Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Flamingoroze schreef:
06-04-2018 17:29
Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Over (ongeveer) 2 maanden verwachten wij ons derde kindje. Na een meisje en een jongen, nu weer een jongen, helemaal leuk! Maar nu de naam nog... We houden van korte Nederlandse namen, waarvan bij de uitspraak wel gelijk duidelijk is hoe je het schrijft.

Welke naam vinden jullie goed passen bij Vera en Stijn? We hebben nu een lijstje met Tom, Bas, Max en Hidde. Welke van de vier moet het worden? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
1. Bas
2. Max
3. Tom
4. Hidde
-
Flamingoroze schreef:
Als stille anonieme meelezer, nu toch maar eens een bericht in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Over (ongeveer) 2 maanden verwachten wij ons derde kindje. Na een meisje en een jongen, nu weer een jongen, helemaal leuk! Maar nu de naam nog... We houden van korte Nederlandse namen, waarvan bij de uitspraak wel gelijk duidelijk is hoe je het schrijft.

Welke naam vinden jullie goed passen bij Vera en Stijn? We hebben nu een lijstje met Tom, Bas, Max en Hidde. Welke van de vier moet het worden? Of hebben jullie compleet andere suggesties?
Ik vind Hidde en Bas het beste passen. Vind Hidde niet zo mooi, dus ik zou Bas doen!
Flamingoroze schreef:

1. Bas
2. Tom
3. Hidde
4. Max
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Bedankt voor jullie reacties! We neigen nu naar Tom / Bas. Niek is ook een leuk voorstel! Ppfff... blijft lastig, gelukkig hebben we nog even de tijd.
Met een lach maak je de dag.
Flamingoroze, ik vind Tom het leukst van de vier. Alle vier de namen vind ik bij de andere namen van je kinderen passen, dus dat is (voor mij) geen criterium. Ik denk ook vaak: hoe belangrijk is het dat het nou past bij de andere namen? Het interesseert mij niets of mijn naam nu bij die van mijn broers past of niet. Voor mij zou het alleen een criterium kunnen zijn als de het een kwik, kwek, kwak gehalte zou hebben oid, of iets anders waardoor het echt een vreemde combi is.
Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
parka schreef:
13-04-2018 20:36
Hier een beetje namenstress... over een paar weken is het al zover en ik ben niet helemaal zeker van de naam die we hebben. Laatste overblijvers zijn Vik en Tijn, mijn man heeft een sterke voorkeur voor Vik en ik eerst ook maar twijfel enorm. We hebben al een dochter met de naam Nina. Wat vinden jullie ?
Ik vind ze allebei een beetje onaf klinken. Viktor vind ik erg leuk, dan kun je altijd nog Vik doen. Maar alleen Vik? Vind ik niet echt een naam. Dus dan zou ik kiezen voor Tijn, al hoewel me dat ook klinkt als een afkorting voor Martijn.
Wat denk je van Cas, Kars, Jens of Lars?
-
parka schreef:
Ik zou gaan voor Vik, omdat ik dat toevallig een heel leuke naam vind en ik Tijn zo ongeveer de grootste zeiknaam vind die er is. Totaal geen argumenten voor maar toch :proud:
Ik spreek toch geen Chinees?!
-tinkerbell- schreef:
14-04-2018 11:37
Ik zou gaan voor Vik, omdat ik dat toevallig een heel leuke naam vind en ik Tijn zo ongeveer de grootste zeiknaam vind die er is. Totaal geen argumenten voor maar toch :proud:
Vik (Vic) is de verkorting van Victor, en Tijn is de verkorting van Martijn of Augustijn, dus ik neem aan dat dat dan de doopnamen worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
14-04-2018 11:48
Vik (Vic) is de verkorting van Victor, en Tijn is de verkorting van Martijn of Augustijn, dus ik neem aan dat dat dan de doopnamen worden?
Waarom zou er gedoopt gaan worden?
Pejeka, vind jij dat Martijn dan eigenlijk ook niet kan, maar dat Martijn officieel als Martinus, Jan als Johannes en Jeroen als Hieronymus ingeschreven hoort te worden, of zijn Martijn, Jan en Jeroen wel "geoorloofd" als officiële naam?
parka schreef:
Ik vind Vik leuk! Tijn ook wel maar die hoor je zovaak.
Zef of Sep misschien nog iets?
Bedankt voor de reacties. Tijn vind ik zelf een beetje zacht klinken en Vik wat stoerder, maar het is een naam die (nog) niet zoveel voorkomt dus vandaar de twijfel. Mijn persoonlijke voorkeur is Lucas (nu we onze dochter Nina genoemd hebben niet meer, te hoog gtst gehalte) of Teun, maar dat vindt mijn man beiden niets :(

@pejeka, ik snap je reactie maar we gaan onze zoon niet dopen. Het kan inderdaad een beetje onaf klinken maar Victor en Martijn vinden we allebei niet mooi.
Phloxx schreef:
13-04-2018 21:03
Ik vind ze allebei een beetje onaf klinken. Viktor vind ik erg leuk, dan kun je altijd nog Vik doen. Maar alleen Vik? Vind ik niet echt een naam. Dus dan zou ik kiezen voor Tijn, al hoewel me dat ook klinkt als een afkorting voor Martijn.
Wat denk je van Cas, Kars, Jens of Lars?
Sorry allemaal niet mooi, ben nogal lastig met de jongensnamen merk ik. Man en ik liggen nogal uit elkaar en dit is een soort compromis
Parka, misschien vind je dit nog leuk?

Laurens
Otis
Merijn
Ruben
Stan
Stef
Floris
Michiel
Erik
Jasper
Rutger
Hugo
Jelmer
Oscar
Arthur
Pepijn
Quinn

Ik vind zowel Vik als Tijn trouwens leuke namen. Welke past mooier bij je achternaam, kan dat eventueel doorslaggevend zijn?
Michiel en Pepijn vind ik erg mooi! Heb Pepijn zelfs geopperd bij man maar die vond het toen niets. De reacties zijn gemengd maar ik denk dat we het toch bij Vik gaan houden!
xRSNx schreef:
28-03-2018 17:39
Leuke naam Reza, maar ook in mijn ogen echt een meiden naam.
Reza is echt geen meidennaam hoor. Echt een klassieke Perzische jongensnaam, heette de sjah van Iran niet ook zo?
(Opgezocht: idd Reza https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Reza_Pahlavi)
Ook wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ons 3de kindje, meisjesnaam zijn we al over uit, maar we weten niet wat het wordt dus moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. En dat vinden we moeilijk! Tot nu toe hebben we:
Olivier
Jurriaan
Kees
Willem
Ik ga voor Kees, daarna Olivier
Björn vernoemd naar Björn Borg de beroemde blonde tennisspeler is een mooie naam.
misspumpkin schreef:
18-04-2018 14:32
Ook wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam. Ons 3de kindje, meisjesnaam zijn we al over uit, maar we weten niet wat het wordt dus moeten we ook op zoek naar een jongensnaam. En dat vinden we moeilijk! Tot nu toe hebben we:
Olivier
Jurriaan
Kees
Willem
Absoluut Jurriaan. Leuk, bekend maar niet teveel voorkomend en passend bij zowel een schattig klein mannetje als ook een volwassen man.
Gewoon John en dan niet sjon maar op zijn Engels uitgesproken.
cynthiao schreef:
19-04-2018 17:22
Gewoon John en dan niet sjon maar op zijn Engels uitgesproken.
Op zijn Nederlands is het Johan of eventueel Jan. Wat is daar dan mis mee, of is een Engelse naam superieur ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
misspumpkin schreef:
18-04-2018 14:32
Olivier
Jurriaan
Kees
Willem
Ik zou gaan voor:
Willem
Kees
Olivier
Jurriaan (niet leuk, dan eerder Jurre)
Ik heb ook een vraag - beetje anders dan hier vaak gesteld.

Wat te doen als je een favoriete naam hebt qua klank, maar de betekenis eigenlijk niet bij je past. De betekenis heeft betrekking tot God en ik ben niet gelovig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven