Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 2 maart 2012 om 01:38
Ik ben niet zwanger () maar zat hier eens te lezen en bedacht me dat áls ik een tweede kind zou krijgen, dat ik dan echt een probleem heb met jongensnamen. Mijn zoon heeft een naam die minder dan 5 keer voorkomt in NL, en daar ben ik tot op heden nog heel content mee. Voor een eventuele dochter heb ik een al even bijzondere naam (minder dan 100 keer in NL) al heel lang in de planning staan, maar voor een jongen zou ik het niet weten en mijn vriend is een stuk conservatiever dan ik.
Kortom: ik ben op zoek naar een bijzondere jongensnaam. Ik hou van korte, internationale, het liefst bijbelse namen of verbasteringen daarvan. Maar ik hou weer niet van zelfverzonnen namen of van gebruiksvoorwerpen als naam (denk Beer, Aardappel, Blanket, Apple, Wolf, Pilot etc).
Ik vind Pax een te gekke naam, maar die heeft mijn vriend al afgeschoten, dus dat gaat hem niet worden.
Wie biedt?
Kortom: ik ben op zoek naar een bijzondere jongensnaam. Ik hou van korte, internationale, het liefst bijbelse namen of verbasteringen daarvan. Maar ik hou weer niet van zelfverzonnen namen of van gebruiksvoorwerpen als naam (denk Beer, Aardappel, Blanket, Apple, Wolf, Pilot etc).
Ik vind Pax een te gekke naam, maar die heeft mijn vriend al afgeschoten, dus dat gaat hem niet worden.
Wie biedt?
Am Yisrael Chai!
vrijdag 2 maart 2012 om 09:10

vrijdag 2 maart 2012 om 10:59
quote:giraffje schreef op 01 maart 2012 @ 12:47:
Missshopping en fienne dank voor de rijtjes, maar zit niet een naam tussen waar we direct zoiets hebben van jaa. Kian vind ik leuk, maar man weer niet. We zijn erg moeilijk geloof ik Zo moeilijk zijn jullie niet hoor. hie rprecies zelfde situatie, 20 weken en ook op zoek naar jongensnaam. Man vind mijn namen nie tzo leuk en vorig weekend kwam hij ineens aan met Douglas en Alfredo en het was helaas geen grap, dus ik vrees dat het hier ook niet makkelijk wordt wat te vinden
Missshopping en fienne dank voor de rijtjes, maar zit niet een naam tussen waar we direct zoiets hebben van jaa. Kian vind ik leuk, maar man weer niet. We zijn erg moeilijk geloof ik Zo moeilijk zijn jullie niet hoor. hie rprecies zelfde situatie, 20 weken en ook op zoek naar jongensnaam. Man vind mijn namen nie tzo leuk en vorig weekend kwam hij ineens aan met Douglas en Alfredo en het was helaas geen grap, dus ik vrees dat het hier ook niet makkelijk wordt wat te vinden

vrijdag 2 maart 2012 om 11:01
quote:fashionvictim schreef op 02 maart 2012 @ 01:38:
Wie biedt?Hier al eens gekeken? http://www.familyberry.co ... 4D60D5C9303F5B117B5A4A339
Wie biedt?Hier al eens gekeken? http://www.familyberry.co ... 4D60D5C9303F5B117B5A4A339
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 2 maart 2012 om 11:06
Fashion, heb je plannen? Leuk zeg!
Ik houd zelf ook heel erg van bijbelse namen, man alleen totaal niet. Compromis was dat ik de kinderen mag laten dopen en twee doopnamen mag geven. Kon ik best mee leven.
Lijstje voor jou:
Kain (alhoewel, dat was geen beste vent...)
Roman
Job (alleen niet echt internationaal bruikbaar)
Caleb
Boaz
Silas
Ezra
Seth
Jael
Aaron/Aron
Asher
Noam
Saul
Eli
Cas/Casper/Caspar
Jago
Isai
Eran
Zion
Amos
Seth
Zeb
Alon
Ari
Pax vind ik mooi. Kort, krachtig en een mooie betekenis (vrede).
Ik houd zelf ook heel erg van bijbelse namen, man alleen totaal niet. Compromis was dat ik de kinderen mag laten dopen en twee doopnamen mag geven. Kon ik best mee leven.
Lijstje voor jou:
Kain (alhoewel, dat was geen beste vent...)
Roman
Job (alleen niet echt internationaal bruikbaar)
Caleb
Boaz
Silas
Ezra
Seth
Jael
Aaron/Aron
Asher
Noam
Saul
Eli
Cas/Casper/Caspar
Jago
Isai
Eran
Zion
Amos
Seth
Zeb
Alon
Ari
Pax vind ik mooi. Kort, krachtig en een mooie betekenis (vrede).

vrijdag 2 maart 2012 om 14:55
Ook wij zijn weer op zoek naar een nieuwe naam. Een paar weken terug was de keuze gevallen om Thymo, maar het blijkt dat mijn vriend de klank van mo op het einde toch niet leuk vindt.
Resultaat geen naam en bijna uitgeteld. Ik zat zelf nog als optie te denken aan Tycho. Persoonlijk vind ik Jayden ook een leuke naam, maar twijfel of we iets met een J moeten doen (onze namen beginnen beide ook met een J).
Hebben jullie nog suggesties?
Resultaat geen naam en bijna uitgeteld. Ik zat zelf nog als optie te denken aan Tycho. Persoonlijk vind ik Jayden ook een leuke naam, maar twijfel of we iets met een J moeten doen (onze namen beginnen beide ook met een J).

vrijdag 2 maart 2012 om 15:03
Jayden is een veelvoorkomende naam en sommigen bestempelen het als een Tokkienaam. Heel anders dan Tycho en Thymo.
Waarom moet de naam met J beginnen eigenlijk? Vind je dat handig met de post bijvoorbeeld?
Andere vergelijkbare opties:
Thimor/Timor/Timur
Thymon/Timon
Tijn/Thijn
Thijme/Thijmen/Tijme/Tijmen
Thieme/Thiemen/Tieme/Tiemen
Tycho vind ik overigens ook heel mooi.
Waarom moet de naam met J beginnen eigenlijk? Vind je dat handig met de post bijvoorbeeld?
Andere vergelijkbare opties:
Thimor/Timor/Timur
Thymon/Timon
Tijn/Thijn
Thijme/Thijmen/Tijme/Tijmen
Thieme/Thiemen/Tieme/Tiemen
Tycho vind ik overigens ook heel mooi.

vrijdag 2 maart 2012 om 21:45
quote:fashionvictim schreef op 02 maart 2012 @ 01:38:
Ik ben niet zwanger () maar zat hier eens te lezen en bedacht me dat áls ik een tweede kind zou krijgen, dat ik dan echt een probleem heb met jongensnamen. Mijn zoon heeft een naam die minder dan 5 keer voorkomt in NL, en daar ben ik tot op heden nog heel content mee. Voor een eventuele dochter heb ik een al even bijzondere naam (minder dan 100 keer in NL) al heel lang in de planning staan, maar voor een jongen zou ik het niet weten en mijn vriend is een stuk conservatiever dan ik.
Wie biedt?
Fashionvictim, jij hier? Wel een uitdaging!
Dimas
Lucan
Lucian
Adlai
Aran
Asher
Avidan
Binyamin
Ezer
Gidon
Liron
Nathan
Saul
Yair / Jair
Joas
Abel
Darius
Elias
Elijah
Gideon
Tobias
Tobiah
Moos
Moses / Moyses
Abner
Abdias
Abisai
Simeon
Sal
Xander
Dathan (nee, geen zelfbedachte variant op Nathan, maar Hebreeuws voor "kennis, wet")
Dorias
Dorian
Esau
Joachim
Jonan
Jeremia
Shiloh
Cesar / Cesare
Celestin
Justus
Leonius
Arax
Xavier
Diyar
Amin
Faris
Cassian
Ammon / Amon
Ariston
Nikay
Nikon
Philo
Philon (Filon)
Zeno
Orson
Remus
Eneas
Odilon
Adan
Miquel
Wie biedt?
Dimas
Lucan
Lucian
Adlai
Aran
Asher
Avidan
Binyamin
Ezer
Gidon
Liron
Nathan
Saul
Yair / Jair
Joas
Abel
Darius
Elias
Elijah
Gideon
Tobias
Tobiah
Moos
Moses / Moyses
Abner
Abdias
Abisai
Simeon
Sal
Xander
Dathan (nee, geen zelfbedachte variant op Nathan, maar Hebreeuws voor "kennis, wet")
Dorias
Dorian
Esau
Joachim
Jonan
Jeremia
Shiloh
Cesar / Cesare
Celestin
Justus
Leonius
Arax
Xavier
Diyar
Amin
Faris
Cassian
Ammon / Amon
Ariston
Nikay
Nikon
Philo
Philon (Filon)
Zeno
Orson
Remus
Eneas
Odilon
Adan
Miquel

vrijdag 2 maart 2012 om 22:40
hulp gevraagd!;)
ben 31 wk zwanger en vriend en ik worden het niet eens...
leuke namen volgens vriend: dexter, wolf, kai, zed
mijn keus: Thijmen, julius, lucas, david, samuel, olaf
hoe komen we nu iets tegen dat we allebei leuk vinden?
onze compromis tot nu toe: niet te hollands (wil vriend niet), iig 2 lettergrepen, niet met een H, niet te verzonnen (wil ik niet)
suggesties?
onze compromis tot nu toe: niet te hollands (wil vriend niet), iig 2 lettergrepen, niet met een H, niet te verzonnen (wil ik niet)
suggesties?
zaterdag 3 maart 2012 om 00:15
quote:helene31 schreef op 02 maart 2012 @ 11:06:
Lijstje voor jou:
Caleb
Silas
Ezra
Seth
Jael
Aaron/Aron
Eli
Isai
Eran
Zion
Dit zijn de enige namen die ik wel okee vind, maar van vrijwel je hele lijst, ook de namen die ik gewist heb, ken ik meerdere exemplaren, alleen al in de familie. Bovendien vind ik ze een beetje té joods of té bijbels.
Van dit rijtje is eigenlijk alleen Zion een naam die ik zelf wel zou geven, dat vind ik wel een toffe naam, maar ik weet nu al dat vriend dat net zo vreselijk gaat vinden als Pax.
Maar goed, dan heb je een beetje een idee van wat ik leuk vind, Zion vind ik leuk, Pax vind ik leuk, de rest te standaard/ afgezaagd en te bijbels/joods.
Oh, wat ik ook een leuke naam vind, maar die zou ik zelf nooit kiezen want teveel Beckham, is Cruz.
Dus ik zoek het een beetje in die hoek, korte naam, liefst iets van 3 of 4 letters, als het even kan nog met een mooie betekenis ook (daarom vind ik Pax ook mooi), lekker bekkend in alle talen, en als het even kan een naam die je echt nooit hoort.
Lijstje voor jou:
Caleb
Silas
Ezra
Seth
Jael
Aaron/Aron
Eli
Isai
Eran
Zion
Dit zijn de enige namen die ik wel okee vind, maar van vrijwel je hele lijst, ook de namen die ik gewist heb, ken ik meerdere exemplaren, alleen al in de familie. Bovendien vind ik ze een beetje té joods of té bijbels.
Van dit rijtje is eigenlijk alleen Zion een naam die ik zelf wel zou geven, dat vind ik wel een toffe naam, maar ik weet nu al dat vriend dat net zo vreselijk gaat vinden als Pax.
Maar goed, dan heb je een beetje een idee van wat ik leuk vind, Zion vind ik leuk, Pax vind ik leuk, de rest te standaard/ afgezaagd en te bijbels/joods.
Oh, wat ik ook een leuke naam vind, maar die zou ik zelf nooit kiezen want teveel Beckham, is Cruz.
Dus ik zoek het een beetje in die hoek, korte naam, liefst iets van 3 of 4 letters, als het even kan nog met een mooie betekenis ook (daarom vind ik Pax ook mooi), lekker bekkend in alle talen, en als het even kan een naam die je echt nooit hoort.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 3 maart 2012 om 00:19
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2012 @ 11:16:
Aran
Elah
Eliam
Ethnan
Ishua
Ijon
Ira
Shaul
Shem
Shen
Pau
Joah
Mash
Nain
Nason
Toi
Dit vind ik allemaal weer te bedacht, teveel "ik pleur wat letters achter elkaar en dan doen we net of het een naam is".
Ik weet het, ik ben lastig, maar ik zoek dus wel een naam die ook echt klinkt / schrijft als een naam.
Voor een meisje heb ik bijvoorbeeld Eden (en dan in de hebreeuwse uitspraak, dus niet Ie-dun, maar echt Ee-dèn) hoog op de lijst staan, dat is weliswaar niet zo bijzonder als de naam van mijn zoon, maar komt niet vaak voor, bekt lekker, is kort, internationaal, en toch apart.
Zo'n soort naam zoek ik dus ook voor een jongen.
Aran
Elah
Eliam
Ethnan
Ishua
Ijon
Ira
Shaul
Shem
Shen
Pau
Joah
Mash
Nain
Nason
Toi
Dit vind ik allemaal weer te bedacht, teveel "ik pleur wat letters achter elkaar en dan doen we net of het een naam is".
Ik weet het, ik ben lastig, maar ik zoek dus wel een naam die ook echt klinkt / schrijft als een naam.
Voor een meisje heb ik bijvoorbeeld Eden (en dan in de hebreeuwse uitspraak, dus niet Ie-dun, maar echt Ee-dèn) hoog op de lijst staan, dat is weliswaar niet zo bijzonder als de naam van mijn zoon, maar komt niet vaak voor, bekt lekker, is kort, internationaal, en toch apart.
Zo'n soort naam zoek ik dus ook voor een jongen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 3 maart 2012 om 00:24
quote:iduna schreef op 02 maart 2012 @ 21:45:
[...]
Liron
Nathan
Elias
Elijah
Moos
Moses / Moyses
Dorian
Shiloh
Philo
Philon (Filon)
Eneas
Dit zijn de namen die ik wel okee vind, maar nog steeds niet het wauw gevoel en vriend vindt ze allemaal vreselijk. (Bloedirritant trouwens, dat je ineens met een ander zijn smaak rekening moet houden ). En ook dit lijstje ken ik allemaal al in het echt, er staan zelfs twee exen tussen dus dat kan niet. En wederom vind ik dit dan weer té joods/bijbels.
Door jouw Philon en Eneas bedacht ik wel dat ik Phinneas ook leuk vind, maar toen ik dat zei begonnen zoon en vriend spontaan de tune van Phinneas & Ferb te zingen.
[...]
Liron
Nathan
Elias
Elijah
Moos
Moses / Moyses
Dorian
Shiloh
Philo
Philon (Filon)
Eneas
Dit zijn de namen die ik wel okee vind, maar nog steeds niet het wauw gevoel en vriend vindt ze allemaal vreselijk. (Bloedirritant trouwens, dat je ineens met een ander zijn smaak rekening moet houden ). En ook dit lijstje ken ik allemaal al in het echt, er staan zelfs twee exen tussen dus dat kan niet. En wederom vind ik dit dan weer té joods/bijbels.
Door jouw Philon en Eneas bedacht ik wel dat ik Phinneas ook leuk vind, maar toen ik dat zei begonnen zoon en vriend spontaan de tune van Phinneas & Ferb te zingen.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 3 maart 2012 om 07:57
quote:zaza20 schreef op 02 maart 2012 @ 14:55:
Ook wij zijn weer op zoek naar een nieuwe naam. Een paar weken terug was de keuze gevallen om Thymo, maar het blijkt dat mijn vriend de klank van mo op het einde toch niet leuk vindt.
Vervelend dat jullie naam is weggevallen. Tycho vind ik super!
Wat vind je eventueel nog van:
Milo
Viggo
Nolan
Kian
Nilo
Lennon
Milan
Demian
Jaden vind ik ook leuk, alleen idd wel lastig met post.
Vervelend dat jullie naam is weggevallen. Tycho vind ik super!
Wat vind je eventueel nog van:
Milo
Viggo
Nolan
Kian
Nilo
Lennon
Milan
Demian
Jaden vind ik ook leuk, alleen idd wel lastig met post.

zaterdag 3 maart 2012 om 08:00
quote:fashionvictim schreef op 03 maart 2012 @ 00:15:
[...]
En dan moet je vriend het dus ook nog mooi vinden. O mijn hemel!!! En dan heb ik nog wel mijn beste lijstje, mijn parels, weggeven. Kun je niet gewoon voor zowel een meisje als een jongen Eden doen?
Anders:
Lux
Lumen
Persis
Cyril
Erzo
Milo
Dano
Bento
Gio
Prosper
Damir
Axel
Esper
Stian
Ik ga nog even verder zoeken.
[...]
En dan moet je vriend het dus ook nog mooi vinden. O mijn hemel!!! En dan heb ik nog wel mijn beste lijstje, mijn parels, weggeven. Kun je niet gewoon voor zowel een meisje als een jongen Eden doen?
Anders:
Lux
Lumen
Persis
Cyril
Erzo
Milo
Dano
Bento
Gio
Prosper
Damir
Axel
Esper
Stian
Ik ga nog even verder zoeken.

zaterdag 3 maart 2012 om 08:03
quote:boterbloem01 schreef op 02 maart 2012 @ 22:40:
hulp gevraagd!;)
suggesties?
Jullie hebben idd wel een andere smaak. Lastig! Dex(ter) vind ik trouwens echt super leuk! Stond ie maar op mijn man´s lijstje
Van jouw lijstje vind ik Julius de leukste!
Wat vinden jullie van deze namen (niet te apart en niet te nederlands):
Luco
Lucian
Jules
Gilles
Levi
Mika / Mikay
Fedde
Nilo
Otis
Dico / Duco
Mats
Ferris
Josha
Rune
Bendix
Boaz
Lennox
Jack
Stian
Vince
Tycho
hulp gevraagd!;)
suggesties?
Jullie hebben idd wel een andere smaak. Lastig! Dex(ter) vind ik trouwens echt super leuk! Stond ie maar op mijn man´s lijstje
Van jouw lijstje vind ik Julius de leukste!
Wat vinden jullie van deze namen (niet te apart en niet te nederlands):
Luco
Lucian
Jules
Gilles
Levi
Mika / Mikay
Fedde
Nilo
Otis
Dico / Duco
Mats
Ferris
Josha
Rune
Bendix
Boaz
Lennox
Jack
Stian
Vince
Tycho
zaterdag 3 maart 2012 om 11:49
@ FV
Ik heb geen idee welke namen een betekenis hebben, ben daar zelf niet zo van;) Maar ik gooi toch maar wat namen in de groep die ik zelf allemaal nog maar 1 keer ben tegen gekomen in mijn leven.
Mika
Jarmo
Nard
Jard
Soren (moet een o zijn met zo'n streepje erdoor, maar weet niet waar die zit:P Je spreekt het uit als Seuren)
Mikay
Joas
Thor
Ebian
Rich/Rish
Gilles (uitspreken zoals je het schrijft)
Jilles ("Djielus)
Fenn
Lyo
Ik heb geen idee welke namen een betekenis hebben, ben daar zelf niet zo van;) Maar ik gooi toch maar wat namen in de groep die ik zelf allemaal nog maar 1 keer ben tegen gekomen in mijn leven.
Mika
Jarmo
Nard
Jard
Soren (moet een o zijn met zo'n streepje erdoor, maar weet niet waar die zit:P Je spreekt het uit als Seuren)
Mikay
Joas
Thor
Ebian
Rich/Rish
Gilles (uitspreken zoals je het schrijft)
Jilles ("Djielus)
Fenn
Lyo

zaterdag 3 maart 2012 om 12:49
Fashion, nog een lijstje. Ik heb niet naar de betekenis of herkomst gekeken. Daar was het wat te veel voor.
Alef
Ari
Ares
Aram
Cay
Caz
Con
Dali
Eabe
Ebe
Eben
Elek