Jongensnamentopic!
vrijdag 11 december 2009 om 17:27
Bij ons lopen op school veel Maas-en rond. Maar ik kan er nog niet aan wennen.
In de categorie Friese namen: Jesse, Jelle, Rein (om toch in de rivieren te blijven), ik weet het ook echt niet. Het is zo persoonlijk en moeilijk. Je moet ook weer op de achternaam letten.
Persoonlijk vind ik dat je hetzelfde aantal lettergrepen en dezelfde stijl moet hanteren. Maar ja: ik heb ook maar 1 kind
In de categorie Friese namen: Jesse, Jelle, Rein (om toch in de rivieren te blijven), ik weet het ook echt niet. Het is zo persoonlijk en moeilijk. Je moet ook weer op de achternaam letten.
Persoonlijk vind ik dat je hetzelfde aantal lettergrepen en dezelfde stijl moet hanteren. Maar ja: ik heb ook maar 1 kind
Volg je hart. Dat klopt.
vrijdag 11 december 2009 om 17:35
quote:Pink2510 schreef op 11 december 2009 @ 17:27:
Persoonlijk vind ik dat je hetzelfde aantal lettergrepen en dezelfde stijl moet hanteren.
Nou dat vind ik dan weer echt onzin...
Ik zou wel in dezelfde stijl houden maar even veel lettergrepen... nee dat gaat te ver.
Brent vind ik erg amerikaans (doet mij denken aan een verwaant rijkeluiskindje )
Gijs vind ik leuk maar is niet erg Fries (wel lekker NL das soort van dezelfde stijl)
Maar goed iedereen heeft andere iedeeen daar over en dat is maar goed ook, populaire namen zijn al lastig omdat ze vaak voor komen als we maar 1 naam met z'n alle mooi vinden word t nog moeilijker
Persoonlijk vind ik dat je hetzelfde aantal lettergrepen en dezelfde stijl moet hanteren.
Nou dat vind ik dan weer echt onzin...
Ik zou wel in dezelfde stijl houden maar even veel lettergrepen... nee dat gaat te ver.
Brent vind ik erg amerikaans (doet mij denken aan een verwaant rijkeluiskindje )
Gijs vind ik leuk maar is niet erg Fries (wel lekker NL das soort van dezelfde stijl)
Maar goed iedereen heeft andere iedeeen daar over en dat is maar goed ook, populaire namen zijn al lastig omdat ze vaak voor komen als we maar 1 naam met z'n alle mooi vinden word t nog moeilijker
vrijdag 11 december 2009 om 17:49
quote:memfantrije schreef op 11 december 2009 @ 17:05:
[Hidde hebben we inderdaad overwogen (stond op het lijstje maar is afgevallen omdat het een beetje in het zelfde straatje is als Fedde:-)[/quote]
Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind 'm errug leuk. Wil je geen dubbele letters of geen dubbel d? Gosse is ook nog een idee.
Gosse?
Dat is bijna kindermishandeling.
Wat is er mis met een normale hollandse naam....net als die vreselijke Pfaffs...Shania en Kenji.....zo noem ik mijn hond nog niet...
[Hidde hebben we inderdaad overwogen (stond op het lijstje maar is afgevallen omdat het een beetje in het zelfde straatje is als Fedde:-)[/quote]
Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind 'm errug leuk. Wil je geen dubbele letters of geen dubbel d? Gosse is ook nog een idee.
Gosse?
Wat is er mis met een normale hollandse naam....net als die vreselijke Pfaffs...Shania en Kenji.....zo noem ik mijn hond nog niet...
vrijdag 11 december 2009 om 17:50
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 16:53:
[...]
Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.
I stand corrected.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?
(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)"Het Meertens Instituut is een onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met de bestudering en documentatie van Nederlandse taal en cultuur."
[...]
Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.
I stand corrected.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?
(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)"Het Meertens Instituut is een onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met de bestudering en documentatie van Nederlandse taal en cultuur."
vrijdag 11 december 2009 om 17:53
vrijdag 11 december 2009 om 17:56
vrijdag 11 december 2009 om 17:58
vrijdag 11 december 2009 om 18:00
vrijdag 11 december 2009 om 18:02
quote:Pannetje schreef op 11 december 2009 @ 17:49:
[...]
Gosse?
Wat is er mis met een normale hollandse naam....net als die vreselijke Pfaffs...Shania en Kenji.....zo noem ik mijn hond nog niet...Blasfemie! Gosse is oer-Gronings! Nederlandser krijg je bijna niet! In de hoek jij.
[...]
Gosse?
Wat is er mis met een normale hollandse naam....net als die vreselijke Pfaffs...Shania en Kenji.....zo noem ik mijn hond nog niet...Blasfemie! Gosse is oer-Gronings! Nederlandser krijg je bijna niet! In de hoek jij.
vrijdag 11 december 2009 om 18:08
Maar over Maes: ik vind Maes best okee. Niet heel orgineel, want ik heb de naam de laatste tijd toch al een keer of drie voorbij zien komen, in verschillende spellingsvarianten - en ik zit niet bepaald in kinderrijke kringen - maar het originaliteitsargument daargelaten vind ik Maes best een leuke naam. Hoe je het spelt moet je zelf weten. Dat het joch later uit moet leggen dat zijn naam met A-E is lijkt me niet bepaald onoverkomelijk, er zijn ergere struikelnamen (ik denk aan een Dylano - Delano - Dailano).
Succes met het kiezen!
Succes met het kiezen!
vrijdag 11 december 2009 om 18:10
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 16:43:
Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk
Fedde = zoon van Aukje van Ginneken
Sorry, vind het een beetje fantasieloos.
Omdat die 2 kinderen toevallig ook zo heten???
Ik zou voor Maas gaan, maar eigenlijk is Rijn ook wel leuk.
Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk
Fedde = zoon van Aukje van Ginneken
Sorry, vind het een beetje fantasieloos.
Omdat die 2 kinderen toevallig ook zo heten???
Ik zou voor Maas gaan, maar eigenlijk is Rijn ook wel leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 11 december 2009 om 18:13