Jongensnamen topic
vrijdag 23 oktober 2015 om 00:11
Oh wat vind ik het moeilijk.... een naam bedenken voor mijn kindje.
Ben op zoek naar zowel jongens als meisjesnaam.
Willen jullie helpen meedenken?
Vind Friese namen leuk.
Namen die ik tot nu toe op mijn lijstje heb (maar er niet van overtuigd ben, of iemand ken die ook zo heet...)
Sybren (denk nu steeds Syb...... ren!)
Ruben (was mijn nr 1 maar heb net neefje die zo heet....)
Lucas (Ken een mwoah Lucas)
Vind Friese namen leuk.
Namen die ik tot nu toe op mijn lijstje heb (maar er niet van overtuigd ben, of iemand ken die ook zo heet...)
vrijdag 23 oktober 2015 om 03:44
Becauseiamhappy
Jelle
Jetse
Tjalling
Rinse
Hidde
Auke
Jilles
Gjalt
Hette
Bouke
Siebe
En anders:
http://www.friesenamen.nl/jongensnamen
Jelle
Jetse
Tjalling
Rinse
Hidde
Auke
Jilles
Gjalt
Hette
Bouke
Siebe
En anders:
http://www.friesenamen.nl/jongensnamen
vrijdag 23 oktober 2015 om 10:22
vrijdag 23 oktober 2015 om 18:55
quote:becauseiamhappy schreef op 23 oktober 2015 @ 00:11:
Vind Friese namen leuk.
Kjeld
Ids
Jelle
Jerre
Jelte
Jurre
Hidde
Fedde
Quinten
Karsten
Nathan
Jonas
Aron
Jelmer
Casper
Laurens
Julian
Boris
Victor
Vind Friese namen leuk.
Kjeld
Ids
Jelle
Jerre
Jelte
Jurre
Hidde
Fedde
Quinten
Karsten
Nathan
Jonas
Aron
Jelmer
Casper
Laurens
Julian
Boris
Victor
zaterdag 24 oktober 2015 om 10:36
Nog even een beetje hulp gevraagd
! Waarschijnlijk gaan we onze kleine man vernoemen naar beide opa's. De ene heet Bernhard, dat vind ik prima als tweede naam. Maar de andere Johannes...en dat vind ik echt niet mooi :S. We zoeken dus een alternatief. Tot dusver bedacht:
Joas
Joah
Jonas
Meer suggesties, iemand??
Joas
Joah
Jonas
zaterdag 24 oktober 2015 om 10:44
quote:nienke_g schreef op 24 oktober 2015 @ 10:36:
! Waarschijnlijk gaan we onze kleine man vernoemen naar beide opa's. De ene heet Bernhard, dat vind ik prima als tweede naam. Maar de andere Johannes...en dat vind ik echt niet mooi :S. We zoeken dus een alternatief. Tot dusver bedacht:
Joas
Joah
Jonas
Meer suggesties, iemand??Han?
Joas
Joah
Jonas
Meer suggesties, iemand??Han?
Ik spreek toch geen Chinees?!
zaterdag 24 oktober 2015 om 10:59
Nienke, ik zou zelf óf van beide namen een moderne variant nemen óf beide namen zo laten. Het lijkt me gek als de ene opa met zijn eigen naam is vernoemd en aan de andere opa moet worden uitgelegd dat hij ook vernoemd is, maar dan niet rechtstreeks met zijn eigen naam, maar met een variant erop.
Maar goed, ideeën:
Jens
Jonah
Maar goed, ideeën:
Jens
Jonah
zondag 25 oktober 2015 om 17:14
quote:nienke_g schreef op 24 oktober 2015 @ 10:36:
Joas
Joah
Jonas
Het zijn leuke namen die je noemt maar het nadeel is dat die namen een hele andere root en betekenis hebben dan Johannes
Wil je Johannes als eerste naam vernoemen of als derde naam?
Als het om een derde naam gaat zou ik gewoon Johannes aanhouden
Dus: X Bernard Johannes. Voor een derde naam lijkt me Johannes prima zelfs als je het niet super mooi vindt. Ik zou het dan niet gaan aanpassen. Komt ook wat raar over als opa Bernard wel gewoon zijn hele naam in de vernoeming ziet maar opa Johannes niet.
Wil je Johannes (of een variant) als eerste naam dan snap ik het aanpassen aan je smaak beter.
Je zou dan kunnen denken aan een vorm van Johannes zoals John, Jack, Jackson, Jan, Johan, Hannes, Han, Jean...
Joas
Joah
Jonas
Het zijn leuke namen die je noemt maar het nadeel is dat die namen een hele andere root en betekenis hebben dan Johannes
Wil je Johannes als eerste naam vernoemen of als derde naam?
Als het om een derde naam gaat zou ik gewoon Johannes aanhouden
Dus: X Bernard Johannes. Voor een derde naam lijkt me Johannes prima zelfs als je het niet super mooi vindt. Ik zou het dan niet gaan aanpassen. Komt ook wat raar over als opa Bernard wel gewoon zijn hele naam in de vernoeming ziet maar opa Johannes niet.
Wil je Johannes (of een variant) als eerste naam dan snap ik het aanpassen aan je smaak beter.
Je zou dan kunnen denken aan een vorm van Johannes zoals John, Jack, Jackson, Jan, Johan, Hannes, Han, Jean...
zondag 25 oktober 2015 om 17:16
quote:NYC schreef op 19 oktober 2015 @ 21:09:
[...]
De naam van mijn oudste pb ik je wel even.
Aan de top 500 heb ik een paar weken gewerkt. Ik heb de jaarlijkse svb lijst als basis gebruikt, de 500 meest gegeven namen. Vervolgens ben ik voor iedere verdere naam gaan bepalen: deze erin en een andere eruit. In het begin was dat nog makkelijk. Er verdwenen allemaal Mohammed, Dylano en Cornelis achtige namen van de lijst. Later werd het wat moeilijker, zeker om te bepalen of ik bijv Thom en Tom er allebei in moest laten of kiezen voor een van de twee.
En uiteindelijk had ik een lijst met 500 namen waar ik heel blij mee was. Daarna heb ik ze in grote lijnen op volgorde van leuk naar minst leuk gezet. En daarna dus iedere dag gaan afstrepen.
Vandaag de dag staan er van de 500 namen nog maar 40 namen op. Neem je het niet een beetje te serieus?
[...]
De naam van mijn oudste pb ik je wel even.
Aan de top 500 heb ik een paar weken gewerkt. Ik heb de jaarlijkse svb lijst als basis gebruikt, de 500 meest gegeven namen. Vervolgens ben ik voor iedere verdere naam gaan bepalen: deze erin en een andere eruit. In het begin was dat nog makkelijk. Er verdwenen allemaal Mohammed, Dylano en Cornelis achtige namen van de lijst. Later werd het wat moeilijker, zeker om te bepalen of ik bijv Thom en Tom er allebei in moest laten of kiezen voor een van de twee.
En uiteindelijk had ik een lijst met 500 namen waar ik heel blij mee was. Daarna heb ik ze in grote lijnen op volgorde van leuk naar minst leuk gezet. En daarna dus iedere dag gaan afstrepen.
Vandaag de dag staan er van de 500 namen nog maar 40 namen op. Neem je het niet een beetje te serieus?
zondag 25 oktober 2015 om 17:21
quote:mendy schreef op 19 oktober 2015 @ 20:59:
Valia, ik ben heel benieuwd of er een naam bij zit waar zowel jij als je man blij mee is. Laat je nog iets weten? Misschien kan ik dan nog meedenken over andere namen (als het nog nodig blijkt).
We zijn er nog steeds niet uit.
Man denkt na over de namen die ik genoemd heb.
Hij was niet gelijk enthousiast maar hij denkt na over Tobias, Mathis, Matthias, Joshua en Nathan
Van die namen vond hij Mathis en Joshua het leukst heb ik het idee.
Het zijn namen die ik wil leuk vindt al ben ik niet super enthousiast. Mijn smaak is toch nog iets klassieker maar Leopold, Vassilis, Sebastiaan en dergelijke zijn door hem al afgeschoten dus die gaan het niet worden.
Man heeft nog een paar alternatieven voorgesteld en ik heb hem beloofd er over na te denken: Fletcher, Aspen, Nicky... Ik ben nog geen enorme fan.
Valia, ik ben heel benieuwd of er een naam bij zit waar zowel jij als je man blij mee is. Laat je nog iets weten? Misschien kan ik dan nog meedenken over andere namen (als het nog nodig blijkt).
We zijn er nog steeds niet uit.
Man denkt na over de namen die ik genoemd heb.
Hij was niet gelijk enthousiast maar hij denkt na over Tobias, Mathis, Matthias, Joshua en Nathan
Van die namen vond hij Mathis en Joshua het leukst heb ik het idee.
Het zijn namen die ik wil leuk vindt al ben ik niet super enthousiast. Mijn smaak is toch nog iets klassieker maar Leopold, Vassilis, Sebastiaan en dergelijke zijn door hem al afgeschoten dus die gaan het niet worden.
Man heeft nog een paar alternatieven voorgesteld en ik heb hem beloofd er over na te denken: Fletcher, Aspen, Nicky... Ik ben nog geen enorme fan.
zondag 25 oktober 2015 om 17:33
Valia, lastig hoor, misschien de engelse uitspraak van Nicholas of anders een 'chiquere' naam die wat korter is, om daarmee een beetje in jullie midden uit te komen;
Ruben
Nilson
Zeger
Remi
Gilles
Hugo
Oscar
Jules
Aron
Walter
Casper
Ludo
Guido
Serge
Leon
Emile
Lennard
Laurens
Victor
Ernst
Of engels, maar niet met een aso-bijsmaakje:
Nigel
Matthew
Charles
James
Malcolm
William
Michael
David
Daniël
Andrew
Ruben
Nilson
Zeger
Remi
Gilles
Hugo
Oscar
Jules
Aron
Walter
Casper
Ludo
Guido
Serge
Leon
Emile
Lennard
Laurens
Victor
Ernst
Nigel
Matthew
Charles
James
Malcolm
William
Michael
David
Daniël
Andrew
woensdag 28 oktober 2015 om 21:32
quote:mendy schreef op 25 oktober 2015 @ 17:33:
Valia, lastig hoor, misschien de engelse uitspraak van Nicholas of anders een 'chiquere' naam die wat korter is, om daarmee een beetje in jullie midden uit te komen;
Ruben
Nilson
Zeger
Remi
Gilles
Hugo
Oscar
Jules
Aron
Walter
Casper
Ludo
Guido
Serge
Leon
Emile
Lennard
Laurens
Victor
Ernst
Nigel
Matthew
Charles
James
Malcolm
William
Michael
David
Daniël
Andrew
Matthew is heel mooi maar de uitspraak in het Nederlands is het dat helaas niet. Die Th is te moeilijk denk ik.
Andrew wordt ook niet heel mooi in het Nederlands. Nigel vrees ik ook niet.
Charles is niet echt mijn smaak. Malcolm is wel een coole associatie (Malcolm X) maar ik weet niet of ik de naam zelf zo leuk vindt.
Nicholas, David, Daniel, Michael, Jules zijn leuke namen maar ik ken te veel mensen die zo heten of iets in die richting (Daan, Danielle, Mike, Michel) om ze zelf te willen geven.
William en James vind ik leuke namen en die gaan denk ik ook wel in het Nederlands qua uitspraak.
Die zal ik dus eens voorstellen.
Hugo (maar iemand in mijn nabije omgeving heeft de Italiaanse versie van Hugo)
Nilson, Zeger, Remi, Gilles, Walter, Ludo, Serge, Guido, Emile, Victor, Ernst Leon Casper zijn niet echt mijn smaak of heb ik associaties mee naar mensen die ik ken
Oscar, Ruben, Laurens, Aaron, Lennard zijn leuke namen. Daar ga ik even over nadenken of ik ze echt leuk genoeg vindt.
William en James zal ik vanavond eens voorstellen.
Op dit moment is onze lijst (en daar kan nog van alles aan veranderen):
Finnian
Tobias
Joshua
Mathis
Mathias
Ilian
Gideon
Aspen
Nolan
Samuel
Marcus
Etienne
Aiden
Niet alle namen vinden we allebei even fantastisch maar het is een begin zeg maar
Mijn voorstel voor Aurelien gisteren werd helaas wel afgeschoten maar andersom heb ik ook gezegd dat ik geen Nicky wil
Ruben
Nilson
Zeger
Remi
Gilles
Hugo
Oscar
Jules
Aron
Walter
Casper
Ludo
Guido
Serge
Leon
Emile
Lennard
Laurens
Victor
Ernst
Nigel
Matthew
Charles
James
Malcolm
William
Michael
David
Daniël
Andrew
Matthew is heel mooi maar de uitspraak in het Nederlands is het dat helaas niet. Die Th is te moeilijk denk ik.
Andrew wordt ook niet heel mooi in het Nederlands. Nigel vrees ik ook niet.
Charles is niet echt mijn smaak. Malcolm is wel een coole associatie (Malcolm X) maar ik weet niet of ik de naam zelf zo leuk vindt.
Nicholas, David, Daniel, Michael, Jules zijn leuke namen maar ik ken te veel mensen die zo heten of iets in die richting (Daan, Danielle, Mike, Michel) om ze zelf te willen geven.
William en James vind ik leuke namen en die gaan denk ik ook wel in het Nederlands qua uitspraak.
Die zal ik dus eens voorstellen.
Hugo (maar iemand in mijn nabije omgeving heeft de Italiaanse versie van Hugo)
Nilson, Zeger, Remi, Gilles, Walter, Ludo, Serge, Guido, Emile, Victor, Ernst Leon Casper zijn niet echt mijn smaak of heb ik associaties mee naar mensen die ik ken
Oscar, Ruben, Laurens, Aaron, Lennard zijn leuke namen. Daar ga ik even over nadenken of ik ze echt leuk genoeg vindt.
William en James zal ik vanavond eens voorstellen.
Op dit moment is onze lijst (en daar kan nog van alles aan veranderen):
Finnian
Tobias
Joshua
Mathis
Mathias
Ilian
Gideon
Aspen
Nolan
Samuel
Marcus
Etienne
Aiden
Niet alle namen vinden we allebei even fantastisch maar het is een begin zeg maar
Mijn voorstel voor Aurelien gisteren werd helaas wel afgeschoten maar andersom heb ik ook gezegd dat ik geen Nicky wil