Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Jayvi is ook heel leuk

voor een meisje hebben we Yaella. Dat staat al vast en aangezien ik ook in jan uitgerekend ben en het sterrenbeeld dan ook steenbok zal zijn.. want dat is tevens ook de betekenis van deze naam... dus tja dat is dan wel heel toepasselijk..
dan maar hopen op een meisje, of hem Yael noemen, kan ook toch
ja dat kan ook idd maar dat vind ik voor een jongen toch een stuk minder. waarschijnlijk wordt het toch een jongen.. haha we hebben namelijk alleen maar jongens in de fam en geen meisjes. Mijn moeder heeft 8 kleinzonen, dus waarschijnlijk komt er weer een nr 9 bij haha

Voor de naam zou het super handig zijn, dat scheelt veel zoek en denk werk.
Gevonden op de site van babybites:

Yaell is een Hebreewse jongensnaam. De betekenis van de naam is `Steenbok`.

Waar wordt het gebruikt?

De naam Yael wordt voornamelijk gebruikt in Joodse gebieden.

Wat zegt men in andere landen?

Jael (In de Bijbel en in Joodse gebieden)

Zie ook

In andere talen: Jayel
Ik snap het type ordi namen niet zo. De naam Jayden is nu al zoveel voorkomend in Nederland. Ik denk dat er straks evenveel advocaten als vuilnismannen zijn die Jayden heten hoor.

Dus ik weet t niet, snap dat ordi niet zo.

En Jayvi, ik weet niet hoe je het schrijft hoor (kan je vast weer vanalles voor bedenken), maar spreek het uit als Jayvie.

Jayden vind ik zelf dus super mooi maar wil graag iets minder voorkomend en orgineler. En toevallig hoorde ik dus de naam Jayvi.

Ik weet niet precies wie het waren op tv, maar een heel lief stoer babytjes dat dus Jayvi heette. Maar goed, misschien is de naam niet zo leuk meer als het kind groter word. Alhoewel ik dat idee ook heb bij bijvoorbeeld Jip. Maar tegen die tijd zal dat allemaal wel heel gewoon zijn.
hey blogbabe, ja klopt die betekenis is correct, dat is ook de reden dat we hem hebben gekozen omdat ik in jan uitgerekend ben en ik wil wel een naam met een betekenis, dat hebben mijn andere twee kinderen ook. en hij kan idd voor zowel jongens als meisjes.

Ik kan beter geen naam kiezen met een J. want mijn jongste heeft joshua en dat wordt straks een probleem met post enzo als ze ouder worden
Ik vind Yael ook mooier met een Y, maar goed als jij hem minder vindt moet je het niet doen
alleen voor een meisje vind ik het mooi, dan heb je dus Yaella, en ik vind ook Elijah ook mooi en past ook wel bij de andere twee. en ik ook hebreeuws, dat zou ook nog een optie kunnen zijn. of Eli, maar ik ben dan bang dat er een vrouwelijke vorm van gemaakt wordt en dus niet uitgesproken wordt zoals het hoort. denk aan The book of Eli
quote:sinojo schreef op 09 augustus 2010 @ 18:45:

wij moeten nog een jongens naam hebben, de oudste heet Noah en de jongste heet Joshua, beide hebreeuwse namen, mocht nr 3 ook een jongen worden dan wil ik graag een hebreeuwse naam, maar tja de mooiste zijn al voorzien...... helaas.

Wie heeft er nog ideeen die bij deze twee passen....

zelf dacht ik aan

Jayden

Jonah,,, samenvoegsel van noah en joshua.

en Kayne.

Mijn jongste zoon heet ook Joshua.

Mooie hebreeuwse namen vind ik:

Elijah

Eli

Elisha

Nathan

Nathaniel

Ezra

Elijah

Jonah

Isaiah

Josiah

Zephaniah/Sefanja

Malachi

Noam

Simcha

Boaz

Samuel

Thaddeus (weet eigenlijk niet of die naam hebreeuws is)

Matthew

Micah

Jeremiah

Myron
Ik vind jayvi erg leuk hoor ! maar ja ik ben ook wel van de orginele namen whaha...

blogbabe: thanks voor je duidelijke reactie :-) Ik vind milo ook leuk, maar mensen denken aan een hondje van superman ofzo? ik hoor veel mensen zeggen dat het meer een hondennaam zou zijn.

ik vind kyan leuker dan keevan of keenen.

rasberry en kloontje, ook bedankt voor jullie reacties. Ik krijg toch echt de meeste positieve reacties op kyan (1) en Vince(2)
Milo moet ik denken aan een van de Tweenies
Hm.. ik begin Jayvi toch wel steeds leuker te vinden :D

En Milo, tja onze kat heet toevallig Milo. Maar goed, de hond van mijn zusje heet dan weer Luca. De kat van de buurvrouw heet Levi.

Allemaal namen die je ook gewoon op straat tegen komt.

Ik denk eerder dat mensen juist nu gewone namen aan hun huisdier geven ipv blub aan een vis of tweety aan hun vogel.
quote:kloontje schreef op 09 augustus 2010 @ 21:20:

Ik snap het type ordi namen niet zo. De naam Jayden is nu al zoveel voorkomend in Nederland. Ik denk dat er straks evenveel advocaten als vuilnismannen zijn die Jayden heten hoor.

Dus ik weet t niet, snap dat ordi niet zo.

Tja, zal wel mijn ding zijn. Ik heb dat niet alleen bij de naam Jayden hoor. Ik heb dat bij heel veel Engelse namen. En ieder z'n smaak natuurlijk.
heb ik ook blogbabe en moet zeggen, meestal passen er in de praktijk ook bepaalde type ouders bij, zeg maar a la Tokkies. Niet allemaal hoor, maar toch...
Eens met Raspberry en Blogbabe.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
tokkies ????? whahaha bij de naam jayden?

hmm dat vind ik niet hoor.

grappig he, zoveel mensen, zoveel wensen whiwhi
Hihi jah ik vind het ook wel grappig

Maar goed ook natuurlijk, anders heten onze kids straks allemaal hetzelfde.. Dan bestaat er gaan top 100 meer, maar alleen nog een top 10 en gaan we weer richting de tijd dat iedereen Jan heette.

Dus ergens is het juist leuk, al die verschillende namen! Alleen dat er meteen een stempel Tokkie opkomt is wel een beetje jammer...
quote:zonnetje82 schreef op 09 augustus 2010 @ 22:12:

Ik vind jayvi erg leuk hoor ! maar ja ik ben ook wel van de orginele namen whaha...

blogbabe: thanks voor je duidelijke reactie :-) Ik vind milo ook leuk, maar mensen denken aan een hondje van superman ofzo? ik hoor veel mensen zeggen dat het meer een hondennaam zou zijn.

rasberry en kloontje, ook bedankt voor jullie reacties. Ik krijg toch echt de meeste positieve reacties op kyan (1) en Vince(2)

Ik vind Milo niet verkeerd. Maar er is toch een snoepwinkel die Milo heet? Die heeft dan de aanbieding de Kilo van Milo. Vind ik dan weer wat minder.

Ik las dat je Syl ook op je lijstje had staan. Die vind ik erg leuk.

Als je het dan wat bijzonderder wilt maak je er toch Sylvan of Sylvijn van en gebruik je als roepnaam Syl.
Lavendel, dat vind ik ook leuk!! Sylvan met als roepnaam idd Syl :D Leuk en orgineel!
moet zeggen dat het bij Jayden wel mee valt hoor...dat Tokkiestempel

Ik heb het meer over de Priscilla's, etc...durf bijna geen namen meer te noemen

Ken ook een heel leuk stel met een Kevin, valt voor mij toch ook een beetje in die categorie, zo zie ja maar, uitzonderingen bevestigen de regel....en dat is wel zo leuk.

Ik wil ook niemand veroordelen, respect voor ieders keuze...absoluut
haha zie paar pagina's terug, toen had ik sylvan als optie ..

kreeg reacties dat t echt een naam zou zijn voor aso kinderen .. en dat van meerdere mensen....

dus heb er toen maar gewoon syl van gemaakt
Misschien kunnen jullie me helpen naar het zoeken naar een naam wat past bij mijn andere twee zoons!!!!!

Riva en Maika ( maicah) vond ik te buitenlands geschreven, en hou van de simpele schrijfwijze.

en ja dit gaat reacties oproepen, velen zullen het meer een meiden naam vinden! Maar wij zijn er nog steeeds errruugg gelukkig mee, en ook vele leuke reacties ontvangen!!

Maar goed ik lees graag een leuke passende naam!

´

alvast bedankt meiden!!!
Ik hou wel van aparte namen!

Riva, Maika en:

Ilay

Elay / Elai

Julin

Lennox

Duko

Tylo / Tyno

Kyda

Nola

Manu

Milia

Nio

Tias

Zeno
Nymeria, Elijah staat bij mij ook op de lijst... en zeker een om te onthouden.

deze past ook bij noah en joshua. maar wel leuk dat jouw jongste ook zo heet, hoe oud is hij? die van mij is 6 jr
leuke naam zeg, riva :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven