Jongensnamentopic!
maandag 9 augustus 2010 om 20:38
maandag 9 augustus 2010 om 20:41
ja dat kan ook idd maar dat vind ik voor een jongen toch een stuk minder. waarschijnlijk wordt het toch een jongen.. haha we hebben namelijk alleen maar jongens in de fam en geen meisjes. Mijn moeder heeft 8 kleinzonen, dus waarschijnlijk komt er weer een nr 9 bij haha
Voor de naam zou het super handig zijn, dat scheelt veel zoek en denk werk.
Voor de naam zou het super handig zijn, dat scheelt veel zoek en denk werk.
maandag 9 augustus 2010 om 21:04
Gevonden op de site van babybites:
Yaell is een Hebreewse jongensnaam. De betekenis van de naam is `Steenbok`.
Waar wordt het gebruikt?
De naam Yael wordt voornamelijk gebruikt in Joodse gebieden.
Wat zegt men in andere landen?
Jael (In de Bijbel en in Joodse gebieden)
Zie ook
In andere talen: Jayel
Yaell is een Hebreewse jongensnaam. De betekenis van de naam is `Steenbok`.
Waar wordt het gebruikt?
De naam Yael wordt voornamelijk gebruikt in Joodse gebieden.
Wat zegt men in andere landen?
Jael (In de Bijbel en in Joodse gebieden)
Zie ook
In andere talen: Jayel
maandag 9 augustus 2010 om 21:20
Ik snap het type ordi namen niet zo. De naam Jayden is nu al zoveel voorkomend in Nederland. Ik denk dat er straks evenveel advocaten als vuilnismannen zijn die Jayden heten hoor.
Dus ik weet t niet, snap dat ordi niet zo.
En Jayvi, ik weet niet hoe je het schrijft hoor (kan je vast weer vanalles voor bedenken), maar spreek het uit als Jayvie.
Jayden vind ik zelf dus super mooi maar wil graag iets minder voorkomend en orgineler. En toevallig hoorde ik dus de naam Jayvi.
Ik weet niet precies wie het waren op tv, maar een heel lief stoer babytjes dat dus Jayvi heette. Maar goed, misschien is de naam niet zo leuk meer als het kind groter word. Alhoewel ik dat idee ook heb bij bijvoorbeeld Jip. Maar tegen die tijd zal dat allemaal wel heel gewoon zijn.
En Jayvi, ik weet niet hoe je het schrijft hoor (kan je vast weer vanalles voor bedenken), maar spreek het uit als Jayvie.
Jayden vind ik zelf dus super mooi maar wil graag iets minder voorkomend en orgineler. En toevallig hoorde ik dus de naam Jayvi.
Ik weet niet precies wie het waren op tv, maar een heel lief stoer babytjes dat dus Jayvi heette. Maar goed, misschien is de naam niet zo leuk meer als het kind groter word. Alhoewel ik dat idee ook heb bij bijvoorbeeld Jip. Maar tegen die tijd zal dat allemaal wel heel gewoon zijn.
maandag 9 augustus 2010 om 21:30
hey blogbabe, ja klopt die betekenis is correct, dat is ook de reden dat we hem hebben gekozen omdat ik in jan uitgerekend ben en ik wil wel een naam met een betekenis, dat hebben mijn andere twee kinderen ook. en hij kan idd voor zowel jongens als meisjes.
Ik kan beter geen naam kiezen met een J. want mijn jongste heeft joshua en dat wordt straks een probleem met post enzo als ze ouder worden
Ik kan beter geen naam kiezen met een J. want mijn jongste heeft joshua en dat wordt straks een probleem met post enzo als ze ouder worden
maandag 9 augustus 2010 om 21:36
alleen voor een meisje vind ik het mooi, dan heb je dus Yaella, en ik vind ook Elijah ook mooi en past ook wel bij de andere twee. en ik ook hebreeuws, dat zou ook nog een optie kunnen zijn. of Eli, maar ik ben dan bang dat er een vrouwelijke vorm van gemaakt wordt en dus niet uitgesproken wordt zoals het hoort. denk aan The book of Eli
maandag 9 augustus 2010 om 22:08
quote:sinojo schreef op 09 augustus 2010 @ 18:45:
wij moeten nog een jongens naam hebben, de oudste heet Noah en de jongste heet Joshua, beide hebreeuwse namen, mocht nr 3 ook een jongen worden dan wil ik graag een hebreeuwse naam, maar tja de mooiste zijn al voorzien...... helaas.
Wie heeft er nog ideeen die bij deze twee passen....
zelf dacht ik aan
Jayden
Jonah,,, samenvoegsel van noah en joshua.
en Kayne.
Mijn jongste zoon heet ook Joshua.
Mooie hebreeuwse namen vind ik:
Elijah
Eli
Elisha
Nathan
Nathaniel
Ezra
Elijah
Jonah
Isaiah
Josiah
Zephaniah/Sefanja
Malachi
Noam
Simcha
Boaz
Samuel
Thaddeus (weet eigenlijk niet of die naam hebreeuws is)
Matthew
Micah
Jeremiah
Myron
wij moeten nog een jongens naam hebben, de oudste heet Noah en de jongste heet Joshua, beide hebreeuwse namen, mocht nr 3 ook een jongen worden dan wil ik graag een hebreeuwse naam, maar tja de mooiste zijn al voorzien...... helaas.
Wie heeft er nog ideeen die bij deze twee passen....
zelf dacht ik aan
Jayden
Jonah,,, samenvoegsel van noah en joshua.
en Kayne.
Mijn jongste zoon heet ook Joshua.
Mooie hebreeuwse namen vind ik:
Elijah
Eli
Elisha
Nathan
Nathaniel
Ezra
Elijah
Jonah
Isaiah
Josiah
Zephaniah/Sefanja
Malachi
Noam
Simcha
Boaz
Samuel
Thaddeus (weet eigenlijk niet of die naam hebreeuws is)
Matthew
Micah
Jeremiah
Myron
maandag 9 augustus 2010 om 22:12
Ik vind jayvi erg leuk hoor ! maar ja ik ben ook wel van de orginele namen whaha...
blogbabe: thanks voor je duidelijke reactie
Ik vind milo ook leuk, maar mensen denken aan een hondje van superman ofzo? ik hoor veel mensen zeggen dat het meer een hondennaam zou zijn.
ik vind kyan leuker dan keevan of keenen.
rasberry en kloontje, ook bedankt voor jullie reacties. Ik krijg toch echt de meeste positieve reacties op kyan (1) en Vince(2)
ik vind kyan leuker dan keevan of keenen.
rasberry en kloontje, ook bedankt voor jullie reacties. Ik krijg toch echt de meeste positieve reacties op kyan (1) en Vince(2)
maandag 9 augustus 2010 om 22:26
Hm.. ik begin Jayvi toch wel steeds leuker te vinden 
En Milo, tja onze kat heet toevallig Milo. Maar goed, de hond van mijn zusje heet dan weer Luca. De kat van de buurvrouw heet Levi.
Allemaal namen die je ook gewoon op straat tegen komt.
Ik denk eerder dat mensen juist nu gewone namen aan hun huisdier geven ipv blub aan een vis of tweety aan hun vogel.
En Milo, tja onze kat heet toevallig Milo. Maar goed, de hond van mijn zusje heet dan weer Luca. De kat van de buurvrouw heet Levi.
Allemaal namen die je ook gewoon op straat tegen komt.
Ik denk eerder dat mensen juist nu gewone namen aan hun huisdier geven ipv blub aan een vis of tweety aan hun vogel.
maandag 9 augustus 2010 om 22:27
quote:kloontje schreef op 09 augustus 2010 @ 21:20:
Ik snap het type ordi namen niet zo. De naam Jayden is nu al zoveel voorkomend in Nederland. Ik denk dat er straks evenveel advocaten als vuilnismannen zijn die Jayden heten hoor.
Tja, zal wel mijn ding zijn. Ik heb dat niet alleen bij de naam Jayden hoor. Ik heb dat bij heel veel Engelse namen. En ieder z'n smaak natuurlijk.
Tja, zal wel mijn ding zijn. Ik heb dat niet alleen bij de naam Jayden hoor. Ik heb dat bij heel veel Engelse namen. En ieder z'n smaak natuurlijk.
dinsdag 10 augustus 2010 om 00:11
Hihi jah ik vind het ook wel grappig
Maar goed ook natuurlijk, anders heten onze kids straks allemaal hetzelfde.. Dan bestaat er gaan top 100 meer, maar alleen nog een top 10 en gaan we weer richting de tijd dat iedereen Jan heette.
Dus ergens is het juist leuk, al die verschillende namen! Alleen dat er meteen een stempel Tokkie opkomt is wel een beetje jammer...
Maar goed ook natuurlijk, anders heten onze kids straks allemaal hetzelfde.. Dan bestaat er gaan top 100 meer, maar alleen nog een top 10 en gaan we weer richting de tijd dat iedereen Jan heette.
Dus ergens is het juist leuk, al die verschillende namen! Alleen dat er meteen een stempel Tokkie opkomt is wel een beetje jammer...
dinsdag 10 augustus 2010 om 00:23
quote:zonnetje82 schreef op 09 augustus 2010 @ 22:12:
Ik vind jayvi erg leuk hoor ! maar ja ik ben ook wel van de orginele namen whaha...
Ik vind milo ook leuk, maar mensen denken aan een hondje van superman ofzo? ik hoor veel mensen zeggen dat het meer een hondennaam zou zijn.
Ik vind Milo niet verkeerd. Maar er is toch een snoepwinkel die Milo heet? Die heeft dan de aanbieding de Kilo van Milo. Vind ik dan weer wat minder.
Ik las dat je Syl ook op je lijstje had staan. Die vind ik erg leuk.
Als je het dan wat bijzonderder wilt maak je er toch Sylvan of Sylvijn van en gebruik je als roepnaam Syl.
Ik vind Milo niet verkeerd. Maar er is toch een snoepwinkel die Milo heet? Die heeft dan de aanbieding de Kilo van Milo. Vind ik dan weer wat minder.
Ik las dat je Syl ook op je lijstje had staan. Die vind ik erg leuk.
Als je het dan wat bijzonderder wilt maak je er toch Sylvan of Sylvijn van en gebruik je als roepnaam Syl.
dinsdag 10 augustus 2010 om 09:51
moet zeggen dat het bij Jayden wel mee valt hoor...dat Tokkiestempel
Ik heb het meer over de Priscilla's, etc...durf bijna geen namen meer te noemen
Ken ook een heel leuk stel met een Kevin, valt voor mij toch ook een beetje in die categorie, zo zie ja maar, uitzonderingen bevestigen de regel....en dat is wel zo leuk.
Ik wil ook niemand veroordelen, respect voor ieders keuze...absoluut
Ik heb het meer over de Priscilla's, etc...durf bijna geen namen meer te noemen
Ken ook een heel leuk stel met een Kevin, valt voor mij toch ook een beetje in die categorie, zo zie ja maar, uitzonderingen bevestigen de regel....en dat is wel zo leuk.
Ik wil ook niemand veroordelen, respect voor ieders keuze...absoluut
dinsdag 10 augustus 2010 om 12:03
Misschien kunnen jullie me helpen naar het zoeken naar een naam wat past bij mijn andere twee zoons!!!!!
Riva en Maika ( maicah) vond ik te buitenlands geschreven, en hou van de simpele schrijfwijze.
en ja dit gaat reacties oproepen, velen zullen het meer een meiden naam vinden! Maar wij zijn er nog steeeds errruugg gelukkig mee, en ook vele leuke reacties ontvangen!!
Maar goed ik lees graag een leuke passende naam!
´
alvast bedankt meiden!!!
Riva en Maika ( maicah) vond ik te buitenlands geschreven, en hou van de simpele schrijfwijze.
en ja dit gaat reacties oproepen, velen zullen het meer een meiden naam vinden! Maar wij zijn er nog steeeds errruugg gelukkig mee, en ook vele leuke reacties ontvangen!!
Maar goed ik lees graag een leuke passende naam!
´
alvast bedankt meiden!!!