Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
DreamyEzra schreef:
19-01-2021 12:53
Elena:
Aangezien ik Zion prachtig vind, nog een poging in die richting:
Ezra
Jonathan
Levi
Jaron


Maar ja, dan heb je dus de bijbelse associatie..
Deze namen vind ik het ook niet helemaal..
We waren het zo snel eens over Zion. Vonden we beide mooi. Maar toen las ik dus over Zionisme en een website waar een paar mensen schreven gepest te worden met die naam en ging ik enorm twijfelen. Ben nu inmiddels 30 weken zwanger en nog steeds geen andere naam kunnen vinden die we beide mooi vinden. Af en toe slaat dus wel een beetje de paniek toe :P
Maar welk kind pest nou een ander kind over het zionisme? Dan moet het pestende kind eerst weten dat er zoiets bestaat. ;-)
Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Elena_ schreef:
19-01-2021 11:47
Kyan zou niet eens zo heel origineel zijn, dat is volgens mij best een populaire naam de afgelopen jaren.. Hoewel ik persoonlijk niemand ken die zo heet. Het blijft lastig. Wat voor soortgelijke namen bedoel je precies?
De diverse namen uit mijn omgeving de laatste paar jaar: Gyan, Gyas, Noam, Reva, Ilay, Aren en nog een paar meer die er op lijken. Op zich allemaal geen onaardige namen maar wel allemaal passend binnen een bepaalde trend. Kyan had ik nog niet gehoord maar als dat nu een populaire naam is, dan past die wel in het rijtje.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Wat vinden jullie van de naam Morris (negatieve associaties mag ook)? Mijn man is enthousiast en ik twijfel ;-) En hebben jullie misschien nog leuke ideeën voor een (tweede) naam?
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben zelf niet zo weg van Morris, vind hem te populair/te hip en te weinig tijdloos, vind hem zelf ook niet zo leuk als je eenmaal volwassen ben, maar is smaakgebonden hoor
geef even een indicatie wat jij mooi vindt, dan kunnen we daarin zoeken
WalkingLightly schreef:
23-01-2021 17:01
Wat vinden jullie van de naam Morris (negatieve associaties mag ook)? Mijn man is enthousiast en ik twijfel ;-) En hebben jullie misschien nog leuke ideeën voor een (tweede) naam?
Ik vind Morris heel leuk!

Wat vind je van:
Boas, Ruben, Owen, Julian, Nathan, Jasper, Milan, Julian, Savi, Fabian, Levi, Jelte, Noah, Jurre of Timo?
Alle reacties Link kopieren Quote
WalkingLightly schreef:
23-01-2021 17:01
Wat vinden jullie van de naam Morris (negatieve associaties mag ook)? Mijn man is enthousiast en ik twijfel ;-) En hebben jullie misschien nog leuke ideeën voor een (tweede) naam?
Ik vind het een leuke, stoere naam. Niet te veel voorkomend maar ook geen ver gezochte naam. Geen negatieve associaties dus.
Dank voor de reacties! Ik kende de naam Morris zelf eigenlijk niet, maar hij is inderdaad redelijk populair. @Watdachtjehiervan: leuke namen, maar "de" naam zit er niet tussen. Op een gegeven moment heb je ook alle namen wel gezien hè! Ik vind het gewoon moeilijk en zou graag een keuze maken. Ik ben nu 32 weken zwanger.

Bij mijzelf blijft de naam Otis terugkomen (dus wel die -is klank aan het eind haha), dat vind ik zelf de mooiste. Man is dus pro-Morris ;-) Ik vind iets kakkerigere namen ook mooi, zoals Olivier, maar vind dan de kak-associatie weer niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
WalkingLightly schreef:
23-01-2021 17:01
Wat vinden jullie van de naam Morris (negatieve associaties mag ook)? Mijn man is enthousiast en ik twijfel ;-) En hebben jullie misschien nog leuke ideeën voor een (tweede) naam?
Leuke naam, eigenlijk geen enkele associatie bij (en dat vind ik zelf wel positief). Prima naam, makkelijk te schrijven en uit te spreken, kan zowel voor een kind als voor een volwassene.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elena_ schreef:
19-01-2021 13:34
Deze namen vind ik het ook niet helemaal..
We waren het zo snel eens over Zion. Vonden we beide mooi. Maar toen las ik dus over Zionisme en een website waar een paar mensen schreven gepest te worden met die naam en ging ik enorm twijfelen. Ben nu inmiddels 30 weken zwanger en nog steeds geen andere naam kunnen vinden die we beide mooi vinden. Af en toe slaat dus wel een beetje de paniek toe :P
Zion zou ik inderdaad niet doen want het lijk alsof je daarmee een politiek statement maakt. Ik vind het zelf nooit zo geweldig als ouders via de naam van hun kind heel duidelijk hun politieke visie willen uitdragen want misschien denkt het kind zelf later er wel heel anders over. Plus dat het kind kan worden aangesproken erop en het is niet zijn/haar keuze geweest om voor die naam te kiezen. Het lijkt me ook heel vervelend om een naam te dragen die zo duidelijk met een politieke beweging wordt geassocieerd.

Devon en Kyan vind ik dan allebei betere keuzes.

Misschien ook Noah, Myron, Noam, Asa, Zephyr...
Hi allemaal,

Ik ben 20 weken zwanger van een jongen en we beginnen te twijfelen aan de naam die aan het begin van mijn zwangerschap al hadden gekozen: Maurits.

Nu kwam ik de naam Mert tegen, waar ik heel enthousiast over ben. Maar het is een Turkse naam en mijn partner die zelf ook Turks is, wil geen Turkse naam.

Nu ben ik al dagen op zoek naar namen waar een E in voorkomt of die start met een E. Hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eli? (Uitgesproken op z'n Engels)
wij slapen nooit.
josephine_ schreef:
06-02-2021 12:01
Hi allemaal,

Ik ben 20 weken zwanger van een jongen en we beginnen te twijfelen aan de naam die aan het begin van mijn zwangerschap al hadden gekozen: Maurits.

Nu kwam ik de naam Mert tegen, waar ik heel enthousiast over ben. Maar het is een Turkse naam en mijn partner die zelf ook Turks is, wil geen Turkse naam.

Nu ben ik al dagen op zoek naar namen waar een E in voorkomt of die start met een E. Hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt hoor!
Waarom ben je op zoek naar een naam waar een E in voor komt?

Wat denk je van:
Edwin, Erwin, Edward, Eddy, Erik, Valentijn, Olivier, Boudewijn, Jelle, Melle, Tieme, Dennie, Pepijn, Ive, Ezra, Eelco, Abe.
Alle reacties Link kopieren Quote
WalkingLightly schreef:
24-01-2021 14:23
Dank voor de reacties! Ik kende de naam Morris zelf eigenlijk niet, maar hij is inderdaad redelijk populair. @Watdachtjehiervan: leuke namen, maar "de" naam zit er niet tussen. Op een gegeven moment heb je ook alle namen wel gezien hè! Ik vind het gewoon moeilijk en zou graag een keuze maken. Ik ben nu 32 weken zwanger.

Bij mijzelf blijft de naam Otis terugkomen (dus wel die -is klank aan het eind haha), dat vind ik zelf de mooiste. Man is dus pro-Morris ;-) Ik vind iets kakkerigere namen ook mooi, zoals Olivier, maar vind dan de kak-associatie weer niet zo leuk.

Wij hebben onze net geboren zoon Otis genoemd. We twijfelden tussen Oscar en Otis en onze oudste (net 2, toen nog 1) heeft de knoop doorgehakt door Otis te kiezen.
Oliver (op z’n Engels) is iets minder ‘kak’. Vind ik ook een mooie naam. Morris geen negatieve associaties mee, maar stond niet op ons lijstje. Ik vind het wel een stoere en krachtige naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
josephine_ schreef:
06-02-2021 12:01
Hi allemaal,

Ik ben 20 weken zwanger van een jongen en we beginnen te twijfelen aan de naam die aan het begin van mijn zwangerschap al hadden gekozen: Maurits.

Nu kwam ik de naam Mert tegen, waar ik heel enthousiast over ben. Maar het is een Turkse naam en mijn partner die zelf ook Turks is, wil geen Turkse naam.

Nu ben ik al dagen op zoek naar namen waar een E in voorkomt of die start met een E. Hebben jullie nog ideeën?

Alvast bedankt hoor!
Elias
Elijah / Eliyah
Elliot
Ezra
Evan
alongwiththesunshine schreef:
06-02-2021 12:03
Eli? (Uitgesproken op z'n Engels)
We houden allebei echt van Nederlandse namen, sommige Franse namen staan wel op ons lijstje: (Maxime, Julien, Olivier)
watdachtjehiervan schreef:
06-02-2021 12:07
Waarom ben je op zoek naar een naam waar een E in voor komt?

Wat denk je van:
Edwin, Erwin, Edward, Eddy, Erik, Valentijn, Olivier, Boudewijn, Jelle, Melle, Tieme, Dennie, Pepijn, Ive, Ezra, Eelco, Abe.
Dank je wel! Melle en Pepijn vind ik heel mooi!

Boudewijn, Valentijn en Olivier staan op ons lijstje.

Ik vind een E zachter klinken.. Dat is eigenlijk de enige reden.
yogayup schreef:
06-02-2021 13:06
Elias
Elijah / Eliyah
Elliot
Ezra
Evan
Dank je wel! Elias vind ik heel mooi. Partner helaas niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
josephine_ schreef:
06-02-2021 13:31
Dank je wel! Elias vind ik heel mooi. Partner helaas niet.
Lees nu dat je vooral een Nederlandse naam zoekt waar ook een e in zit.
Als mij nog iets invalt, kom ik terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van de naam Kayn? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Josephine wat vind je van
Ezra, Reza, Amos, Sami, Sem, Noah, Adam, Evander, Eloy, Evan, Emanuel, Everon, Emil, Elian, Etienne, Gabriel, Julien, Samuel, Yannick, Damien, Didier, Lionel, Iven, Devon.
Life is always rocky when you're a gem.
Help! Nu bijna 37 weken en we komen maar niet uit een jongensnaam. De enige naam die we echt heel leuk vinden is Ole, maar er is 1 'probleem': onze dochter heet al Olivia. Kan Ole als naam voor het broertje van Olivia, of is dat echt geen optie in jullie ogen?

We noemen Olivia trouwens ook vaak Ollie dus dat maakt het nog eens extra lijkend, vrees ik...
Alle reacties Link kopieren Quote
V
Alle reacties Link kopieren Quote
Bastaardsatijnrups schreef:
08-02-2021 09:15
Help! Nu bijna 37 weken en we komen maar niet uit een jongensnaam. De enige naam die we echt heel leuk vinden is Ole, maar er is 1 'probleem': onze dochter heet al Olivia. Kan Ole als naam voor het broertje van Olivia, of is dat echt geen optie in jullie ogen?

We noemen Olivia trouwens ook vaak Ollie dus dat maakt het nog eens extra lijkend, vrees ik...

Ik zou er zelf niet zo heel snel voor kiezen aangezien ik persoonlijk twee dezelfde voorletters wilde vermijden. Maar wij hebben dan ook twee jongens.
Aan de andere kant denk ik ook: als je dit echt de mooiste naam vindt: waarom niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bastaardsatijnrups schreef:
08-02-2021 09:15
Help! Nu bijna 37 weken en we komen maar niet uit een jongensnaam. De enige naam die we echt heel leuk vinden is Ole, maar er is 1 'probleem': onze dochter heet al Olivia. Kan Ole als naam voor het broertje van Olivia, of is dat echt geen optie in jullie ogen?

We noemen Olivia trouwens ook vaak Ollie dus dat maakt het nog eens extra lijkend, vrees ik...
Nee, ik vind het echt te veel op elkaar lijken, zeker gezien hoe makkelijk het is om Olivia af te korten, Ol en Ol krijg je dan :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven