Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
adam hihi
Misshopping; wat vind je van de schrijfwijze Elai? Die vind ik nóg mooier dan Ilay.

Adam vind ik trouwens ook leuk!

Nog een paar andere ideeen: Nolan, Milo, James (leuk!), Fender (is al een keer genoemd he?), Abe (staat ook op mijn lijst), Emanuel, Lander, Kiet.
Hallo iedereen!

Ik kan goed wat hulp gebruiken....

Ik ben 32 weken zwanger en kan maar niet kiezen tussen 2 namen.... Mijn vriend en ik hadden eindelijk vorige week de knoop doorgehakt en zelfs een slinger met de naam besteld, maar sinds gisteren twijfelen we weer!

Die slinger doet er niet toe, er kan zo een nieuwe worden besteld.

Het gaat tussen O. en I. We hadden uiteindelijk voor O. gekozen, maar nu trekt toch I. weer.

We vinden beide namen even mooi... Ze passen beide bij de naam van onze dochter.

Voordeel van O. is dat het makkelijk uitspreekbaar is, er is maar 1 mogelijkheid. Nadeel is dat ik stiekem een beetje bang ben dat het in het rijtje van Jayden, Dylano, Duncan, jeremy enz. enz. zou kunnen passen....

Voordeel van I. is dat het een krachtige naam is, die ik nog niet vaak gehoord heb. Nadeel is dat ik bang ben dat mensen ... gaan zeggen. terwijl het meer een klank is.

Ik wil het op z'n engels uitspreken, dus je kunt het vergelijken met Liam. Dat kun je uitspreken zoals het hoort of op z'n Pfaffjes.

Wat vinden jullie????
Owen

ik vind een O een krachtige klank voor een stoere jongen.
Owen

ik vind Ian zoiezo niet zo'n leuke naam in tegendeel tot Owen...

Owen is ook iets stoerder.
Owen vind ik een mooiere naam, maar dat verhaal van je dochter is natuurlijk wel een leuke insteek om toch voor Ian te gaan als beide namen even mooi vind. En je hebt gelijk die 2 namen achter elkaar lijken raar. Maar aan de andere kant hoe vaak spreek je jou andere namen uit? Alleen bij formaliteiten toch?
Ik vind Owen net iets mooier/stoerder. Ian is trouwens ook een personage uit 'Bibbeltje Big', een programma dat 's morgens op NLD 3 komt voor peuters/kleuters. Ian is in die serie een varkentje en veel kinderen kijken ernaar. Op zich een leuk, vrolijk varkentje. Maar toch... wel de associatie met een varken.
Owen! Mooi, stoer en lief!

En vind Owen ook leuker voor later als ie 30, 40 en ouder is

En ik vind het niet perse in het rijtje dylanos thuis horen hoor! gewoon doen.
Ik kom me hier melden! Ben bijna 18 weken zwanger en we weten sinds maandag dat het een jongetje gaat worden. Over namen hebben we het wel gehad, maar onze smaken verschillen nog al, dus gaat nog heel wat worden Kunnen dus wel wat hulp gebruiken.

Momenteel staat er op het lijstje Riley, Rowan, Lucas en man vind Chris(tian) erg leuk.
Hi Giraf!

Jullie zitten een beetje in de Engelse namen zie ik.

Dit iets:

David

Tristan

Jonas

Nathan

Noah

Sam(uel)

Thomas

Alex(ander)

Joel/Joël

Aidan

Sebastian
quote:giraffje schreef op 29 februari 2012 @ 12:37:

Ik kom me hier melden! Ben bijna 18 weken zwanger en we weten sinds maandag dat het een jongetje gaat worden. Over namen hebben we het wel gehad, maar onze smaken verschillen nog al, dus gaat nog heel wat worden Kunnen dus wel wat hulp gebruiken.

Momenteel staat er op het lijstje Riley, Rowan, Lucas en man vind Chris(tian) erg leuk.Gefeliciteerd! Ik vind jullie namen wel heel verschillend. Lucas vind ik bijv best een beetje een sjieke/nette naam en persoonlijk vind ik dat de mooiste uit je rijtje. Chris(tian) vind ik stoer, maar wel een beetje ouderwets. Rowan vind ik een hippe/populaire naam. En Riley? Ik weet het niet, beetje gekke naam. Niet mijn ding.
Meiden bedankt voor jullie input!!! Het is mij erg duidelijk, aangezien iedereen (ook in het zwangerschapstopic) massaal voor O. gaan!

Ik ben er bij deze uit en ben heel blij dit even te hebben kunnen delen, en de meningen van anderen gehoord te hebben.

Dank!!
Helene dank voor je rijtje! Aidan ga ik voorstellen aan man. De rest valt door verschillende redenen af.

Blogbabe dank je voor je input. Namen verschillen inderdaad heel erg, kan zelf ook niet goed zeggen waar mijn voorkeur naar uit gaat qua stijl.. Lucas vind ik zelf ook erg leuk, maar of het nou DE naam is.
@ giraffje, ik ga proberen een beetje de zelfde soort namen als Chris(tian) en Lucas op te schrijven. En een paar in het Engels waar jullie erg naar toe trekken.

Liam

Jasper

Casper/Kasper

Jonah

Lucan

Ryan

Alan

Devin

Eloy

Ridley

Daniël

Gideon'

Midas

Vince

Andrew

Ethan
Hoi Giraffje, leuk dat jullie een zoontje krijgen! Wat vinden jullie evenentueel nog van:

Nolan

Ferris

Dexter

Otis

Jack

Finley

Runer

Tycho

Kian

Boas

Lasse

Mats
Missshopping en fienne dank voor de rijtjes, maar zit niet een naam tussen waar we direct zoiets hebben van jaa. Kian vind ik leuk, maar man weer niet. We zijn erg moeilijk geloof ik
Giraf, hebben jullie een namenboek thuis? Daar eens lekker in bladeren kan ook helpen. Net als eens specifiek zoeken op namen met een Engelse/Keltische oorsprong.
quote:giraffje schreef op 01 maart 2012 @ 12:47:

Kian vind ik leuk, maar man weer niet. We zijn erg moeilijk geloof ik In de stijl van Kian: Milan, Nolan, Cyan (spreek uit: Sie-Jan), Roan, Rowan, Nathan.
Jahaaaaa.... Ik geloof dat wij er (bijna) uit zijn!

Heb vanavond maar eens even doorgezet bij het avondeten, dat man toch maar eens na moest gaan denken over namen. Toen meldde hij dat hij 1 favoriet had, en dat hij eigenlijk ook wel wist dat die op mijn (zeer gestructureerde: excel) lijstje stond.

Hij wilde het alleen niet zeggen want hij was bang dat ik m dan al zo zou gaan noemen.

Maar na wat zeuren kwam het er dan toch uit...

Denk dat de kans groot is dat het hem gaat worden! Alleen kom ik het nog even niet hier melden...

Maar... Voldoet aan al onze eisen: Kort (één lettergreep zelfs), engels uit te spreken, maar toch ook niet heel buitenlands, en de naam blijkt zelfs in mijn schoonfamilie voor te komen. Weliswaar eind 18de eeuw, maar toch!

Ik ben blij!

Voor giraffje: ik vind Milan erg leuk en in de stijl van Kian.
Karan!!!

Kom je ons alleen even nieuwsgierig maken om dan weer stiekem door de achterdeur weg te sluipen?

Dat kan niet hoor!

Jaaaa... Ik ben erg evil!

De zwangerschapshormonen hebben een vreselijk goeie uitwerking op me.

Maar karaman riep net al dat ik het echt echt echt aan niemand mag vertellen!

(Dus laat ik maar eens voor één keer naar hem luisteren dan...)
Haha, je hebt gelijk hoor. Er zou maar iemand meelezen met je.

Ik heb ook alle posts verwijderd waarin ik de naam heb genoemd.
Karan das gemeen!
Wat vinden jullie van Sep?
Karan wat geweldig dat jullie er uit zijn!!

Maarre hoe lang moeten we nog ongeveer wachten?

ben erg nieuwsgierig haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven