Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
@MN, misschien nog Morris, Seth of Duco?
quote:satire schreef op 28 augustus 2016 @ 11:43:

@ Tinkerbell, thanx! Op zich zoeken wij niet per se een naam die van deze tijd is. Die associatie die jij met Jelmer hebt, heb ik met Thijmen ;).

De stand is 1-1.... Hmmmm. Ik neig zelf het meest naar Jelmer. Man vindt ze beide even mooi/ leuk.Ik zou ook voor Jelmer gaan.
Ik vind Pieter leuker dan Jelmer.

De associatie die Tinkerbell bij Jelmer heeft heb ik niet, maar heb ik bij Jonas en mijn vrouw heeft dat bij Mees.
quote:satire schreef op 28 augustus 2016 @ 09:03:

Hier ook een simpele vraag. Wat zouden jullie kiezen: Jelmer of Pieter en waarom?Jelmer. Ik vind Jelmer een mooiere klank hebben. Pieter vind ik op zich ook prima maar de klank Piet vind ik minder mooi. Piet vind ik sowieso geen leuke naam. Stoffig en ouderwets maar niet leuk ouderwets. En Piet wordt ook zoveel gebruikt buiten de namen context om (zeurpiet, zwarte piet, kanariepiet) en dat zou ik ook niet leuk vinden. Pieter vind ik dan al een stuk beter maar jammer van die Piet er in. Jelmer vind ik neutraler, sterker, en mooier.
Dat brengt de stand op 3-2 voor Jelmer. Precies zoals ik me voel over deze namen, ik neig iets meer naar Jelmer dan Pieter ;). Maar ik heb nog meer dan 20 weken te gaan, dus wie weet switch ik nog 86x.... En als ik mocht kiezen, werd het Boris. Maar dat wil man ECHT niet. Het zij zo, helaas.
quote:NYC schreef op 29 augustus 2016 @ 13:00:

Ik vind Pieter leuker dan Jelmer.

De associatie die Tinkerbell bij Jelmer heeft heb ik niet, maar heb ik bij Jonas en mijn vrouw heeft dat bij Mees.Bij Jonas heb ik precies hetzelfde!
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:-tinkerbell- schreef op 29 augustus 2016 @ 20:50:

[...]

Bij Jonas heb ik precies hetzelfde!Hahaha Tinkerbell, ik houd blijkbaar van zeurjongetjesnamen ;). Jonas staat hier hoog op de lijst, maar past helaas niet bij de naam van onze oudste.
Haha ach ik houd van namen zoals Len, Nick, Jorn, Simme, Mas, Nard, Marnik, Lucan. Zullen velen ook verschrikkelijk vinden, en dat mag ook gewoon. Zo veel mensen, zo veel meningen
Leuk om nu ook eens in een topic te belanden waar je normaal echt nooit in kijkt

Ik ben nog maar 7 weken zwanger dus ik heb nog ruim de tijd om een naam te verzinnen, maar ik merk wel dat ik jongensnamen erg lastig vind. Dus een beetje inspiratie kan geen kwaad.

Ik hou van een stoere naam, die niet al te populair is maar het moet ook geen hele aparte naam zijn..
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
--
juul2014 wijzigde dit bericht op 30-08-2016 14:13
Reden: 1x is genoeg :)
% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik hou van "normale" namen, zoals Joep.
Ha dames,

Ik zoek een jongensnaam die bij Valérie past. Ik ben nog niet zwanger maar de vorige X vond ik jongensnamen bedenken ook al vreselijk moeilijk, dus ik wilde maar vroeg beginnen

Ik hou van tijdloze, klassieke namen, maar een beetje artistieke uitspatting mag ook best. Ik hou meestal niet van Engelstalige namen (ok James is prachtig) en ik vind het leuk als een naam meer dan 1 lettergreep behelst.
Ha dames,

Ik zoek een jongensnaam die bij Valérie past. Ik ben nog niet zwanger maar de vorige X vond ik jongensnamen bedenken ook al vreselijk moeilijk, dus ik wilde maar vroeg beginnen

Ik hou van tijdloze, klassieke namen, maar een beetje artistieke uitspatting mag ook best. Ik hou meestal niet van Engelstalige namen (ok James is prachtig) en ik vind het leuk als een naam meer dan 1 lettergreep behelst.
bertje Engels mag trouwens wel. Ik vind het namelijk eigenlijk prachtig (George vind ik ook ge-wel-dig) maar vaak zo stom staan als het hele gezin zo Nederlands is als maar kan zijn.
Valerie en Olivier

Valerie en Pepijn

Valerie en Lucas

Valerie en Daan

Valerie en Thijmen
Olivier vind ik wel leuk. De rest is me iets te recht-toe recht-aan. Wel mooi en klassiek maar niet mijn ding.
Valérie en

Vincent

Yves

Arthur

Felix

Remus

Werner

Frederik

Diederik

Roderick

Rutger

Justus

Livius

Paul

Daniël

Melchior

Abel

Caspar

Florian

Matisse

Mathis

Constantijn

Valentijn
Winterteen:

Mathieu

Simeon

Laurens

Henry

Mathias

Hugo

Nathan

Lennard

Joachim

Manuel

Jurgen

Quinten

Mathis
Winterteen:

Valerie en Julian

Valerie en Julius

Valerie en Arthur
quote:Xervy schreef op 30 augustus 2016 @ 18:05:

Ik hou van "normale" namen, zoals Joep.

VT

Joep is leuk!

Pim vind ik ook leuk.
Valerie en...

Frederik

Friso

Oliver

Remert

Leander

David

Florian

Julius

Alexander

Yannick

Yves

Caspar

Jurriaan

Sebastiaan

Roderick

Oscar

Jonathan

Lodewijk

Lennard

Berend
Wat vinden jullie van Adrian en hoe zou je het uitspreken als je het zo leest?
Dank voor het meedenken!

Hugo, Laurens en Abel vind ik wel leuk. Valentijn vind ik ook heel leuk maar dat vind ik er teveel op lijken. Ik ken zelf een gezin met 4 jongens wier voornamen allemaal met een J beginnen en op elkaar lijken. Dat voelt voor mij te gezocht ofzo.

3 andere favorieten zijn: Louis, Allard en Dorus. Helaas allemaal erg dichtbij dus dat zullen we waarschijnlijk niet doen. Maar pràchtig vind ik ze. Misschien als 2e naam .
Adrian is voor mij qua uitspraak: Àdriàn, dus allemaal korte klanken. Vind het wel een leuke naam. Ik kende vroeger een Adria, dat was een Spaanse jongen.
@winterteen

Vind je Ard misschien nog wat? Omdat je Allard ook mooi vind.

@kloktikt

Ik zou het uitspreken als Eedriejun, op z'n Engels dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven