Jongensnamentopic!
dinsdag 10 augustus 2010 om 13:40
quote:sinojo schreef op 10 augustus 2010 @ 12:41:
Nymeria, Elijah staat bij mij ook op de lijst... en zeker een om te onthouden.
deze past ook bij noah en joshua. maar wel leuk dat jouw jongste ook zo heet, hoe oud is hij? die van mij is 6 jrDie van mij is drie maanden geleden drie jaar geworden. Ik noem hem bijna altijd volledig Joshua, alleen andere mensen doen dat niet en op de crèche ed. wordt het toch vaak Josh. Dat vind ik wel eens jammer. Is dat bij jou ook zo?
Nymeria, Elijah staat bij mij ook op de lijst... en zeker een om te onthouden.
deze past ook bij noah en joshua. maar wel leuk dat jouw jongste ook zo heet, hoe oud is hij? die van mij is 6 jrDie van mij is drie maanden geleden drie jaar geworden. Ik noem hem bijna altijd volledig Joshua, alleen andere mensen doen dat niet en op de crèche ed. wordt het toch vaak Josh. Dat vind ik wel eens jammer. Is dat bij jou ook zo?
dinsdag 10 augustus 2010 om 15:54
quote:zonnetje82 schreef op 10 augustus 2010 @ 10:43:
haha zie paar pagina's terug, toen had ik sylvan als optie ..
kreeg reacties dat t echt een naam zou zijn voor aso kinderen .. en dat van meerdere mensen....
dus heb er toen maar gewoon syl van gemaakt
Sorry, dat had ik niet gezien. Maar zo vind ik Vince weer een beetje aso. Grappig toch, dat iedereen andere namen een beetje aso vindt.
Riva is idd ook erg leuk!
haha zie paar pagina's terug, toen had ik sylvan als optie ..
kreeg reacties dat t echt een naam zou zijn voor aso kinderen .. en dat van meerdere mensen....
dus heb er toen maar gewoon syl van gemaakt
Sorry, dat had ik niet gezien. Maar zo vind ik Vince weer een beetje aso. Grappig toch, dat iedereen andere namen een beetje aso vindt.
Riva is idd ook erg leuk!
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:22
quote:blogbabe schreef op 10 augustus 2010 @ 17:57:
Riva, Maika &....
Ezra
Noah
Joshua
Sacha
Senna
Luca
Déjan
Milo
Koszja (dit vind ik zelf het mooist erbij passen!)
Collin
Tristan
Timon
Manu
Ole
Stender
Silas
Zilver
Lode
Nathan
Hero
Jonah
Riva, Maika en Jonah, dat klinkt echt heel mooi
Riva, Maika en Ezra ook.
Ik zou weer een naam met een A op het eind kiezen. Als ik naar de kinderen van Willem Alexander en Maxima kijk vind ik de laatste echt uit de toon vallen. Amalia, Alexia en Ariane. Dan was Ariana toch beter geweest (voor mijn gevoel dan, misschien denken jullie er juist heel anders over).
Riva, Maika &....
Ezra
Noah
Joshua
Sacha
Senna
Luca
Déjan
Milo
Koszja (dit vind ik zelf het mooist erbij passen!)
Collin
Tristan
Timon
Manu
Ole
Stender
Silas
Zilver
Lode
Nathan
Hero
Jonah
Riva, Maika en Jonah, dat klinkt echt heel mooi
Riva, Maika en Ezra ook.
Ik zou weer een naam met een A op het eind kiezen. Als ik naar de kinderen van Willem Alexander en Maxima kijk vind ik de laatste echt uit de toon vallen. Amalia, Alexia en Ariane. Dan was Ariana toch beter geweest (voor mijn gevoel dan, misschien denken jullie er juist heel anders over).
dinsdag 10 augustus 2010 om 20:49
Lavendel, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar nu je het zegt... Ariana klinkt inderdaad beter.
Ik ben trouwens gestopt met het zoeken naar namen en ga verder met mijn lijstje van 3. De eerste 2 zitten nu ongeveer 12 weken in mijn hoofd en die andere is er pas bijgekomen.
Ik vind het wel goed zo eigenlijk en ga gewoon 1 van de 3 kiezen.
De naam zal toch wel bij het kindje passen, ongeacht welke naam ik ga kiezen.
Dus het gaat worden, Jay, Sem of Jayvi.
En ik heb echt geen flauw idee welke van de 3 het gaat worden. De ene keer denk ik.. Sem.. Gewoon een normale leuke naam.
Dan ineens word het toch Jay. Ik blijf het gewoon een stoere naam vinden. En dan toch jayvi. Het heeft net even iets meer dan alleen Jay en het roept iets makkelijker vind ik persoonlijk.
Iemand nog ideetjes over welke van de 3 het moet gaan worden? Alhoewel..het is eigenlijk ook wel weer zoo persoonlijk...
Ik ben trouwens gestopt met het zoeken naar namen en ga verder met mijn lijstje van 3. De eerste 2 zitten nu ongeveer 12 weken in mijn hoofd en die andere is er pas bijgekomen.
En ik heb echt geen flauw idee welke van de 3 het gaat worden. De ene keer denk ik.. Sem.. Gewoon een normale leuke naam.
Dan ineens word het toch Jay. Ik blijf het gewoon een stoere naam vinden. En dan toch jayvi. Het heeft net even iets meer dan alleen Jay en het roept iets makkelijker vind ik persoonlijk.
Iemand nog ideetjes over welke van de 3 het moet gaan worden? Alhoewel..het is eigenlijk ook wel weer zoo persoonlijk...
dinsdag 10 augustus 2010 om 22:47
quote:kloontje schreef op 10 augustus 2010 @ 20:49:
Heel raar, de meeste namen passen inderdaad. Ik heb twee jongens. Eigenlijk zijn het qua uiterlijk bijna kopietjes van elkaar (gedrag niet). Maar de naam van de oudste past niet zo bij de jongste en de naam van de jongste helemaal niet bij de oudste.
Ik ken wel echte Hollandse meiden die dan Latoya heten. Dit past echt niet vind ik. Maar de namen die jij nu hebt kunnen wel hoor. Al vind ik Jayvi het minst (klinkt zo Davy). Sem en Jay allebei erg leuk. Sem vind ik het leukst. Maar zoals je zelf al zegt het is heel persoonlijk. Veel succes met de naam en geluk met je kleintje.
Heel raar, de meeste namen passen inderdaad. Ik heb twee jongens. Eigenlijk zijn het qua uiterlijk bijna kopietjes van elkaar (gedrag niet). Maar de naam van de oudste past niet zo bij de jongste en de naam van de jongste helemaal niet bij de oudste.
Ik ken wel echte Hollandse meiden die dan Latoya heten. Dit past echt niet vind ik. Maar de namen die jij nu hebt kunnen wel hoor. Al vind ik Jayvi het minst (klinkt zo Davy). Sem en Jay allebei erg leuk. Sem vind ik het leukst. Maar zoals je zelf al zegt het is heel persoonlijk. Veel succes met de naam en geluk met je kleintje.
dinsdag 10 augustus 2010 om 22:54
quote:kloontje schreef op 10 augustus 2010 @ 20:49:
Heel verstandig! Anders blijf je maar zoeken en malen! Persoonlijk vind ik Sem het mooist. Maar ik schreef al dat ik niet zo van Engels houd (en volgens mij houd jij daar juist weer wel van!
).
Heel verstandig! Anders blijf je maar zoeken en malen! Persoonlijk vind ik Sem het mooist. Maar ik schreef al dat ik niet zo van Engels houd (en volgens mij houd jij daar juist weer wel van!
dinsdag 10 augustus 2010 om 23:00
Voor Regina:
Elise, Gijs en....
Bas
Daan
Tom/Thom
Sjors
Ties
Thijs
Bram
Mats
Sam/Sem
Mees
Jens
Huub
Huib
Joes
Rob
Joost
Bob
Tim
Mart
Max
Niek
Koen
Eef
Frank
Sjoerd
Djoerd
Faab
Siem
Stijn
Tijn
Roel
Rens
Stan
Steef
Gijs is echt een Oerhollandse naam en lekker kort maar krachtig. Dus ik zou sowieso voor een korte Nederlandstalige naam gaan.
Elise, Gijs en....
Bas
Daan
Tom/Thom
Sjors
Ties
Thijs
Bram
Mats
Sam/Sem
Mees
Jens
Huub
Huib
Joes
Rob
Joost
Bob
Tim
Mart
Max
Niek
Koen
Eef
Frank
Sjoerd
Djoerd
Faab
Siem
Stijn
Tijn
Roel
Rens
Stan
Steef
Gijs is echt een Oerhollandse naam en lekker kort maar krachtig. Dus ik zou sowieso voor een korte Nederlandstalige naam gaan.
dinsdag 10 augustus 2010 om 23:02
quote:laussie schreef op 10 augustus 2010 @ 22:36:
Hallo dames
Mag ik jullie mening over de volgende namen:
Ivan wel leuk, maar die andere 2 vind ik mooier en aparter
Yme heel apart. Hoe spreek je het uit? Ieme?
Marick gave naam, erg origineel!En jij bent dus zwanger van een jongen en op zoek naar een leuke naam?
Hallo dames
Mag ik jullie mening over de volgende namen:
Ivan wel leuk, maar die andere 2 vind ik mooier en aparter
Yme heel apart. Hoe spreek je het uit? Ieme?
Marick gave naam, erg origineel!En jij bent dus zwanger van een jongen en op zoek naar een leuke naam?
woensdag 11 augustus 2010 om 01:06
@Regina:
Ik ben ook op zoek naar een Nederlandse, makkelijke, stoere naam voor als het een jongen is.
Ik vind Tijmen of Thijmen een mooie Hollandse jongensnaam en betekent man van het volk.
En Ties. Ook Hollands en betekent geschenk van de heer. Ik ben niet gelovig, maar toch mooi.
(Off topic:Voor een meisje denk ik aan Feline, betekend oa gelukkig en geluk brengende, wat vind je daarvan? Ik vind Elise echt mooi! Maar mijn vriend niet... Heb Feline nog niet voorgesteld, zodat hij het ook niet kan afwijzen haha)
Ik ben ook op zoek naar een Nederlandse, makkelijke, stoere naam voor als het een jongen is.
Ik vind Tijmen of Thijmen een mooie Hollandse jongensnaam en betekent man van het volk.
En Ties. Ook Hollands en betekent geschenk van de heer. Ik ben niet gelovig, maar toch mooi.
(Off topic:Voor een meisje denk ik aan Feline, betekend oa gelukkig en geluk brengende, wat vind je daarvan? Ik vind Elise echt mooi! Maar mijn vriend niet... Heb Feline nog niet voorgesteld, zodat hij het ook niet kan afwijzen haha)
woensdag 11 augustus 2010 om 01:25
quote:susie2 schreef op 11 augustus 2010 @ 01:06:
@Regina:
I
(Off topic:Voor een meisje denk ik aan Feline, betekend oa gelukkig en geluk brengende, wat vind je daarvan? Ik vind Elise echt mooi! Maar mijn vriend niet... Heb Feline nog niet voorgesteld, zodat hij het ook niet kan afwijzen haha)Als hij Elise niks vind, dan Feline waarschijnlijk ook niet. Klinkt toch een beetje hetzelfde. Ik vind Feline wel heel leuk. Lieve naam (je weet toch wel dat Feline in het verhaal van Bambi de vriendin van Bambi is?)
@Regina:
I
(Off topic:Voor een meisje denk ik aan Feline, betekend oa gelukkig en geluk brengende, wat vind je daarvan? Ik vind Elise echt mooi! Maar mijn vriend niet... Heb Feline nog niet voorgesteld, zodat hij het ook niet kan afwijzen haha)Als hij Elise niks vind, dan Feline waarschijnlijk ook niet. Klinkt toch een beetje hetzelfde. Ik vind Feline wel heel leuk. Lieve naam (je weet toch wel dat Feline in het verhaal van Bambi de vriendin van Bambi is?)
woensdag 11 augustus 2010 om 10:32
Dag meiden, lastig die namen hè, maar volg je gevoel! Ik wist het pas op het moment dat hij op me buik lag!
Zonnetje ik vind Ian erg leuk!
Yme minder maar ook niet verkeerd wennen!
Marick, ook wennen maar als hij er straks is en zo heet! Prachtig
Susie en livia? Mooi, lief, stoer afkorting Liv! Ook erg leuk!
Succes
zonnetje Riva is geen echte jongensnaam net als Senna! Maar mensen om mij heen weten nu niet meer beter en associëren het met een mooie
jongen! Hi hi er zijn tussen 2008 en nu rond de 20 Riva' s geboren ( jongens)
heb er altijd leuke reacties op gekregen!
Italiaanse naam, een plaats in Italië ( waar de boten Riva's zijn gemaakt!
Hoorde van de week ook de naam een oudere Jongen ( echt zo'n surf boy) helemaal goed!
Zonnetje ik vind Ian erg leuk!
Yme minder maar ook niet verkeerd wennen!
Marick, ook wennen maar als hij er straks is en zo heet! Prachtig
Susie en livia? Mooi, lief, stoer afkorting Liv! Ook erg leuk!
Succes
zonnetje Riva is geen echte jongensnaam net als Senna! Maar mensen om mij heen weten nu niet meer beter en associëren het met een mooie
heb er altijd leuke reacties op gekregen!
Italiaanse naam, een plaats in Italië ( waar de boten Riva's zijn gemaakt!
Hoorde van de week ook de naam een oudere Jongen ( echt zo'n surf boy) helemaal goed!