Jongensnamentopic!
zaterdag 27 februari 2010 om 15:46
zaterdag 27 februari 2010 om 15:52
Eens met de rest, het gaat erom wat júllie de mooiste naam vinden, niet wat een paar forummers mooi vinden. Maar oke, ik wil best mn mening geven over die namen hoor
Siem - mwaoh
Ties - mwaoh
Eli - nee
Jules - nee
Lou - nee
Sep - mwaoh
Schiet je hier wat mee op?
Andere suggesties:
Tijn
Jarne
Melle
Joep
Thijs
Jort
Jelle
Gijs
Rens
Jelmer
Stijn
Siem - mwaoh
Ties - mwaoh
Eli - nee
Jules - nee
Lou - nee
Sep - mwaoh
Schiet je hier wat mee op?
Andere suggesties:
Tijn
Jarne
Melle
Joep
Thijs
Jort
Jelle
Gijs
Rens
Jelmer
Stijn
zaterdag 27 februari 2010 om 16:09
Siem
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Ik houd niet van korte namen, dus ik zou geen van vijven kiezen.
Wat heb je er nou aan dat allerlei wildvreemden een mening hebben, iedereen zal wat anders zeggen, en dan ben je nog geen stap verder.
Trouwens, als je bij deze namen geen Yes!gevoel hebt zou ik ze allemaal niet doen, maar verder zoeken naar DE naam.
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Ik houd niet van korte namen, dus ik zou geen van vijven kiezen.
Wat heb je er nou aan dat allerlei wildvreemden een mening hebben, iedereen zal wat anders zeggen, en dan ben je nog geen stap verder.
Trouwens, als je bij deze namen geen Yes!gevoel hebt zou ik ze allemaal niet doen, maar verder zoeken naar DE naam.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 27 februari 2010 om 16:18
quote:Ries schreef op 27 februari 2010 @ 15:01:
Hallo allemaal!
Wij zijn in verwachting van een zoontje en komen niet uit de keuze voor een naam... We zoeken een naam die niet te popu is.
Zouden jullie eens willen meedenken en de namen in jullie favo volgorde willen zetten met evt commentaar?
Siem
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Super bedankt!!!
Sep/Seb hoor ik de laatste tijd erg vaak, en Ties helemaal.
Chiem vind ik leuker dan Siem, en Jules vind ik best leuk voor een jongen als je het als Sjuul uitspreekt.
Lou en Eli vind ik meer 'oude-mannen-namen'.
Is er niet één naam van deze 6 die er echt uitspringt?
Hallo allemaal!
Wij zijn in verwachting van een zoontje en komen niet uit de keuze voor een naam... We zoeken een naam die niet te popu is.
Zouden jullie eens willen meedenken en de namen in jullie favo volgorde willen zetten met evt commentaar?
Siem
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Super bedankt!!!
Sep/Seb hoor ik de laatste tijd erg vaak, en Ties helemaal.
Chiem vind ik leuker dan Siem, en Jules vind ik best leuk voor een jongen als je het als Sjuul uitspreekt.
Lou en Eli vind ik meer 'oude-mannen-namen'.
Is er niet één naam van deze 6 die er echt uitspringt?
zaterdag 27 februari 2010 om 16:21
quote:fashionvictim schreef op 27 februari 2010 @ 15:38:
[...]
Nee, nu je het zo zegt snap ik het eigenlijk wel en ben ik het er volgens mij ook wel mee eens. Ik heb namelijk best vaak een soort onbewuste irritatie als er inderdaad een Eli, Seb en Saartje voor mijn neus staan die dan niet-joods blijken te zijn. Grappig eigenlijk, ik denk dan toch vaak "jezus, geef die kinderen dan ook niet zo'n naam, mens" of iets in die geest.
Maar er zijn toch zoveel Sara's? Grappig, ik wist niet dat de naam Sara zo erg met Joods zijn werd gelinkt. Mijn zusje is zo'n Saartje (Sara). Ook Simon komt in mijn familie voor sinds 1738. In iedere generatie is er wel een. En Hollandser dan mijn familie vind je ze niet.
[...]
Nee, nu je het zo zegt snap ik het eigenlijk wel en ben ik het er volgens mij ook wel mee eens. Ik heb namelijk best vaak een soort onbewuste irritatie als er inderdaad een Eli, Seb en Saartje voor mijn neus staan die dan niet-joods blijken te zijn. Grappig eigenlijk, ik denk dan toch vaak "jezus, geef die kinderen dan ook niet zo'n naam, mens" of iets in die geest.
Maar er zijn toch zoveel Sara's? Grappig, ik wist niet dat de naam Sara zo erg met Joods zijn werd gelinkt. Mijn zusje is zo'n Saartje (Sara). Ook Simon komt in mijn familie voor sinds 1738. In iedere generatie is er wel een. En Hollandser dan mijn familie vind je ze niet.
zaterdag 27 februari 2010 om 16:22
Siem doet me aan Sam denken en die was extreem popi...
Ties is een oud-Hollandse en die worden wel weer popi, maar er zijn er heel veel van. Samen met Nol een naam die ik heel mooi vind. Peter vind ik ook mooi.
Eli zegt mij persoonlijk niet zoveel.
Jules ...Deelder? van de zwart wassen reclame.
Lou Samen met bovenstaande doet het Frans aan.
Sep nog nooit gehoord.
Misschien dat als je de betekenis van al deze namen opzoekt, dat het dan makkelijker kiezen wordt? Niet via Internet, maar uit zo'n oud boek met de betekenis van namen erin. Ook waar ze van afgeleid zijn en zo. Ties komt af van Martinus.
http://babybytes.nl/namen/jongens/Ties Toch een leuke link gevonden.
Ties is een oud-Hollandse en die worden wel weer popi, maar er zijn er heel veel van. Samen met Nol een naam die ik heel mooi vind. Peter vind ik ook mooi.
Eli zegt mij persoonlijk niet zoveel.
Jules ...Deelder? van de zwart wassen reclame.
Lou Samen met bovenstaande doet het Frans aan.
Sep nog nooit gehoord.
Misschien dat als je de betekenis van al deze namen opzoekt, dat het dan makkelijker kiezen wordt? Niet via Internet, maar uit zo'n oud boek met de betekenis van namen erin. Ook waar ze van afgeleid zijn en zo. Ties komt af van Martinus.
http://babybytes.nl/namen/jongens/Ties Toch een leuke link gevonden.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-02-2010 16:30
Reden: link toegevoegd
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
zaterdag 27 februari 2010 om 16:36
zaterdag 27 februari 2010 om 16:40
Ik ben, om te beginnen, niet gevoelig voor zgn populaire namen. Dat bedoel ik trouwens positief.
Het maakt mij nml niet uit of een naam al dan niet populair is.
Of mss zelfs ten goede een tikkeltje wél.
Dat betekend iig dat meerdere mensen jouw gekozen naam leuk vinden. Leuk toch, dat het merendeel de naam van je kind leuk vindt?
En bovendien; kinderen met gemiddelde namen, zgn toptien namen, schijnen later succesvoller te zijn in het leven.
Kinderen die zgn moeilijke namen krijgen, blijken daar 'last' van te hebben op de arbeidsmarkt later.
Maar goed, dat zijn gemiddelden. Daar hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken, toch?
Deden wij ook niet
Hoe dan ook, ik val ook meestal voor toptien namen.
Gewoon, omdat die gangbaar zijn, leuk, fris, algemeen, weet ik veel. Ik hou er gewoon van.
Daan
Mees
Julia
Sophie
Staan allemaal al jaren in de toptien geloof ik.
En ik vind ze prachtig, allemaal!
En mode namen, die op een bepaald moment heel hip zijn, ach...weet je, we worden er allemaal bijna wel soort van door beinvloed. Nou en? Zo heette de helft uit mijn basisschooltijd ( begin jaren 80, ik word nu 34) Angelique, Sandra, Claudia, Wendy, Monique, Danielle, Simone, Annelies, Daphne, Esther, Heleen, Ellen, Irene, Janneke, Jeanet, Karin, Leanne, Mandy, Ria, Renske, Stephanie, Melanie, Tina, Wietske of Liesbeth.
Nou en?
Okee jouw namen:
Siem
Wel okee, maar niet helemaal mijn eigen smaak. Maar opzich niets mis mee.
Ties
Heel leuk, lekker stoer, kort en krachtig.
Gewoon leuk!
Eli
Nee niet zo leuk, vind ik dan. Lijkt te veel op een afkorting van iets. Of een meisjesnaam.
Kan er niet zo veel mee.
Jules
Ja leuke naam! Echt leuk!
Lou
Is dit voor een meisje of jongen? De dochter van Heidi Klum heet toch zo?
Ik ben er niet kapot van. Maar vind hem ook niet lelijk.
Moet er denk ik even aan wennen.
Sep
Ja, leuke naam ook weer. Lekker fris, kort, stoer, gewoon een leuke naam!
Ik denk dat ik zo gaan, vanuit dit rijtje geredeneerd, voor:
Ties en Sep.
En als derde keuze voor Jules.
Het maakt mij nml niet uit of een naam al dan niet populair is.
Of mss zelfs ten goede een tikkeltje wél.
Dat betekend iig dat meerdere mensen jouw gekozen naam leuk vinden. Leuk toch, dat het merendeel de naam van je kind leuk vindt?
En bovendien; kinderen met gemiddelde namen, zgn toptien namen, schijnen later succesvoller te zijn in het leven.
Kinderen die zgn moeilijke namen krijgen, blijken daar 'last' van te hebben op de arbeidsmarkt later.
Maar goed, dat zijn gemiddelden. Daar hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken, toch?
Deden wij ook niet
Hoe dan ook, ik val ook meestal voor toptien namen.
Gewoon, omdat die gangbaar zijn, leuk, fris, algemeen, weet ik veel. Ik hou er gewoon van.
Daan
Mees
Julia
Sophie
Staan allemaal al jaren in de toptien geloof ik.
En ik vind ze prachtig, allemaal!
En mode namen, die op een bepaald moment heel hip zijn, ach...weet je, we worden er allemaal bijna wel soort van door beinvloed. Nou en? Zo heette de helft uit mijn basisschooltijd ( begin jaren 80, ik word nu 34) Angelique, Sandra, Claudia, Wendy, Monique, Danielle, Simone, Annelies, Daphne, Esther, Heleen, Ellen, Irene, Janneke, Jeanet, Karin, Leanne, Mandy, Ria, Renske, Stephanie, Melanie, Tina, Wietske of Liesbeth.
Nou en?
Okee jouw namen:
Siem
Wel okee, maar niet helemaal mijn eigen smaak. Maar opzich niets mis mee.
Ties
Heel leuk, lekker stoer, kort en krachtig.
Gewoon leuk!
Eli
Nee niet zo leuk, vind ik dan. Lijkt te veel op een afkorting van iets. Of een meisjesnaam.
Kan er niet zo veel mee.
Jules
Ja leuke naam! Echt leuk!
Lou
Is dit voor een meisje of jongen? De dochter van Heidi Klum heet toch zo?
Ik ben er niet kapot van. Maar vind hem ook niet lelijk.
Moet er denk ik even aan wennen.
Sep
Ja, leuke naam ook weer. Lekker fris, kort, stoer, gewoon een leuke naam!
Ik denk dat ik zo gaan, vanuit dit rijtje geredeneerd, voor:
Ties en Sep.
En als derde keuze voor Jules.
zaterdag 27 februari 2010 om 16:44
zaterdag 27 februari 2010 om 16:47
Siem
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Ipv Siem, vind ik dan bijv Sem of Sam leuker. Wel heel populair, maar dat maakt mij dus niets uit zoals gezegt.
Ips Ties kan je nog denken aan Tijn.
Beetje hetzelfde, en toch ook weer niet.
Je kan het ook schrijven als Thijn. Vind ik leuk.
Of Thijmen/Tijmen/Tiemen. Vind ik ook leuk.
Ipv Eli, kan je nog denken aan:
Elias, of Eliah?
Ipv Jules, kan je nog denken aan:
Julius, Julian of Julien of Juul, of Jurrian?
Ipv Lou kan je denken aan:
Louis of Lowie?
Ipv Sep kan je nog kiezen voor:
Sef, Sjef, Sid, of Seth of Sem of Sil?
Ties
Eli
Jules
Lou
Sep
Ipv Siem, vind ik dan bijv Sem of Sam leuker. Wel heel populair, maar dat maakt mij dus niets uit zoals gezegt.
Ips Ties kan je nog denken aan Tijn.
Beetje hetzelfde, en toch ook weer niet.
Je kan het ook schrijven als Thijn. Vind ik leuk.
Of Thijmen/Tijmen/Tiemen. Vind ik ook leuk.
Ipv Eli, kan je nog denken aan:
Elias, of Eliah?
Ipv Jules, kan je nog denken aan:
Julius, Julian of Julien of Juul, of Jurrian?
Ipv Lou kan je denken aan:
Louis of Lowie?
Ipv Sep kan je nog kiezen voor:
Sef, Sjef, Sid, of Seth of Sem of Sil?