Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
_butter_fly schreef:
06-03-2018 07:04
Ik hoop dat jullie misschien een goede suggestie hebben voor de naam! Op het lijstje staan momenteel Victor en Luca. Mijn eerste zoon heet H.ugo. We vinden het echt heel lastig deze keer!
Bij Hugo vind ik Victor of Vic wel heel leuk passen.
Tralalalala
wat vinden jullie van de naam Tymon?
Agata89 schreef:
06-03-2018 11:47
wat vinden jullie van de naam Tymon?
Tymom en Pumba. Daar denk ik bij Tymon gelijk aan.
_butter_fly schreef:
Ik hoop dat jullie misschien een goede suggestie hebben voor de naam! Op het lijstje staan momenteel Victor en Luca. Mijn eerste zoon heet H.ugo. We vinden het echt heel lastig deze keer!
Victor Hugo is natuurlijk wel een open deur dan :)

Afbeelding
_butter_fly schreef:
De naam van jouw zoon is onze nummer 1 op het moment :).

Misschien nog:

Arthur
Marcus 
Elliott
Julius
Cedric 
Jonathan
Maurits
Sybren
Olivier
Pepijn
Daniel

Ik merk zelf trouwens dat ik ook een voorliefde begin te krijgen voor wat meer apartere namen die toch niet al te hard of gek klinken. Zoals Riven, Ceder, Loïc, Silas, Phoenix. Hebben jullie daar misschien aanvullingen op?
haha die kende ik nog niet Frox.

Arthur en Julius vind ik ook wel leuk. Julius misschien meer als een 2e naam. De overige namen vind ik minder mooi of komen reeds voor in de familie.
watdachtjehiervan schreef:
06-03-2018 11:49
Tymom en Pumba. Daar denk ik bij Tymon gelijk aan.
Ik ook

Timor vind ik wel heel leuk.
Butterfly. Ik vind Victor leuker dan Luca,

Misschien nog;

Julian
Boris
Mathijs
Lucas
Nathan
Olivier
Christiaan
Floris
Fabian
Maxim
Aron
Ruben
Jurgen
Casper
Jurriaan
Jasper
Laurens
Lennard
Fez: Rens, Jockem, Stijn, Joep

Butterfly: Victor! :heart: Vind het ook erg mooi passen bij de naam van jullie andere zoontje!

Verder misschien nog: Casper, Pascal, Boris, Gustav, Martijn.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Dank voor de input, we nemen de suggesties mee!
Ik ben hier al langer bekend, maar even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid voor mijn vraag hier. Ik ben 12 weken zwanger en we vinden het erg lastig om een leuke naam te bedenken. We hebben al een jongen en een meisje en het gevoel dat we de leukste namen al gegeven hebben (en toen was het ook al een hele klus). Ik heb al meegelezen met wat aan anderen met ongeveer dezelfde smaak geadviseerd is, maar misschien hebben jullie nog specifieke suggesties voor ons.

Onze eerste twee kinderen heten David en Amelie.

We zoeken een:
- tijdloze, bekende naam
- liefst niet top20
- 2 of 3 lettergrepen
- niet al te makkelijk af te korten
- niet oudhollands of Scandinavisch
- niet eindigend op een 'e'

Namen die ik mooi vind:
Julian, Hugo, Pascal, Casper, Joas, Lucas, Thomas
(maar ze voldoen niet allemaal aan de bovenstaande 'eisen' en de eerste 4 zijn al afgeschoten door mijn man)

Mooie namen, maar al bezet: Ruben, Thijmen

Namen die het net niet zijn voor ons:
Matthias, Timon, Aron, Abel, Gideon, Florian, Guido, Laurens, Maurits, Floris, Olivier, Christian, Roan, Victor, Alex

Iemand die nog een suggestie heeft waar wij misschien nog niet aan gedacht hebben? Alvast heel erg bedankt!
Sander
Jurgen
Jorrit
Mathijs
Thomas
Nathan
Lennard
Serge
Henry
Christian
Michel
Arthur
Jelmer
Guido
Reinier
Lodewijk
Jochem
Marnix
Christoph
Michiel
Quinten
Olivier
Marcus
Thijmen
Bastiaan
Victor
Arjen
Michael
Vincent
Ivo
Pepijn
Jannick
Jonas
Robin
Leon
Wouter
Arnoud
Mathieu
Dank je Mendy!

Marcus vind ik een heel leuke naam, maar kan helaas niet door bijna dezelfde naam in directe omgeving. Nathan en Leon neem ik mee, dat vind ik daarnaast de leukste uit je lijstje.

Thomas stond al in onze shortlist en Christian, Guido, Olivier, Thijmen en Victor in de al-afgevallen-namen lijst. De rest van de namen vindt mijn man te hockey (Pepijn, Christoph), hebben we net iets teveel een jaren '70/'80 gevoel bij (Sander, Matthijs, Arjen, Wouter) of voldoen prima aan alle eisen maar zijn het voor ons gevoel toch net niet.
Leuke jongensnaam gezocht :)
Onze oudste zoon heet Floris, wij houden van hockeynamen :P (Maar zo zijn wel helemaal niet hahaha).

Er zijn al heeeeeel veel namen afgevallen (heb ok naar bovenstaande lijstjes nav Javea gekeken aangezien dit hetzelfde soort namen zijn waar wij van houden) en nu blijft over wat mijn man en ik leuk vinden.
Alexander -> Maar is dit niet te lang? ZO'n mond vol als je zo'n kind roept?
Simon
Daniël
Alexander kun je bij het roepen altijd nog afkorten naar Alex, maar dat moet je maar net leuk vinden. Sommigen vinden het vervelend als een naam wordt afgekort.

Misschien nog:
Henry
Serge
Emiel
Leon
Reinier
Allan
Guido
Maxim
Arend
Berend
Tristan
Melvin
Allard
Abel
Victor
Ruben
Roald
Gerben
WWW7 schreef:
14-03-2018 13:20
Leuke jongensnaam gezocht :)
Onze oudste zoon heet Floris, wij houden van hockeynamen :P (Maar zo zijn wel helemaal niet hahaha).

Er zijn al heeeeeel veel namen afgevallen (heb ok naar bovenstaande lijstjes nav Javea gekeken aangezien dit hetzelfde soort namen zijn waar wij van houden) en nu blijft over wat mijn man en ik leuk vinden.
Alexander -> Maar is dit niet te lang? ZO'n mond vol als je zo'n kind roept?
Simon
Daniël
Hockeynamen top 100 :)

Alexander
Allard
Anthonie
Arie
Arnaud
Arthur
Axel
Bart-Jan
Bastiaan
Boris
Boudewijn
Carel
Casper
Charles
Christophe
Coenraad
Constantijn
Derek
Dexter
Diederik
Dolf
Donald
Duco
Emile
Erik-Jan
Ernst
Ewout
Felix
Finn
Florian
Floris
Frenk
Friso
Gijsbert
Gilles
Govert
Gustaaf
Hidde
Hugo
Huib
Huibert
Jaco
James
Jonas
Joppe
Julien
Julius
Jurriaan
Justus
Karl
Laurens
Lennart
Lodewijk
Marius
Marnix
Mats
Matthijs
Maurits
Maxime
Maximiliaan
Mees
Melchior
Mels
Michiel
Midas
Milo
Nicholas
Nils
Oliver
Olivier
Onno
Oscar
Otto
Patricius
Pepijn
Philip
Pjotr
Quirijn
Reinier
Reinout
Rikkert
Robbert
Robert-Jan
Robrecht
Roderick
Roeland
Rogier
Rudolph
Sebastiaan
Steyn
Tijmen
Taco
Tibor
Titus
Tjebbe
Tycho
Valentijn
Victor
Wisse
Youp
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wij verwachten binnenkort een zoontje, en denken eruit te zijn over de naam: Reza.
Nu kwam ik er eigenlijk pas kort geleden achter dat dit vooral in Iran en dergelijke een gangbare naam is. Ik vroeg me daarom af: is het 'gek' om je naar verwachting blonde, Hollandse kind zo'n naam te geven 🤔🤔
Ik vind blonde Guilliames of Mohammeds wel raar eigenlijk, maar had zelf bij Reza die associatie helemaal niet. Hebben jullie hier iets zinnigs over te zeggen?? Alvast bedankt!
Aapkees schreef:
21-03-2018 14:14
Wij verwachten binnenkort een zoontje, en denken eruit te zijn over de naam: Reza.
Nu kwam ik er eigenlijk pas kort geleden achter dat dit vooral in Iran en dergelijke een gangbare naam is. Ik vroeg me daarom af: is het 'gek' om je naar verwachting blonde, Hollandse kind zo'n naam te geven 🤔🤔
Ik vind blonde Guilliames of Mohammeds wel raar eigenlijk, maar had zelf bij Reza die associatie helemaal niet. Hebben jullie hier iets zinnigs over te zeggen?? Alvast bedankt!
Ik vind het echt een meidennaam. Er was ooit een Amerikaanse komedie met een vrouw die Reza heet.
Het doet mij niet aan Iran denken.
@watdachtjehiervan Grappig! Ik had m eerst als meisjesnaam bedacht, maar volgens m'n vriend is het voor jongens en op de voornamenbank enzo blijkt dat er inderdaad vooral jongens zo heten. Reza Aslan is een vrij bekende (mannelijke) theoloog/filosoof uit de VS en mijn vriend moest dus meteen aan hem denken. Unisex is verder ook prima wat ons betreft.
Maar jij zou dus eerder verrast zijn dat hij een jongen is, dan dat ie blond is 😁
Ik ken een vrouw die Reza heet, en weet dat zij uit het Midden-Oosten komt. Dus ik zou het ook met een vrouw associëren, maar de associatie met het MO zou ik minder storend vinden. Zou niet vreemd opkijken van een blond kindje.
Ik vind Reza wel een leuke naam! Doet me een beetje denken aan Ezra, die vind ik ook leuk.
Een kennisje van ons heet Reza, en dat is een meisje.... vind het daarom een meidennaam. Maar dat komt dus door dat ene meisje😬
Javea schreef:
09-03-2018 20:07
Ik ben hier al langer bekend, maar even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid voor mijn vraag hier. Ik ben 12 weken zwanger en we vinden het erg lastig om een leuke naam te bedenken. We hebben al een jongen en een meisje en het gevoel dat we de leukste namen al gegeven hebben (en toen was het ook al een hele klus). Ik heb al meegelezen met wat aan anderen met ongeveer dezelfde smaak geadviseerd is, maar misschien hebben jullie nog specifieke suggesties voor ons.

We zoeken een:
- tijdloze, bekende naam
- liefst niet top20
- 2 of 3 lettergrepen

Namen die ik mooi vind:
(maar ze voldoen niet allemaal aan de bovenstaande 'eisen' en de eerste 4 zijn al afgeschoten door mijn man)

Matthias, Timon, Aron, Abel, Gideon, Florian, Guido, Laurens, Maurits, Floris, Olivier, Christian, Roan, Victor, Alex

Iemand die nog een suggestie heeft waar wij misschien nog niet aan gedacht hebben? Alvast heel erg bedankt!
Veel van bovenstaande namen stonden ook in ons lijstje. Uiteindelijk is het bij ons Sebas geworden, misschien vind je dat wat?
mendy schreef:
09-03-2018 20:23
Sander
Jurgen
Jorrit
Mathijs
Thomas
Nathan
Lennard
Serge
Henry
Christian
Michel
Arthur
Jelmer
Guido
Reinier
Lodewijk
Jochem
Marnix
Christoph
Michiel
Quinten
Olivier
Marcus
Thijmen
Bastiaan
Victor
Arjen
Michael
Vincent
Ivo
Pepijn
Jannick
Jonas
Robin
Leon
Wouter
Arnoud
Mathieu
In dit lijstje staan alledrie de namen van 1 van mijn zoons, en ook nog de naam die het net niet geworden is.
De namen van zijn broers staan er dan juist weer helemaal niet in :)
Javea schreef:
09-03-2018 20:07

We zoeken een:
- tijdloze, bekende naam
- liefst niet top20
- 2 of 3 lettergrepen

Namen die ik mooi vind:

Melchior
Cassius
Oscar
Dante
Boas/Boaz
Xander
James
Aege
Jonas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven