Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Een boterham? Haha oeps...ik heb hem van mn lijstje afgegooid haha!

Maar moeten jullie bij Vik (Vic) niet denken aan "fik/fikkie"?

Fen vind ik ook leuk...maar dan krijg je misschien "fan"

Loek en Mink leuk, komen op lijstje..

Toch spookt Lev nog steeds door mn hoofd hihi
Lovelola, ik moet bij Vik niet denken aan fik. Dat vind ik toch wel echt anders. Ik dacht nog aan:

Kurt

Gust

Jur

Lenn

Finn

Sven

Finn

Niek

Niels

Koen

Giel

Chiem

Jack

Krijn

Rolf

Chris

Lex

Bob

Noud

Cas

Benz

Quinn

Ward
Lovelola, ik had nog geen verband gelegd met fik/fikkie. Ik vind het ook anders. Gek hè, dat mensen dat wel hebben met Lev en niet met Vik. Gewoon doen wat jullie het mooist vinden!

Mik is toch trouwens geen boterham maar een mond, 'je stopt een boterham in je mik'. Of zit ik er nu echt naast? Maar ik had dat verband nog niet gelegd en de naam vind ik ook te bekend om die associatie te leggen. Dat is denk ik ook het geval bij Vik.

Maar je houdt wel van namen met betekenis hè?

Misschien nog:

Jouk

Jens

Nils

Ross

Kars

Goof
quote:lovelola schreef op 16 december 2016 @ 21:01:

Maar moeten jullie bij Vik (Vic) niet denken aan "fik/fikkie"? Nee

Fen vind ik ook leuk...maar dan krijg je misschien "fan" Klopt, zo spreek je het dan ook uit. Met Engelse les lijkt me dat niet leuk & niet te vergeten in het buitenland!

Loek en Mink leuk, komen op lijstje..Zit hier misschien nog wat tussen?

Fen Fer

Lex

Niek

Tim

Tijn

Gijs

Teun

Bas

Job

Bob

Pim

Arno

Beau

Bodi

Bowi

Devi

Jim

Don

Erik

Rick

Giel

Ivan

Ivo

Jip

Joël

Jorg

Jorn

Cas

Leo

Milo

Ravi

Siem
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Wow wat een namen zeg! Super lief dat jullie meedenken!

Uit jullie lijstjes ga ik deze bewaren :

Jur

Fer

Lux

Jouk

Ik ben gelukkig vroeg begonnen met namenlijstjes maken, maar ik heb t idee dat ik alle namen wel ken die ik zou kunnen geven..maar nog steeds bij niet een naam een een wauwww gevoel heb...dat maakt me een beetje onrustig...ik denk dat ik maar met mn ogen dicht een naam moet prikken tegen die tijd hahaha!
Willen jullie met mij meedenken?

Een meisjesnaam lukt redelijk maar een jongensnaam vinden we een stuk lastiger...

Mijn favoriete namen zijn Midas, Jozef, Lovis, Mozes e.d. Vriend vindt het soort namen wel mooi maar deze dan weer net niet. Joris vinden we allebei wel leuk, maar ook te populair in onze omgeving.

Iemand suggesties?

Alvast heel erg bedankt :-)
quote:Aveevave schreef op 17 december 2016 @ 14:15:

Een meisjesnaam lukt redelijk maar een jongensnaam vinden we een stuk lastiger...

Mijn favoriete namen zijn Midas, Jozef, Lovis, Mozes e.d. Vriend vindt het soort namen wel mooi maar deze dan weer net niet. Joris vinden we allebei wel leuk, maar ook te populair in onze omgeving.

Iemand suggesties?

Ramses

Boris

Loic (trema op de i)

Melchior

Thorsten

Morten

Casper of Caspar

Victor

Dion

Waldemar

Mathis

Ceder

Ocker

Vidar

Silas

Fedor

Marnik of Marnix

Felix

Otis

Maxim

Jelger

Zit er wat bij? Best lastig, want ik vind Joris een totaal andere stijl dan de andere vrier namen die je noemt.

Iemand suggesties?

Alvast heel erg bedankt :-)Floris, Jonas, Matthijs, Frits, Berend, Olaf, Johan, Hidde, Vincent.
Wij vinden de naam Philip mooi, roepnaam Flip. Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik zelf ben duits en mijn vriend nederlands, wij zijn dus op zoek naar een naam die in beide landen normal is. Wij vinden het allebei belangrijk dat het voor iedereen duidelijk is hoe de naam uitgesproken wordt en dat het geen top 20 naam is.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ramses en xRSNx, dankjewel voor het meedenken! Er zitten leuke namen tussen, maar de naam helaas nog niet..
hallo allemaal,

Tijd geleden heb ik al op het "wat past bij" topic geschreven. Weweten nu dat het weer een jochie gaat zijn! Onze eerste zoon heet Jack.

We hadden op ons lijstje.

Morris

Owen

David

Abel

Maar mijn man vind het ineens allemaal stom. We zijn dus weer op zoek naar een naam..Mijn man heeft familie in Amerika dus het liefst een naam die daar ook goed uit te spreken is. En we hebben al in onze directe omgeving, Tim, Levi, Tom en Luuc, die vallen dus af.

Jullie nog ideen?

Help
quote:DikkeIkke schreef op 19 december 2016 @ 12:21:

Wij vinden de naam Philip mooi, roepnaam Flip. Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik zelf ben duits en mijn vriend nederlands, wij zijn dus op zoek naar een naam die in beide landen normal is. Wij vinden het allebei belangrijk dat het voor iedereen duidelijk is hoe de naam uitgesproken wordt en dat het geen top 20 naam is.

Philip vind ik leuk!

Suggesties: Alexander, Jasper, Patrick.

Alvast bedankt voor het meedenken!Alsjeblieft, noem hem dan gewoon Philip. Prachtige naam. Maak daar geen Flip van.
matroesjka, waarom vindt je Flip niet leuk?

Ik neig er wel heel erg naar om een naam voor een baby/peuter altijd af te korten, maar voor een volwassen iemand vind ik zo korte namen niet altijd leuk. Daarom vind ik een mooie roepnaam wel belangrijk.
Leuke namen xRSNx. Maar deze hebben wij al in onze familie. Ook deze namen vinden wij leuk maar zijn al bezet door familie:

Noah, Timo, Maximilian, Sebastian, Tony, Tobias, Nick, Leon, George, Jonas, Johan, Niklas, Felix

Ik vind wel dat Philip goed in dit rijtje zou passen.
@DikkeIkke: Philip vind ik leuk, maar echt ontzettend zonde als je er Flip van maakt. Hooguit als koosnaampje maar niet als veelgebruikte roepnaam. Dat vind ik een wat sneue naam, doet mij denken van Flippie en vla-flip. Philip daarentegen is krachtig en klassiek. En wat vind je van Fabian?

@Mevrouw-fluitketel: Thomas, Max, Sam, Logan, Mitch, Tony, Rowen, Roger

@Aveeva, in jullie 'smaak' ben ik niet zo thuis. Sorry
quote:DikkeIkke schreef op 19 december 2016 @ 15:52:

matroesjka, waarom vindt je Flip niet leuk?

Ik neig er wel heel erg naar om een naam voor een baby/peuter altijd af te korten, maar voor een volwassen iemand vind ik zo korte namen niet altijd leuk. Daarom vind ik een mooie roepnaam wel belangrijk.Flipperdeflap, flipflop, flippie, geflipte flip, ik vind Flip gewoon geen naam voor een mens. Philip zou ik afkorten tot Phil.
Ohja vlaflip kan ook nog.

Iemand suggesties?

Ik weet niet of ik goed aansluit bij je smaak, maar ik doe mijn best:

Caspar

Joachim

Gideon

Daniël

Wilhelm

Isaac

Matteüs

Hubert

Leonard

Emanuel

Michaël

Nicolas

Cornelis

Lodevic

Lodewijk
quote:Mevrouw-Fluitketell schreef op 19 december 2016 @ 14:38:

hallo allemaal,

Tijd geleden heb ik al op het "wat past bij" topic geschreven. Weweten nu dat het weer een jochie gaat zijn! Onze eerste zoon heet Jack.

We hadden op ons lijstje.

Morris

Owen

David

Abel

Maar mijn man vind het ineens allemaal stom. We zijn dus weer op zoek naar een naam..Mijn man heeft familie in Amerika dus het liefst een naam die daar ook goed uit te spreken is. En we hebben al in onze directe omgeving, Tim, Levi, Tom en Luuc, die vallen dus af.

Jullie nog ideen?

Help

Roan

Samuel

Floyd

Lennard

Nathan

Brent

Lloyd

Logan

Mason

Vince

Boyd

Liam

Kian

Dave

Mace

Ronan

Milo

Hessel

Chris

Steve

Ryan

Randy

Cliff

Bentley

Wayne

Niles

Nigel

Collin

Connor
@mevrouw fluitketel

James, Lewis, Lennon, Chris, Seth, Oscar, Alec
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Aveevave schreef op 19 december 2016 @ 12:41:

Ramses en xRSNx, dankjewel voor het meedenken! Er zitten leuke namen tussen, maar de naam helaas nog niet..

Misschien nog:

Wouter, Julian, Jack, Jorit, Lennart, Marvin.

Philip vind ik oké, maar wel een beetje chique/kakkerig. Flip vind ik echt vreselijk en ik denk gelijk aan een dolfijn.

Hebben jullie nog andere namen die in de top staan?
quote:Treurniet12 schreef op 20 december 2016 @ 19:15:

[...]

Philip vind ik oké, maar wel een beetje chique/kakkerig. Flip vind ik echt vreselijk en ik denk gelijk aan een dolfijn.

Hebben jullie nog andere namen die in de top staan?Precies. Flip-flipper-flipperkast. Als naam kan ik Flip enkel begrijpen voor een tekenfilmfiguur. Echt zielig om een kind zo te noemen, vind ik dan, staat garant voor rare blikken en een hoop gelach vrees ik. Ik kan zelfs een kind niet serieus nemen met zo'n naam, laat staan een volwassene. Vind het meer een bijnaam voor een of andere debiel. Zo'n soort Kees Flodder figuur zeg maar...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik sluit me aan bij de rest. Philip vind ik leuk, maar Flip vind ik enorm sullig. Een naam voor een tekenfilmfiguur, niet voor een kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven