Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 15 maart 2012 om 00:19
Eerst een knuffel voor Iduna. En ik krijg de kriebels als ik lees dat zwangeren meer recht zouden hebben op namen. Brrrr
Back ontopic...
@lolalila
Leuk dat Nova op 1 staat, volgens mij heb je die van mijn lijstje. Staat ook bij mij op nr 1, mocht ik ooit een meisje krijgen. Mooie symboliek ook met vernoemen met de tweede naam erbij.
Verder heb je Engelse namen en Engelse namen wat vindt je van:
Nick
Jim
Collin
Owen
Ewan
Jack
James
@doremifa
Ik vind Otis geweldig! Mede omdat het eerder geplaatste nummer mijn een van mijn all time
favorites is.
Verder vind ik Hedde niet zo. Ik moet dan aan het brabantse 'Hedde gij' denken. Hidde vind ik persoonlijk mooier.
Bij Elin vind ik verder mooi:
Louis
Jim
Sil
Bram
Mees
Mats
Fabian
Julian
Back ontopic...
@lolalila
Leuk dat Nova op 1 staat, volgens mij heb je die van mijn lijstje. Staat ook bij mij op nr 1, mocht ik ooit een meisje krijgen. Mooie symboliek ook met vernoemen met de tweede naam erbij.
Verder heb je Engelse namen en Engelse namen wat vindt je van:
Nick
Jim
Collin
Owen
Ewan
Jack
James
@doremifa
Ik vind Otis geweldig! Mede omdat het eerder geplaatste nummer mijn een van mijn all time
favorites is.
Verder vind ik Hedde niet zo. Ik moet dan aan het brabantse 'Hedde gij' denken. Hidde vind ik persoonlijk mooier.
Bij Elin vind ik verder mooi:
Louis
Jim
Sil
Bram
Mees
Mats
Fabian
Julian
donderdag 15 maart 2012 om 05:32
quote:iduna schreef op 13 maart 2012 @ 23:58:
[...]
. Wie ben jij eigenlijk om uit te maken wie jou mag aanspreken?
Om dan maar even in jouw woorden te spreken: daaaag!
Ik ben al lang klaar met deze discussie.
--------------------------------------
Wat ik een leuke naam vind: Hidde. Hedde vind ik dan weer wat vergezocht.
[...]
. Wie ben jij eigenlijk om uit te maken wie jou mag aanspreken?
Om dan maar even in jouw woorden te spreken: daaaag!
Ik ben al lang klaar met deze discussie.
--------------------------------------
Wat ik een leuke naam vind: Hidde. Hedde vind ik dan weer wat vergezocht.

donderdag 15 maart 2012 om 09:53
@Gemini: ik heb Nova idd van jouw lijstje. Wellicht ben ik je straks wel eeuwig dankbaar 
Wb de jongensnaam hebben we gisteren weer flink gediscussieerd. Manlief kwam aan met Joshua en Jesse. Verder vindt hij Ed, Edwin, Eduard heel mooi. Die eerste 2 vind ik op zich best ok, maar ze zijn hier in Dld wel een beetje ordinair (ik hoop dat ik nu niemand beledig).Bovendien vind ik Jesse alleen maar leuk als het op zijn Nederlands wordt uitgesproken wordt en ik denk dat de mensen hier hem vooral op zijn Engels zullen uitspreken.. Joshua zal ws worden afgekort tot Joshi, ook niet zo mijn ding. En het rijtje Ed-namen.. hmm, ik geloof dat ik nog eens J- en Ed-namenlijstjes moet afgaan.
Ikzelf heb nu trouwens Ben en Yannick op mijn lijstje gezet.
Jullie zien het, we zijn er nog lang niet uit..

Wb de jongensnaam hebben we gisteren weer flink gediscussieerd. Manlief kwam aan met Joshua en Jesse. Verder vindt hij Ed, Edwin, Eduard heel mooi. Die eerste 2 vind ik op zich best ok, maar ze zijn hier in Dld wel een beetje ordinair (ik hoop dat ik nu niemand beledig).Bovendien vind ik Jesse alleen maar leuk als het op zijn Nederlands wordt uitgesproken wordt en ik denk dat de mensen hier hem vooral op zijn Engels zullen uitspreken.. Joshua zal ws worden afgekort tot Joshi, ook niet zo mijn ding. En het rijtje Ed-namen.. hmm, ik geloof dat ik nog eens J- en Ed-namenlijstjes moet afgaan.
Ikzelf heb nu trouwens Ben en Yannick op mijn lijstje gezet.
Jullie zien het, we zijn er nog lang niet uit..

donderdag 15 maart 2012 om 10:04
Ed-namen:
Edde
Edmar
Edou
Edric
Edse
Edson
Edze
Edzo
Eden
Edelbertus
Edelbert
Edel
Ede
Eddy
Eddo
Eddie
Edewaar
Edgar
Edgard
Edger
Edial
Edius
Edies
Ed
Edborough
Edmond
Edmund
Edmundus
Edo
Edolf
Edouard
Edsard
Edsart
Edser
Edsert
Edsge
Edsger
Edsko
Edu
Eduard
Eduardus
Eduardo
Edvard
Edvin
Edwald
Edward
Edwer
Edwin
Edwinus
Edzard
Edzko
Edde
Edmar
Edou
Edric
Edse
Edson
Edze
Edzo
Eden
Edelbertus
Edelbert
Edel
Ede
Eddy
Eddo
Eddie
Edewaar
Edgar
Edgard
Edger
Edial
Edius
Edies
Ed
Edborough
Edmond
Edmund
Edmundus
Edo
Edolf
Edouard
Edsard
Edsart
Edser
Edsert
Edsge
Edsger
Edsko
Edu
Eduard
Eduardus
Eduardo
Edvard
Edvin
Edwald
Edward
Edwer
Edwin
Edwinus
Edzard
Edzko

donderdag 15 maart 2012 om 13:01
Thanks Helene voor de Ed-namen. Ik vind de naam Edde wel aardig.
Tsja, welke J-namen vind ik mooi?? Ik hou van kort en niet-Engelse namen. Liefst zonder u, oe, eu en s, aangezien die letters hier in Dld anders worden uitgesproken dan in NL. Zit nu ook te kijken in de voornamen databank, maar de lijst is idd erg lang!
Tsja, welke J-namen vind ik mooi?? Ik hou van kort en niet-Engelse namen. Liefst zonder u, oe, eu en s, aangezien die letters hier in Dld anders worden uitgesproken dan in NL. Zit nu ook te kijken in de voornamen databank, maar de lijst is idd erg lang!

donderdag 15 maart 2012 om 14:36
quote:lolalila schreef op 15 maart 2012 @ 13:01:
Misschien een tip:
Zee van namen
Je kunt daar heel handig zoeken, namen opslaan en ze naar jezelf mailen.
Misschien een tip:
Zee van namen
Je kunt daar heel handig zoeken, namen opslaan en ze naar jezelf mailen.
donderdag 15 maart 2012 om 14:41
donderdag 15 maart 2012 om 14:44

donderdag 15 maart 2012 om 14:50
J-namen zonder dubbele klanken, u of s.
Jaarke
Jaber
Jabez
Jac
Jacco
Jaco
Jacob
Jacot
Jago
Jakko
Jakke
Jamo
Jant
Jano
Janno
Jannig
Jard
Jardi
Jardo
Jari
Jarik
Jarko
Jarne
Jarno
Jaron
Jelke
Jelle
Jelco
Jelmen
Jelmer
Jelmar
Jelt
Jelto
Jelte
Jent
Jente
Jenten
Jeppe
Jermo
Jerre
Jick
Jidde
Jiddo
Jimme
Jimte
Jinne
Jitze
Job
Jonah
Joppe
Joram
Jori
Jorik
Jorin
Jorim
Jorne
Jorn
Jornt
Jorian
Joren
Jorden
Jorrit
Jorren
Jort
Jotte
Jowan
Jaarke
Jaber
Jabez
Jac
Jacco
Jaco
Jacob
Jacot
Jago
Jakko
Jakke
Jamo
Jant
Jano
Janno
Jannig
Jard
Jardi
Jardo
Jari
Jarik
Jarko
Jarne
Jarno
Jaron
Jelke
Jelle
Jelco
Jelmen
Jelmer
Jelmar
Jelt
Jelto
Jelte
Jent
Jente
Jenten
Jeppe
Jermo
Jerre
Jick
Jidde
Jiddo
Jimme
Jimte
Jinne
Jitze
Job
Jonah
Joppe
Joram
Jori
Jorik
Jorin
Jorim
Jorne
Jorn
Jornt
Jorian
Joren
Jorden
Jorrit
Jorren
Jort
Jotte
Jowan

donderdag 15 maart 2012 om 14:51
quote:mevrouwjansen123 schreef op 15 maart 2012 @ 14:41:
Dag allen,
ik ben in verwachting van een jongenstweeling. We twijfelen nog over de tweede naam, de een gaat in ieder geval Jan heten. Wat vinden jullie 't leukst?
Jan & Nils (mijn favoriet)
Jan & Ben
Jan & Paul
Jan & Laurens (man's favoriet)
Ik zou kiezen voor de naam die je het leukst vindt. Het gaat om twee individuen, niet een duo.
Nils of Laurens dus, ik vind ze allebei mooi.
Dag allen,
ik ben in verwachting van een jongenstweeling. We twijfelen nog over de tweede naam, de een gaat in ieder geval Jan heten. Wat vinden jullie 't leukst?
Jan & Nils (mijn favoriet)
Jan & Ben
Jan & Paul
Jan & Laurens (man's favoriet)
Ik zou kiezen voor de naam die je het leukst vindt. Het gaat om twee individuen, niet een duo.
Nils of Laurens dus, ik vind ze allebei mooi.
donderdag 15 maart 2012 om 14:53

zaterdag 17 maart 2012 om 16:46
Mevrouwjansen; ik vind allevier de namen leuk en ook bij Jan passen. Paul en Laurens vind ik wel de leukste.
Dan nog een vraagje waar ik benieuwd naar ben. Hoe bepaal je welk kindje Jan gaat heten en welk kindje bv Nils? Spreek je vantevoren af dat de eerst geborene Jan heet. Of bepaal je dat pas wanneer je beide kindjes goed bekeken hebt en welke naam het best bij welk kindje past. Misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me af.
Dan nog een vraagje waar ik benieuwd naar ben. Hoe bepaal je welk kindje Jan gaat heten en welk kindje bv Nils? Spreek je vantevoren af dat de eerst geborene Jan heet. Of bepaal je dat pas wanneer je beide kindjes goed bekeken hebt en welke naam het best bij welk kindje past. Misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me af.