Jongensnamen topic
zondag 24 mei 2015 om 08:14
Hmmm, nee, die gaan het niet worden. Franse namen die toch ook Nederlands klinken vind ik vaak mooi. Dus namen als Arthur, Hugo, Louis. De namen die jij net noemde, Yves en Guy vind ik ook wel mooi, maar zijn me net iets te Frans. Bij Yves zou ik ook een beetje bang zijn dat mensen denken dat het Eve is (Engelse uitspraak).
zondag 24 mei 2015 om 20:18
Ook wij blijven druk bezig met het vinden van een naam...
Wat vinden jullie van de naam Ferran of Ferhan?
We zijn wel gewoon Nederlands dus willen niet dat het teveel een buitenlandse associatie heeft..
Verder blijft het lastig..man en ik hebben wat jongensnamen betreft gewoon een heel verschillende smaak. Ik vind korte namen best mooi. Hij wil liever wel iets met twee lettergrepen.
We zijn wel gewoon Nederlands dus willen niet dat het teveel een buitenlandse associatie heeft..
Verder blijft het lastig..man en ik hebben wat jongensnamen betreft gewoon een heel verschillende smaak. Ik vind korte namen best mooi. Hij wil liever wel iets met twee lettergrepen.
zondag 24 mei 2015 om 20:48
zondag 24 mei 2015 om 20:58
Dank je Emma, vind ik zelf dus ook
Ik zou denk ik niet snel voor twee keer dezelfde voorletter kiezen, ook niet bij een jongen en meisje. Tenzij je er ook een tweede naam bij geeft.
Maar als het écht je favoriet is zou ik het bezwaar laten varen. Ik twijfel zelfs over dezelfde voorletters als wij, maar precies onze huidige favorieten beginnen met onze voorletter. En wij geven geen tweede naam. Die heb ik zelf dan weer wel, dat scheelt.
Nansie, voor jullie dacht ik nog aan Beau of Mathis?
Ik zou denk ik niet snel voor twee keer dezelfde voorletter kiezen, ook niet bij een jongen en meisje. Tenzij je er ook een tweede naam bij geeft.
Maar als het écht je favoriet is zou ik het bezwaar laten varen. Ik twijfel zelfs over dezelfde voorletters als wij, maar precies onze huidige favorieten beginnen met onze voorletter. En wij geven geen tweede naam. Die heb ik zelf dan weer wel, dat scheelt.
Nansie, voor jullie dacht ik nog aan Beau of Mathis?
zondag 24 mei 2015 om 21:03
quote:emma77emma schreef op 24 mei 2015 @ 20:48:
Jules past mooi bij de naam van jullie zoon, NYC.
Hier staat de naam Lucas heel hoog op het lijstje. Maar is dat wel slim, de naam van mijn dochter begint ook met een L. Voor een 2e meisje zou ik dat niet doen (onhandig), maar voor een jongen maakt dat toch niet uit?
+1 toen ik de naam las was ik even in de war en dacht ik dat jullie zoon zo heet. Later bedacht ik dat hij anders heet.
Maar, hele domme vraag misschien, zijn jullie op zoek naar een naam voor een tweede???
Emma, ik ga het niet doen,dezelfde voorletter als ikzelf of als mijn dochter. Maar dat is heel persoonlijk.
Waarom zou je het bij een meisje niet doen, maar bij een jongetje wel?
Jules past mooi bij de naam van jullie zoon, NYC.
Hier staat de naam Lucas heel hoog op het lijstje. Maar is dat wel slim, de naam van mijn dochter begint ook met een L. Voor een 2e meisje zou ik dat niet doen (onhandig), maar voor een jongen maakt dat toch niet uit?
+1 toen ik de naam las was ik even in de war en dacht ik dat jullie zoon zo heet. Later bedacht ik dat hij anders heet.
Maar, hele domme vraag misschien, zijn jullie op zoek naar een naam voor een tweede???
Emma, ik ga het niet doen,dezelfde voorletter als ikzelf of als mijn dochter. Maar dat is heel persoonlijk.
zondag 24 mei 2015 om 21:14
quote:NYC schreef op 24 mei 2015 @ 21:08:
Gavia, nou nu nog niet direct nee maar we gaan wel voor een tweede ja dus het nadenken over namen kriebelt weer gigantisch!
Wat leueueueuk!!!! Spannend hoor! Slaapt je zoontje inmiddels door?
We hebben nog even samen in een topic erover gekletst, ik ben ook van plan voor een tweede te gaan. Langzaamaan komt datzelfde gevoel als bij de eerste weer!
(Compleet off topic, ik weet het, sorry)
Nou Jules, vind ik heel heel mooi erbij!
Gavia, nou nu nog niet direct nee maar we gaan wel voor een tweede ja dus het nadenken over namen kriebelt weer gigantisch!
Wat leueueueuk!!!! Spannend hoor! Slaapt je zoontje inmiddels door?
We hebben nog even samen in een topic erover gekletst, ik ben ook van plan voor een tweede te gaan. Langzaamaan komt datzelfde gevoel als bij de eerste weer!
(Compleet off topic, ik weet het, sorry)
Nou Jules, vind ik heel heel mooi erbij!
zondag 24 mei 2015 om 21:18
zondag 24 mei 2015 om 21:19
Ja, grappig hè dat dat gevoel terug kan komen!! Ik heb echt heel lang gedacht dat dat gevoel niet kon terugkomen maar dat is er alweer een half jaartje. En in april hebben we de knoop doorgehakt.
Hij slaapt inmiddels eigenlijk al weer een hele tijd door, is er 's ochtends wel vroeg bij meestal maar dat is niet zo erg. Leuk zeg, dat jij ook voor een tweede wil gaan!
Hij slaapt inmiddels eigenlijk al weer een hele tijd door, is er 's ochtends wel vroeg bij meestal maar dat is niet zo erg. Leuk zeg, dat jij ook voor een tweede wil gaan!
zondag 24 mei 2015 om 22:19
quote:Gavia schreef op 24 mei 2015 @ 21:03:
[...]
Als ze later brieven ontvangen staat er mevr. L .... en bij een jongen/man staat er dhr. L.
Maar ik vind het ook niet alles, beide namen met dezelfde beginletter.
Toch maar weer verder nadenken over namen
[...]
Als ze later brieven ontvangen staat er mevr. L .... en bij een jongen/man staat er dhr. L.
Maar ik vind het ook niet alles, beide namen met dezelfde beginletter.
Toch maar weer verder nadenken over namen
maandag 25 mei 2015 om 14:46
Hallo allemaal, ik kijk wel eens op dit topic maar alles teruglezen word me iets te gortig
Nu er bij ons een tweede op komst is zijn we druk op zoek naar een naam! Een meisjes naam hebben we nog/al maar een jongensnaam nog niet (al gebruikt voor zoon )... we willen nog wel weten wat het wordt bij 20wk dus misschien is het helemaal niet nodig maar wel leuk om over na te denken
Onze voorkeur gaat uit naar een bijbelse/joodse naam (omdat we die mooi vinden, geen geloofsovertuiging dus niet noodzakelijk).
Verdere eisen: internationaal te gebruiken maar geen buitenlandse naam (dus geen John of James oid), niet te veel verwarring over de schrijfwijze en liefst twee of drie lettergrepen.
Zelf hebben we Jesse, Jonah, Samuel als opties maar nog niet iets waarvan we allebei zeggen dat is hem!
Iemand inspiratie?
Nu er bij ons een tweede op komst is zijn we druk op zoek naar een naam! Een meisjes naam hebben we nog/al maar een jongensnaam nog niet (al gebruikt voor zoon )... we willen nog wel weten wat het wordt bij 20wk dus misschien is het helemaal niet nodig maar wel leuk om over na te denken
Onze voorkeur gaat uit naar een bijbelse/joodse naam (omdat we die mooi vinden, geen geloofsovertuiging dus niet noodzakelijk).
Verdere eisen: internationaal te gebruiken maar geen buitenlandse naam (dus geen John of James oid), niet te veel verwarring over de schrijfwijze en liefst twee of drie lettergrepen.
Zelf hebben we Jesse, Jonah, Samuel als opties maar nog niet iets waarvan we allebei zeggen dat is hem!
Iemand inspiratie?
maandag 25 mei 2015 om 15:30
quote:rendier87 schreef op 25 mei 2015 @ 14:46:
Iemand inspiratie?
Bram
Abel
David
Bart(h)
Ber
Boas(z)
Daniel / Daan
Elias / Eliot
Gabriel
Gido / Gidon
Jacob / Jake / Job
Joel
Mathias
Omri
Raphael
Reuben
Simon
Levi
Micha
Natan
Noah
Jaïr
Jonathan / Jona
Joram
Niet allemaal 100% Nederlands...
Iemand inspiratie?
Bram
Abel
David
Bart(h)
Ber
Boas(z)
Daniel / Daan
Elias / Eliot
Gabriel
Gido / Gidon
Jacob / Jake / Job
Joel
Mathias
Omri
Raphael
Reuben
Simon
Levi
Micha
Natan
Noah
Jaïr
Jonathan / Jona
Joram
Niet allemaal 100% Nederlands...
life is to celebrate
dinsdag 26 mei 2015 om 20:48
quote:prima012 schreef op 24 mei 2015 @ 20:18:
We zijn wel gewoon Nederlands dus willen niet dat het teveel een buitenlandse associatie heeft...Klinkt mij een beetje Turks/Noord-Afrikaans in de oren? Niet lelijk in het Nederlands, als ie tenminste niet met een Noord-Hollandse n wordt uitgesproken.
We zijn wel gewoon Nederlands dus willen niet dat het teveel een buitenlandse associatie heeft...Klinkt mij een beetje Turks/Noord-Afrikaans in de oren? Niet lelijk in het Nederlands, als ie tenminste niet met een Noord-Hollandse n wordt uitgesproken.
woensdag 27 mei 2015 om 12:06
Ferhan valt dan sowieso af. Fedde vind ik niet echt wat eerlijk gezegd. Ferron vind ik zelf ook mooi, man toch nog eens onder de aandacht brengen. Best moeilijk als je zo weinig namen mooi vind. Daarnaast hebben we blijkbaar iets met wat eindigt op -an.
Hebben jullie nog inspiratie?
Hier ook al een namenboekje doorgeworsteld maar ons oog is nog niet op dé naam gevallen..
Hebben jullie nog inspiratie?
Hier ook al een namenboekje doorgeworsteld maar ons oog is nog niet op dé naam gevallen..