Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Hugo

Edgar

Alain

Pascal

Roman

Mathieu

Louis

Axel

Camille

Charlie

Emile

Felix

Jules (er vanuitgaand dat de naam van je dochter niet Julie is)

Leo

Leon

Maurice

Oliver

Xavier

Noel (met trema op de e)
@springstof

Jules

Loïc

Vincent

Paul

Cédric

Julien

Bruno

Michel

Guy

Serge

Maxime

Bastien

Félix

Fabien

Luc

Guido

César
@springstof

Dinant

Yves

Iven

Xavi

Noel
Hey Springstof, ja hier ook een tweede! Nog drie maandjes te gaan.

Namen voor jou:

Jules

Gilles

Yves

Emile

Guy

Xavier

Auguste

Benoit

Mathis

Mathieu

Maxence

Didier

Cédric

Cyril

Uit mijn lijst vliegen: Connor & Daniël
Springstof

Nolan

Enzo

Maxim

Gilles

Hugo

Henri

Mattis

Emil
Laatst werd hier Yannick genoemd, ook Frans als ik het goed heb?

Anders nog Beau, Noé (het Franse Noah), Thierry, Gaspard, Juste, Lucien
Dank voor de inspiratie! Ik ga ze bespreken met manlief :-)

NYC, hier de derde (en laatste) op komst. Leuk dat jullie een tweede verwachten enne... Ik ben ook wel benieuwd naar de naam van jullie zoon!
Oh wat vind ik het moeilijk.... een naam bedenken voor mijn kindje.

Ben op zoek naar zowel jongens als meisjesnaam.

Willen jullie helpen meedenken?

Vind Friese namen leuk.

Namen die ik tot nu toe op mijn lijstje heb (maar er niet van overtuigd ben, of iemand ken die ook zo heet...)

Sybren (denk nu steeds Syb...... ren!)

Ruben (was mijn nr 1 maar heb net neefje die zo heet....)

Lucas (Ken een mwoah Lucas)
Becauseiamhappy

Jelle

Jetse

Tjalling

Rinse

Hidde

Auke

Jilles

Gjalt

Hette

Bouke

Siebe

En anders:

http://www.friesenamen.nl/jongensnamen
Tvp voor nu
Het wordt geen......... Philip!
quote:Springstof schreef op 22 oktober 2015 @ 17:00:

Dank voor de inspiratie! Ik ga ze bespreken met manlief :-)

NYC, hier de derde (en laatste) op komst. Leuk dat jullie een tweede verwachten enne... Ik ben ook wel benieuwd naar de naam van jullie zoon!Leuk, Springstof! Proficiat!
quote:becauseiamhappy schreef op 23 oktober 2015 @ 00:11:

Oh wat vind ik het moeilijk.... een naam bedenken voor mijn kindje.

Ben op zoek naar zowel jongens als meisjesnaam.

Willen jullie helpen meedenken?

Vind Friese namen leuk.

Namen die ik tot nu toe op mijn lijstje heb (maar er niet van overtuigd ben, of iemand ken die ook zo heet...)

Sybren (denk nu steeds Syb...... ren!)

Ruben (was mijn nr 1 maar heb net neefje die zo heet....)

Lucas (Ken een mwoah Lucas)

Kjeld

Ids

Jelle

Jerre

Jelte

Jurre

Hidde

Fedde

Quinten

Karsten

Nathan

Jonas

Aron

Jelmer

Casper

Laurens

Julian

Boris

Victor
Nog even een beetje hulp gevraagd :)! Waarschijnlijk gaan we onze kleine man vernoemen naar beide opa's. De ene heet Bernhard, dat vind ik prima als tweede naam. Maar de andere Johannes...en dat vind ik echt niet mooi :S. We zoeken dus een alternatief. Tot dusver bedacht:

Joas

Joah

Jonas

Meer suggesties, iemand??
quote:nienke_g schreef op 24 oktober 2015 @ 10:36:

Nog even een beetje hulp gevraagd :)! Waarschijnlijk gaan we onze kleine man vernoemen naar beide opa's. De ene heet Bernhard, dat vind ik prima als tweede naam. Maar de andere Johannes...en dat vind ik echt niet mooi :S. We zoeken dus een alternatief. Tot dusver bedacht:

Joas

Joah

Jonas

Meer suggesties, iemand??Han?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Nienke, ik zou zelf óf van beide namen een moderne variant nemen óf beide namen zo laten. Het lijkt me gek als de ene opa met zijn eigen naam is vernoemd en aan de andere opa moet worden uitgelegd dat hij ook vernoemd is, maar dan niet rechtstreeks met zijn eigen naam, maar met een variant erop.

Maar goed, ideeën:

Jens

Jonah
Wat vind je van de naam Ilan? Is herbreeuwse naam en betekent boom. Is niet zo bekent maar ik vind hem erg mooi klinken misschien iets voor jou
quote:nienke_g schreef op 24 oktober 2015 @ 10:36:

Joas

Joah

Jonas

Meer suggesties, iemand??

Het zijn leuke namen die je noemt maar het nadeel is dat die namen een hele andere root en betekenis hebben dan Johannes

Wil je Johannes als eerste naam vernoemen of als derde naam?

Als het om een derde naam gaat zou ik gewoon Johannes aanhouden

Dus: X Bernard Johannes. Voor een derde naam lijkt me Johannes prima zelfs als je het niet super mooi vindt. Ik zou het dan niet gaan aanpassen. Komt ook wat raar over als opa Bernard wel gewoon zijn hele naam in de vernoeming ziet maar opa Johannes niet.

Wil je Johannes (of een variant) als eerste naam dan snap ik het aanpassen aan je smaak beter.

Je zou dan kunnen denken aan een vorm van Johannes zoals John, Jack, Jackson, Jan, Johan, Hannes, Han, Jean...
quote:NYC schreef op 19 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

De naam van mijn oudste pb ik je wel even.

Aan de top 500 heb ik een paar weken gewerkt. Ik heb de jaarlijkse svb lijst als basis gebruikt, de 500 meest gegeven namen. Vervolgens ben ik voor iedere verdere naam gaan bepalen: deze erin en een andere eruit. In het begin was dat nog makkelijk. Er verdwenen allemaal Mohammed, Dylano en Cornelis achtige namen van de lijst. Later werd het wat moeilijker, zeker om te bepalen of ik bijv Thom en Tom er allebei in moest laten of kiezen voor een van de twee.

En uiteindelijk had ik een lijst met 500 namen waar ik heel blij mee was. Daarna heb ik ze in grote lijnen op volgorde van leuk naar minst leuk gezet. En daarna dus iedere dag gaan afstrepen.

Vandaag de dag staan er van de 500 namen nog maar 40 namen op. Neem je het niet een beetje te serieus?
Haha gedanst, de een houdt nu eenmaal van modeltreinen en NYC heeft een namen-dingetje. Ik denk niet dat medicatie nodig is
quote:mendy schreef op 19 oktober 2015 @ 20:59:

Valia, ik ben heel benieuwd of er een naam bij zit waar zowel jij als je man blij mee is. Laat je nog iets weten? Misschien kan ik dan nog meedenken over andere namen (als het nog nodig blijkt).

We zijn er nog steeds niet uit.

Man denkt na over de namen die ik genoemd heb.

Hij was niet gelijk enthousiast maar hij denkt na over Tobias, Mathis, Matthias, Joshua en Nathan

Van die namen vond hij Mathis en Joshua het leukst heb ik het idee.

Het zijn namen die ik wil leuk vindt al ben ik niet super enthousiast. Mijn smaak is toch nog iets klassieker maar Leopold, Vassilis, Sebastiaan en dergelijke zijn door hem al afgeschoten dus die gaan het niet worden.

Man heeft nog een paar alternatieven voorgesteld en ik heb hem beloofd er over na te denken: Fletcher, Aspen, Nicky... Ik ben nog geen enorme fan.
Valia, lastig hoor, misschien de engelse uitspraak van Nicholas of anders een 'chiquere' naam die wat korter is, om daarmee een beetje in jullie midden uit te komen;

Ruben

Nilson

Zeger

Remi

Gilles

Hugo

Oscar

Jules

Aron

Walter

Casper

Ludo

Guido

Serge

Leon

Emile

Lennard

Laurens

Victor

Ernst

Of engels, maar niet met een aso-bijsmaakje:

Nigel

Matthew

Charles

James

Malcolm

William

Michael

David

Daniël

Andrew
Nyc, ben je gestopt met je wegstreep-updates?
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:mendy schreef op 25 oktober 2015 @ 17:33:

Valia, lastig hoor, misschien de engelse uitspraak van Nicholas of anders een 'chiquere' naam die wat korter is, om daarmee een beetje in jullie midden uit te komen;

Ruben

Nilson

Zeger

Remi

Gilles

Hugo

Oscar

Jules

Aron

Walter

Casper

Ludo

Guido

Serge

Leon

Emile

Lennard

Laurens

Victor

Ernst

Of engels, maar niet met een aso-bijsmaakje:

Nigel

Matthew

Charles

James

Malcolm

William

Michael

David

Daniël

Andrew

Matthew is heel mooi maar de uitspraak in het Nederlands is het dat helaas niet. Die Th is te moeilijk denk ik.

Andrew wordt ook niet heel mooi in het Nederlands. Nigel vrees ik ook niet.

Charles is niet echt mijn smaak. Malcolm is wel een coole associatie (Malcolm X) maar ik weet niet of ik de naam zelf zo leuk vindt.

Nicholas, David, Daniel, Michael, Jules zijn leuke namen maar ik ken te veel mensen die zo heten of iets in die richting (Daan, Danielle, Mike, Michel) om ze zelf te willen geven.

William en James vind ik leuke namen en die gaan denk ik ook wel in het Nederlands qua uitspraak.

Die zal ik dus eens voorstellen.

Hugo (maar iemand in mijn nabije omgeving heeft de Italiaanse versie van Hugo)

Nilson, Zeger, Remi, Gilles, Walter, Ludo, Serge, Guido, Emile, Victor, Ernst Leon Casper zijn niet echt mijn smaak of heb ik associaties mee naar mensen die ik ken

Oscar, Ruben, Laurens, Aaron, Lennard zijn leuke namen. Daar ga ik even over nadenken of ik ze echt leuk genoeg vindt.

William en James zal ik vanavond eens voorstellen.

Op dit moment is onze lijst (en daar kan nog van alles aan veranderen):

Finnian

Tobias

Joshua

Mathis

Mathias

Ilian

Gideon

Aspen

Nolan

Samuel

Marcus

Etienne

Aiden

Niet alle namen vinden we allebei even fantastisch maar het is een begin zeg maar

Mijn voorstel voor Aurelien gisteren werd helaas wel afgeschoten maar andersom heb ik ook gezegd dat ik geen Nicky wil
Nee sorry, niet gestopt. Alleen even een tijdje niet hier op dit topic geweest.

Niet meer op de lijst staan: Cas, Casper, Merijn, Noud, Jens en Lev.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven