* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Zo, ik was nieuwsgierig dus heb "even" het bv-discussie-topic gelezen. Pfffffffffffffffffff zeg, idd een eindeloze discussie.
~hi viva-girlfriends,

ik leef nog hoor haha. Maar gewoon ff te druk/geen zin/geen tijd/ gehad om te posten. Alles gaat lekker in Breda. Dochterlief doet het goed. Ze is zo lief. Maakt nu van die hikkende lachgeluidjes als ik gek met 'r doe. Oh en ze is sinds een dag of 4 aan de fruithap. Of zal ik zeggen de fruit-allesbehalvehap haha want haar hele toet zit onder en op goed geluk krijgt ze wat binnen. Ze perst soms haar lips strak opelkaar haha. Komisch om te zien hoe ze rilt van de smaak, van verbazing en van walging? Afijn, het is nog maar om te oefenen. Over een maandje is het echte bijvoeding (hoop ik). Flesjes gaan de ene keer helemaal leeg, de andere keer laat ze best veel staan. Ach, we streven naar minimaal 800 cc per dag.

Ik heb een beetje bijgelezen maar vond het te veel om op iedereen te reageren, dus het wordt een ego-berichtje dit keer (solly)

Oja nog wel even een schema weergeven wat Marit vroeg:

06.45 uur 1e flesje 235 cc, verschonen

07.30 uur terug naar bedje (straks 2 dg pw richting opvang)

09.30 uur fruithapje (poging tot)

11.00 uur 2e flesje 235 cc, verschonen opfrissen aankleden, spelen/box

13.00 uur slaapje in bed tot ca 15.00uur daarna spelen of evt. naar buiten wandelen/visite/boodschappen

16.00 uur 3e flesje 235 cc verschonen etc.

17.30 uur slaapje in de box

20.00 uur in bad, pyama en slaapzak aan

20.30 uur 4e flesje op slaapkamertje en daarna naar bed.

is natuurlijk wel mooi zo'n schema, maar in de praktijk loopt het vaak allemaal wat uit.. het is meer een richtlijn voor ons (en voor oppasoma).

Verder druk met van alles en nog meer (werken, thuis). En met zusje,,,bijna 38 weken zwanger van haar 2e. Dus spannend!!!!

Nogmaals sorry voor het niet reageren op iedereen afzonderlijk. Komt goed, een keer. Ben wel iets Hyver-actiever...korte persoonlijke krabbeltjes gaan me iets beter af in deze drukte.

Toch nog ff: CP welkom in Nl. veel plezier met sinterklaasvieren (allemaal trouwens!), Peetje gecondoleerd en sterkte, Punkertje is je kleine man al geopereerd? ...

tot gauw weer!
ik ben dus ook ff gaan neuzen bij die discussie.....tjaa wat moet je daar nou op zeggen. ik denk dat ik maar niks zeg.

Hier loopt de bv echt terug vooral overdag. de 2 ochtend voedingen gaan wel goed. ik ga nu vanaf vandaag de 3e en de laaste voeding door fles vervangen. gister avond was ze na 2 uur na de laaste voeding weer wakker en heeft ze 200cc nog is op dus de boodschap was echt duidelijk. ik ga zo ook een aantal grote flessen er bij kopen ik heb nu maar 2/3 grote flessen.

sorry ik ga stoppen... ik ga van de week echt maar is voor eenbril want ik zit het allemaal met kleine oogjes moeilijk te lezen.

groetjes marianne
Oeps, ik heb net ook gereageerd op dat BV topic, en nu lees ik jullie berichtjes pas... Waarom laat ik me dan ook verleiden? Ach, ik heb toch geen tijd om de reacties te lezen, hahahaha.

Malar, wat goed dat de laatste fles vervallen is. Super joh.

Marianne, de BV-periode aan het afbouwen? Je hebt het super gedaan hoor!

Marit, jeuj, Ilse heeft uitgeslapen!

Catpower, veel plezier in NL !

Peetje, wat een mooie dag met je oma. Laura slaapt ook slecht op de crèche hoor.

DD, grappig dat fruithapje hè? Hahaha, ik herken het. Duurt een paar dagen en dan kan ze zelf goed eten.

Emmetje, wat mooi dat jullie de verjaardag van je schoonvader zo vieren. Heel gepast. Eet smakelijk.

Morgen mijn MT-presentatie, brrrrrrr. En dan.... weekend ! Jaaaaa.

XXX

Jane, succes morgen!

Peetje, gelukkig konden jullie naar de crematie. Fijn dat het 'mooi' was.

ik ga op zoek naar het bv-topic!

heb wel zin in een rel

hahaha

heb ik weer hoor

wil ik gaan rellen, is het topic tijdelijk 'zoek' !

morgenochtend is ie er weer

(maar dan moet ik weer werken)

nee hoor, hij is er nog wel.

Gaat om topic Kruidvat-voeding.

Rellerig gedrag is er niet meer.

Moet je misschien even wachten tot morgenvroeg als er weer postende dames met een ochtendhumeur zijn

YES...ik ga meteen lezen

Jeetje Jane, heb net je berichtjes op het andere topic gelezen. Ik had geen idee dat het borstvoeden zo zwaar voor je was. Altijd een beetje ontluisterend om daar achter te komen via een omweg, ga me dan afvragen of ik niet goed opgelet heb ofzo. Maar goed, kan me wel herinneren dat het toen je moest kolven heel zwaar vond. Daarbij ging het even niet om mij maar om jou, echt knap hoor dat je zo lang hebt volgehouden *hele grote schouderklop*. Is Laura trouwens nog steeds verkouden en in het bezit van luieruitslag? arme ziel.

Ja, ik geloof dat het rellerige er een beetje vanaf is. Sommige proBV zijn zo ongenuanceerd word daar altijd heel moe van maar goed, ik laat me dus ondertussen toch verleiden tot een reactie. Blijkbaar zit het mij ook nog wel hoog die hele periode van bevallen en vlak erna. Overigens, tussen ons gezegd en gezwegen (dit zou me ongeveer net zo populair maken als Marie-Antoinette in haar tijd als ik het op het andere topic zou posten ) ik geloof dat BV ook niets voor mij is. (Wat niet wil zeggen dat ik het bij een eventuele volgende niet weer probeer) Achteraf bezien denk ik dat het BV bij mij, zelfs al zou het wel snel gelukt zijn, geen lang leven beschoren zou zijn. Ik vond moeder worden en dat altijd maar beschikbaar moeten zijn, het beroep dat op je gedaan wordt en alle eigen behoeftes op de tweede plaats laten komen nu al zo zwaar om aan te wennen, zonder BV. Ik heb het met liefde gedaan en heb inmiddels ook mijn draai gevonden maar ik had niet verwacht dat het zo'n aardschok zou zijn, een kindje krijgen. Stom he? Maar goed, ik geloof ook niet dat dit een aardschok is waar je je op voor kan bereiden, op wat voor manier dan ook.

Goed, tijd om naar bed te gaan, ik kan tenslotte nu eerder slapen dan ik gewend was en moet daar ook maar gebruik van maken.

Oh en dan vergeet ik nog dit stukje trivia: Marie-Antoinette zou op het andere topic juist heel populair zijn, ze heeft (geheel tegen alle conventies van haar tijd in) haar eerste dochter nog een aantal maanden zelf de borst gegeven.

Daar dacht ik gisteravond ineens aan en het moest nog even uit mijn systeem.

haihai, gister heb ik ook nog vluchtig die strijd tussen bv-fv'rs gelezen op het kruidvat kunstvoeding topic gelezen. Wat zonde van de tijd he? Iedereen gewoon lekker in zijn waarde laten is er niet bij bij die bv-maffia

Malar ik herken jouw verhaal heel erg. Ook lange aanloop en ontsluiting die maar niet wil vlotten, uiteindelijk keizersnee. En in het ziekenhuis werd ik gek van de drie verpleegkundigen per dag die met je borsten/tepels in de weer gaan alsof ze niet aan jou vastzitten. Ben toen wel begonnen met kolven maar toen ik uiteindelijk thuiskwam en de kraamhulp me (goedbedoeld natuurlijk) ook weer zat te pushen om het 'toch nog eens te proberen" werd ik er eigenlijk gewoon opstandig van....wou het absoluut niet meer. Ik gaf borstvoeding via het flesje t/m 2 maanden. En sommigen bijv. een dame op het CB, of de assistent van de huisarts reageerden daarop alsnog met "misschien toch nog eens de borst aanbieden" ... what the f...k ze krììgt toch bv!!!!!!!!!!!

EEeennniewee..... 't jong groeit en bloeit en is de meest tevreden baby ever, dus ik geef mezelf bij deze een welverdiende schouderklop....en jullie ook allemaal een virtuele schouderklop.....

fijn weekend!!!
Malar, Ik vond jòuw reactie op dat topic juist heel mooi. Jij kunt zó helder verwoorden wat je denkt en laat daarbij iedereen in haar waarde. Superwijffie ben je !

Trek het je niet aan dat je mijn BV-perikelen gemist hebt. Mss. ben ik wel niet duidelijk hier geweest. Mijn reactie op dat topic was (zie ik nu achteraf) meer bedoeld om het van me af te schrijven. Het heeft er allemaal behoorlijk ingehakt bij mij. Ik ben dat soms nóg aan het verwerken. Net zoals bij jou de periode dat de BV niet lukte en de keizersnee. Ik heb ook na een dag weeën een ks gehad, in het zh gelegen en daar BV gegeven, maar ik heb dan weer niet de ervaring van het plukken aan je tepels (zoals jij en DiddleDee). Bij mij kwam er (buiten de 1e x) niemand aan me, ik kon en mocht me volledig zelf redden met de voedingen. Zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen en onze eigen verwerkingsprocessen. Ik vind het heel fijn om het hier te kunnen delen, van me af te schrijven.

Ik hou van jullie

Meiden, ik heb weekend !!!! Finally....

Mijn MT-presentatie vanochtend was pittig, maar ging goehoeeed.

Daarna had ik nog een uurtje over en heb lekker geshopt: 2 Levi's spijkerbroeken en 3 gave crème wikkelbloesjes/-truitjes .

Daarna Laura opgehaald vd crèche. Op het vloerkleed gelegd op de buik. Even naar de keuken, ik kom terug, ligt ze op haar rug. Na jaaaaa. Vervolgens de rest van de middag opgelet, maar ze heeft 't niet weer gedaan, de boef. Anyway, ze kan eindelijk rollen
quote:DiddleDee schreef op 30 november 2007 @ 09:31:

EEeennniewee..... 't jong groeit en bloeit en is de meest tevreden baby ever, dus ik geef mezelf bij deze een welverdiende schouderklop....en jullie ook allemaal een virtuele schouderklop.....

Klop, klop

Maar, ja dat vind ik ook fijn dat je hier gewoon alle frustraties en onzekerheden van je af kunt schrijven en ook de mooie dingen kunt delen.

Je klinkt trouwens super energiek Jane, volgens mij ben jij helemaal blij dat je weekend is begonnen en als ik terug denk aan je beschrijving van deze afgelopen week dan kan ik me daar ook van alles bij voorstellen.

DD, stom he dat "gepluk", daarom word ik ook een beetje sceptisch als ik hoor dat er nu weer veel geld uitgetrokken wordt doot het kabinet om BV te promoten. Heel goed natuurlijk allemaal maar ik heb nu al zo veel meiden/vrouwen gehoord die enorm afgeknapt zijn op dat "gepluk alsof de borsten niet aan een mens vastzitten". En hoe meer er ziekenhuizen aangelegen is om hun BVcertificaat te behouden hoe meer dat gebeurt denk ik. En het stomme is dat de verpleegkundigen zelf het zich helemaal niet bewust zijn, als je er wat van zegt zeggen ze allemaal, stuk voor stuk, "ik doe dat niet zo hoor, ik vraag eerst" terwijl dat 9 vd 10 keer dus gewoon niet zo is.

Anyway, Carlijn zit volgens mij weer in een sprongetje. Wil overdag niet slapen. Het is een heel gevecht om haar in bed te krijgen en ze is na een uurtje weer wakker. Opnieuw in bed leggen zoals toen ze veel kleiner was lukt niet. Thank god heeft ze vanmiddag nog 45min. meegpikt toen ik met haar boodschappen aan het doen was. Maar nu lukt het haar weer heel moeilijk om in slaap te komen, maar eens even kijken of ik toch moet gaan.

Oh, heel leuk, ze begint te hinniken/grinniken bij het lachen dus dat schaterlachen is vast niet ver meer weg. En ze wauwelt zichzelf af en toe in slaap en ook haar protesten lijken steeds meer op praten , moet m'n lachen inhouden als ik toevallig bij haar sta als ze dat doet.

Ik ga een pizza in de oven rammen, geen puf meer om te koken.
Hallo,

Ik vond het ook mooi en verhelderend om jouw verhaal te lezen op dat topic Malar. En later ook jouw verhaal Jane.

Ik had me van te voren vooral het kolven anders voorgesteld. Ik dacht: ik ga even zitten en in een mum van tijd heb ik zo'n flesje wel vol. Maar nee hoor, dat viel toch even tegen. Ik "moet" vooral van mezelf doorzetten, maar als ik lees dat anderen dit niet willen of kunnen dan denk ik echt niet dat diegene maar moet doorzetten. Van mij mag iedereen zelf weten of ze bv willen geven of niet; en soms lukt het ook niet al wil je wel.

Leuk als ze hardop gaan lachen hè? Femke heeft het 2 keer gedaan, maar dat was geloof ik meer per ongeluk ofzo. Want sindsdien doet ze het niet meer. Nou ja, 't zal vanzelf wel weer komen.

Heb je volgende week een beetje een rustiger week Jane? Wat is trouwens een MT-presentatie?

Ik heb volgende week een drukke week (voor mijn doen dan na de bevalling)

Drie weken werken plus één dag cursus. Dus 4 dagen weg.

Morgen gaan we eerst naar de verjaardag van het zoontje van een vriendin, en daarna gaan we naar P.'s moeder, waar we gaan sinterklaas vieren en gourmetten.

Maandag moet ik weer naar het cb met Femke. Dan krijgt ze haar 3e serie prikjes; voorlopig de laatste dan.

groetjes, peetje

quote:malar schreef op 30 november 2007 @ 17:23:

Ik ga een pizza in de oven rammen, geen puf meer om te koken.KIJK, das stoere taal !

Ik heb trouwens hier hetzelfde gedaan Eigenlijk smaken die pizza's nergens naar, maar tis wel lekker makkelijk.

Lief hè, dat schaterlachen. Laura kan het ook af en toe, echt heel hard lachen. Zooooo liefffff. Ze doet 't voornamelijk als ze heel erg moe is. Het is vast een sprongetje hoor Malar. Laura slaapt al lang niet meer zoveel overdag als 'vroeger'. Nu nog maar hooguit 3,5 uur per dag in losse stukjes van 30, 45 of 60 min. Schijnt erbij te horen

Peetje, ik weet niet meer wat ik tegen je wilde tegen Ik ga trouwens maandag ook weer naar het CB. Ben benieuwd, de laatste keer was 2 mnd geleden.
Oh ja, een MT-presentatie = een presentatie geven aan het managementteam
quote:Jane 1973 schreef op 30 november 2007 @ 22:15:

Oh ja, een MT-presentatie = een presentatie geven aan het managementteam haha, ook stoer dus.

Heb maar even mijn avatar gewijzigd, vond dat mijn identiteit niet (meer) bepaald wordt door mijn kind maar dat ik meer ben dan moeder . Zo als avatar is ie wel een beetje somber he? Maar het schilderij zelf vind ik zo mooi. Nou ja voorlopig maar even deze.

En ik weet zeker dat het een sprongetje is en al wist ik het niet zeker dan nog zou ik daaraan niet toegeven . Men wat is dat lastig als een kind niet zo veel slaapt als ze eigenlijk nodig heeft. Thank god viel ze even in slaap tijdens het boodschappen doen. Maar goed te horen dat Laura ook minder slaapt en dat ze blijkbaar ook minder slaap nodig heeft. Dan zal Carlijn haar voorbeeld (as always) wel volgen. Ga NU naar bed, anders wordt het weer zo laat en heb mijn slaap vannacht echt nodig, help me hopen dat Carlijn lekker slaapt vannacht. Morgen haar eerste Sinterklaas viering.
Om diezelfde reden had ik mijn Avator ook gewijzigd. Hij is mooi Malar. Ja, dat slapen, ik zeg: let it flow... probeer er niet teveel op te letten, niet over nadenken, geen uren berekenen. Anders maak je je druk om iets wat Carlijn toch lekker zelf bepaalt.

Volgens Ria B. hoeven ze nu nog maar iets van 15/16 uur p/d te slapen toch? Daar komt Laura wel ongeveer aan: 11 à 12 uur 's nachts en dan nog wat uurtjes overdag.

Leuke Sinterklaas vandaag. Wij doen er niet aan, saai hè?

Hebben jullie ook van die ongelooflijke poepmachines? Laura poepte op BV maar 1x p week. En de laatste dagen 4x à 5x per dag !!! Ook wanneer ze alleen maar melk krijgt. Ik heb vanochtend al 2 poepluiers gehad. Ik word er zo'n beetje tureluurs van, hahaha.

Zo, lekker praatje op de vroege morgen ! Eet smakelijk !
Ehm, hoe laat is het nu? Uurtje later dan daarnet.

Heb de 3e poepluier alweer gehad. Pfffffff
Echt waar? drie poepluiers op de vroege morgen? Wauw, Carlijn komt, vanaf het begin, ongeveer om de dag, soms twee dagen achter elkaar en heel soms twee keer op een dag. Maar het is wel bekend dat ze op FV veel meer poepen dan op BV. Overigens verdient Carlijns luier van vanochtend een medaille (ik ga nog even verder op dit smakelijke thema ) Die had al twaalf uur plas achter de kiezen en hielt toen ook nog een flinke poepsessie binnenboord.

Tja, dat slapen, ik weet het, loslaten.Toch betrap ik mezelf dagelijks op de bekende rekensommetjes (nog een uurtje, nog een half uurtje.... dan heeft ze genoeg geslapen). Het hielp ook niet dat zelf zo slecht geslapen had en heel erg moe was gisteren en veel te doen had want opruimen voor vandaag. Maar goed, dat is allemaal achter de rug, nu alleen nog maar 1 (een) sinterklaasgedichtje en ik ben er helemaal klaar voor.
~

ding dong...marije hier

dames, ga nooit

maar dan ook NOOIT

N - O - O - I - T

...zonder speentje bij je op stap met een baby.

Ik had bij het opstaan al hoofdpijn, hoe het nu is kan men wel raden ?

Maar, we zijn wel een bestelling van de terrastegels en een nieuwe auto verder!

Confronterend toen bij het tanken van de nieuwe auto bij betalen de melding kwam: onvoldoende saldo.

Zegt genoeg he?

ilse ligt nu eindelijk te slapen

arme krijsende schaap..ik werd knettergek van haar

maar het is eigenlijk zo zielig dat ze te moe en overstuur was om te slapen !

ik ga nu ook even slapen

vanavond komt bezoek

dus...eerst even mijn avatar veranderen

en daarna afsluiten en naar bed

Hihi, grappig is dat, we veranderen allemaal, en masse, onze avatars (emmetje ook al zag ik) we zijn er blijkbaar aan toe.

Och wat zielig voor Ilse en voor jullie. Maar het is altijd zo'n geregel, op stap met de baby. Er moet zo veel mee, dan vergeet je weleens wat. Maar die speen vergeet je in elk geval nooit meer.

Overigens heb ik vandaag (tot nu toe) een modelkind. Die ziet natuurlijk de bui al hangen, niet lief dan geen cadeautjes van de Sint.

Maar mijn gedichtje is af!

goedemorgen!

gisteravond vrienden op bezoek gehad, lekker gegeten en daarna 'alles is liefde' gekeken.

Best leuke film !

Over 3weken ga ik trouwens met Vin naar "PS; I love you"

dat boek heb ik gelezen en daar moest ik al om huilen...nu de film nog!

Nouja, uiteindelijk om23uur in bed (héééél laat voor ons!)

en om 5:50uur was het raak :(

Met speentje nog tot 7uur gerekt, maar toen moest ik er toch echt uit!

Inmiddels ligt ze er weer in, maar ben ik wakker.

Wat waren die twee ochtenden afgelopen week dta ze tot 7uur sliep lekker!

Straks gaan we met z'n drieën naar het zwembad!

Die vrienden komen ook met hun zoontje, 2maanden ouder dan ilse.

Leuk!

Ik ben zelf al wel paar keer gaan zwemmen, maar vind het zó leuk dat ik het Vincent gewoon ook mee wil laten maken

Morgen ben ik vrij, kan ik mijn surprise gaan maken..ik heb Vincent getrokken namelijk!

Ik denk aan een soort overlevingskoffer voor de horm-on-gemakken

of een afweer-koffer voor de hor-monsters ?!

Iemand ideeën nog?

KOFFIE !

Haha Malar, ik wilde mijn avatar een tijd terug al veranderen, maar het lukte niet, eigenlijk om andere redenen dan jullie, ik vind moppie leuker in het echt dan op de foto Maar ik kan me jullie helemaal voorstellen hoor! Salomé poept trouwens juist minder met fv, tis net een echt mens niet te voorspellen.

Marit, die film, ik heb hem van de week gezien, hij is geweldig!!! Zorg wel voor zakken tissues want van het begin tot het eind is het snotteren.

Nou we hebben gisteren de eerste sinterklaas viering gehad bij Robin op het werk. Was leuk, Salomé zat lekker op schoot bij de Sint en ze vond het allemaal prima, en de baard vond ze superinteressant, dus ik had de Sint maar even gewaarschuwd

Vandaag gaan we verder in het festijn, Salomé is gisteren gaan logeren bij opa en oma en daar vieren we het vandaag.

Fijne dag allemaal en tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven