Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Bedankt voor reactie Helene! Ik vind Senna zelf ook erg stoer, denk dat zoon zo ook gaat heten. Wel gek idee, had niet verwacht dat man de naam leuk zou vinden dus is even omschakelen haha.
Wow Girafje gaaf dat man de naam ook zo leuk vind! Ben een beetje jaloers dat jullie eruit zijn

mamamupke, welke namen staan trouwens op het lijstje van je man, dan kunnen we ook een beetje nadenken in de richting van zijn smaak.

Wat me nu nog gauw te binnen schiet:

Mischa

Ilay

Midas

Ferris

Pepijn

Hugo

Floris

Stef

Lasse
tja, mijn man is tot nu toe alleen met de naam micky gekomen, maar dat is niet bepaald mijn smaak Haha. Ik zal hem de nieuwe suggesties vanavond eens voorleggen. Thanks!
thnks
quote:liise schreef op 23 maart 2012 @ 21:56:

Voor ons derde kind denken wij aan de naam Sem. Welke associatie hebben jullie bij de naam Sem?Dat hééél veel kindjes zo heten, maar wel een redelijk leuke naam
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ Liise

Sem= zoon van Wendy van Dijk,die ik Afgrijselijk vind! Dus ook negatieve associatie met Sem
quote:mup1986 schreef op 24 maart 2012 @ 15:37:

@ Liise

Sem= zoon van Wendy van Dijk,die ik Afgrijselijk vind! Dus ook negatieve associatie met SemEn de stiefzoon van Tooske, zelfde verhaal.
Hallo, toch ook maar even mijn vraag hier neerleggen. Wij krijgen ons 2e kindje in juli en zoeken een Nederlandse naam.

We zaten zelf te denken aan Victor of Lennart, maar nadeel is dat we vrij dichtbij een Victor kennen en bij Lennart vind ik dat het al snel een beetje een hockeynaam wordt (zeker in combinatie met naam van onze oudste).

Weten jullie namen die hier een beetje bij in de buurt komen? Bij voorkeur 2 lettergrepen. Helaas zijn veel mooie namen al in onze familie gegeven (ooms, neefjes) en willen we eigenlijk niet vernoemen. Maar wie weet heeft 1 van jullie net dat ene idee waar wij naar zoeken!
quote:mamamupke schreef op 23 maart 2012 @ 15:02:

tja, mijn man is tot nu toe alleen met de naam micky gekomen, maar dat is niet bepaald mijn smaak Haha. Ik zal hem de nieuwe suggesties vanavond eens voorleggen. Thanks!Mick
quote:Ikbenelfje schreef op 24 maart 2012 @ 20:44:

Hallo, toch ook maar even mijn vraag hier neerleggen. Wij krijgen ons 2e kindje in juli en zoeken een Nederlandse naam.

We zaten zelf te denken aan Victor of Lennart, maar nadeel is dat we vrij dichtbij een Victor kennen en bij Lennart vind ik dat het al snel een beetje een hockeynaam wordt (zeker in combinatie met naam van onze oudste).

Weten jullie namen die hier een beetje bij in de buurt komen? Bij voorkeur 2 lettergrepen. Helaas zijn veel mooie namen al in onze familie gegeven (ooms, neefjes) en willen we eigenlijk niet vernoemen. Maar wie weet heeft 1 van jullie net dat ene idee waar wij naar zoeken!

Daniël

Maarten

Vincent

Robin
@ ikbenelfje

Vic

Vince

Leander

Christian

Fender

Léon

Marten (of Mart)

Roderik

Robert

Robrecht

Rámon

Raymond

Vincent

Remert
@ ikbenelfje

Joris

Abel

Ewout

Leon

Thijmen

Wessel

Karsten

Joost (wel 1 lettergreep)

Seger

Rogier

Rutger

Jurgen
@ kaetje, mup en cejo: bedankt voor de suggesties! Ik zie veel bekende namen langskomen, ook weer een bevestiging dat we in de 'juiste' hoek zoeken. Want dat zijn inderdaad wel het soort namen die wij leuk vinden. We zoeken nog even verder!
@helene, missshopping en Cejo:

Bedankt voor het helpen zoeken. Helaas zijn we er nog steeds niet uit, dus we blijven even doorzoeken.
Mamamupke, ken je deze site al:

Zee van namen

Wie weet helpt dat met zoeken. Je kunt ook namen aanvinken en je selectie laten mailen naar jezelf.
Mamamupke:

Nathan
Oeps volgens mij ging t fout....ships wat had ik nou ook alweer bedacht....euh:

Nathan
Nou wat raar, ik zie op mijn scherm steeds maar de helft van mn bericht...ik geef t op! :( anders denken jullie dat ik gek aan t worden ben
Laatste poging dan maar hihi... Nathan en Levi, Nathan en Quinten, Nathan en Xavy, Nathan en Fabian, Nathan en Samuel, Nathan en Liam....
quote:Ikbenelfje schreef op 24 maart 2012 @ 20:44:

Wat vind je van:

Bruno

Lasse

Oliver of Olivier

Jilles

Felix

Julian

Rogier

Leon

Jules

Leander

Dexter

Vince

Julius

Remy

Milo
Ik ben 34 weken zwanger van een jongen. Dacht dat we uit de naam waren, maar begin toch weer te twijfelen. Het gaat tussen Rick, Tiemo en Tim.

Rick is bijzonder omdat hij vernoemd naar een dierbare die pas is overleden. En Tim en Tiemo vind ik gewoon erg leuk. Zucht...

Wat vinden jullie?
@Moesje:

Nadeel van Tim zou ik zelf vinden dat dat zoveel voorkomt nu (staat net niet in de top 10, is nr 13 in 2011). Dan zou ik eerder voor Rick en/of Tiemo kiezen.

En eventueel kan je je zoontje ook Tiemo Rick noemen, waarbij hij dan toch (2e naam) is vernoemd naar die dierbare persoon, maar wel een eigen (1e) naam heeft.

@Misshopping

Dank voor het meedenken, deze namen zijn het niet helemaal (behalve de naam van een neef, maar die valt dus af).

We dachten weer een leuke naam te hebben gevonden, maar ik weet nog niet of ik vind dat die wat te vaak voorkomt. Het blijft maar lastig hoor, die namen! Zou het wel fijn vinden als we er dit keer wat eerder uit zijn dan de vorige keer (36+ weken)
Moesje, Tiemo of Tim met als tweede naam Rick vind ik een goed idee. Tim is idd wel erg populair. Wat vind je eventueel nog van Timme.
@ ikbenelfje

Wat vind je nog van Marnik? Vind ik persoonlijk erg mooi.

Of Yarrick/Jarick? Siebren? Hugo? ian? Jaako? Thijsen? Lysander? Rense/Renze? Rune? Jense? Diederik? Fabian? Ebian? Elmar? Timon? Siebrand? Silvijn of Silvan? Ewout? Ard?
@mup:

Naam van oudste staat in je lijstje! Naam die momenteel bij ons "rondzingt" staat er ook in :-)

En wel weer wat leuke ideetjes, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven