* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Ik heb het bij Salomé ook wel eens gehad, dan dronk ze maar halve flessen de hele dag en op het eind had ze dus maar 3 flessen gehad. Ze kunnen wel wat hebben, als het maar niet elke dag is. Voelt Ilse zich wel goed vandaag?

ze is wel beetje uit haar goede doen...

huilen klinkt echt als dat haar iets dwars zit.

Net na flesje maar weer in bed, en het is stil!

...nogsteeds stil !

Lekker rustig haha, als ze maar lekker slaapt.

Salomé heeft de laatste dagen dat ze huilt als ik haar rond 1 uur in bed leg, ze stopt ook niet, duurt wel 10 tot 15 minuten, maar als ik haar eruit haal, blijft ze huilen. Lastig en zielig, ze slaapt daarna wel heel goed (helemaal moegehuild, arm schaap haha) Gisteren heeft ze ook maar 2 slaapjes gedaan, s morgens 3 uur en s middags 2 uur. Misschien gaat ze wel naar een ander ritme.
Zoo even kijken hoever ik kom.. wil al dagen posten maar elke keer begint Fiene ' aan te slaan. " nu weer maar even snel typen.

Peetje ik geef meestal 3 flesjes mee van zo'n 160-180 ml, afhankelijk van wat ik bij mekaar kolf. Ik kolf niet zoveel in 1 keer hoor, vandaar dat ik extra kolf

(al sik de puf heb) soms word ik er wel een beetje gallisch van..

Malar of Metis, weet ff niet meer wie, klopt absoluut dat ik te zwaar til aan het schoonfamilie verhaal. Gelukkig geingen de bezoekjes goed en kon ik het weer ff relativeren. Momenteel til ik gewoon een beetje te zwaar aan alles. En ik was idd ab-so-luut niet van plan me te laten coachen dooor schoonmoeders, ik heb zelf HBO-V gedaan en alles van wet BIG geleerd, en vind het ook best gek dat iedereen zich coach kan noemen en mensen kan

'behandelen' in haar huiskamer.

Met mij gaat het nog niet zo jofel, alles valt me zwaar. Heb voor volgende week een afspraak samen met Utregjochie bij het RIAGG. In mijn eentje kom ik er nu niet zo uit.

Marit, wauw, mountainbiken, ontzettende bikkel!! mij niet gezien hoor...

Fiene is nu 64 cm en 6755 gram. Merk dat haar curve iets afneemt. de typische BV dip dus.

Heb vanavond cursusl hoop dat ik me ertoe kan bewegen om te gaan. Utregjochie is ook weer heel veel aan het werk, snik, leuk is anders...

Fijn dagje allen!! ga nu echt want Fiene vindt het maar niks in haar eentje beneden...

Utregmeissie, wat vervelend en zwaar dat je er even niet uitkomt nu

Is Utregjochie een goede stevige steun voor je ?

Ik ben achteraf zó vreselijk trots op Vin hoe hij me toen geholpen heeft door er alleen maar onvoorwaardelijk te zijn!

Ilse slaapt nogsteeds!

begin me haast zorgen te maken, maar durf ook nog niet te gaan kijken

ze zal het wel nodig hebben!

Ik had voor mezelf al gepland nu bijna terug te zijn van de bieb en de supermarkt, maar die zijn nog wel even open...dus deze mama wacht maar op haar slaapkoppie !

Goeiemiddag!

Even poging doen want Eva ligt al te jengelen. Slaapt vandaag aanzienlijk minder lang dan normaal. Even vraagje: iemand van jullie bekend met de rapley methode? Die willen wij namelijk gaan volgen wanneer we volgende maand beginnen met bijvoeden. Op cb en opvang waren ze er wel enthousiast over maar ken niemand uit mijn omgeving die echt ervaringsverhalen hebben.

Verder gaat het lekker hier. Vriend heeft vandaag late dienst (tot 2200) dus vanmorgen lekker samen rustig aan gedaan, heerlijk.

@ Marit: Ilse al wakker inmiddels? En hoe is het nu met haar?

Verder geen herkenning hier.

@ Utregmeissie: Goed dat je afspraak hebt gemaakt voor volgende week! Grappig, heb ook hbo-v gedaan (alleen niet afgemaakt wegens gzondheidsredenen) erg leuke opleiding.

@ Emmetje: hé ook weer aanwezig in forumland. Leuk dat weekend geslaagd was. Logeerpartij van Salomé ook geslaagd?

Gelukt! Eva is inmiddels weer stil, ben benieuwd of ze uiteindelijk nog in slaap valt.
Hoi Metis,

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik inbreek, maar zag toevallig je vraag in de laatste berichten staan.

Wij hebben thuis een combinatie Rapley en ouderwets pureren gedaan. Dat laatste was vooral voor de creche, omdat het best wat extra werk is en het geeft troep, dus daar wilde ik ze niet mee opzadelen.

Dochter is nu 11 maanden en eet zowel van de lepel/vork als "echt" eten. Ze heeft nog maar anderhalve tand, maar is uitstekend in staat om toast, groente, kip, vis, nou ja van alles eigenlijk, weg te werken. Ik geef het in vuistklare stukken en dan scheurt ze zelf af wat ze kan behappen. Ik merk dat ze, in vergelijking tot sommige leeftijdsgenootjes in haar creche, meer lust en absoluut veel meer gevarieerd eet. En mochten we onverwachts ergens buiten de deur eten, dan kan ze gewoon van onze borden meepikken (wel op het zoutgehalte letten). Je kind moet wel volledig zelf rechtop kunnen zitten. Ook is het belangrijk dat je je kind zelf laat bepalen wat het oppikt en in haar mond stopt, dus niet pushen. Je zal zien dat ze af en toe moet kokhalzen als het stukje te groot is, maar zolang ze goed rechtop zit is dat niet erg, komt er vanzelf wel weer uit. Er staan guidelines op internet, maar die heb je vast al gevonden.

Persoonlijk vind ik het gewoon heel makkelijk, ben niet zo'n moeder die apart gaat koken en dan pureren.
Hoi Ainne,

Nee, helemaal niet erg. Integendeel. Wat jij schrijft is voor ons inderdaad ook reden om het zo te gaan doen: heb veel gelezen dat kinderen die zijn gaan eten met rapleymethode sneller gewend zijn aan divers voedsel, meer gevarieerd eten en vaak minder moeilijke eters zijn. Aangezien ik altijd een heel moeilijke eter was (ben) lijkt me dit ideaal. Geen garanties natuurlijk dat ze een makkelijke eter wordt maar het proberen waard. Verder lijkt het mij, wat je zegt, ook heel makkelijk. Zeker wanneer je uit eten gaat oid.

Kokhalzen zal in wel even aan moeten wennen vrees ik, volgens mij schrik ik me de eerste keren kapot.

Ik wil dat voedingsschema gaan gebruiken want ook op internet staat (geloof op borstvoeding.com) En dan zo rond de 6 maanden kijken hoe het gaat, langzaam introduceren en kijken wat ze ervan gaat vinden. Wat is trouwens reden dat je combi doet van rapley en gepureerd? Is dat meer hoe het uitkomt of doe je dat om specifieke reden?

Bedankt voor je inbraak!
Gewoon gemakzucht eigenlijk. Bij ons op de creche (ik woon in Ierland) krijgen de kinderen tussendemiddag warm eten. En voor de hele jonge baby's wordt dat gepureerd. Rapley is hier volkomen onbekend en het leek me voor hen vervelend om dan voor Leah speciaal aanpassingen te moeten doen. En daarbij geeft het gewoon ook best een rotzooi, aan het begin komt het eten voornamelijk in de kleertjes, haartjes en op de vloer terecht! ;o) Ook vind ik het erg handig om af en toe gewoon een potje bij haar naar binnen te lepelen, dus vandaar de combinatie.

Inmiddels eet ze daar ook gewoon met de (ongepureerde) pot mee en ze moeten daar altijd lachen dat ze gewoon alles eet. We zijn werkelijk nog niets tegengekomen tot nu toe dat ze niet lust. En we kunnen haar geen groter plezier doen dan met broccoli, dat houdt zo lekker vast en kun je fijn aan plukken, haha.

Het kokhalzen is niet zo erg als het klinkt eigenlijk, maar het is écht heel belangrijk dat je dochter goed rechtop zit, dan kan ze het er ook weer makkelijk uitwerken.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar hier is een web chat met Gill Rapley en daar wordt het kokhalzen (gagging) ook genoemd: http://www.iwantmymum.com/content/view/68/40/
Ah oke vandaar. Bij ons op opvang zijn ze (nu nog) enthousiast. Komt waarschijnlijk doordat 1 van de leidsters zelf voorstander is van deze methode.

Haha ja over dat het een zootje wordt heb ik gelezen. Maar ach...maakt het uit.

Nog even 1 vraagje: zat jouw dochter al volledig toen je begon met bijvoeden? Eva zit namelijk nog niet zelfstandig rechtop en weet niet hoe dat is wanneer ze 6 maanden is. Dus in feite zou ik, wanneer ze dan nog niet goed kan zitten, eerst met gepureerd voedsel moeten beginnen? Ze kan wel rechtop zitten maar dan moet ik haar wel vasthouden, anders zakt ze als een plumpudding in elkaar. En begrijp dat ze echt alleen moet kunnen zitten toch?

Bedankt voor link, ga meteen even neuzen daar
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 20-11-2007 16:48
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja Leah zat inderdaad al helemaal zelf ja. Goede vraag, wat te doen als ze nog niet volledig zelf zit met zes maanden? Geen idee eigenlijk! Wie weet dat je het ergens op die iwantmymum site kunt vinden. Als ik het goed begrepen heb verandert de slikreflex van je kindje, nu kan het nog liggend slikken, maar dat lukt straks niet meer, vandaar dat het rechtop zitten zo belangrijk is.

Heb je al geprobeerd haar in de kinderstoel te zetten, misschien dat ze met een tuigje wat makkelijker kan zitten? Of ik weet niet of je de bumbo seat kent, ik vind dit echt ideaal om het zitten te stimuleren, één van de beste aankopen die wij gedaan hebben. Hierin kunnen ze eigenlijk niet onderuit zakken.

hey hey,

zoë is weer gewogen op het cb en ze is nu in een week 180 gr. aan gekomen. ze is nu 7160gr. hoe lekker ze het ook vind ze is er nog niet aan toe om groete/fruit hapjes te krijgen. ik had toch geschreven dat de quinny zap zo geweldig was, het is me dus in de rug geschoten toen ik de mc er af wilde halen dat k*t ding wil er altijd zo moeilijk af. we zijn vandaag weer naar baby zwemmen geweest. het is daar nu echt gezellig. niet te groot groepje en allemaal kindjes van ongeveer de zelfde leeftijd. zelfs onderwater gaat nu goed. en ze zat maar te lachen en te gillen.

Marit; Zoë heeft gister ook bijna de heledag geslapen. dus er hangt volgens mij wat in de lucht. ik hoop dat het morgen weer over is.

Utregm; ik vind goed van je dat je stappen onder neemt omdat je er zelf niet meer uit komt. Fiene groeit goed zeg!!!

Emmetje: zoë eet de liga zelf op door te bijten en te zuigen. een voor salome.

Metis: rapleymethode nog nooit van gehoord ik ga ook is op de link van ainne kijken.

vanaaf komt voor de 2e keer de predikant praten over zoë d'r doop ik hoop dat we dan weten wanneer ze gedoopt word.

iedereen een fijne avond

groetjes marianne
Hier nog een link en nu laat ik jullie weer lekker onder elkaar hoor!! ;o)

http://www.borstvoeding.c...apley_guidelines.html#dos
@ Ainne: Bumbo ken ik, iig van verhalen/foto;s hier dan, inderdaad zoiets maar eens proberen. Want ze wil wel graag rechtop zitten heb ik het idee, alleen heeft ze nog net wat steun nodig. maar ga die links eens afstruinen of er daar nog wat over te vinden is.

@ Marianne: Hadden ze op cb gezegd dat Zoë er nog niet aan toe is of begrijp ik je nu verkeerd? Maar wel goed gegroeid dus, mooi.

Wat voor kerk is dat dan waar jullie Zoë laten dopen?

hey metis het is een protestants/hervoormde kerk. omdat wij niet aktief naar de kerk gaan hebben we eerst een gesprek over wat de doop in houd en zo en of we er echt achter staan. wij willen heel graag dat zoë christelijk word op gevoed en daar hoort volgens ons ook zeker de doop bij.

Ah oke, t is wel een mooi iets inderdaad als je er achterstaat. Heb er zelf ook aan getwijfeld hoor, ben zelf christelijk opgevoed dus toen ik zwanger werd daar wel aan gedacht. Maar doe er zelf helemaal niks meer mee, heb er momenteel voor mezelf ook niks mee dus besloten het niet te doen. Wel wil ik Eva naar christelijke school doen en haar ook wel dingen meegeven. Zodat ze wel wat meekrijgt en daar toekomstige keuzes (mede) op kan baseren.
Zo Catpowertje is ook weer terug van weggeweest

Wat een heeeeeeeeeerlijk weekend hebben wij gehad zeg! Was echt helemaal supergezellig met schoonfamilie en met ehm schoonfamilie van schoonzus (ben k nog duidelijk?) Lekker eten, relaxen, spelen, rondbanjeren op n boerderij van 80 ha, kijken bij de voetballende neefjes, verjaardagsfeest vieren en heul veul kletsen. Jonathan was ook briljant, lief en geweldig en kreeg ook allemaal cadeautjes (zelfs van schoonfamilie van schoonzus)

Eerder vandaag jullie wel gelezen, maar...weet niet hoeveel ik onthouden heb dus k doe denk k maar ff n ego-berichie hihi

Jane en Emmetje: k heb bij Jonathan echt helemaal niks gemerkt; geen luieruitslag, geen andersruikende poep ofzo, geen gezwollen of rood tandvlees... alleen wel een paar weken rodere wangetjes en al een maand ofzo iets meer gekwijl en gekluif. t Is dat ie mn vinger vastpakte en er op beet anders had ik het toen nog niet doorgehad...

Oja, er was 1 ding: hij is altijd dol op zn fruit/groentehapje, maar die dag begon ie na 3 hapjes echt vreselijk te huilen, waarschijnlijk deed het pijn om te eten.

Metis wat een fantastische foto van Eva heb je als avatar!! Oh, k heb je n mailtje gestuurd trouwens.

Diddle volgens mij heb k niks van jou gelezen...alles goed?

Ehm...oja, dat wilde ik vragen: hoe spelen jullie met je beeb? Of wat doe je?

Ben wel benieuwd of er nog nieuwe suggesties zijn...

Sinds een paar weken laten we Jonathan s avonds een poosje zonder luier spelen (of meer correct; wij spelen met hem dan) en dat vindt hij echt geweldig!! Voor ons is het een erg leuke, gezellige en gestructureerde manier om hem te laten oefenen met zitten, draaien en...kruipen... Zonder luier begint ie nu namelijk zn knietjes onder zich te trekken of zn billetjes omhoog te duwen. En daarbij kletst en gilt ie dan

Een andere favoriet is zn pop-up boek van Dribbel. Oh en het lijkt dat ie begint met de pincetgreep! Gisteren probeerde hij de ritssluiting van Lief zn trui met wijsvinger en duim te pakken en vanavond was ie n minuut of 10 bezig om de snorharen van zn muziekdoos-muis te pakken. Mmmmm, hij is zoooooooooooooooooo cute!!!

Ehm...okay, ik ben erg...deze catmama gaat gewoon stoppen, want dit wordt echt alleen maar een lofzang over Jonathan

Slaap lekker en tot later! Kus

Jonathan, je bent een super baby !

Leuk Catpower, dat samen spelen he !?

Wij doen dat 'savonds meestal op de bank, ilse tussen ons in en dan maar eens zien wat op dat moment leuk is.

Soms boekje, soms juist 'masseren', soms zingen

Vannacht heeft ze weer goed geslapen, en net na de fles van 6:45 weer naar bed! Haar wangetjes zijn knalrood, ze lijkt over haar onderkaak te likken, maar ik kan nogsteeds niets ontdekken hoor!

Slaapkoppie ligt dus nu al weer te maffen

Vanmiddag moet ik werken, dus aan schoonouders (komen samen vandaag) maar de duidelijke instructie om het rustig thuis te houden vandaag zodat ze zo veel kan slapen als ze nodig heeft.

Of ben ik dan te beschermend ?

Hé hallo,

Klinkt inderdaad als een lekker weekendje Catpower.

Ik ben vandaag vrij en heb Femke naar de creche gebracht. Toch lijk ik haar steeds te horen....

Straks wil ik gaan sporten en misschien nog even naar de stad, tussen het kolven door weer natuurlijk. Het gaat nog aardig goed met kolven.

Valt me niets tegen. Er komt wel te weinig uit, maar als ik maandag tussendoor kolf op m'n vrije dag en ik dinsdag na het werk 's avonds ook nog tussendoor kolf, heb ik weer net genoeg voor woensdag. Maar ik spreek voor dinsdag wel m'n reserves aan en ik denk voor morgen ook wel weer. Nou ja, we zien wel hoe lang het goed gaat. Vrijdag is Femke 4 maanden.

Vannacht heeft ze lekker doorgeslapen, ik moest haar vanochtend wakker maken. De creche put haar wel uit dus. Morgen is P. thuis als ik werk, dus dan kan ze weer bijkomen. Gisteren lachte ze voor het eerst toen ik haar op kwam halen. Eerder ging ze steeds huilen. Nu pas toen ik haar in de auto had gezet en haar vast wilde maken. Of ze dan toch haar vermoeidheid afreageert op een bekend persoon. Ik ga daar maar van uit.

Trouwens, van dit topic leer ik nog eens wat. Ik had nog nooit van de rapley methode gehoord, straks eens googelen op internet.

Nu ga ik maar eens kolven.

groetjes, peetje

O, trouwens, Marit, ik vind je niet te beschermend hoor, ik zou hetzelfde doen. (of misschien ben ik dan ook te beschermend... )
Ja, ik heb weer eens gestept. Toch wel lekker hoor! Niet zo fanatiek meegedaan als ik zou kunnen ivm asym. bewegingen van het bekken, maar ik zal het langzaam opbouwen.

Vanmiddag naar de stad of poetsen. Hmmmmmm, stad is leuker, poetsen is ook wel weer eens nodig en handig om dat nu te doen omdat ik niet word "gestoord" door Femke. Maar ja, 't is ook handig om nu naar de stad te gaan......
hey hey,

zoë is hier ook druk bezig met haar buik oefeningen en hele rare gluiden te mkn. het lijkt af en toe dat ze stikt. mijn rug is nog geen steek beter. ene keer lijkt de pijn weg en dan 1 verkeerde beweging en dan schiet het er weer in. gelukkig heb ik genoeg hulp om me heen met zoë mijn kleine hangbuikzweintje

ik hoor hier elke keer dat iedereen heel sportief gaat sporten. ik moet wel toe geven dat ik liever lui op de bank zit. over kilo's hoef ik me gelukkig ook geen zorgen te mkn want ik weeg al 4kg minder dan voor mijn zw

Ik moet wel lachen om zoë want ze zit echt tegen de meest vreemde voorwerpen te praten te lachen te gillen. ik kom af en toen niet meer bij hoe raar ze dan zit te doen.

Marit: ik had toch niet hellemaal het einde verklapt toch?? sorry dat ik wel wat heb verklapt.

ik vind trouwenns niet dat je overbezorgd bent want jij als moeder weet het toch het beste wat goed voor haar is!

Peetje: Raar he als je kleintje dan is niet in de buurt is. ik denk ook elke keer weer bij mijn werk dat ik zoë hoor ( er zit een kdv boven). heb je ook niet na een nacht door slapen dat je dan moe uit bed komt??

Catpower: wat ben je een heerlijke trotse moeder. ik hoor graag van die super positieve verhalen. ik vind wel dat jonathan snel gaat in zijn ontwikkeling...hebben we hier weer wat om naar toe te kijken.

ik ga nog ff een half uurtje lekker op de bank knuffel met kees en dan snel naar bedje toe.

groetjes marianne
.

Hey hey...leuke tekst punkertje: sleep = waste

Marianne, je schreef toen dat je het zo erg vond dat harry dood ging ofzo

ik nam aan dat dat het einde was

Gisteren na het werk 2uur in de file gestaan !

Pfff, wat zonde van de tijd zeg.

Toen ik thuis kwam had Vin haar de fles al gegeven en ging ze naar bed.

Gelukkig was ze om 12uur en 4uur weer klaarwakker !

pffffffffff

zóóó fijn :(

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven