Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 14 augustus 2011 om 18:58
Op site van het Meertens instituut zag ik dat de naam Joran in 2006 nog 124 keer is vergeven en in 2009 nog maar 8 keer. Het is toch wel zonde van zo'n mooie naam!
Voor Tristan geldt hetzelfde, maar dat vind ik geen mooie naam
Senna vind ik ook meer voor een meisje, maar vind het ook wel kunnen voor een jongen.
Bij Brian en Rick vind ik Mike net wat leuker staan, maar Damian past ook wel.
Chiel vind ik mooier staan dan Giel, maar persoonlijk ben ik niet zo van de harde G klank. Lucas vind ik wel heel mooi, jammer dat die zo vaak voorkomt.
Voor Tristan geldt hetzelfde, maar dat vind ik geen mooie naam

Senna vind ik ook meer voor een meisje, maar vind het ook wel kunnen voor een jongen.
Bij Brian en Rick vind ik Mike net wat leuker staan, maar Damian past ook wel.
Chiel vind ik mooier staan dan Giel, maar persoonlijk ben ik niet zo van de harde G klank. Lucas vind ik wel heel mooi, jammer dat die zo vaak voorkomt.
maandag 15 augustus 2011 om 15:04
quote:Aruuba schreef op 09 augustus 2011 @ 21:09:
[...]
Nero
Finn
Nels
Mik
Just
Jules
Josh
Mika
Raiko
Natal
Raf
Remo
Pace
Sverre
Thorben
Tyr
Sutherland
Neo
Nio
Sol
Mik vind ik héél leuk!! Die naam had ik al geopperd bij Luusman maar hij vindt hem teveel klinken als de naam van mijn ex (Nick) en moest daar dus ook meteen aan denken... dusse dat werd meteen een 'no-no'.
Verder springt Nio er een beetje uit, omdat ik zelf eerder ook dacht aan Mio of Thio. Vindt de klank erg fijn en beide namen ben ik de laatste tijd ergens tegengekomen.
De rest is niet helemaal wat ik bedoel.
[...]
Nero
Finn
Nels
Mik
Just
Jules
Josh
Mika
Raiko
Natal
Raf
Remo
Pace
Sverre
Thorben
Tyr
Sutherland
Neo
Nio
Sol
Mik vind ik héél leuk!! Die naam had ik al geopperd bij Luusman maar hij vindt hem teveel klinken als de naam van mijn ex (Nick) en moest daar dus ook meteen aan denken... dusse dat werd meteen een 'no-no'.
Verder springt Nio er een beetje uit, omdat ik zelf eerder ook dacht aan Mio of Thio. Vindt de klank erg fijn en beide namen ben ik de laatste tijd ergens tegengekomen.
De rest is niet helemaal wat ik bedoel.
maandag 15 augustus 2011 om 15:08
quote:2june2 schreef op 11 augustus 2011 @ 19:22:
lev en
Puck
Deen
Maas
Moos
Fos
Han
Er is al een Puck in mijn directe omgeving, valt af
Deen, moet ik aan die winkel denken,
Maas, mijn ouders wonen daar pal naast, dus valt daarom ook af
Moos, heeft even op mijn lijstje gestaan! Maar weet het niet zo met die naam... aardig/mooi maar niet wauw.
Fos, moet ik aan de scheikundeles denken...
Han, de naam van mijn oude buurman...
lev en
Puck
Deen
Maas
Moos
Fos
Han
Er is al een Puck in mijn directe omgeving, valt af
Deen, moet ik aan die winkel denken,
Maas, mijn ouders wonen daar pal naast, dus valt daarom ook af
Moos, heeft even op mijn lijstje gestaan! Maar weet het niet zo met die naam... aardig/mooi maar niet wauw.
Fos, moet ik aan de scheikundeles denken...
Han, de naam van mijn oude buurman...
maandag 15 augustus 2011 om 15:10
quote:new_in_town schreef op 09 augustus 2011 @ 20:42:
Niek
Siem
Loek
Nout
Tijn
Tijl
Raf
Alec
Ely
Stef
Stan
Loek, zo heet mijn huisdier al!
Tijn/Tijl vindt ik best leuk. Tijn nog het leukst. Stond/staat al op mijn lijst. Misschien eens opnieuw overwegen.
Stan, stond op mijn lijst, maar vindt hem niet leuk meer.
Siem, staat op mijn lijst, maar of ik hem echt wauw vindt?
Niek
Siem
Loek
Nout
Tijn
Tijl
Raf
Alec
Ely
Stef
Stan
Loek, zo heet mijn huisdier al!
Tijn/Tijl vindt ik best leuk. Tijn nog het leukst. Stond/staat al op mijn lijst. Misschien eens opnieuw overwegen.
Stan, stond op mijn lijst, maar vindt hem niet leuk meer.
Siem, staat op mijn lijst, maar of ik hem echt wauw vindt?
maandag 15 augustus 2011 om 15:13
quote:MissShopping schreef op 09 augustus 2011 @ 22:36:
@Luaska, ik vind Mats onwijs leuk!
Wat vind je evtl. nog van:
Lev en Fynn -> een finn in de buurt, valt af, plus ons kind zal geen blondje worden
Lev en Dex -> hmm nee
Lev en Till -> nee
Lev en Max --> aardig, maar niet mooi genoeg
Lev en Cas --> Erg leuke naam, maar past niet met de achternaam
Lev en Sem --> neeeeeej, veel te populair en ik vind hem ook niet mooi
Lev en Mas --> Is dit een naam? Vindt 'm wel apart, ken 'm niet, maar kan ook niet qua klank met de achternaam
Lev en Tim(me) -> Nee, te gewoon
Lev en Fenn --> hmm nee
Lev en Sepp --> nee, ook niet zo
@Luaska, ik vind Mats onwijs leuk!
Wat vind je evtl. nog van:
Lev en Fynn -> een finn in de buurt, valt af, plus ons kind zal geen blondje worden
Lev en Dex -> hmm nee
Lev en Till -> nee
Lev en Max --> aardig, maar niet mooi genoeg
Lev en Cas --> Erg leuke naam, maar past niet met de achternaam
Lev en Sem --> neeeeeej, veel te populair en ik vind hem ook niet mooi
Lev en Mas --> Is dit een naam? Vindt 'm wel apart, ken 'm niet, maar kan ook niet qua klank met de achternaam
Lev en Tim(me) -> Nee, te gewoon
Lev en Fenn --> hmm nee
Lev en Sepp --> nee, ook niet zo
maandag 15 augustus 2011 om 16:09
quote:Luaska schreef op 15 augustus 2011 @ 15:04:
[...]
De rest is niet helemaal wat ik bedoel.Luaska, wat vind je van Milo? (spreek je uit als Meilo)
[...]
De rest is niet helemaal wat ik bedoel.Luaska, wat vind je van Milo? (spreek je uit als Meilo)
maandag 15 augustus 2011 om 19:54
maandag 15 augustus 2011 om 20:28
@Luaska, jij ook hier
Wij gaan waarschijnlijk wel voor Mick vind het zo'n leuke naam! Jammer dat het voor jullie af valt ivm je ex maar kan me voorstellen dat het voor je mannetje en no-no is haha. Nio vind ik ook leuk, heb zelf aan Nilo getwijfeld... Ik vind Sil ook erg leuk maar vriend niet. Lev en Sil klinkt ook wel leuk...
Ik vind Mats echt heel leuk klinken bij Lev. Weet niet of het al voor gesteld is maar evt. Matz (om het iets aparter te maken).
Wij gaan waarschijnlijk wel voor Mick vind het zo'n leuke naam! Jammer dat het voor jullie af valt ivm je ex maar kan me voorstellen dat het voor je mannetje en no-no is haha. Nio vind ik ook leuk, heb zelf aan Nilo getwijfeld... Ik vind Sil ook erg leuk maar vriend niet. Lev en Sil klinkt ook wel leuk...
Ik vind Mats echt heel leuk klinken bij Lev. Weet niet of het al voor gesteld is maar evt. Matz (om het iets aparter te maken).
maandag 15 augustus 2011 om 21:48
dinsdag 16 augustus 2011 om 17:11
Ik ben 7 maanden zwanger en al een tijdje hadden we als jongensnaam Noah gekozen, maar nu kregen we net gisteren bericht van goede vrienden dat ze hun zoon zo genoemd hebben! Nu zijn we dus op zoek naar een andere naam. Iemand ideeën in die richting? Ons kindje zal in Frankrijk opgroeien, dus een beetje een internationale naam die overal goed klinkt zou fijn zijn.
woensdag 17 augustus 2011 om 12:27
Hey allemaal!
Sinds gisteren weten we dat we een jongetje krijgen, ons eerste kindje. Een meisjesnaam hadden we al, maar met de jongensnamen zitten we niet echt op één lijn. We vinden elkaars namen helemaal niks.
Ik vind leuk: Fedde, Finn en Mick
Vriend vindt leuk: Mart, Stijn, Levi
Wie o wie heeft wat leuke suggesties voor ons?
Sinds gisteren weten we dat we een jongetje krijgen, ons eerste kindje. Een meisjesnaam hadden we al, maar met de jongensnamen zitten we niet echt op één lijn. We vinden elkaars namen helemaal niks.
Ik vind leuk: Fedde, Finn en Mick
Vriend vindt leuk: Mart, Stijn, Levi
Wie o wie heeft wat leuke suggesties voor ons?
woensdag 17 augustus 2011 om 15:38
quote:Catooo schreef op 17 augustus 2011 @ 14:22:
Simoontje; ik vind dat de namen niet eens zo mega ver uit elkaar liggen qua stijl, misschien lukt het jullie wel 1 naam te vinden
Wat vind je/jullie van:
Marn, Flint, Tijl, Tiemen, Siem, Noud, Hidde, Teije, Lev, Jort, Wout, Jesse, Sam?
Het ligt inderdaad niet lijnrecht tegenover elkaar, toch kunnen we ons in elkaars namen totaal niet vinden.
Van dit rijtje vind ik Jort, Wout en Noud erg leuk.
Simoontje; ik vind dat de namen niet eens zo mega ver uit elkaar liggen qua stijl, misschien lukt het jullie wel 1 naam te vinden

Wat vind je/jullie van:
Marn, Flint, Tijl, Tiemen, Siem, Noud, Hidde, Teije, Lev, Jort, Wout, Jesse, Sam?
Het ligt inderdaad niet lijnrecht tegenover elkaar, toch kunnen we ons in elkaars namen totaal niet vinden.
Van dit rijtje vind ik Jort, Wout en Noud erg leuk.
woensdag 17 augustus 2011 om 15:40
quote:merell schreef op 17 augustus 2011 @ 15:31:
@Simoontje:
Ik vind ze ook niet zo ver uit elkaar liggen..
Wat dacht je van:
Mels;
Tjebbe;
Gijs;
Ties;
Mats (Matz);
Cas;
Bendt;
Jip?Mats, ook erg leuk. Maar ex heeft zoontje ook zo genoemd, is een beetje gek lijkt me. Toevallig had ik Bendt ook al een paar keer in mijn hoofd, past ook goed bij onze achternaam. Maar dochter van zus heet Bente, ligt misschien iets te dicht bij elkaar.
@Simoontje:
Ik vind ze ook niet zo ver uit elkaar liggen..
Wat dacht je van:
Mels;
Tjebbe;
Gijs;
Ties;
Mats (Matz);
Cas;
Bendt;
Jip?Mats, ook erg leuk. Maar ex heeft zoontje ook zo genoemd, is een beetje gek lijkt me. Toevallig had ik Bendt ook al een paar keer in mijn hoofd, past ook goed bij onze achternaam. Maar dochter van zus heet Bente, ligt misschien iets te dicht bij elkaar.
woensdag 17 augustus 2011 om 15:52
quote:Cejo schreef op 16 augustus 2011 @ 18:14:
@ Lilou oei das balen
misschien zit hier iets voor je bij
Joel
Louis
Mathis
Silvan
Alec
Ayden
Elias
Ethan
Jonah
Seth
Liam
Brent
Mika
Romin
Vigo
Tycho
Kyan
Vince
Nathan
Luca
EvanBedankt Cejo! Daar zitten leuke namen tussen. Vooral Kyan, Ethan, Nathan en Evan vind ik mooi, maar in het Frans vind ik Ethan en Nathan niet zo mooi klinken helaas.
@ Lilou oei das balen
Joel
Louis
Mathis
Silvan
Alec
Ayden
Elias
Ethan
Jonah
Seth
Liam
Brent
Mika
Romin
Vigo
Tycho
Kyan
Vince
Nathan
Luca
EvanBedankt Cejo! Daar zitten leuke namen tussen. Vooral Kyan, Ethan, Nathan en Evan vind ik mooi, maar in het Frans vind ik Ethan en Nathan niet zo mooi klinken helaas.
woensdag 17 augustus 2011 om 15:56
quote:Cejo schreef op 16 augustus 2011 @ 18:14:
@ Lilou oei das balen
Joel
Louis
Mathis
Silvan
Alec
Ayden
Elias
Ethan
Jonah
Seth
Liam
Brent
Mika
Romin
Vigo
Tycho
Kyan
Vince
Nathan
Luca
EvanOhja Ayden vind ik ook erg mooi, maar dan liever geschreven als Aiden. Komt die naam veel voor in Nederland?
@ Lilou oei das balen
Joel
Louis
Mathis
Silvan
Alec
Ayden
Elias
Ethan
Jonah
Seth
Liam
Brent
Mika
Romin
Vigo
Tycho
Kyan
Vince
Nathan
Luca
EvanOhja Ayden vind ik ook erg mooi, maar dan liever geschreven als Aiden. Komt die naam veel voor in Nederland?