoon naar bed en dan hoop ik dat ze er doorheen slapen. Maar het is hier meestal een slagveld in de wijk dus ik denk niet dat dit gaat lukken.

We gaan 's avonds gewoon olie bollen eten, champagne drinken en spelletjes spelen. En dan om 0:00 naar buiten en een beetje vuurwerk afsteken inclusief sterretjes voor de oudste.

Niet heel spectaculair dus maar ik heb op zich ook niet zoveel met Oud en nieuw dus dat maakt me eigenlijk niet uit.
Wij blijven dit jaar ook lekker thuis met oud en nieuw. Onze zoon is dan nog geen twee weken oud dus nog niet zo heel veel behoefte om de beest uit te hangen.

Heerlijk kneuterig met zijn drietjes op de bank dus.
Hoi Dinly,

Heb je veel vrienden zonder kinderen? Lastig he, dat je niet meer kunt doen wat zij doen met oud & nieuw? Misschien is het saai, maar je bent nu eenmaal een moeder en je doet wat jij denkt dat goed voor jou en je kind is.

Wij vieren oud & nieuw altijd met een aantal stellen, sommige met en sommige zonder kinderen. Wij hebben voor het eerst ook een kindje, hij is straks 8 weken. Men dacht het voor ons makkelijker te maken door het dit jaar bij ons thuis te vieren, Ik heb na wikken en wegen bedankt, want zoon valt niet gemakkelijk in slaap en ik zie al doemscenario's voor me waarbij ik krampachtig probeer een huilend kind in slaap te krijgen om het maar gezellig te houden.

Manlief werkt tot 23.30, dus ik sta er tot die tijd alleen voor en zie dat niet zitten. Liever dus nog een jaartje bij anderen, dan kan ik op de avond zelf beslissen of we zoonlief meeslepen of dat ik met hem thuisblijf. Misschien is dat flauw, overdreven of krampachtig, maar zo voel ik het op dit moment. Volgend jaar beter.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Wij waren ook altijd wel feestbeesten met oud en nieuw, jaren terug lekker de stad in en de laatste jaren met een grote groep vrienden bij iemand thuis. Nu onze dochter er is (3 maand) hebben wij onze ouders en een bevriend stel uitgenodigd dus het is echt wel heel anders geworden...Maar weet zeker dat het super gezellig wordt, al hoeft het voor mij nu niet meer 5 uur te worden...Ons meisje trekt zich niks aan van papa en mama die er laat inliggen, haha! En één van ons moet redelijk nuchter gaan blijven, realiseer ik me nu. No problemo, ga ik wel doen, blijft een kadootje om haar uit bedje te halen en te voeden enz!
O, zie nu dat drank al een onderwerp van gesprek is geweest...Had niet alles gelezen...
Mijn kind was 2 maanden met oud en nieuw en we gaven een groot feest ergens met band en alles.
Dit jaar oud en nieuw thuis, met mn vriend, dochter van 4 en vrienden en hun 2 kinderen (2 jaar, en de andere een half jaar)

Geen idee hoe het zal gaan, heb wat kindervuurwerk gekocht, tafel vol met hapjes, drank voor de liefhebber (ik ben dus zo'n verantwoordelijke griet die niet drinkt als dochter thuis is, hou het bij 1 glaasje)

Ben van plan om met dochter tegen 8 uur wat knallers af te steken en dan lekker naar bed, ze slaapt nog wel door.

(Nog wel een dilemma, mss kan ik hier wat tips vragen

De vrienden die komen logeren wil ik in de logeerkamer hebben, op een twijfelaar, er kan een campingbedje bij, en op de andere kamer kan het andere campingbedje. Vriend vind dit onzin, en vind dat je je gasten iets fatsoenlijkers aan moet bieden dan een twijfelaar, en wil mijn dochter op de logeerkamer hebben, zodat de vrienden met de hele handel op haar kamertje kunnen, groot luchtbed op de grond, en de kleine bedjes erbij. Nu ben ik nogal koppig en vertik dit dus, Snaak (mn dochter) heeft een poos heel slecht geslapen, last van spoken etc, en is er nu net vanaf, ben dus niet van plan haar tijdens zo'n nacht op een andere minder vertrouwde kamer te doen. Ook wil ie dat de dochter van de vrienden bij Snaak gaat slapen, lijkt hem wel gezellig. Dat is het ook, ware het niet dat deze vrienden pas in de avond zullen komen, zo tegen een uur of 9, half 10. En dan wil ik Snaak allang in bed hebben, ook omdat ze behoorlijk aan het kuchelen is, en haar rust goed nodig heeft.

Vinden jullie dat een nachtje twijfelaar echt niet kan voor logees? )
@ Maroon5 Mijn man en ik hebben anderhalf jaar op een twijfelaar geslapen! En dat zou ik op een luchtbed niet volhouden.
quote:maroon5 schreef op 30 december 2008 @ 19:03:

De vrienden die komen logeren wil ik in de logeerkamer hebben, op een twijfelaar, er kan een campingbedje bij, en op de andere kamer kan het andere campingbedje.

Kan op de andere kamer bij t campingbedje niet nog een matras liggen?

Geef je ze zelf de keus, of samen in een twijfelaar of apart...

Snap je em?

Hoop dat ik jou ook goed begrepen heb

Vriend vind dit onzin, en vind dat je je gasten iets fatsoenlijkers aan moet bieden dan een twijfelaar)

Gehehe, je wilt niet weten hoe wij ooit hebben ´moeten slapen´ tijdens ergens logeren, dan is een twijfelaar iets geweldigs!
Dat hebben wij dus juist niet dat tijden veranderen als je kinderen hebt. Kinderen passen zich maar aan aan onze levensstijl, niet andersom. Morgen hebben wij een groot gala dinner feest!
Tsja... hier is het toch echt van 2 kanten aanpassen lipizzan. Kind aan ons, wij aan kind. Dus kind wordt wel veel meegesleept, maar toch ook niet naar alles, dus onze levensstijl is wel veranderd (en dat vind ik niet meer dan normaal).

Wij gingen altijd tot laat de kroeg in, maar dat kan niet met een baby, of je moet oppas hebben.
quote:Supersmollie1 schreef op 27 december 2008 @ 17:18:

[...]

En kinderen van 1 hoef je toch niet wakker te maken? Toen ik klein was ben ik vaak genoeg 's avonds op de bank op visite in slaap gevallen en de volgende ochtend werd ik in mijn eigen bed weer wakker.

Onze dochter van net 1 wordt altijd wakker als ik haar uit bed of de autostoel haal. En valt alleen maar in slaap in haar eigen bed en als ze erg moe is in de autostoel en kinderwagen. Maar ergens anders echt niet. Maar ze gaat wel gewoon weer lekker slapen als we haar in bed leggen, dus we slepen haar gewoon lekker overal mee naartoe .

Wij vieren oud en nieuw lekker thuis met z'n drietjes, ben vooral benieuwd of ze door het vuurwerk heen gaat slapen, maar dat zal vast wel. Wij zullen wel even naar buiten gaan (paar meter van ons huis) om even met de buren te kletsen, maar meer ook niet. Lekker op tijd weer naar bed .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven