Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoontje heet Odin, en nog steeds erg blij met de naam. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Wij verwachten een 3e jongentje en man wat is het dan lastig om een naam te bedenken haha.

Onze andere zoontjes heten Roan & Flynn.
Iemand ideeën welke namen hier bij kunnen passen? We houden van kort en stoer en niet al te typisch nederlands :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@littletiffie

Jack
James
Neil
Miles
Hugh
Oscar
Casper
Alle reacties Link kopieren Quote
@littletiffie

Liam
Nolan
Sem
Jax
Noah
Aaron
Evan
Espen
Jace
Wolf
Nilo
Milo
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Graag jullie mening:
Over een tijdje verwachten wij een zoon. Die krijgt een prachtig, stoere roepnaam maar we willen in de vervolgnaam vernoemen. Mijn schoonvader heet Roelof en omdat zijn tweede naam Jan is, dacht ik aan Ronan. Echter, mijn partner is niet overtuigd. Hij kwam met de naam Flores. Daar zitten alle letters in van Roelof. Ik ben wel gecharmeerd van die naam, maaaaar, is dat voldoende vernoemen?😉 Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat heeft niks met vernoemen te maken. Gewoon Roelof, mooie naam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
littletiffie schreef:
29-07-2019 18:58
Hoi allemaal!

Wij verwachten een 3e jongentje en man wat is het dan lastig om een naam te bedenken haha.

Onze andere zoontjes heten Roan & Flynn.
Iemand ideeën welke namen hier bij kunnen passen? We houden van kort en stoer en niet al te typisch nederlands :)
Dex
Youri
Dave
Xem
Max
littletiffie schreef:
29-07-2019 18:58
Hoi allemaal!

Wij verwachten een 3e jongentje en man wat is het dan lastig om een naam te bedenken haha.

Onze andere zoontjes heten Roan & Flynn.
Iemand ideeën welke namen hier bij kunnen passen? We houden van kort en stoer en niet al te typisch nederlands :)
Jack
Chris
Lars

Stonden hoog op de lijst bij 2 jongetjes met zeer vergelijkbare namen. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
AllesTelt9 schreef:
29-07-2019 22:11
Hi,

Graag jullie mening:
Over een tijdje verwachten wij een zoon. Die krijgt een prachtig, stoere roepnaam maar we willen in de vervolgnaam vernoemen. Mijn schoonvader heet Roelof en omdat zijn tweede naam Jan is, dacht ik aan Ronan. Echter, mijn partner is niet overtuigd. Hij kwam met de naam Flores. Daar zitten alle letters in van Roelof. Ik ben wel gecharmeerd van die naam, maaaaar, is dat voldoende vernoemen?😉 Ben benieuwd
Ik zal het gewoon bij Roelof laten dan, het is niet echt vernoemen maar meer een vorm van ‘Roelof vinden we niet leuk dus we hebben er iets anders van gemaakt wat er op ‘lijkt’’Maar zelf weten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het ook bij Roelof houden @allestelt. Mooie naam!
Alle reacties Link kopieren Quote
Timme !!
AllesTelt9 schreef:
29-07-2019 22:11
Hi,

Graag jullie mening:
Over een tijdje verwachten wij een zoon. Die krijgt een prachtig, stoere roepnaam maar we willen in de vervolgnaam vernoemen. Mijn schoonvader heet Roelof en omdat zijn tweede naam Jan is, dacht ik aan Ronan. Echter, mijn partner is niet overtuigd. Hij kwam met de naam Flores. Daar zitten alle letters in van Roelof. Ik ben wel gecharmeerd van die naam, maaaaar, is dat voldoende vernoemen?😉 Ben benieuwd
Ronan of Flores?
Roelof is vernoemen. Doe dat dus gewoon
Roelof mooie naam, ook mooie betekenis (zoek op). Vernoem echt, of die het niet. Niet half, dat geeft alleen maar vragen achteraf, zoals eerder genoemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
emili2004 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:41
98.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf normaal onder een andere nick hier, maar omdat ik best wat forummers ken en ik niet al vantevoren de naam bekend wil hebben, heb ik even een ander profiel aangemaakt.
Ik heb nl. hard hulp nodig!
Wij verwachten binnen niet al te lange tijd een zoontje en we komen niet echt uit de naam.
Favoriet is nu Dorian, maar we (vooral ik eigenlijk) twijfelen enorm.
Wat vinden jullie van deze naam?
Andere suggesties nog misschien? We houden van niet te standaard namen, dus waar er straks niet nog tig van in de klas zitten. En die ook in andere talen nog een beetje uit te spreken zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet mijn smaak, maar daarom hebben we onze zoon onlangs ook een andere naam gegeven. Ik vind het nl teveel lijken op durian, het fruit.

Maar als jullie het wel een fijne & mooie naam vinden: zeker doen!
De naam groeit vanzelf helemaal zodat het toch klopt. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga even googlen op dat fruit :D
Ik vind het zo lastig, er is bij elke naam wat...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat snap ik helemaal. Wij hebben niet gezocht naar een naam, maar gewacht totdat de naam zelf naar ons toe kwam (ja, beetje zweverig, maar toch gebeurde het zo). En natuurlijk vlak voor de bevalling sloeg ineens de twijfel toe, maar nu zijn we nog steeds megablij met de naam van onze zoon.

Moraal: heb vertrouwen dat het echt wel komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lief bericht.
Ik ben benieuwd dan, want tot nu toe komt er weinig :D in het begin heb ik ook niet echt gezicht, maar omdat de tijd wat krap wordt, dat nu toch maar wat aan het doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe lang heb je nog om te kiezen?

En waarom twijfel je zo over Dorian?
Het is best een stoere naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
anoniem_389489 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 18:17
99.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Dorian mooi hoor!

Ik kwam ooit een jongen tegen die heette Orian, vond ik ook meteen prachtig. Uitspraak in het Engels ook mooi (vindt mijn vriend belangrijk)

En de afkorting Oor of Ori, levert geen oude taarten-associaties op ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Dropdrop!
Varianten kunnen we ook nog overwegen, goed idee!

Inderdaad, dat het uit te spreken is in andere talen speelt voor ons ook mee
Engels, Frans, kan allemaal met deze naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Ik heb nog tijd genoeg (ben 23wk zwanger) maar kom er met mijn partner niet helemaal uit. Ik vind Siem en Thije 2 hele leuke namen. Mijn vriend vind Tuur of Giel leuk.. Toch komen we er samen nog niet uit.

We zijn op zoek naar een korte naam, max 2 lettergrepen, die niet gespeld hoeft te worden (al is Thije dus dan al wel en dingetje...). Ik houd vooral van 'ronde' lievige namen. Namen als Max Dex, Tim, vind ik te 'hard'..

Lief als jullie meedenken!
Lbtwee schreef:
29-08-2019 09:34
Hi allemaal!

Ik heb nog tijd genoeg (ben 23wk zwanger) maar kom er met mijn partner niet helemaal uit. Ik vind Siem en Thije 2 hele leuke namen. Mijn vriend vind Tuur of Giel leuk.. Toch komen we er samen nog niet uit.

We zijn op zoek naar een korte naam, max 2 lettergrepen, die niet gespeld hoeft te worden (al is Thije dus dan al wel en dingetje...). Ik houd vooral van 'ronde' lievige namen. Namen als Max Dex, Tim, vind ik te 'hard'..

Lief als jullie meedenken!
Owen, Tijn, Niek, Milan, Fen, Beau, Fos, Finn, Len, Morris, Stijn ,Mees, Flyn, Sam, Jelte, Hidde, Cas, Kars, Tijmen, Sten, Koen, Savi, Sven, Levi, Jurre, Guus, Jonah, Stef, Ward, Noud, Melle, Lex.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven