Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Mijn dochter had Maas geheten als het een jongetje zou zijn geweest. Ik vind het dus (logischerwijs) een prachtige naam, en goed passen bij Fedde.

Ik zou wel dubbel-a doen, ik vind 'ae' onnodige twijfel zaaien over uitspraak en spelling.

Dat er ook al veel Mees-en lopen vind ik irrelevant. Maas is heel iets anders dan Mees, Moos, Mats, etc.

Mooie naam!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als je je kind Maas wil noemen (vreselijke naam) dan moet je die ook gewoon als Maas schrijven. Hoeft het arme kind niet steeds zijn naam te spellen.

Bovendien denk ik bij een andere schrijfwijze gelijk daar heb je weer van die ouders die het hoog in hun bol hebben en de naam van hun kind interessanter willen laten lijken dan hij daadwerkelijk is.
Maas is leuk!

(eindelijk weer eens iets anders dan Daan of Jayden )
Overigens heb ik Maas wel al 2x voorbij zien komen op 'welke namen vind je afschuwelijk'-topics..

Het is volgens mij een naam die je ofwel geweldig ofwel helemaal niets vind.

Maar ja, mijn 2 kinderen hebben ook namen waar sommigen echt van zouden gruwelen en die ik heel fantastisch vind (ook in de Fedde en Maas hoek, zeg maar).
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2009 @ 16:35:

Als je je kind Maas wil noemen (vreselijke naam) dan moet je die ook gewoon als Maas schrijven. Hoeft het arme kind niet steeds zijn naam te spellen.

Bovendien denk ik bij een andere schrijfwijze gelijk daar heb je weer van die ouders die het hoog in hun bol hebben en de naam van hun kind interessanter willen laten lijken dan hij daadwerkelijk is.Volgens mij is Maes een echte oud-hollandse naam, en is Maas dus juist de afwijkende spelling. Nou vind ik 'Maas' ook mooier staan dan 'Maes', maar het is dus niet zo dat ouders van een 'Maes' nou per se zo creatief hebben lopen doen, hoor.
Maes = de kleinzoon van Renee Soutendijk

Fedde = zoon van Aukje van Ginneken

Sorry, vind het een beetje fantasieloos.

Noem het kind dan Maas of Mees.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maasje...nee sorry, vindt het niet mooi. Fedde is wel een mooie naam zeg. Moet zeggen dat ik Maes of Maas er dan wel weer bij vind passen! En Maes vind ik ook weer mooier als Maas.
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 16:43:

Dat moet je ook maar net weten natuurlijk (ik zou het namelijk echt niet geweten hebben)
Ik vind Maes ook stom.

Mees vind ik wel leuk.

Maarja wat maakt het uit?

Neem niet aan dat het kindje Mees word genoemd omdat iemand op het internetforum zei dat het goed was.
quote:Maleficent schreef op 11 december 2009 @ 16:43:

Noem het kind dan Maas of Mees.Mees = zoon van Bridget "Koelkast" Maasland
da's toch een biermerk?
quote:sugarmiss schreef op 11 december 2009 @ 16:35:

Bovendien denk ik bij een andere schrijfwijze gelijk daar heb je weer van die ouders die het hoog in hun bol hebben en de naam van hun kind interessanter willen laten lijken dan hij daadwerkelijk is.

Wij hebben de naam van zoontje anders gespeld zodat z'n naam juist goed uitgesproken wordt. Zoiets als Ires ipv Iris.

Niks interessant gedoe maar gewoon omdat z'n naam anders teveel op die van z'n broer lijkt.
het idd ook een biermerk en ik geloof dat fedde van de berenburg reclame is (dat wist ik dan weer wel van .. aukje van ginneken en rene soutendijk weer niet :-)
quote:zakdoekjeopviva schreef op 11 december 2009 @ 16:45:

[...]

Dat moet je ook maar net weten natuurlijk (ik zou het namelijk echt niet geweten hebben)als je meeleest in het zwanger enz topic op entertainment, zijn al die namen geen geheim meer voor je
quote:Broedkippetje schreef op 11 december 2009 @ 16:40:

[...]

Volgens mij is Maes een echte oud-hollandse naam, en is Maas dus juist de afwijkende spelling. Nou vind ik 'Maas' ook mooier staan dan 'Maes', maar het is dus niet zo dat ouders van een 'Maes' nou per se zo creatief hebben lopen doen, hoor.

Het Meertens Instituut geeft Maas als grondvorm aan, Maes is dus daarvan afgeleid.

Ik vind het geen mooie naam maar ook niet afschuwelijk.
quote:Roelfien schreef op 11 december 2009 @ 16:50:

[...]

Het Meertens Instituut geeft Maas als grondvorm aan, Maes is dus daarvan afgeleid.

Ik vind het geen mooie naam maar ook niet afschuwelijk.

Kijk, daar word ik even lekker op mijn nummer gezet.

I stand corrected.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het Meertens Instituut?

(Had ik al gezegd dat ik Maas wél mooi vind?)
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik vind Maes / Maas / Mees niet bij Fedde passen. Fedde is een Friese naam. Ik vind het persoonlijk dan leuker om in die richting te blijven, ben zelf een Fries, scheelt natuurlijk ook .

Wat vind je van Hidde?
Ik zou ook de schrijfwijze 'Maas' kiezen, omdat hij anders de rest van zijn leven moet spellen. Beetje inconsequent want mijn eigen zoontje heet Thijmen, en die moet dus altijd 'met H' toevoegen als hij zijn naam zegt. Tja. Ik vond dat op de een of andere manier gewoon stukken mooier dan zonder H erin. Dus zo moet jij ook denken. Praktisch gezegd is met ae niet zo handig maar als je het gewoon veel mooier vind, moet je het lekker doen. Zoals eerder gezegd werd: alsof je niet voor een naam zou kiezen omdat een of andere voor jou onbekende op het viva forum gezegd heeft dat het geen mooie naam is!

Ik vind het een leuke naam, idd veel beter dan al die Jaydens van tegenwoordig. Maar ik haat Engelse namen en zeker die met een y erin. Maar goed, dat is persoonlijk, daar heb jij niks aan!
quote:memfantrije schreef op 11 december 2009 @ 16:54:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik vind Maes / Maas / Mees niet bij Fedde passen. Fedde is een Friese naam. Ik vind het persoonlijk dan leuker om in die richting te blijven, ben zelf een Fries, scheelt natuurlijk ook .

Wat vind je van Hidde?Fedde & Hidde, dat klinkt leuk samen
Het land van Maas en Waal, kun je je derde kind Waal noemen!
Of Tije?
Het blijft gewoon lastig die tweede naam. Bij Fedde waren we er zo overuit .. maar bij deze ... blijft het lastig... net als alle ouders willen we wat orgineels en stoers ... het is goed om alle reacties te lezen ... Wat betreft de spelling hebben jullie gewoon gelijk .. dus als het Maas wordt .. met AA... Maar sta open voor naamsuggesties :-)

ps Hidde hebben we inderdaad overwogen (stond op het lijstje maar is afgevallen omdat het een beetje in het zelfde straatje is als Fedde:-)
quote:Igoneh schreef op 11 december 2009 @ 16:57:

Het land van Maas en Waal, kun je je derde kind Waal noemen!

Eh ja.

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Er zijn toch echt ontelbaar veel namen die ook een (andere) betekenis hebben? (Roos, Frank, Peter, Kas, etcetcetc).

Wat maakt het nou uit dat er ook een rivier is die Maas heet, en dat die rivier ook nog bezongen wordt in een lied?
Ik heb jarenlang aan de Maas gewoond... Voor mij heeft het dus de associatie met een rivier en absoluut niet met een jongensnaam.
quote:bbgeho schreef op 11 december 2009 @ 17:00:

Het blijft gewoon lastig die tweede naam. Bij Fedde waren we er zo overuit .. maar bij deze ... blijft het lastig... net als alle ouders willen we wat orgineels en stoers ... het is goed om alle reacties te lezen ... Wat betreft de spelling hebben jullie gewoon gelijk .. dus als het Maas wordt .. met AA... Maar sta open voor naamsuggesties :-)

ps Hidde hebben we inderdaad overwogen (stond op het lijstje maar is afgevallen omdat het een beetje in het zelfde straatje is als Fedde:-)

Misschien dat je de naam van mijn zoon mooi zou vinden. Ook kort en stoer èn fries. En ik vind Fedde en Maas mooi, dus we delen dat referentiekader.

Maar ivm privacy zet ik zijn naam toch liever niet op dit forum...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven