Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Wat vinden jullie van de naam Felipe voor een jongen?
@ybazya

Leuk voor een donker jongetje of halfbloed kindje. Niet voor een oer-Hollands kind.

@jochebed, misschien:

Elmar

Elian

Nolan
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bedankt voor alle suggesties, Chiel, Philemon, Raoul gaan op de shortlist.
Julius Alexander is echt geweldig, maar Julius is helaas al in gebruik in de naaste omgeving. Echt zonde, hij was zelfs een eerste naam-optie geweest anders Justus is overigens nog wel een optie, zit een beetje in dezelfde sfeer. Dank voor de inspiratie!

Philip vind ik ook mooi, dank Satire! Roderick heb ik voorgesteld aan mijn dochter, vond ze prachtig, maar ze vond Rozerick mooier (heb erg gelachen aan het ontbijt ). Marius vind ik ook prachtig, gaat er ook op.

Ybazyba, ik vind Felipe een mooie naam. Ik zou het wel uitspreken als Féliep, denk ik, met Féliepé wordt het inderdaad wel een vrij exotische naam.
quote:Pantax schreef op 02 maart 2014 @ 11:34:

Julius Alexander is echt geweldig, maar Julius is helaas al in gebruik in de naaste omgeving. Echt zonde, hij was zelfs een eerste naam-optie geweest anders Justus is overigens nog wel een optie, zit een beetje in dezelfde sfeer. Dank voor de inspiratie!

Julian misschien een optie dan?
Wat vinden jullie van Niel of Maas? Wij vinden Floris ook heel leuk, maar zijn nog niet overtuigd.
Floris heeft heel lang in mijn eigen top 3 gestaan, maar mijn vrouw vond die naam niet bij ons passen.

Niel vind ik niet zo leuk, Maas wel, maar ik zou twijfelen vanwege de gelijknamige riviernaam.
Niel, Maas en Floris zijn allemaal niet zo mijn smaak. Floris vind ik een buitenbeentje (want meer kak).

Neill vind ik dan wel weer aardig.
Ik ben helemaal weg van de naam Magnus, maar vraag me af hoe jullie 'm zouden uitspreken?

Gewoon Magnus of Magnoes, Maknus of Maknoes?

Lijkt me zo sneu voor een kind dat z'n naam steeds anders wordt uitgesproken...
Gewoon Magnus.
Mangoes. Vind ik een mooie klassieke naam trouwens.
Magnus is ook mooi Ik zou hem uitspreken als Magnus, met een -ù.

Van Niel en Maas vind ik Maas het mooist. Niel klinkt een beetje alsof er iets mist. Floris vind ik ook mooi. Klinkt heel zonnig

Julian vind ik een hele mooie naam, maar te populair op dit moment. Ik heb graag de illusie dat mijn kinderen iets unieks hebben
quote:Pantax schreef op 04 maart 2014 @ 11:29:

[...]

Julian vind ik een hele mooie naam, maar te populair op dit moment. Ik heb graag de illusie dat mijn kinderen iets unieks hebben Daarom viel 'ie bij ons ook af (al hoefde voor ons de naam nou ook weer niet al te uniek te zijn.)
quote:blyce schreef op 04 maart 2014 @ 09:55:

Ik ben helemaal weg van de naam Magnus, maar vraag me af hoe jullie 'm zouden uitspreken?

Gewoon Magnus of Magnoes, Maknus of Maknoes?

Lijkt me zo sneu voor een kind dat z'n naam steeds anders wordt uitgesproken...ik zou hem uitspreken als magnoes. Vriend vond het ook een mooie naam, maar wij zijn allebei klein van stuk, dus ik vond hem niet passend (zie bij deze naam een grote, stoere, brede, blonde kerel voor me als volwassene en niet een jongeman van 1 meter 60). Ik vind het wel een hele krachtige naam. (hebben uiteindelijk een dochter gekregen, die netjes op de -2-lijn groeit )
Ik zou hem zo uitspreken als de 2e optie (door Kjetil) in dit rijtje:

http://nl.forvo.com/word/magnus/
Dank voor jullie reacties op Magnus!

@Mugske: onze andere zoon zit op de +2 lijn vd curve en heeft spierwitte haren, dus wat dat betreft durf ik Magnus wel aan

@NYC: zo zou ik 'm ook uitspreken, leuk linkje.

Blijkt dat ie dus wel verschillend wordt uitgesproken door mensen, dus vrees dat ie daardoor toch afvalt. Onze dochter heeft een naam waarvan ik dacht dat het duidelijk is hoe je 'm uitspreekt maar zelfs bij die naam krijgen mensen het voor elkaar om 'm anders uit te spreken en dochter vindt dat soms best vervelend.

Misschien heeft iemand nog leuke suggesties voor een naam voor onze zoon?

Wij hebben tot nu toe:

Magnus

Bobby

Linus

Lieuwe

Ramses

Biek

Kobus

We houden dus niet van hele standaardnamen maar ze moeten ook niet te weird zijn...anyone?
Magnus - Leuk!

Bobby - het hondje van Kuifje

Linus - eerste associatie Liniaal

Lieuwe - Leuk!

Ramses - Zie ik een farao of iig een man van west-afrikaanse afkomst voor me, geen blond jongetje.

Biek - van Lambiek? zou ik toch eerder voor Niek gaan

Kobus - twijfelgeval, hangt er vanaf wat de naam van broertje is of ik het erbij vind passen.

Opties:

Niek

Karel

Loetze

Arne

Lasse
quote:blyce schreef op 06 maart 2014 @ 09:35:

Magnus

Bobby

Linus

Lieuwe

Ramses

Biek

Kobus

We houden dus niet van hele standaardnamen maar ze moeten ook niet te weird zijn...anyone?

Misschien in plaats van Magnus --> Mingus?

Bobby vind ik heel leuk. Ramses ook wel.

Andere ideeën:

Loïc

Thorben

Marick

Duuk
Linus hebben wij ook een tijdje op het lijstje gehad, en Linneaus (spreek uit: Linéus). Vooral die laatste was ik weg van, maar man vond het onlogisch om ons kind naar een bioloog te noemen. Misschien ga ik hem toch nog een keer inbrengen, ik blijf het een geweldige naam vinden.
@ blyce

Bobby vind ik eigenlijk de vreemde eend in de bijt bij jouw rijtje..

Magnus en Linus vind ik de leukste namen.

suggesties

Jannes

Justus

Teus

Jelte

Jilles

Faber

Seger

Sieger

Izebrand

Dante

Kobe

Koert

Corné
Help!!! Wat vinden jullie leuk bij "Joep"?
Joep en

Pim

Teun

Guus

Gijs

Bram

Freek

Sjors

Ties

Juul

Tijs
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Joep en

Luuk

Siem

Stijn

Niek

Mels

Cas
Hihi wat een leuke reacties!!!!

Mijn man heet ook Maas dus ben er zelf ook niet echt fan van. ( Van de persoon wel overigens ;) )

We wonen in het gooi dus een beetje kak is niet erg daar.

Niel is idd ook leuk als neill. maar dan denk ik weer aan het merk

o´neill.

Jip is ook leuk trouwens!

Joep en... Cas !
Blyce, van de namen die jij noemt vind ik Magnus nog steeds de leukste, gevolgd door Linus.

Nog wat ideeën voor jou misschien:

Nanne

Sverre

Ivar

Stach

Niklas

Moritz

Rolf

Kurt

Bosse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven