Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
mijn zoons van tien weken heten Seth en Noah krijg erg veel reacties in de trand van wat een mooie namen, dus bij deze nog twee jongens namen
Ik ben met een vriendin aan het meedenken over namen. Het jongetje gaat twee namen krijgen. De tweede is Stijn.

Maar ja... wat moet er voor?

Dus ... Stijn

Wat vinden jullie klinken? Het moeten niet van die zweverige, alternatieve, buitenlandse of sprookjesachtige namen zijn hoor!
Amygdala; ik denk dat als je terugbladert in dit topic je rijtjes met namen vindt die wellicht leuk zijn bij Stijn.

Bijvoorbeeld; Floris, Finn, Timme, Ruben, Jorne, Fabian, Julian, Thomas. Persoonlijk vind ik namen die eindigen op een -e mooier passen voor Stijn maar dit zijn dan weer niet de meest stoere jongensnamen.
O en Mjellie; Seth en Noah vind ik ook beide prachtige namen! Passen wel bij namen als Chaim, Flinn, Sep, Boaz, vind ik.
Hallo!

Er komen hier altijd leuke namen voorbij!

Wat vinden jullie van de naam Hugo?
Hele leuke naam AanVakantieToe! Het is een krachtige naam die je maar weinig hoort. Bovendien is ie internationaal heel goed uit te spreken. Doen!
The time is now
Ja ik vind Hugo ook echt een geweldige naam!!
Oh, wat een leuke reacties! Ik dacht dat men dat tegenwoordig echt 'stom' zou vinden. :-)

Dat het internationaal goed te doen is is ook heel belangrijk. Wij wonen in een franstalig land en de reden dat ik twijfel is de uitspraak van Hugo in het nederlands (beetje hard), maar jullie vinden het dus wel mooi!

Nog andere suggesties voor Franse jongensnamen van hetzelfde soort? :-)
De namen die we hier nog meer bedacht hadden, zijn:

- Cyril

- Alain

- Florian (maar wat suffiger dan Hugo bijv?)

- Loic (met twee puntjes op de i)

- Léon

- Arthur

- Benoit (met een dakje op de 'i')

Maar het is het allemaal toch niet ofzo, en ik blijf zelf een beetje aan Hugo hangen tot nu toe.
@Aanvakantietoe: Ik vind dit ook leuke (Franse) namen:

Edgar

Julien

Olivier

Pascal

Vincent
The time is now
Ohw, Leon uit jouw rijtje vind ik ook leuk. Maar ik vind Hugo ook de leukste van allemaal.
The time is now
quote:Banba schreef op 29 juli 2009 @ 12:47:

@Aanvakantietoe: Ik vind dit ook leuke (Franse) namen:

Edgar Nee

Julien Leuk, maar lijkt op de naam van mijn 1e

Olivier Naam familielid

Pascal Nee, daar ken ik er denk ik teveel van ofzo

Vincent Nee

Leuk dat je Léon ook leuk vind, maar dus ook Hugo het leukste. Grappig zeg, ik had echt gedacht dat men dat een oude stomme naam zou vinden ofzo, dus ik wilde het ook echt eens peilen :-)

Meer suggesties zijn welkom!
Ik vind het juist helemaal geen oude stomme naam. Het is dat mijn neef al een Hugo heeft, anders had ie bij ons ook op het lijstje gestaan
The time is now
Oh wat leuk dat je neef een Hugo heeft!

Het is verder geen populaire naam in Nederland toch?
oh dat zei je al: krachtige naam die je maar weinig hoort!
Nee dat valt wel mee in 2008 stond ie op plaats 57, hoewel hij wel een beetje in opkomst is zo te zien.

Kijk maar eens hier:

http://www.babyinfo.nl/fu ... t=J&Submit=Zoek+deze+naam
The time is now
Oh ja, ik zie het inderdaad.

Toch zal het volgens mij nooit een heel populaire naam worden verder.
En welke namen vinden jullie passen bij Hugo of in ieder geval in dezelfde sfeer zitten? (vind Hugo heel leuk, ben benieuwd naar andere namen in die richting)
@Catooo: Maurits, Lennart, Casper, Arnoud, Reinout, Antoine, Henry...
grappig, ik ben misschien niet zo goed in het verzinnen van namen in bepaalde sferen, maar de namen die Loeske nu noemt, vind ik helemaal niet bij Hugo passen.

Maurits, Arnoud en Reinout vind ik bijv. 'kaknamen' en Hugo niet. (hoop dat ik nu niemand beledig! is maar mijn mening he)

Hugo is voor mij een ouderwetse naam die weer een beetje terug kan komen. Onze eerste heeft ook zo'n naam, maar die zet ik ivm herkenbaarheid even niet neer.
Even nadenken, wat vind ik namen zoals Hugo:

Simon ?

Bram ?

pfff, moeilijk!
quote:Juultje schreef op 18 juli 2009 @ 22:13:

Lynn is een Engelse naam, zo ben dat ik ook op Scott gekomen, past wel bij elkaar.Semi-offtopic, maar toch... Amerikaanse vrienden van ons heten Scott & Lynn. Past dus zeker bij elkaar.
Ben 15 weken zwanger en zit ook al te prakkezeren:

Hier komt mijn lijstje wat ik alvast gemaakt heb:

Don

Dylan

Jeffrey

Jowi (uitgesproken als Joey, maar anders geschreven omdat de opa's Joop en Willem heten)

Jonathan

Kay

Lesley

Niels

Ryan

Romano

Ron

Sven

Yves

Dit lijstje maakte ik een aantal weken geleden, inmiddels gaat mijn voorkeur uit naar Ron.

Kort maar krachtig en in combinatie met de achternaam klinkt het stoer en mannelijk. Ondanks dat het geen moderne naam is (ken een man van tegen de 60 die Ron heet) vind ik het niet oubollig. En natuurlijk mag hij zolang hij klein is best Ronnie genoemd worden.

Ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van namen als Hugo, Simon, Lucas, Roderick, beetje kak.

Bij Italiaans klinkende voetbalnamen krijg ik juist zo'n acherbuurtgevoel (denk aan Giovanni, Dylano).
AanVakantieToe, ik vind Hugo ook prachtig! Kreeg hem thuis niet door de ballotage-commissie, anders had hij zeker ook op onze shortlist gestaan. En Florian? (of is die al genoemd?)

Dooliedot, van jouw lijstje vind ik Jonathan, Sven en Yves een beetje "buiten de boot vallen". De vondst 'Jowi' vind ik wel heel grappig, omdat je zo op een moderne manier toch vernoemt. Leuk gevonden.

Kga nog even lekker een beetje verder snuffelen op dit topic, ben hevig op zoek naar inspiratie.
quote:Catooo schreef op 28 juli 2009 @ 12:20:

Amygdala; ik denk dat als je terugbladert in dit topic je rijtjes met namen vindt die wellicht leuk zijn bij Stijn.

Bijvoorbeeld; Floris, Finn, Timme, Ruben, Jorne, Fabian, Julian, Thomas. Persoonlijk vind ik namen die eindigen op een -e mooier passen voor Stijn maar dit zijn dan weer niet de meest stoere jongensnamen.

Ik heb gewoon serieus alle 184 pagina's van dit topic gelezen en ben eigenlijk nog geen naam tegengekomen die ik mooi vind klinken als naam voorafgaand aan Stijn.

Help!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven