Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com

maandag 19 maart 2007 om 13:37
quote:
Thanks, meiden...
Maar helaas, het staat er niet tussen. Ivan hadden we zelf al bedacht en de rest van de namen vind ik niet mooi...
Nog meer suggesties?
Moeilijk!
Ik vind de meeste jongensnamen met een I niet zo leuk... Wel leuk vind ik
Ids en Ischa. Maar dan moet je de associatie Postma of Meijer niet storend vinden...
Thanks, meiden...
Maar helaas, het staat er niet tussen. Ivan hadden we zelf al bedacht en de rest van de namen vind ik niet mooi...
Nog meer suggesties?
Moeilijk!
Ik vind de meeste jongensnamen met een I niet zo leuk... Wel leuk vind ik
Ids en Ischa. Maar dan moet je de associatie Postma of Meijer niet storend vinden...
maandag 19 maart 2007 om 19:07
maandag 19 maart 2007 om 19:34
Hallo,
Ik ben nu ongeveer 23 weken zwanger. We weten niet of het een jongetje
of meisje wordt en moeten dus voor alletwee namen verzinnen.
Voor een meisje zijn we er al wel uit, voor een jongetje eigenlijk ook
wel, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat voor- en achternaam bij
elkaar misschien niet zo soepel lopen.
Wij hebben als jongensnaam Luuk, eindigt dus op een k en de achternaam
begint met een k. Letten jullie daarop met het uitkiezen van een naam
of niet? (Luka of Luca vind ik niet leuk).
groetjes
Ik ben nu ongeveer 23 weken zwanger. We weten niet of het een jongetje
of meisje wordt en moeten dus voor alletwee namen verzinnen.
Voor een meisje zijn we er al wel uit, voor een jongetje eigenlijk ook
wel, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat voor- en achternaam bij
elkaar misschien niet zo soepel lopen.
Wij hebben als jongensnaam Luuk, eindigt dus op een k en de achternaam
begint met een k. Letten jullie daarop met het uitkiezen van een naam
of niet? (Luka of Luca vind ik niet leuk).
groetjes
dinsdag 20 maart 2007 om 08:51
quote:
Hallo,
Ik ben nu ongeveer 23 weken zwanger. We weten niet of het een jongetje of meisje wordt en moeten dus voor alletwee namen verzinnen.
Voor een meisje zijn we er al wel uit, voor een jongetje eigenlijk ook wel, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat voor- en achternaam bij elkaar misschien niet zo soepel lopen.
Wij hebben als jongensnaam Luuk, eindigt dus op een k en de achternaam begint met een k. Letten jullie daarop met het uitkiezen van een naam of niet? (Luka of Luca vind ik niet leuk).
groetjes
Ik zou daar wel degelijk op letten en geen voornaam kiezen die eindigt met de 1e letter van de achternaam. Als hij zijn naam zegt weten mensen anders niet of hij nou Luuk of Luu heet.
Hallo,
Ik ben nu ongeveer 23 weken zwanger. We weten niet of het een jongetje of meisje wordt en moeten dus voor alletwee namen verzinnen.
Voor een meisje zijn we er al wel uit, voor een jongetje eigenlijk ook wel, maar nu begin ik toch te twijfelen omdat voor- en achternaam bij elkaar misschien niet zo soepel lopen.
Wij hebben als jongensnaam Luuk, eindigt dus op een k en de achternaam begint met een k. Letten jullie daarop met het uitkiezen van een naam of niet? (Luka of Luca vind ik niet leuk).
groetjes
Ik zou daar wel degelijk op letten en geen voornaam kiezen die eindigt met de 1e letter van de achternaam. Als hij zijn naam zegt weten mensen anders niet of hij nou Luuk of Luu heet.
dinsdag 20 maart 2007 om 09:23
Je moet even kijken hoe je het zelf vindt klinken. Mijn ouders kwamen er tijdens mijn zwangerschap pas achter dat mijn broertje zijn naam eindigt met een R en zijn achternaam begint met een R. Ze hebben er nog nooit bij stilgestaan. En toen was hij pas 24 jaar...Het kan dus wel, maar het moet maar net klinken. Nu geloof ik dat het met de K net wat lastiger is.
Stel voor dat je een meisje krijgt en die heet Anouk en dan trouwt ze straks met iemand die Koning heet van zijn achternaam. Dan heeft ze 20 jaar een goede passende achternaam gehad en de rest van dr leven heb je die dubbele K...
Stel voor dat je een meisje krijgt en die heet Anouk en dan trouwt ze straks met iemand die Koning heet van zijn achternaam. Dan heeft ze 20 jaar een goede passende achternaam gehad en de rest van dr leven heb je die dubbele K...
dinsdag 20 maart 2007 om 09:23
quote:
Hallo,
groetjes
Ik zou daar wel op letten ja... het hangt er vanaf hoe het bekt, ik ken een jongen die Mats Smit heet, kijk daar breek je je tong over, dat zou ik dus nooit doen...
Ik ga het ff testen:
Luuk Koopman, Luuk Kelder, Luuk Knol, Luuk Kolenberg... op zich vind ik dat dat wel kan, het is niet super mooi maar als jullie de naam Luuk helemaal geweldig vinden, het is niet zo dat je je tong erover breekt ofzo...
Hallo,
groetjes
Ik zou daar wel op letten ja... het hangt er vanaf hoe het bekt, ik ken een jongen die Mats Smit heet, kijk daar breek je je tong over, dat zou ik dus nooit doen...
Ik ga het ff testen:
Luuk Koopman, Luuk Kelder, Luuk Knol, Luuk Kolenberg... op zich vind ik dat dat wel kan, het is niet super mooi maar als jullie de naam Luuk helemaal geweldig vinden, het is niet zo dat je je tong erover breekt ofzo...
dinsdag 20 maart 2007 om 09:42
he belisol, effe off topic, maar niet elke vrouw neemt de naam aan van haar man hoor, bij trouwen. Maar on topic, ik vind bijv luuk kolenberg inderdaad prima klinken, om maar wat te noemen, vind het zelf niet zo gek en nu ik er over nadenk, mijn vriend heeft precies hetzelfde, met een s. nooit opgevallen:).
dinsdag 20 maart 2007 om 13:49
quote:
Deze namen vind ik leuk:
Mika
Deze naam hebben wij op dit moment ook voor een zoon. Mijn man heeft deze bedacht. Hij is gek van F1, dus misschien stiekem toch beetje vernoemd naar Hakkinnen.
Maar nu is er een nieuwe zanger, die heet dus ook Mika. Ik heb zijn liedje nog niet gehoord. Maar dan vind ik het toch in 1 x wat minder.
Hopelijk is hij een eendagsvlieg.
Deze namen vind ik leuk:
Mika
Deze naam hebben wij op dit moment ook voor een zoon. Mijn man heeft deze bedacht. Hij is gek van F1, dus misschien stiekem toch beetje vernoemd naar Hakkinnen.
Maar nu is er een nieuwe zanger, die heet dus ook Mika. Ik heb zijn liedje nog niet gehoord. Maar dan vind ik het toch in 1 x wat minder.
Hopelijk is hij een eendagsvlieg.

woensdag 21 maart 2007 om 19:38
Wij hebben waarschijnlijk een naam gevonden, maar nu zou ik toch graag willen weten hoeveel kinderen nog meer deze naam hebben. Weet iemand hier of er een site bestaat waar je kunt zien hoeveel kinderen er met en bepaalde naam rondlopen? Misschien is het hier al eens geroepen, maar ik kon het zo gauw niet vinden.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
woensdag 21 maart 2007 om 20:00
woensdag 21 maart 2007 om 21:27
donderdag 22 maart 2007 om 08:15
die spaarbeleg site is overigens niet up-to-date en geld alleen voor mensen die een rekening bij spaarbeleg voor hun kind hebben afgesloten. Het zegt dus niet zoveel over het landelijk gemiddelde. Ik ken bijvoorbeeld een naam die hier in de buurt vorig jaar zeker 3x is gegeven en die komt volgens spaarbeleg niet voor in Nederland dus ja..... het is wel grappig om te bekijken natuurlijk!
donderdag 22 maart 2007 om 19:16
vrijdag 23 maart 2007 om 01:19
Oei, wat een goede site, Zonnetje, hier was ik nog nooit geweest!!! Veel beter.
Had idd ook 'ontdekt' dat die site van Spaarbeleg niet helemaal klopte maar vond het toch wel leuk.
En Puppie, het is waarschijnlijk een jongen!! Maar hij kon het niet helemaal garanderen want kindje lag op buik! Hoeven we nu in elk geval niet meer heel hard te broeden op een meisjesnaam, hihi.
Groeten
Had idd ook 'ontdekt' dat die site van Spaarbeleg niet helemaal klopte maar vond het toch wel leuk.
En Puppie, het is waarschijnlijk een jongen!! Maar hij kon het niet helemaal garanderen want kindje lag op buik! Hoeven we nu in elk geval niet meer heel hard te broeden op een meisjesnaam, hihi.
Groeten