Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
citroentje1990 schreef:
18-05-2018 12:09

Ja, het wordt een jongetje en hij wordt al over 7 weken verwacht.
Vriend vindt Maxim ook heel leuk, maar ik denk dat hij het niks vindt omdat de kat zo heet. Eigenlijk waren we ook helemaal uit over de naam (Sam), maar ik zag deze naam en ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Ik wil er eerst voor mezelf uit zijn, voordat ik vriend in kennis stel van mijn twijfels
Dus eigenlijk zou het Sam worden? Dan zou ik voor die naam gaan, want een naam die je al langere tijd in je hoofd hebt, blijf je toch naar terugkeren. Spontane ingevingen (onder invloed van hormonen), beklijven vaak niet. Bovendien is het feitelijk dezelfde naam als je kat en is Maxim tevens de naam van een mannentijdschrift met blote dames ;) .

Mocht Maxim toch beklijven dan kun je hem als volledige naam Maxim Samuel (bijvoorbeeld) met als roepnaam Siem geven. Desnoods tot de kat naar de kattenhemel is vertrokken en zoonlief zelf Maxim ook leuker/stoerder vindt.
Of je bewaart Maxim voor een eventueel broertje (Maxime voor een zusje), zodat je kunt afwachten of de naam beklijft en de kat nog in beeld is.
En wat vinden jullie dan van de naam Jelle?
Oudewijzeuil schreef:
13-06-2018 15:38
En wat vinden jullie dan van de naam Jelle?
Ik hoorde laatst de naam Jelte, dat vind ik net iets mooier, maar Jelle vind ik ook een prima naam. Is weinig op aan te merken.
Hoi!

Ik heb een lijst met jongensnamen.
Hiervan zijn er slechts 2 (!) Namen waarvan mijn man zegt "hmmm die kunnen ermee door, een zesje".
Zelf heeft hij nog niet serieus naar namen gekeken. Toch vroeg ik me af: als ik de lijst hier post + de 2 namen die hij nog enigzins ok vindt, hebben jullie dan ideeën over namen die beter in de smaak vallen bij hem? ;-)
De andere namen van mijn lijst vindt hij "horror" :hihi:
Voor mij zit de perfecte naam ook nog niet in dit lijstje. Voor een meisje heb ik wel een naam die ik helemaal perfect vind... dus als man die naam gaat afkraken wordt ik wel verdrietig haha.

Ok hier de lijst (dikgedrukt vindt hij dus nog gaan....)
Dani
Milan
Aiden
Sam
Ivan
Nathan
Liam
Revi
Revan
Ronan
Thye
Ilay
Thijs
Gijs
Noël
Ilan
Ilian
Tobin
Kian
Senn
Kaj
Finn
Tamar

Tnxx :-D
iduna schreef:
13-06-2018 08:00
Dus eigenlijk zou het Sam worden? Dan zou ik voor die naam gaan, want een naam die je al langere tijd in je hoofd hebt, blijf je toch naar terugkeren. Spontane ingevingen (onder invloed van hormonen), beklijven vaak niet. Bovendien is het feitelijk dezelfde naam als je kat en is Maxim tevens de naam van een mannentijdschrift met blote dames ;) .

Mocht Maxim toch beklijven dan kun je hem als volledige naam Maxim Samuel (bijvoorbeeld) met als roepnaam Siem geven. Desnoods tot de kat naar de kattenhemel is vertrokken en zoonlief zelf Maxim ook leuker/stoerder vindt.
We hebben er inderdaad nog eens goed over nagedacht en we blijven toch bij Sam. Die naam hadden we ook al zolang in ons hoofd en dat van dat mannentijdschrift wist ik niet haha. Wie weet Maxim bij een tweede inderdaad, maar voor nu zijn we eruit gelukkig. Geeft een hoop rust :cheer2:
citroentje1990 schreef:
13-06-2018 20:08
We hebben er inderdaad nog eens goed over nagedacht en we blijven toch bij Sam. Die naam hadden we ook al zolang in ons hoofd en dat van dat mannentijdschrift wist ik niet haha. Wie weet Maxim bij een tweede inderdaad, maar voor nu zijn we eruit gelukkig. Geeft een hoop rust :cheer2:
Hartsikke mooi Citroentje!
@ Yellow002:

Odin
Logan
Vincent
Lewis
Jelle
Leon
Marvin
Lucas
Lovis
Justin
Caio

Maar misschien is het zo, dat deze namen meer aansluiten op de namen die jij voor jezelf hebt genoemd, dan op de namen die je man mooi vindt. Ik hoop dat hij zelf ook binnenkort met namen komt die hij écht mooi vindt! Dan kun je zijn smaak wat beter zien.
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
Celeste_Felice schreef:
16-06-2018 14:13
@ Yellow002:

Odin
Logan
Vincent
Lewis
Jelle
Leon
Marvin
Lucas
Lovis
Justin
Caio

Maar misschien is het zo, dat deze namen meer aansluiten op de namen die jij voor jezelf hebt genoemd, dan op de namen die je man mooi vindt. Ik hoop dat hij zelf ook binnenkort met namen komt die hij écht mooi vindt! Dan kun je zijn smaak wat beter zien.
Van deze namen vind ik Lovis nog wel een leuke toevoeging. Vrees dat man het weer afschuwelijk vindt. Ik heb hem ook gezegd dat hij maar met een lijstje moet komen.

Namen die we denk ik wel allebei leuk vinden maar helaas bezet zijn: Robin en Thijs.
Mijn tip met betrekking tot lastige mannen: wacht rustig tot de tijd gaat tikken. En laat ze dan zelf met namen komen. Dan zal hij lang niet zo snel geneigd zijn alles maar af te schieten maar zal hij meer open staan voor jouw ideeen en eventuele compromissen. Want dan voelt hij zich veel meer betrokken bij de naam.
Iduna: ja we hebben ook nog wel even gelukkig :-) en mijn man is er zo één die aan (bijna) alles eerst altijd moet wennen. Denk dus eigenlijk op dit moment dat geen één naam goed is, puur omdat het onwennig voelt.
Al vaak hier gelezen en inspiratie opgedaan, maar nog niet dé naam gevonden, vandaar dat ik nu toch eens om tips kom vragen :). Ik ben zo'n 20 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik vind vooral het vinden van een leuke jongensnaam heel lastig! Namen die wij leuk vinden:

Lasse
Abel
Owen
Samuel (af te korten tot Sam)
Sem
Sil
Moos

Wat vinden jullie hiervan leuk en hebben jullie misschien nog andere namen die hierbij passen/hierop lijken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Krekel1977 schreef:
22-06-2018 15:18
Al vaak hier gelezen en inspiratie opgedaan, maar nog niet dé naam gevonden, vandaar dat ik nu toch eens om tips kom vragen :). Ik ben zo'n 20 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik vind vooral het vinden van een leuke jongensnaam heel lastig! Namen die wij leuk vinden:

Lasse
Abel
Owen
Sem
Sil
Moos

Wat vinden jullie hiervan leuk en hebben jullie misschien nog andere namen die hierbij passen/hierop lijken?

Lasse, Abel, Samuel en Moos vind ik echt niks.

Suggesties:

Morris
Nathan
Lenn
Tije
Noah
Dex
Joas
Levi
Jonah
Floris
Ruben
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 16:30
2.17% gewijzigd
Abel :heart:
Krekel1977 schreef:
22-06-2018 15:18

Lasse
Abel
Owen
Sem
Sil
Moos

Leuke namen! Ben zelf geen fan van Lasse omdat het hetzelfde klinkt als lassen en ik daar dan direct aan denk.
Andere namen waar ik aan moet denken bij jouw lijstje:
David
Axel
Daniël
Eli
Florian
Ivan
Lucas
Milan
Bauke
Wat een snelle reacties, bedankt voor het meedenken! Watdachtjehiervan, Morris hadden we toevallig ook op ons lijstje staan, maar spreek ik zelf al snel uit als 'morrus' en dat irriteert me dan weer, maar misschien moet ik die toch weer op het lijstje zetten. Ik vind het namelijk wel een mooie naam! Verder ken ik helaas bijna alle namen uit jouw rijtje al in de nabije omgeving.

Zelf vinden wij Abel ook erg leuk, Oliv :).

En marriette87 ook bedankt! Lasse en lassen had ik zelf nog niet aan gedacht, maar misschien een gekke associatie ja. Verder vind ik Lukas (heeft ook op ons lijstje gestaan) ook erg mooi en Milan is ook leuk trouwens! Mijn lijstje wordt weer wat langer in plaats van korter ben ik bang :D
Krekel1977:

Elias
Simon
Maurice
Julius
Laurens
Florian
Logan
Clemens
Lucas
Aeneas
Julian
Verus
Leon
Leuke namen! Ik vind Moos heel leuk!

Wat vind je van:
Bram
Job
Tobias
Ties
Loek
Joep
Timo
Jonas
Stijn
Life is always rocky when you're a gem.
Bedankt Phileste en Opaque! Simon vind ik ook leuk, kan je ook leuk afkorten naar Siem. Bram vind ik ook heel mooi, maar Sam dan misschien net iets leuker. Over Job zijn we het niet eens ;). Loek vind ik ook leuk, maar ik ben bang dat er verwarring zal ontstaan met Luuk. Gelukkig hebben we nog even, want we zijn er nog niet uit en de lijst is zeker nog niet korter geworden :D
@krekel

Ik vind Otis nog wel in je lijstje passen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Krekel1977 schreef:
22-06-2018 19:04
Wat een snelle reacties, bedankt voor het meedenken! Watdachtjehiervan, Morris hadden we toevallig ook op ons lijstje staan, maar spreek ik zelf al snel uit als 'morrus' en dat irriteert me dan weer, maar misschien moet ik die toch weer op het lijstje zetten.
Ik zou het zelf ook als Morrus uitspreken.
Als je geen verwarring wil zou ik niet voor Morris gaan.. ik zou zelf ook niet weten of je Morris of Morrus wil horen
Ja, de Morris/Morrus uitspraak houdt me ook wat tegen bij die naam. Verder hebben we Otis ook heel lang op ons lijstje gehad. Ik vind het alleen toch niet zo mooi met onze oerhollandse achternaam. Favoriet zijn nu toch even Sil, Abel, Simon en Moos. We zullen zien wat het wordt :) Bedankt voor het meedenken allemaal!
Hoi allen!

Ook wij krijgen een jongen, ook al wist ik echt zeker dat het een meisje zou worden, haha.
Meisjesnamen heb ik genoeg, maar ohhh jongensnamen vind ik zo moeilijk!
Mijn man is ook nog niet echt behulpzaam en ik kom er ook niet uit.
Ben nu 20 weken zwanger, dus we hebben nog even.

Totdat we een betere naam hebben is de naam nu Levin. (Lee-vin) We vinden het beide een mooie naam, maar we hebben geen wauw-gevoel.

Ook hoog op de lijst stonden:

Fedor (wil man niet, want zijn naam begint ook met een F en Fedor heeft een bijbelse betekenis en dat wil hij absoluut niet)

Rune (ik ken alleen de Deense variant, uitgesproken als ‘Oonuh’. Spreek je in Nederland nou echt deze naam uit als Ruunuh?)

Maar deze namen worden het niet. Jammer, ik vind Fedor zo mooi!

Hebben jullie suggesties?
We houden niet van populaire namen, niet van te korte namen, maar ook niet te gekunsteld.

Alvast bedankt!
Postadres schreef:
26-06-2018 11:33
Hoi allen!

Ook wij krijgen een jongen, ook al wist ik echt zeker dat het een meisje zou worden, haha.
Meisjesnamen heb ik genoeg, maar ohhh jongensnamen vind ik zo moeilijk!
Mijn man is ook nog niet echt behulpzaam en ik kom er ook niet uit.
Ben nu 20 weken zwanger, dus we hebben nog even.

Totdat we een betere naam hebben is de naam nu Levin. (Lee-vin) We vinden het beide een mooie naam, maar we hebben geen wauw-gevoel.

Ook hoog op de lijst stonden:

Fedor (wil man niet, want zijn naam begint ook met een F en Fedor heeft een bijbelse betekenis en dat wil hij absoluut niet)

Rune (ik ken alleen de Deense variant, uitgesproken als ‘Oonuh’. Spreek je in Nederland nou echt deze naam uit als Ruunuh?)

Maar deze namen worden het niet. Jammer, ik vind Fedor zo mooi!

Hebben jullie suggesties?
We houden niet van populaire namen, niet van te korte namen, maar ook niet te gekunsteld.

Alvast bedankt!
Fedde, Tije, Joren, Levi, Kjell, Krijn, Tijl, Kalle, Pelle, Ivar, Tibor, Melle, Nolan, Pijke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven