Jongensnamen topic
zondag 2 maart 2014 om 11:34
Julius Alexander is echt geweldig, maar Julius is helaas al in gebruik in de naaste omgeving. Echt zonde, hij was zelfs een eerste naam-optie geweest anders Justus is overigens nog wel een optie, zit een beetje in dezelfde sfeer. Dank voor de inspiratie!
Philip vind ik ook mooi, dank Satire! Roderick heb ik voorgesteld aan mijn dochter, vond ze prachtig, maar ze vond Rozerick mooier (heb erg gelachen aan het ontbijt ). Marius vind ik ook prachtig, gaat er ook op.
Ybazyba, ik vind Felipe een mooie naam. Ik zou het wel uitspreken als Féliep, denk ik, met Féliepé wordt het inderdaad wel een vrij exotische naam.
Philip vind ik ook mooi, dank Satire! Roderick heb ik voorgesteld aan mijn dochter, vond ze prachtig, maar ze vond Rozerick mooier (heb erg gelachen aan het ontbijt ). Marius vind ik ook prachtig, gaat er ook op.
Ybazyba, ik vind Felipe een mooie naam. Ik zou het wel uitspreken als Féliep, denk ik, met Féliepé wordt het inderdaad wel een vrij exotische naam.
zondag 2 maart 2014 om 23:55
quote:Pantax schreef op 02 maart 2014 @ 11:34:
Julius Alexander is echt geweldig, maar Julius is helaas al in gebruik in de naaste omgeving. Echt zonde, hij was zelfs een eerste naam-optie geweest anders Justus is overigens nog wel een optie, zit een beetje in dezelfde sfeer. Dank voor de inspiratie!
Julian misschien een optie dan?
Julian misschien een optie dan?
dinsdag 4 maart 2014 om 11:29
Magnus is ook mooi Ik zou hem uitspreken als Magnus, met een -ù.
Van Niel en Maas vind ik Maas het mooist. Niel klinkt een beetje alsof er iets mist. Floris vind ik ook mooi. Klinkt heel zonnig
Julian vind ik een hele mooie naam, maar te populair op dit moment. Ik heb graag de illusie dat mijn kinderen iets unieks hebben
Van Niel en Maas vind ik Maas het mooist. Niel klinkt een beetje alsof er iets mist. Floris vind ik ook mooi. Klinkt heel zonnig
Julian vind ik een hele mooie naam, maar te populair op dit moment. Ik heb graag de illusie dat mijn kinderen iets unieks hebben
dinsdag 4 maart 2014 om 22:43
woensdag 5 maart 2014 om 14:27
quote:blyce schreef op 04 maart 2014 @ 09:55:
Ik ben helemaal weg van de naam Magnus, maar vraag me af hoe jullie 'm zouden uitspreken?
Gewoon Magnus of Magnoes, Maknus of Maknoes?
Lijkt me zo sneu voor een kind dat z'n naam steeds anders wordt uitgesproken...ik zou hem uitspreken als magnoes. Vriend vond het ook een mooie naam, maar wij zijn allebei klein van stuk, dus ik vond hem niet passend (zie bij deze naam een grote, stoere, brede, blonde kerel voor me als volwassene en niet een jongeman van 1 meter 60). Ik vind het wel een hele krachtige naam. (hebben uiteindelijk een dochter gekregen, die netjes op de -2-lijn groeit )
Ik ben helemaal weg van de naam Magnus, maar vraag me af hoe jullie 'm zouden uitspreken?
Gewoon Magnus of Magnoes, Maknus of Maknoes?
Lijkt me zo sneu voor een kind dat z'n naam steeds anders wordt uitgesproken...ik zou hem uitspreken als magnoes. Vriend vond het ook een mooie naam, maar wij zijn allebei klein van stuk, dus ik vond hem niet passend (zie bij deze naam een grote, stoere, brede, blonde kerel voor me als volwassene en niet een jongeman van 1 meter 60). Ik vind het wel een hele krachtige naam. (hebben uiteindelijk een dochter gekregen, die netjes op de -2-lijn groeit )
woensdag 5 maart 2014 om 15:23
Ik zou hem zo uitspreken als de 2e optie (door Kjetil) in dit rijtje:
http://nl.forvo.com/word/magnus/
http://nl.forvo.com/word/magnus/
donderdag 6 maart 2014 om 09:35
Dank voor jullie reacties op Magnus!
@Mugske: onze andere zoon zit op de +2 lijn vd curve en heeft spierwitte haren, dus wat dat betreft durf ik Magnus wel aan
@NYC: zo zou ik 'm ook uitspreken, leuk linkje.
Blijkt dat ie dus wel verschillend wordt uitgesproken door mensen, dus vrees dat ie daardoor toch afvalt. Onze dochter heeft een naam waarvan ik dacht dat het duidelijk is hoe je 'm uitspreekt maar zelfs bij die naam krijgen mensen het voor elkaar om 'm anders uit te spreken en dochter vindt dat soms best vervelend.
Misschien heeft iemand nog leuke suggesties voor een naam voor onze zoon?
Wij hebben tot nu toe:
Magnus
Bobby
Linus
Lieuwe
Ramses
Biek
Kobus
We houden dus niet van hele standaardnamen maar ze moeten ook niet te weird zijn...anyone?
@Mugske: onze andere zoon zit op de +2 lijn vd curve en heeft spierwitte haren, dus wat dat betreft durf ik Magnus wel aan
@NYC: zo zou ik 'm ook uitspreken, leuk linkje.
Blijkt dat ie dus wel verschillend wordt uitgesproken door mensen, dus vrees dat ie daardoor toch afvalt. Onze dochter heeft een naam waarvan ik dacht dat het duidelijk is hoe je 'm uitspreekt maar zelfs bij die naam krijgen mensen het voor elkaar om 'm anders uit te spreken en dochter vindt dat soms best vervelend.
Misschien heeft iemand nog leuke suggesties voor een naam voor onze zoon?
Wij hebben tot nu toe:
Magnus
Bobby
Linus
Lieuwe
Ramses
Biek
Kobus
We houden dus niet van hele standaardnamen maar ze moeten ook niet te weird zijn...anyone?
donderdag 6 maart 2014 om 09:43
Magnus - Leuk!
Bobby - het hondje van Kuifje
Linus - eerste associatie Liniaal
Lieuwe - Leuk!
Ramses - Zie ik een farao of iig een man van west-afrikaanse afkomst voor me, geen blond jongetje.
Biek - van Lambiek? zou ik toch eerder voor Niek gaan
Kobus - twijfelgeval, hangt er vanaf wat de naam van broertje is of ik het erbij vind passen.
Opties:
Niek
Karel
Loetze
Arne
Lasse
Bobby - het hondje van Kuifje
Linus - eerste associatie Liniaal
Lieuwe - Leuk!
Ramses - Zie ik een farao of iig een man van west-afrikaanse afkomst voor me, geen blond jongetje.
Biek - van Lambiek? zou ik toch eerder voor Niek gaan
Kobus - twijfelgeval, hangt er vanaf wat de naam van broertje is of ik het erbij vind passen.
Opties:
Niek
Karel
Loetze
Arne
Lasse
donderdag 6 maart 2014 om 09:49
quote:blyce schreef op 06 maart 2014 @ 09:35:
Magnus
Bobby
Linus
Lieuwe
Ramses
Biek
Kobus
Misschien in plaats van Magnus --> Mingus?
Bobby vind ik heel leuk. Ramses ook wel.
Andere ideeën:
Loïc
Thorben
Marick
Duuk
Magnus
Bobby
Linus
Lieuwe
Ramses
Biek
Kobus
Misschien in plaats van Magnus --> Mingus?
Bobby vind ik heel leuk. Ramses ook wel.
Andere ideeën:
Loïc
Thorben
Marick
Duuk
donderdag 6 maart 2014 om 09:50
donderdag 6 maart 2014 om 15:24
Hihi wat een leuke reacties!!!!
Mijn man heet ook Maas dus ben er zelf ook niet echt fan van. ( Van de persoon wel overigens
)
We wonen in het gooi dus een beetje kak is niet erg daar.
Niel is idd ook leuk als neill. maar dan denk ik weer aan het merk
o´neill.
Jip is ook leuk trouwens!
Joep en... Cas !
Mijn man heet ook Maas dus ben er zelf ook niet echt fan van. ( Van de persoon wel overigens
We wonen in het gooi dus een beetje kak is niet erg daar.
Niel is idd ook leuk als neill. maar dan denk ik weer aan het merk
o´neill.
Jip is ook leuk trouwens!
Joep en... Cas !