Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

zondag 3 april 2011 om 12:07
quote:Kiya schreef op 03 april 2011 @ 11:52:
Ik wil m'n zoontje (ben nu ruim 6 mnd zwanger) Misha noemen, kom de naam zelden tegen.
Wat vinden jullie van deze naam?Vind je het ook nog leuk als het afgekort wordt tot " Mies " ? Want dat gaat nou eenmaal gebeuren, op school etc.
Ik wil m'n zoontje (ben nu ruim 6 mnd zwanger) Misha noemen, kom de naam zelden tegen.
Wat vinden jullie van deze naam?Vind je het ook nog leuk als het afgekort wordt tot " Mies " ? Want dat gaat nou eenmaal gebeuren, op school etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 3 april 2011 om 12:17
maandag 4 april 2011 om 20:22
ik ken ook een mannelijke misha en een vrouwelijke en bij beide klopt het wel eigenlijk.
unisex namen vind ik trtouwens vaker wel leuk. ik zelf heette tot mn 10e Puck (roepnaam) en mn collega heeft haar zoon puck genoemd, daar moest ik ook even aan wennen, maar t past heel goed bij m! wat vinden jullie van deze unisex namen?
Puck
sam
jip
pim
nica/mica
jule
unisex namen vind ik trtouwens vaker wel leuk. ik zelf heette tot mn 10e Puck (roepnaam) en mn collega heeft haar zoon puck genoemd, daar moest ik ook even aan wennen, maar t past heel goed bij m! wat vinden jullie van deze unisex namen?
Puck
sam
jip
pim
nica/mica
jule

woensdag 6 april 2011 om 10:26
misshop : jules maakt t weer te frans naar mijn smaak
juna vind ik mooi voor n meisje, maar ik en mn dochter heten June dus dan word t wel heel fantasie loos
Lexie las ik eerder in de posts en vind ik idd een heel leuke naam! kan t nog als afkorting van Alexandra noemen(schoonzus)
nila vind ik niet echt leuk, doet me aan nala van de leeuwenkoning denken. de rest is ook niet echt mn smaak
Jasha klinkt ook wel leuk russisch
vriendin had t ooit over Janosh, is dat wat?
.
juna vind ik mooi voor n meisje, maar ik en mn dochter heten June dus dan word t wel heel fantasie loos

Lexie las ik eerder in de posts en vind ik idd een heel leuke naam! kan t nog als afkorting van Alexandra noemen(schoonzus)
nila vind ik niet echt leuk, doet me aan nala van de leeuwenkoning denken. de rest is ook niet echt mn smaak
Jasha klinkt ook wel leuk russisch
vriendin had t ooit over Janosh, is dat wat?
.
woensdag 6 april 2011 om 15:06
Hallo allemaal,
30 juni 2011 ben ik uitgerekend. We krijgen een zoon. Het werd dan ook wel tijd om eens over de naam na te denken. We wilden een korte nederlandse stoere naam. Niet beginnend met de G of met de I en geen R erin
Na veel wikken en wegen zijn we uitgekomen op:
NIEK
Betekenis hiervan: Overwinnaar van het volk`.
Staat niet in de top 50 meest voorkomende namen. Hoe vinden jullie deze naam?
30 juni 2011 ben ik uitgerekend. We krijgen een zoon. Het werd dan ook wel tijd om eens over de naam na te denken. We wilden een korte nederlandse stoere naam. Niet beginnend met de G of met de I en geen R erin
Na veel wikken en wegen zijn we uitgekomen op:
NIEK
Betekenis hiervan: Overwinnaar van het volk`.
Staat niet in de top 50 meest voorkomende namen. Hoe vinden jullie deze naam?

zaterdag 9 april 2011 om 21:30
quote:Kiya schreef op 03 april 2011 @ 11:52:
Wat vinden jullie van deze naam?Mooi hoor. Mijn man wordt ook Mies genoemd of Miek...en hij heeft een soortgelijke naam. Geen probleem toch. Komt inderdaad niet vaak voor.
Wat vinden jullie van deze naam?Mooi hoor. Mijn man wordt ook Mies genoemd of Miek...en hij heeft een soortgelijke naam. Geen probleem toch. Komt inderdaad niet vaak voor.

zondag 10 april 2011 om 20:15
quote:2june2 schreef op 10 april 2011 @ 10:30:
ghgh collega heeft een friese naam Like ... t is een man.. ik ken ook een Anne.. t is dus maar hoe de persoon er zelf mee omgaat.
hoorde laatst een leuke: leon -lion
Leon vind ik wel wisselend: ik ken iemand die wordt Leon genoemd (kort en krachtig met gelijke klemtoon), maar ik kan ook een Leeeeeeeon. De twentse versie dus.
En Anne wordt bij ons als Oone uitgesproken. Dus dan is het alweer mannelijk.
ghgh collega heeft een friese naam Like ... t is een man.. ik ken ook een Anne.. t is dus maar hoe de persoon er zelf mee omgaat.
hoorde laatst een leuke: leon -lion
Leon vind ik wel wisselend: ik ken iemand die wordt Leon genoemd (kort en krachtig met gelijke klemtoon), maar ik kan ook een Leeeeeeeon. De twentse versie dus.
En Anne wordt bij ons als Oone uitgesproken. Dus dan is het alweer mannelijk.