Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
3 knullen; past goed! Sylvi en Rafaël hebben ook een zoontje Damian. (NL uitgesproken) Hoe willen jullie dat doen: Deemian of Daamian? Ik vind Deemian mooier bij Brian en Rick.
Damian past wel bij namen als Mike, Brian, Jayden, Jeffrey enz...

(niet mijn smaak, maar goed als jullie het een leuke naam vinden..)

Imme/Ymme vind ik ook niet zo'n leuke naam, sorry.
3knullen: waar ik woon hoort Damian inderdaad ook bij namen als Jayden, Jeffrey, Luciano, Wesley, Lorenzo enz.

Brian en Rick vind ik wel 'netter'.
Mike vind ik trouwens wel okay. Mick leuker, maar je hebt al Rick in gedachten.
Dan zou ik Ymme op zijn fries schrijven denk ik. Dan wordt het Yme.
quote:fleurigebloem schreef op 10 augustus 2011 @ 17:01:

Hoi!

Ik ben 15 weken zwanger en aan het brainstormen over namen en ik vind Imme voor een jongen erg leuk, vriend is echter niet dol enthousiast....

wat vinden jullie? Het is van origine een jongens naam als ik het goed heb maar die in de praktijk meer aan meisjes gegeven wordt.Mooie naam! Ik ken nu alleen al 2 meisje die zo heten en daardoor vind ik het steeds meer een meisjesnaam worden.
lev en

Puck

Deen

Maas

Moos

Fos

Han
Mijn zoontje heet Luuk - officieel eigelijk lucas maar zijn roepnaam is luuk, was het eigelijk zo goed als vergeten tot ik hier lucas zag staan..

weinig mensen weten ook niet dat zijn volledige naam Lucas is
Niet zwanger, maar wel zo af en toe eens gesprekken met vriend over namen.... Ik ga voor Lucas, vriend voor Giel.

Mijn mening over beide namen:

Lucas:

- Mooie naam

- Past leuk bij Sophie (mijn favoriete meisjesnaam)

- Helaas erg populair

- Al verschillende keren ''Luuk'' in de familie (die ik overigens nooit zie, dus opzich geen probleem)

Giel:

- Stoere hollandse naam

- Helaas kan ik er vooral veel ''pestnamen'' bij bedenken (piel, debiel, etc.)

- Afkorting van zijn letters zou dan GvD worden maar Chiel vind ik weer te soft klinken

Nog niet aan de orde dus... Maar ik vind het wel leuk om jullie mening te horen! Verder leuke namen vind ik:

* Jop

* Stijn

* Thijs

* Julian (maar dat gaat hem niet worden, zoontje van een goede vriendin heet zo)
quote:gsleutel schreef op 11 augustus 2011 @ 23:58:

Giel:

- Afkorting van zijn letters zou dan GvD worden maar Chiel vind ik weer te soft klinken

Giel en Chiel spreek je toch hetzelfde uit? Althans ik wel. Gvd zou voor ons absoluut geen optie zijn. Giel/Chiel vind ik een leukere naam dan Lucas.
Ik vind Lucas véél leuker dan Giel. Ik hou ook niet van de letter G qua uitstraak.
Gvd zou ik ook niet doen. En Chiel met Ch vind ik ook niet mooi. Lucas vind ik leuker, Stijn nóg leuker.

Ik vind Damian niet zo mooi... bij Brian en Rick vind ik Mike leuker. Alhoewel ik daar ook niet zo weg van ben, maar ik hou gewoon niet van engelse namen....

Imme vind ik ook niet zo mooi (goh, ik ben wel negatief he!) Alle variaties erop ook niet eigenlijk, te ver gezocht.

Hier zelfde situatie, niet zwanger (wel bezig) en ik vind het gewoon leuk om over namen te kletsen

Ik vond Joran altijd een leuke naam, totdat die stomme vd Sloot in het nieuws kwam en iedereen de naam Joran met hem associeerde. Nu hij het nieuws niet meer zo domineert vroeg ik me af, in hoeverre hebben jullie nog assocciatie met Joran vd Sloot bij de naam Joran?
Bij Joran heb ik zelf nog direct de associatie met vd Sloot. Ik denk dat het uiteindelijk wel wat zal verwateren over een paar jaar.
GvD zou ik trouwens zelf ook niet doen. En bij Giel heb ik ook meteen een associatie met Beelen en dat vind ik ook niet echt positief.
Joran zou ik nooit doen, die naam zit toch de rest van je leven in je hoofd en zie je meteen die rotkop voor je.
Dilemma!

Wij weten sinds gisteren dat we een jongetje krijgen..

Over de meisjesnaam waren we het al helemaal eens : Ninthe.

Maar met de jongensnamen wil het niet echt vlotten.

Enige naam die ik tot nu toe leuk vind is Senna, mijn vriend vind het een leuke naam maar meer voor een meisje.

Wat vinden jullie?
Amor vincit omnia
Ik vind het ook meer voor een meisje.

In 2010 kregen 293 meisjes deze naam en 78 jongens. Het kan dus allebei.
Zie: http://babybytes.nl/namen/meisjes/Senna
xlee; Senna vind ik ook wel echt een meisjesnaam, maar Senne vind ik al jongensachtiger! Is dat misschien een optie?

Ken zelf ook een hele leuke Senne (jongen).
quote:Giel en Chiel spreek je toch hetzelfde uit? Althans ik wel. Gvd zou voor ons absoluut geen optie zijn. Giel/Chiel vind ik een leukere naam dan Lucas.

Ja, sorry, niet zo handig geschreven van mij... Maar ik vind Giel leuker dan Chiel, qua schrijfwijze. Stoerder ofzo.

Maar inderdaad, door het GvD zou het hem voor mij ook niet worden denk ik. We zouden ook voor een tweede naam kunnen kiezen, maar dat past niet echt bij ons.

Bij Joran denk ik inderdaad ook alleen maar aan van der Sloot (ik kende vroeger een Joram, maar dat vind ik geen leuke naam).

Bij Brian en Rick vind ik Mike ook het leukste. Allemaal engelse namen, 1 lettergreep en omdat Rick en Mike waarschijnlijk vaak samen worden genoemd, vind ik het wel leuk dat ze beide een ''i'' in het midden hebben.

Senna vind ik ook wat meer voor een meisje (al ken ik ook jongens die zo heten... Geïnspireerd op de formule 1 racer gok ik). Ik vind Senne ook leuker voor een jongen.
Als je Joran een leuke naam vindt, zou ik me er persoonlijk niet aan storen dat de naam Joran nu associaties oproept. Ik denk ook dat het alleen associaties oproept wanneer je de naam voor het eerst noemt, daarna is het gewoon jóu kind dat Joran heet en denken mensen niet meer aan die psychopaat. Zonde als je een mooie naam daarvoor opgeeft!
Zelfde als jou Maris, niet zwanger (ook nog niet bezig wij) wel altijd leuk om over namen na te denken. Ik zou ook graag met een J willen en vind Joran zo leuk. Maarja... Die stomme sukkel van der Sloot moet 't verpesten.

Hoewel ik idd denk dat over een paar jaar wel over is.

Leuke variant heb ik wel: Jaron

Maargoed voor ons nog niet zover.

Senna vind ik leuk voor een jongen. Kan best. Senne ook wel
Joran vind ik ook een nare bijsmaak hebben, hetzelfde met Tristan. En van die laatste vind ik het echt jammer, want deze naam stond altijd al op mijn lijstje (maar valt nu dus af voor een eventuele derde).

Ninthe vind ik trouwens een hele gave naam voor een meisje!
Misschien is Jarin nog wat?
Ik vind Jarin echt niet mooi, sorry. Joran daarintegen vind (vond) ik HEEL mooi totdat....de eikel! Ik zou daardoor nooit meer voor Joran kiezen. Ik denk namelijk dat we die jongen nooit gaan vergeten (tot mijn spijt)

En Senna; ik ken 1 Senna en dat is echt zo'n stoere jongen en zijn naam past perfect bij hem. Ik vind het dan ook geen naam voor een meisje. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven