Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
CLukkie, ik vind Vince ook het leukst! Stoere naam. Toevallig is er pas een geboren in mijn omgeving. Super leuk.
Wat vinden jullie van Thierry?
Thierry vind ik een stoere en krachtige naam (betekent ook "heerser van de mensen" zag ik, dat straalt die naam op de een of andere manier voor mij ook uit!). Bij deze naam vind ik de combinatie met de achternaam wel belangrijk, bij de achternaam van mijn vriend (oerhollandse naam) vind ik de naam bijvoorbeeld niet passen, maar bij andere namen kan de combinatie dan juist wel kloppen. En de combinatie met je andere zoon (als ik het goed onthouden heb) vind ik ook mooi! Hoe voelt de naam voor jou zelf?
Thierry vind ik een stoere en krachtige naam (betekent ook "heerser van de mensen" zag ik, dat straalt die naam op de een of andere manier voor mij ook uit!). Bij deze naam vind ik de combinatie met de achternaam wel belangrijk, bij de achternaam van mijn vriend (oerhollandse naam) vind ik de naam bijvoorbeeld niet passen, maar bij andere namen kan de combinatie dan juist wel kloppen. En de combinatie met je andere zoon (als ik het goed onthouden heb) vind ik ook mooi! Hoe voelt de naam voor jou zelf?
Ik twijfel nog een beetje, gaan mensen het niet verkeerd uitspreken/raar opkijken bij een blond jongetje...
NewSkies en Tinkerbel, dank voor jullie reacties. Jullie lijstjes zijn voor het grootste gedeelte wat te apart voor man (en voor een deel ook wel voor mij). Wel leuk vind ik Melle, Micha en Alec, maar die kunnen niet ivm omgeving of zijn afgeschoten door man...

Probeer de naam steeds vaker uit te spreken en er zo aan te wennen. Misschien dat HET gevoel wel komt als ik 'm straks in m'n armen heb

Kittycat, ik vind Thierry een leuke naam en helemaal niet gek voor een "hollandse jongen". Ik ken ook 2 volwassen, blonde Thierry's, dus misschien daarom? Wordt hier trouwens wel meer Engels uitgesproken (tjerrie als in Jerry met een t ervoor) dan Frans (tjè-rie, als Chèrie met tj ipv sj) - dus de klemtoon meer aan de voorkant als je begrijpt wat ik bedoel, maar ik weet niet wat jouw idee daarvan was?
herkenbaarheid
quote:donkerblauw schreef op 01 juni 2016 @ 16:36:

Ik vind Naïk (na-iek) echt suuuuper tof!Klinkt voor mij toch als iemand die Nike een beetje rot uitspreekt...
quote:korfje13 schreef op 01 juni 2016 @ 17:55:

[...]

Klinkt voor mij toch als iemand die Nike een beetje rot uitspreekt...Voor mij niet :D
..
Jim

Nog liever: James

Maar tussen Jimmy en Jim zeker Jim

Klinkt veel beter voor een volwassen man en dat zal hij toch het grootste deel van de tijd zijn.
Ík ben zoo superblij met de namen van mijn 2 mannen,

alletwee 4 letters, SUPER!!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

quote:Valia_1 schreef op 02 juni 2016 @ 02:15:

Jim

Maar tussen Jimmy en Jim zeker Jim

Klinkt veel beter voor een volwassen man en dat zal hij toch het grootste deel van de tijd zijn.Vind ik ook
Je bent volgens mij eindeloos blij Eindeloos

Nu ben ik wel benieuwd welke namen het zijn.

Ik zou ook voor Jim kiezen, Jimmy kan dan als koosnaampje (tot een jaar of 8).

James vind ik ook leuker dan Jim, Jake ook trouwens.
Lolll Eindeloos. Je bent wel super enthousiast

Vroeger, een jaar of 40 geleden had je een kinderserie en de hoofdpersoon heette Thierry de Slingeraar. Was best wel een lekkere vent.

Jim wordt al gauw Jimmy als het kind klein is. Aangezien Jimmy groot wordt zou ik Jim als hoofdnaam kiezen.

James zoals eerder gesuggereerd vind ik een vreselijke naam. Het doet mij steeds aan een butler denken ook al is James Bond geen butler
Misschien kan hier iemand ons helpen. Voor ons 1e kind zijn we op zoek naar een jongensnaam (meisjesnaam hebben we al), en we komen er niet uit. Namen die we tot nu toe leuk vinden, maar waarvan we steeds denken 'het kan beter':

David

Rogier

Oscar

Simon

Maurits

Zo jullie zien: twee lettergrepen, spelling is direct duidelijk, iedereen kent de naam, en toch staat het niet in de top-10 van jongensnamen. Blijkbaar vinden we zo'n soort naam leuk - maar plaats vooral wat anders als je iets vindt passen...

Alle hulp is van harte welkom
Hier zit overigens onze 'als we niets beters vinden is het een goede compromis-naam' ook tussen, dus we hebben wel een naam voor het geval we niets anders vinden. Maar bij meisjesnaam weten we 't zeker, en bij de jongensnaam hebben we beide het gevoel dat het beter kan.
Ruben / Robbe / Robin

Vincent

Jorne/Jarne/Joren

Maxim

Arjen

Nico

Lowi

Lorijn

Lander

Bent / Brent
quote:CLukkie schreef op 26 mei 2016 @ 20:14:

Oooh mas vind ik zo leuk, maar vriend vindt het niets helaas....Mats/Matse misschien?
Bloemetjesolifant, van jouw lijst vind ik Oscar het leukst.

Wat vind je van:

Lewis

Thomas

Floris

Arthur

Jasper

Joris

Michiel
quote:Bloemetjesolifant schreef op 04 juni 2016 @ 21:09:

Misschien kan hier iemand ons helpen. Voor ons 1e kind zijn we op zoek naar een jongensnaam (meisjesnaam hebben we al), en we komen er niet uit. Namen die we tot nu toe leuk vinden, maar waarvan we steeds denken 'het kan beter':

David

Rogier

Oscar

Simon

Maurits

Zo jullie zien: twee lettergrepen, spelling is direct duidelijk, iedereen kent de naam, en toch staat het niet in de top-10 van jongensnamen. Blijkbaar vinden we zo'n soort naam leuk - maar plaats vooral wat anders als je iets vindt passen...

Alle hulp is van harte welkom

Floris

Victor

Jasper

Matthieu (misschien niet handig qua spelling)

Lucas

Casper
Bloemetjesolifant, ik vind Maurits van jouw lijstje het leukst. Maar houd ook wel van dit soort namen! Verdere suggesties:

Sander / Alexander

Jelmer

Joost

Dennis

Maarten

Jurre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven