Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

woensdag 9 februari 2011 om 20:35
quote:Shiva_ schreef op 07 februari 2011 @ 04:05:
Hallo allemaal!
Hier zijn de laatste paar weken ingegaan en de jongensnaam blijft lastig!! Hadden heel lang Wessel op 1, maar ik bleef twijfelen of het echt de aller allerleukste naam is. Nu hebben we ook nog in de race Julius, Floris, Julian en Stijn... Vinden het mooie namen, maar wisselen steeds wat de leukste is. Wat vinden jullie? Of is de ultieme naam hier nog niet genoemd en hebben jullie die voor mij? (Wel zelfde soort/ stijl naam)Floris en Julian vind ik leuke namen! Misschien is Florian nog een alternatief?
Hallo allemaal!
Hier zijn de laatste paar weken ingegaan en de jongensnaam blijft lastig!! Hadden heel lang Wessel op 1, maar ik bleef twijfelen of het echt de aller allerleukste naam is. Nu hebben we ook nog in de race Julius, Floris, Julian en Stijn... Vinden het mooie namen, maar wisselen steeds wat de leukste is. Wat vinden jullie? Of is de ultieme naam hier nog niet genoemd en hebben jullie die voor mij? (Wel zelfde soort/ stijl naam)Floris en Julian vind ik leuke namen! Misschien is Florian nog een alternatief?
vrijdag 11 februari 2011 om 16:13

vrijdag 11 februari 2011 om 17:11
quote:jennifervd schreef op 11 februari 2011 @ 16:13:
Ik vind Boas/ Boris niet mooi. Helaas...
Ik denk dat we het van het moment laten afhangen. Als het een jongetje wordt dan kiezen we dan op gevoel de naam.
Al heb ik altijd veel liever alles tot in de puntjes voorbereid maar ja...
Of er moet iemand nog een goede optie hebben.
Bodi, Sil, Fedde....
Hoe vaker die voorbij komt, hoe leuker hij wordt, ik zou bij Fedde blijven! Volgens mij zijn de meeste al voorbij gekomen, maar evtl. nog: Fedor, Feddor, Fedder, Felte, Fender, Felte, Ferris, Feran
Wat is de meisjesnaam eigenlijk (alleen als je het wilt vertellen hoor), want dan kunnen we misschien nog in een andere richting voor je meedenken! Fijn weekend!
Ik vind Boas/ Boris niet mooi. Helaas...
Ik denk dat we het van het moment laten afhangen. Als het een jongetje wordt dan kiezen we dan op gevoel de naam.
Al heb ik altijd veel liever alles tot in de puntjes voorbereid maar ja...
Of er moet iemand nog een goede optie hebben.
Bodi, Sil, Fedde....
Hoe vaker die voorbij komt, hoe leuker hij wordt, ik zou bij Fedde blijven! Volgens mij zijn de meeste al voorbij gekomen, maar evtl. nog: Fedor, Feddor, Fedder, Felte, Fender, Felte, Ferris, Feran
Wat is de meisjesnaam eigenlijk (alleen als je het wilt vertellen hoor), want dan kunnen we misschien nog in een andere richting voor je meedenken! Fijn weekend!
vrijdag 11 februari 2011 om 22:01
Hallo allemaal,
Wij hebben hulp nodig. Onze zoon heet Nout en we krijgen een zoon of dochter. De meidennaam zijn we uit maar de jongensnaam ... We komen er niet uit.
We hebben nu de volgende namen over: Job, Kick of Mink. Graag jullie mening.
Een andere naam is geen optie want we zijn er klaar mee
Het moet een van deze namen worden. Ik ben namelijk al 37 weken.
Ik ben benieuwd!
Wij hebben hulp nodig. Onze zoon heet Nout en we krijgen een zoon of dochter. De meidennaam zijn we uit maar de jongensnaam ... We komen er niet uit.
Een andere naam is geen optie want we zijn er klaar mee

Ik ben benieuwd!
zaterdag 12 februari 2011 om 12:10
zaterdag 12 februari 2011 om 13:50
jennifervd; Fedde is echt by far de mooiste naam uit je lijstje!!!!
Wat vind je van Chaim, Silvan, Rocco, Pelle, Tjeerd, Sam, Xam, Dex of Ilja? Ik probeer gewoon nog maar even wat namen
Margot; Mink vind ik echt een vet stoere naam! Heb er nog nooit van gehoord voor een jongen, alleen Minke voor een meisje en dat vind ik ook een erg mooie naam. Job vind ik niet zo mooi maar wel goed bij Nout passen. Kick vind ik echt niks. Nout en Mink ... gaaf!!!
Nog paar ideeen: Kas, Gijs, Rein, Mees, Sten, Stijn, Lars, Loek, Jars, Tibbe.
Wat vind je van Chaim, Silvan, Rocco, Pelle, Tjeerd, Sam, Xam, Dex of Ilja? Ik probeer gewoon nog maar even wat namen
Margot; Mink vind ik echt een vet stoere naam! Heb er nog nooit van gehoord voor een jongen, alleen Minke voor een meisje en dat vind ik ook een erg mooie naam. Job vind ik niet zo mooi maar wel goed bij Nout passen. Kick vind ik echt niks. Nout en Mink ... gaaf!!!
Nog paar ideeen: Kas, Gijs, Rein, Mees, Sten, Stijn, Lars, Loek, Jars, Tibbe.
zaterdag 12 februari 2011 om 14:50
zaterdag 12 februari 2011 om 21:40
quote:margot_ent schreef op 11 februari 2011 @ 22:01:
Bij Mink denk ik aan verminken of aan minkukel. Dus die zou ik niet kiezen. Blijven over: Job en Kick. Vind ik 2 leuke namen. Mensen denken bij Kick soms dat het een Engelse naam is, maar dat is helemaal niet zo. Het is Oudhollands en komt van Cornelis.
Bij Mink denk ik aan verminken of aan minkukel. Dus die zou ik niet kiezen. Blijven over: Job en Kick. Vind ik 2 leuke namen. Mensen denken bij Kick soms dat het een Engelse naam is, maar dat is helemaal niet zo. Het is Oudhollands en komt van Cornelis.
zondag 13 februari 2011 om 13:20
Margot: Ik vind Mink erg leuk! En Job wel OK. Kan ook zo: Jop.
Kick vind ik niet leuk.
Mup: We vinden Fin en Fen wel OK...maar niet geweldig.
Ook het gevoel dat deze namen hier veel voorbij komen.
Len vinden we ook leuk maar is al vergeven in de vriendenkring. En we zijn liever dan toch wat origineler.
Catoo: Dex stond hier op het lijstje maar we vinden hem toch wat te 'extreem' en vragen ons af of deze naam leuk blijft.
Dus...ik ben weer erg lastig!
Kick vind ik niet leuk.
Mup: We vinden Fin en Fen wel OK...maar niet geweldig.
Ook het gevoel dat deze namen hier veel voorbij komen.
Len vinden we ook leuk maar is al vergeven in de vriendenkring. En we zijn liever dan toch wat origineler.
Catoo: Dex stond hier op het lijstje maar we vinden hem toch wat te 'extreem' en vragen ons af of deze naam leuk blijft.
Dus...ik ben weer erg lastig!
zondag 13 februari 2011 om 18:56
Dex vind ik echt heel cool, maar misschien voluit Dexter met als afkorting Dex? Of vind je dat juist minder mooi?
Zelf vind ik Sil een hoger 'blijft deze naam leuk'-gehalte hebben, dan Dex, maar dat is ook persoonlijk.
Len vind ik ook heel gaaf, maar die wordt het dus in ieder geval niet...
Wat vind je van; Mees, Jules, Timme, Zef, Sep, Raf, Faas, Nino, Zino, Jort?
Zelf vind ik Sil een hoger 'blijft deze naam leuk'-gehalte hebben, dan Dex, maar dat is ook persoonlijk.
Len vind ik ook heel gaaf, maar die wordt het dus in ieder geval niet...
Wat vind je van; Mees, Jules, Timme, Zef, Sep, Raf, Faas, Nino, Zino, Jort?
zondag 13 februari 2011 om 19:15
Ik vind Dexter niks...dan denk ik aan Point Dexter en die tekenfilm met dat wijze mannetje. Verschrikkelijk haha.
Dex is wel leuk...maar hij houdt me aan het twijfelen.
We hebben een Sylvie in de familie dus misschien is Sil niet helemaal geschikt.
Mees; hmm...een vogeltje... Niet zo stoer!
Jules: niks voor ons
Timme: Tim wel ok maar saai...timme niks.
Zef: klinkt niet lekker
Sep: niks voor ons
Raf: wel OK...niet leuk genoeg
Faas: niks
Nino: manlief vindt dit niks..
Zino: te geknutseld
Jort: nee, dat is m niet.
Dex is wel leuk...maar hij houdt me aan het twijfelen.
We hebben een Sylvie in de familie dus misschien is Sil niet helemaal geschikt.
Mees; hmm...een vogeltje... Niet zo stoer!
Jules: niks voor ons
Timme: Tim wel ok maar saai...timme niks.
Zef: klinkt niet lekker
Sep: niks voor ons
Raf: wel OK...niet leuk genoeg
Faas: niks
Nino: manlief vindt dit niks..
Zino: te geknutseld
Jort: nee, dat is m niet.
maandag 14 februari 2011 om 08:48
maandag 14 februari 2011 om 09:41
quote:sosofie schreef op 14 februari 2011 @ 08:48:
Dames, jullie hebben laatst flink meegedacht over een derde jongensnaam. Wilde even laten weten dat man en ik voor Abel gaan. (zoons heten liS en sjiG) Eerder had man de link met het bandje Abel, maar dat heeft hij laten varen...
Bedankt voor het meedenken!
Geweldige naam! Echt prachtig.
En de link met dat bandje..... ach dat is een eendagsvlieg van 10 jaar geleden, daar denkt echt niemand meer aan.
Dames, jullie hebben laatst flink meegedacht over een derde jongensnaam. Wilde even laten weten dat man en ik voor Abel gaan. (zoons heten liS en sjiG) Eerder had man de link met het bandje Abel, maar dat heeft hij laten varen...
Bedankt voor het meedenken!
Geweldige naam! Echt prachtig.
En de link met dat bandje..... ach dat is een eendagsvlieg van 10 jaar geleden, daar denkt echt niemand meer aan.
The time is now