Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:Vl43inder schreef op 31 december 2010 @ 14:01:

De naam Maurits, zou je dat een rare naam vinden? Ook al is het je smaak niet? Ben namelijk bang dat ik al een blinde vlek ervoor heb.....Waarom zou Maurits raar zijn? Ik vind het wel mooi. Beetje sjiek, beetje kak, maar absoluut leuk! Het is iig geen tokkie-naam. Vind ik altijd wel belangrijk.
Ik zou ook voor Daniël gaan.

Maurits is een prima naam, niks mis mee! Ik vind hem persoonlijk wat zwaar en ouderwets klinken (voor een klein ventje)
quote:blogbabe schreef op 31 december 2010 @ 14:29:

[...]

Waarom zou Maurits raar zijn? Ik vind het wel mooi. Beetje sjiek, beetje kak, maar absoluut leuk! Het is iig geen tokkie-naam. Vind ik altijd wel belangrijk.Het lukte mij niet meer om neutraal naar die naam te kijken, vandaar dat ik het vroeg. Mij spreekt ook het hoge niet-tokkie gehalte erg aan. Ik woon in regio Amsterdam dus ik let er ook erg op dat de naam niet enorm aso uitgesproken kan worden, zelfs als ie poepiesjiek is.
De reden dat ik in eerste instantie aan Daniyal denk is omdat het ook zo word uitgesproken in het Arabisch (ik ben Arabisch).

Daniel vind ik dan weer zo Nederlands gelijk. Maar ik heb gelukkig nog even de tijd om erover te denken.

Een 2e optie is Davied (ook deze weer iets anders gespeld).
Bij Maurits denk ik eigenlijk meteen aan een jongetje met bril wat gepest gaat worden op school. Valt voor mij in de categorie Rasmus en Adriaan en Corstiaan, die werden dus allemaal gepest.
Virginia, ik vind Daniyal mooier.

Adam en Benjamin vind ik overigens ook mooie namen. Klinkt leuk.
Ik vind Maurits een supermooie naam, maar ik heb dan ook iets met wat "ouderwetse" namen.
quote:calvijn1 schreef op 31 december 2010 @ 13:35:

[...]

Vernikkelen is geen Gronings hoor.

Hier in Rotterdam gebruiken 'we' het ook 'Zelfs' in Brabant gebruiken we dat
quote:Virginia_11 schreef op 31 december 2010 @ 16:45:

De reden dat ik in eerste instantie aan Daniyal denk is omdat het ook zo word uitgesproken in het Arabisch (ik ben Arabisch).

Daniel vind ik dan weer zo Nederlands gelijk. Maar ik heb gelukkig nog even de tijd om erover te denken.

Een 2e optie is Davied (ook deze weer iets anders gespeld).Davied vind ik mooi, is eigenlijk David, maar dan op zijn Frans uitgesproken. Daniyal vind ik erg ver gezocht.
Ik ken juist een heel stoer jongetje dat Maurits heet Leuke naam.
quote:switchfoot schreef op 29 december 2010 @ 19:28:

Voor iedereen die indertijd meegedacht heeft voor een naam voor mijn vriendin, die al een zoontje had dat Kayne heet..... Ayden is vandaag geboren. Bedankt voor het meedenken! Bepaalde suggesties hier hebben haar zeker de goede kant op gestuurd!Switchfoot; gefeliciteerd!!
Maurits vind ik ook wel een leuke naam, vooral dat ouderwetse vind ik leuk!

Bijvoorbeeld; Abe, Toon, Siebe, Jaap, Lei, Ben, Willem, Dirk, Gijs, Chiel.

Virginia; Daniël en David vind ik prachtige namen en ook erg mooi bij Adam en Benjamin passen. De 'ingewikkelde' varianten vind ik persoonlijk wat minder...
quote:jennifervd schreef op 28 december 2010 @ 12:10:

Zucht...

Manlief vindt Fedde erg leuk maar ik kan er maar niet voldoende aan wennen. Ik vind de naam niet helemaal bij ons passen of zo. Vandaar dat ik weer wat nieuwe namen aan het aandragen ben. En manlief vond Bodi-Bowi het overdenken waard... Maar nog steeds zijn we er dus niet helemaal uit.

We zoeken een korte, stoere naam die niet dagelijks voor komt.

Zie dat je nog steeds bezig bent met DE naam te vinden

Jammer dat je niet aan Fedde kunt wennen, want ik vind het een leuke stoere naam! De meeste namen zullen vast al voorbij zij gekomen, maar wat vind je evtl. nog van:

Nilo

Ilay

Lennox (en dan ook afkorten als Lenn, maar waardoor het in eerste instantie toch niet helemaal hetzelde is als jullie kennis)

Nuri

Manu

Rodi

Nuco

Diecko

En Ipv Fedde misschien iets in de trant van

Fedder

Fender

Felte

Timme
Missshopping: Bedankt voor het meedenken...alweer. haha

Ik ga de namen in de groep gooien. Maar manlief is nog steeds fan van Fedde.
quote:jennifervd schreef op 03 januari 2011 @ 15:31:

Missshopping: Bedankt voor het meedenken...alweer. haha

Ik blijf net zolang voor je meedenken tot het gelukt is hoor!! hihi
@jennifervd

Wat vind je van Ferre ipv Fedde?

Ferre betekent sterk.
@jennifervd

Wat vind je van Ferre ipv Fedde?

Ferre betekent sterk.
jennifervd; Fender vind ik persoonlijk erg mooi, staat ook in het rijtje van Missshopping zie ik, misschien vind je dat wat?

Wist je dat Fedde is afgeleid van Fred en 'vrede' betekent? De naam wordt (heel af en toe) ook aan een meisje gegeven (wist ik niet hoor, heb even gegoogled).

Wat vind je verder nog van

Jurre, Rocco, Jord, Wessel, Siebe, Cas, Stijn, Lars, Thijmen,

Feddo, Fedor (vind ik ook mooi!), Falco, Felton, Ferian, Ferran, Ferrol, Figo/Vigo, Faber.
Ik zag Felte voorbij komen en toevallig had ik die naam gister aan mijn lijstje toegevoegd. Erg leuk en apart! Volgens mij heet niemand zo :-)
Catooo, hoe kom je toch aan al die namen? Heb half internet afgespeurd en dacht alles al gezien te hebben, maar jij komt met leuke ideeen! Zo vind ik Ferian ook erg leuk. Ik hou van namen met een F. Kom je op het meisjesnamentopic nog wat ideetjes brengen voor een meisjesnaam met een F?
quote:Mayala schreef op 03 januari 2011 @ 17:35:

Ik zag Felte voorbij komen en toevallig had ik die naam gister aan mijn lijstje toegevoegd. Erg leuk en apart! Volgens mij heet niemand zo :-)Jawel, zo heet het zoontje van een vriendin van mij :-)
Fedde

Wes(s)

Fender

Felte

(Len/Lennox)

Deze jongensnamen zijn nog over na een onderonsje met manlief. Maar niet ´van harte´ haha.

Hij wordt niet heel enthousiast van Len...maar ik wel dus hij blijft nog even op het lijstje.

Ik hou me aanbevolen voor stoere, korte namen...
Felte: ik ken ook een Jelte.
quote:MissShopping schreef op 03 januari 2011 @ 19:19:

[...]

Jawel, zo heet het zoontje van een vriendin van mij :-)Oh leuk! Hoe kwam ze aan die naam en hoe zijn/waren de reacties van andere mensen op die naam?
quote:Mayala schreef op 03 januari 2011 @ 19:22:

[...]

Oh leuk! Hoe kwam ze aan die naam en hoe zijn/waren de reacties van andere mensen op die naam?Het is een friese jongensnaam geloofik die ze gewoon meteen heelleuk vond. Het is wel een naam waar je eerst even aan moet wennen. Maar nu vind iedereen hem heel leuk! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven