Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 28 juli 2009 om 10:30
dinsdag 28 juli 2009 om 12:20
Amygdala; ik denk dat als je terugbladert in dit topic je rijtjes met namen vindt die wellicht leuk zijn bij Stijn.
Bijvoorbeeld; Floris, Finn, Timme, Ruben, Jorne, Fabian, Julian, Thomas. Persoonlijk vind ik namen die eindigen op een -e mooier passen voor Stijn maar dit zijn dan weer niet de meest stoere jongensnamen.
Bijvoorbeeld; Floris, Finn, Timme, Ruben, Jorne, Fabian, Julian, Thomas. Persoonlijk vind ik namen die eindigen op een -e mooier passen voor Stijn maar dit zijn dan weer niet de meest stoere jongensnamen.
woensdag 29 juli 2009 om 12:36
Oh, wat een leuke reacties! Ik dacht dat men dat tegenwoordig echt 'stom' zou vinden. 
Dat het internationaal goed te doen is is ook heel belangrijk. Wij wonen in een franstalig land en de reden dat ik twijfel is de uitspraak van Hugo in het nederlands (beetje hard), maar jullie vinden het dus wel mooi!
Nog andere suggesties voor Franse jongensnamen van hetzelfde soort?

Dat het internationaal goed te doen is is ook heel belangrijk. Wij wonen in een franstalig land en de reden dat ik twijfel is de uitspraak van Hugo in het nederlands (beetje hard), maar jullie vinden het dus wel mooi!
Nog andere suggesties voor Franse jongensnamen van hetzelfde soort?

woensdag 29 juli 2009 om 12:40
woensdag 29 juli 2009 om 12:54
quote:Banba schreef op 29 juli 2009 @ 12:47:
@Aanvakantietoe: Ik vind dit ook leuke (Franse) namen:
Edgar Nee
Julien Leuk, maar lijkt op de naam van mijn 1e
Olivier Naam familielid
Pascal Nee, daar ken ik er denk ik teveel van ofzo
Vincent Nee
Leuk dat je Léon ook leuk vind, maar dus ook Hugo het leukste. Grappig zeg, ik had echt gedacht dat men dat een oude stomme naam zou vinden ofzo, dus ik wilde het ook echt eens peilen
Meer suggesties zijn welkom!
@Aanvakantietoe: Ik vind dit ook leuke (Franse) namen:
Edgar Nee
Julien Leuk, maar lijkt op de naam van mijn 1e
Olivier Naam familielid
Pascal Nee, daar ken ik er denk ik teveel van ofzo
Vincent Nee
Leuk dat je Léon ook leuk vind, maar dus ook Hugo het leukste. Grappig zeg, ik had echt gedacht dat men dat een oude stomme naam zou vinden ofzo, dus ik wilde het ook echt eens peilen

Meer suggesties zijn welkom!
woensdag 29 juli 2009 om 13:05
Nee dat valt wel mee in 2008 stond ie op plaats 57, hoewel hij wel een beetje in opkomst is zo te zien.
Kijk maar eens hier:
http://www.babyinfo.nl/fu ... t=J&Submit=Zoek+deze+naam
Kijk maar eens hier:
http://www.babyinfo.nl/fu ... t=J&Submit=Zoek+deze+naam
The time is now
vrijdag 31 juli 2009 om 13:09
grappig, ik ben misschien niet zo goed in het verzinnen van namen in bepaalde sferen, maar de namen die Loeske nu noemt, vind ik helemaal niet bij Hugo passen.
Maurits, Arnoud en Reinout vind ik bijv. 'kaknamen' en Hugo niet. (hoop dat ik nu niemand beledig! is maar mijn mening he)
Hugo is voor mij een ouderwetse naam die weer een beetje terug kan komen. Onze eerste heeft ook zo'n naam, maar die zet ik ivm herkenbaarheid even niet neer.
Maurits, Arnoud en Reinout vind ik bijv. 'kaknamen' en Hugo niet. (hoop dat ik nu niemand beledig! is maar mijn mening he)
Hugo is voor mij een ouderwetse naam die weer een beetje terug kan komen. Onze eerste heeft ook zo'n naam, maar die zet ik ivm herkenbaarheid even niet neer.
vrijdag 31 juli 2009 om 13:26
Ben 15 weken zwanger en zit ook al te prakkezeren:
Hier komt mijn lijstje wat ik alvast gemaakt heb:
Don
Dylan
Jeffrey
Jowi (uitgesproken als Joey, maar anders geschreven omdat de opa's Joop en Willem heten)
Jonathan
Kay
Lesley
Niels
Ryan
Romano
Ron
Sven
Yves
Dit lijstje maakte ik een aantal weken geleden, inmiddels gaat mijn voorkeur uit naar Ron.
Kort maar krachtig en in combinatie met de achternaam klinkt het stoer en mannelijk. Ondanks dat het geen moderne naam is (ken een man van tegen de 60 die Ron heet) vind ik het niet oubollig. En natuurlijk mag hij zolang hij klein is best Ronnie genoemd worden.
Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van namen als Hugo, Simon, Lucas, Roderick, beetje kak.
Bij Italiaans klinkende voetbalnamen krijg ik juist zo'n acherbuurtgevoel (denk aan Giovanni, Dylano).
Hier komt mijn lijstje wat ik alvast gemaakt heb:
Don
Dylan
Jeffrey
Jowi (uitgesproken als Joey, maar anders geschreven omdat de opa's Joop en Willem heten)
Jonathan
Kay
Lesley
Niels
Ryan
Romano
Ron
Sven
Yves
Dit lijstje maakte ik een aantal weken geleden, inmiddels gaat mijn voorkeur uit naar Ron.
Kort maar krachtig en in combinatie met de achternaam klinkt het stoer en mannelijk. Ondanks dat het geen moderne naam is (ken een man van tegen de 60 die Ron heet) vind ik het niet oubollig. En natuurlijk mag hij zolang hij klein is best Ronnie genoemd worden.
Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van namen als Hugo, Simon, Lucas, Roderick, beetje kak.
Bij Italiaans klinkende voetbalnamen krijg ik juist zo'n acherbuurtgevoel (denk aan Giovanni, Dylano).
vrijdag 31 juli 2009 om 13:42
AanVakantieToe, ik vind Hugo ook prachtig! Kreeg hem thuis niet door de ballotage-commissie, anders had hij zeker ook op onze shortlist gestaan. En Florian? (of is die al genoemd?)
Dooliedot, van jouw lijstje vind ik Jonathan, Sven en Yves een beetje "buiten de boot vallen". De vondst 'Jowi' vind ik wel heel grappig, omdat je zo op een moderne manier toch vernoemt. Leuk gevonden.
Kga nog even lekker een beetje verder snuffelen op dit topic, ben hevig op zoek naar inspiratie.
Dooliedot, van jouw lijstje vind ik Jonathan, Sven en Yves een beetje "buiten de boot vallen". De vondst 'Jowi' vind ik wel heel grappig, omdat je zo op een moderne manier toch vernoemt. Leuk gevonden.
Kga nog even lekker een beetje verder snuffelen op dit topic, ben hevig op zoek naar inspiratie.
vrijdag 31 juli 2009 om 13:46
quote:Catooo schreef op 28 juli 2009 @ 12:20:
Amygdala; ik denk dat als je terugbladert in dit topic je rijtjes met namen vindt die wellicht leuk zijn bij Stijn.
Ik heb gewoon serieus alle 184 pagina's van dit topic gelezen en ben eigenlijk nog geen naam tegengekomen die ik mooi vind klinken als naam voorafgaand aan Stijn.
Help!!!
Ik heb gewoon serieus alle 184 pagina's van dit topic gelezen en ben eigenlijk nog geen naam tegengekomen die ik mooi vind klinken als naam voorafgaand aan Stijn.
Help!!!