Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ Oxyboxy, ik vind Sep leuk maar ik hoor het hier heel vaak de laatste tijd en op meerdere manieren geschreven: Sep, Sepp, Seb en Zeb. Persoonlijk vind ik Seb het mooist ;)
Ik ben niet zwanger () maar zat hier eens te lezen en bedacht me dat áls ik een tweede kind zou krijgen, dat ik dan echt een probleem heb met jongensnamen. Mijn zoon heeft een naam die minder dan 5 keer voorkomt in NL, en daar ben ik tot op heden nog heel content mee. Voor een eventuele dochter heb ik een al even bijzondere naam (minder dan 100 keer in NL) al heel lang in de planning staan, maar voor een jongen zou ik het niet weten en mijn vriend is een stuk conservatiever dan ik.

Kortom: ik ben op zoek naar een bijzondere jongensnaam. Ik hou van korte, internationale, het liefst bijbelse namen of verbasteringen daarvan. Maar ik hou weer niet van zelfverzonnen namen of van gebruiksvoorwerpen als naam (denk Beer, Aardappel, Blanket, Apple, Wolf, Pilot etc).

Ik vind Pax een te gekke naam, maar die heeft mijn vriend al afgeschoten, dus dat gaat hem niet worden.

Wie biedt?
Am Yisrael Chai!
Karan Fijn dat jullie eruit zijn!

Milan gaat op het lijstje. Verder gaan we inderdaad maar namenboek erbij pakken en ga eens beetje in dit topic neuzen. Man wilt geloof ik graag Riley en alle andere namen heeft hij nu commentaar op, dus laat het maar even rusten.
@cejo: Ik ben 1 juli uitgerekend, dus nog zo'n 4 maanden wachten!

@oxyboxy: Ik vind Sep best leuk... Voor een baby. Maar een volwassen vent die Sep heet zie ik dan weer niet voor me...
@ karan een zomerkindje dus.

@ fashionvictim aardappel is wel origineel hoor!

misschien

Cain

Raf van Rafael

Noam

Jethro

Lev

Yoav

Zev
quote:giraffje schreef op 01 maart 2012 @ 12:47:

Missshopping en fienne dank voor de rijtjes, maar zit niet een naam tussen waar we direct zoiets hebben van jaa. Kian vind ik leuk, maar man weer niet. We zijn erg moeilijk geloof ik Zo moeilijk zijn jullie niet hoor. hie rprecies zelfde situatie, 20 weken en ook op zoek naar jongensnaam. Man vind mijn namen nie tzo leuk en vorig weekend kwam hij ineens aan met Douglas en Alfredo en het was helaas geen grap, dus ik vrees dat het hier ook niet makkelijk wordt wat te vinden
Karan, fijn dat jullie eruit zijn!! Super! Niet vergeten over 4 maandjes wel ff hier langs te komen hè! Ben ook onwijs benieuwd welke naam het is geworden!

Oxyboxy, ik vind Sep een stoere leuke nederlandse naam.
quote:fashionvictim schreef op 02 maart 2012 @ 01:38:

Wie biedt?Hier al eens gekeken? http://www.familyberry.co ... 4D60D5C9303F5B117B5A4A339
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fashion, heb je plannen? Leuk zeg!

Ik houd zelf ook heel erg van bijbelse namen, man alleen totaal niet. Compromis was dat ik de kinderen mag laten dopen en twee doopnamen mag geven. Kon ik best mee leven.

Lijstje voor jou:

Kain (alhoewel, dat was geen beste vent...)

Roman

Job (alleen niet echt internationaal bruikbaar)

Caleb

Boaz

Silas

Ezra

Seth

Jael

Aaron/Aron

Asher

Noam

Saul

Eli

Cas/Casper/Caspar

Jago

Isai

Eran

Zion

Amos

Seth

Zeb

Alon

Ari

Pax vind ik mooi. Kort, krachtig en een mooie betekenis (vrede).
FV, ik bied:

Troy

Elay

Ilay

Matteo

Kain

Aron

Bruno

Conan

Cillian

Danell

Danis

Hier nog meer namen: bijbelse jongens namen

Bij Pax moet ik trouwens direct aan de ikea pax kast denken. Vind de klank wel leuk. Wat vind je van Dax.
Aran

Elah

Eliam

Ethnan

Ishua

Ijon

Ira

Shaul

Shem

Shen

Pau

Joah

Mash

Nain

Nason

Toi
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ook wij zijn weer op zoek naar een nieuwe naam. Een paar weken terug was de keuze gevallen om Thymo, maar het blijkt dat mijn vriend de klank van mo op het einde toch niet leuk vindt.

Resultaat geen naam en bijna uitgeteld. Ik zat zelf nog als optie te denken aan Tycho. Persoonlijk vind ik Jayden ook een leuke naam, maar twijfel of we iets met een J moeten doen (onze namen beginnen beide ook met een J).

Hebben jullie nog suggesties?
Jayden is een veelvoorkomende naam en sommigen bestempelen het als een Tokkienaam. Heel anders dan Tycho en Thymo.

Waarom moet de naam met J beginnen eigenlijk? Vind je dat handig met de post bijvoorbeeld?

Andere vergelijkbare opties:

Thimor/Timor/Timur

Thymon/Timon

Tijn/Thijn

Thijme/Thijmen/Tijme/Tijmen

Thieme/Thiemen/Tieme/Tiemen

Tycho vind ik overigens ook heel mooi.
Met een J beginnen heeft eigenlijk niet mijn voorkeur. Twijfel daarom ook of we wel een naam moeten kiezen die met een J begint. Inderdaad in verband met de post.

Je andere opties nemen we ook mee! Dank je alvast.
quote:fashionvictim schreef op 02 maart 2012 @ 01:38:

Ik ben niet zwanger () maar zat hier eens te lezen en bedacht me dat áls ik een tweede kind zou krijgen, dat ik dan echt een probleem heb met jongensnamen. Mijn zoon heeft een naam die minder dan 5 keer voorkomt in NL, en daar ben ik tot op heden nog heel content mee. Voor een eventuele dochter heb ik een al even bijzondere naam (minder dan 100 keer in NL) al heel lang in de planning staan, maar voor een jongen zou ik het niet weten en mijn vriend is een stuk conservatiever dan ik.

Kortom: ik ben op zoek naar een bijzondere jongensnaam. Ik hou van korte, internationale, het liefst bijbelse namen of verbasteringen daarvan. Maar ik hou weer niet van zelfverzonnen namen of van gebruiksvoorwerpen als naam (denk Beer, Aardappel, Blanket, Apple, Wolf, Pilot etc).

Ik vind Pax een te gekke naam, maar die heeft mijn vriend al afgeschoten, dus dat gaat hem niet worden.

Wie biedt?

Fashionvictim, jij hier? Wel een uitdaging!

Dimas

Lucan

Lucian

Adlai

Aran

Asher

Avidan

Binyamin

Ezer

Gidon

Liron

Nathan

Saul

Yair / Jair

Joas

Abel

Darius

Elias

Elijah

Gideon

Tobias

Tobiah

Moos

Moses / Moyses

Abner

Abdias

Abisai

Simeon

Sal

Xander

Dathan (nee, geen zelfbedachte variant op Nathan, maar Hebreeuws voor "kennis, wet")

Dorias

Dorian

Esau

Joachim

Jonan

Jeremia

Shiloh

Cesar / Cesare

Celestin

Justus

Leonius

Arax

Xavier

Diyar

Amin

Faris

Cassian

Ammon / Amon

Ariston

Nikay

Nikon

Philo

Philon (Filon)

Zeno

Orson

Remus

Eneas

Odilon

Adan

Miquel
hulp gevraagd!;)

ben 31 wk zwanger en vriend en ik worden het niet eens...

leuke namen volgens vriend: dexter, wolf, kai, zed

mijn keus: Thijmen, julius, lucas, david, samuel, olaf

hoe komen we nu iets tegen dat we allebei leuk vinden?

onze compromis tot nu toe: niet te hollands (wil vriend niet), iig 2 lettergrepen, niet met een H, niet te verzonnen (wil ik niet)

suggesties?
quote:helene31 schreef op 02 maart 2012 @ 11:06:

Fashion, heb je plannen? Leuk zeg!

Lijstje voor jou:

Caleb

Silas

Ezra

Seth

Jael

Aaron/Aron

Eli

Isai

Eran

Zion

Dit zijn de enige namen die ik wel okee vind, maar van vrijwel je hele lijst, ook de namen die ik gewist heb, ken ik meerdere exemplaren, alleen al in de familie. Bovendien vind ik ze een beetje té joods of té bijbels.

Van dit rijtje is eigenlijk alleen Zion een naam die ik zelf wel zou geven, dat vind ik wel een toffe naam, maar ik weet nu al dat vriend dat net zo vreselijk gaat vinden als Pax.

Maar goed, dan heb je een beetje een idee van wat ik leuk vind, Zion vind ik leuk, Pax vind ik leuk, de rest te standaard/ afgezaagd en te bijbels/joods.

Oh, wat ik ook een leuke naam vind, maar die zou ik zelf nooit kiezen want teveel Beckham, is Cruz.

Dus ik zoek het een beetje in die hoek, korte naam, liefst iets van 3 of 4 letters, als het even kan nog met een mooie betekenis ook (daarom vind ik Pax ook mooi), lekker bekkend in alle talen, en als het even kan een naam die je echt nooit hoort.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2012 @ 11:16:

Aran

Elah

Eliam

Ethnan

Ishua

Ijon

Ira

Shaul

Shem

Shen

Pau

Joah

Mash

Nain

Nason

Toi

Dit vind ik allemaal weer te bedacht, teveel "ik pleur wat letters achter elkaar en dan doen we net of het een naam is".

Ik weet het, ik ben lastig, maar ik zoek dus wel een naam die ook echt klinkt / schrijft als een naam.

Voor een meisje heb ik bijvoorbeeld Eden (en dan in de hebreeuwse uitspraak, dus niet Ie-dun, maar echt Ee-dèn) hoog op de lijst staan, dat is weliswaar niet zo bijzonder als de naam van mijn zoon, maar komt niet vaak voor, bekt lekker, is kort, internationaal, en toch apart.

Zo'n soort naam zoek ik dus ook voor een jongen.
Am Yisrael Chai!
quote:iduna schreef op 02 maart 2012 @ 21:45:

[...]

Fashionvictim, jij hier? Wel een uitdaging!

Liron

Nathan

Elias

Elijah

Moos

Moses / Moyses

Dorian

Shiloh

Philo

Philon (Filon)

Eneas

Dit zijn de namen die ik wel okee vind, maar nog steeds niet het wauw gevoel en vriend vindt ze allemaal vreselijk. (Bloedirritant trouwens, dat je ineens met een ander zijn smaak rekening moet houden ). En ook dit lijstje ken ik allemaal al in het echt, er staan zelfs twee exen tussen dus dat kan niet. En wederom vind ik dit dan weer té joods/bijbels.

Door jouw Philon en Eneas bedacht ik wel dat ik Phinneas ook leuk vind, maar toen ik dat zei begonnen zoon en vriend spontaan de tune van Phinneas & Ferb te zingen.
Am Yisrael Chai!
quote:zaza20 schreef op 02 maart 2012 @ 14:55:

Ook wij zijn weer op zoek naar een nieuwe naam. Een paar weken terug was de keuze gevallen om Thymo, maar het blijkt dat mijn vriend de klank van mo op het einde toch niet leuk vindt.

Resultaat geen naam en bijna uitgeteld. Ik zat zelf nog als optie te denken aan Tycho. Persoonlijk vind ik Jayden ook een leuke naam, maar twijfel of we iets met een J moeten doen (onze namen beginnen beide ook met een J).

Hebben jullie nog suggesties?

Vervelend dat jullie naam is weggevallen. Tycho vind ik super!

Wat vind je eventueel nog van:

Milo

Viggo

Nolan

Kian

Nilo

Lennon

Milan

Demian

Jaden vind ik ook leuk, alleen idd wel lastig met post.
quote:fashionvictim schreef op 03 maart 2012 @ 00:15:

[...]

Dus ik zoek het een beetje in die hoek, korte naam, liefst iets van 3 of 4 letters, als het even kan nog met een mooie betekenis ook (daarom vind ik Pax ook mooi), lekker bekkend in alle talen, en als het even kan een naam die je echt nooit hoort.

En dan moet je vriend het dus ook nog mooi vinden. O mijn hemel!!! En dan heb ik nog wel mijn beste lijstje, mijn parels, weggeven. Kun je niet gewoon voor zowel een meisje als een jongen Eden doen?

Anders:

Lux

Lumen

Persis

Cyril

Erzo

Milo

Dano

Bento

Gio

Prosper

Damir

Axel

Esper

Stian

Ik ga nog even verder zoeken.
quote:boterbloem01 schreef op 02 maart 2012 @ 22:40:

hulp gevraagd!;)

ben 31 wk zwanger en vriend en ik worden het niet eens...

leuke namen volgens vriend: dexter, wolf, kai, zed

mijn keus: Thijmen, julius, lucas, david, samuel, olaf

hoe komen we nu iets tegen dat we allebei leuk vinden?

onze compromis tot nu toe: niet te hollands (wil vriend niet), iig 2 lettergrepen, niet met een H, niet te verzonnen (wil ik niet)

suggesties?

Jullie hebben idd wel een andere smaak. Lastig! Dex(ter) vind ik trouwens echt super leuk! Stond ie maar op mijn man´s lijstje

Van jouw lijstje vind ik Julius de leukste!

Wat vinden jullie van deze namen (niet te apart en niet te nederlands):

Luco

Lucian

Jules

Gilles

Levi

Mika / Mikay

Fedde

Nilo

Otis

Dico / Duco

Mats

Ferris

Josha

Rune

Bendix

Boaz

Lennox

Jack

Stian

Vince

Tycho
@ FV

Ik heb geen idee welke namen een betekenis hebben, ben daar zelf niet zo van;) Maar ik gooi toch maar wat namen in de groep die ik zelf allemaal nog maar 1 keer ben tegen gekomen in mijn leven.

Mika

Jarmo

Nard

Jard

Soren (moet een o zijn met zo'n streepje erdoor, maar weet niet waar die zit:P Je spreekt het uit als Seuren)

Mikay

Joas

Thor

Ebian

Rich/Rish

Gilles (uitspreken zoals je het schrijft)

Jilles ("Djielus)

Fenn

Lyo
Fashion, nog een lijstje. Ik heb niet naar de betekenis of herkomst gekeken. Daar was het wat te veel voor.

Alef

Ari

Ares

Aram

Cay

Caz

Con

Dali

Eabe

Ebe

Eben

Elek

Elik

Eli

Elia

Eloi

Elof

Elon

Elov

Eloy

Emin

Eran

Eren

Erin

Exan

Exo

Ezau

Ezra

Gael

Gaim

Gavi

Geza

Gid

Gyon

Gyan

Iban

Iben

Ilan

Ilay

Iloy

Isac

Isai

Isha

Iso

Izai

Izaa

Izak

Izar

Izay

Izo

Jae

Jaen

Jair

Jaïr

Jax

Joab

Joah

Kaan

Kael

Kai

Kain

Kaid

Kayo

Kryn

Liëv

Lix

Loi

Loy

Lux

Manu

Mitz

Oleg

Omer

Paes

Pabe

Paez

Pius

Quin

Revi

Rixt

Sal

Sebe

Sebi

Set

Seth

Sias

Sion

Sol

Tex

Thei

Zeb

Zeph

Zias
FV, is Abel niet iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven