* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Speaking of the (red) devils....

Utregmeissie, mijn VK heeft gezegd: 1e halfjaar / driekwart jaar liever niet. Dat heb ik nog voorgelegd aan mijn behandelend gyn. in het zh en die moest lachen en zei letterlijk dat als een vrouwenlichaam het nog niet aan zou kunnen, het ook niet mogelijk zou zijn om zwanger te worden. Wat hem betreft zou een snelle zwangerschap direct weer mogen.
Goeiemorgen allemaal!

Jane, heb je weer gemist op MSN, de computer staat hier altijd aan en automatisch wordt messenger gestart. Volgende keer beter. En haha klepperende eierstokken, ken je dat stukje van Jochem Myjer(cabaretier) daarover?

Marit, succes met verhuizen! Wij mogen volgende week gaan beginnen, de 20e krijgen we de sleutel. Maar we moeten eerst schilderen enzo.

Marianne, al geslaagd voor een fietstoeltje?

Utregmeissie, Fiene kan al rollen

Metis, hoe is het nu met je?Ben je alweer thuis of nog bij je ouders?

Ik ga weer even aan de regel met adreswijzigingen enzo, kunnen mooi met de kerstkaarten mee, scheelt weer

Salomé ligt nog lekker te slapen, dus ik kan nu mooi wat doen. Tot later!
Goedemorgen,

Aah, lekker zo'n rustig weekje na de drukke vorige week. Femke heeft vanochtend tot een uurtje of acht geslapen, lekker hoor. Gisteren was ze om kwart voor zes al wakker, maar toen kon ik haar wel na de voeding meteen weer terugleggen waar ze vervolgens tot negen uur heeft geslapen.

Wat dat betreft verschillen de tijden waarop ze wakker wordt nog enorm. Als ik moet werken maken we haar rond kwart over zes, half zeven wakker. Soms is ze dan al uit zichzelf wakker maar soms ook niet.

Nou ja, het houdt het spannend zullen we maar zeggen.

De creche vindt ze wel erg leuk volgens mij, gelukkig maar. Dinsdag toen ik haar ophaalde was ze zo vrolijk. Ze was nog druk aan het spelen met de baby-gym, had eigenlijk niet echt oog voor mij. Maar op een gegeven moment toch wel en toen kwam er een brede lach. Thuisgekomen ging ik haar verschonen en tegen haar praten en toen lachte ze weer hardop.

's Avonds is ze dan wel moe, dus leggen we haar vrij snel in bed.

Dus een aantal van jullie hebben al rammelende eierstokken? Ik ook wel een beetje soms haha. Maar eigenlijk moet ik eerst nog zo'n anti-rode-hond prik want daar had ik niet genoeg antistoffen voor. Dan mag je vervolgens 3 maanden niet zwanger raken.

Nu doen we het soms veilig en soms ook niet. Nou ja, ik ben ook nog niet ongesteld geweest en geef nog volledig bv, dus wat dat betreft zal het zo'n vaart nog niet lopen. P. zou het niet erg vinden als ik nu al zwanger zou raken.

Maar goed, als ik zo'n prik haal dan doen we het zeker wel 3 maanden daarna veilig.

Emmetje, de 20e al de sleutel, dat schiet al op. Heb je voor jezelf een datum dat je er in wil zitten? Wonen jullie nu gehuurd? Moeten jullie "alleen" schilderen of moet er verder ook nog veel gebeuren?

groetjes, peetje
Hey Peetje, fijn dat Femke het zo naar haar zin heeft op de creche. Er hoeft niet zoveel te gebeuren, eigenlijk alleen schilderen. Vloerbedekking wordt de 2e van januari gelegd en we willen de 7e januari helemaal over zijn. Moet makkelijk kunnen, verhuizen zelf is piece of cake, het is namelijk ongeveer 3 straten verderop vanwaar we nu wonen. De dozen staan al in de schuur, de groenteboer heeft bananendozen voor ons bewaard, ideaal! We gaan uit onze huurflat en we kopen een ruime eengezinswoning (een vanagwoning, voor degene die dat wat zegt, tzijn standaardhuizen uit de jaren 70) Ik heb er zin in!
Hallo Allemaal,

Eerst maar even vragen beantwoorden. Ik zit weer thuis, ben 1 weekje bij ouders geweest. Ik heb namelijk steeds een soort duizelingen en val dan even weg zeg maar. Maar heel kort maar wel diverse keren per dag. Dat was ook reden dat ik naar ouders was omdat ik dat best eng vond met oog op Eva. Was als de dood dat ik hier zou laten vallen ofzo daardoor. Nu allemaal onder behandeling bij neuroloog. Kijken waar het vandaan komt en hoe dit te stoppen. Nu wat aan het uitproberen met medicatie ed.

Hopelijk is het snel over en kan ik weer aan het werk. Thuiszitten gaat heel snel vervelen.

Gisteren een kinderstoel gekocht (zie foto-album!) Ze moest even wennen maar vond het toch wel erg leuk en interessant.

Morgen is ze alweer een half jaar, wat gaat het toch ontzettend snel allemaal zeg. Verder alles helemaal goed met kleine meid. Veel aan het kwijlen, luieruitslag etc maar geen bobbeltjes of wat te bekennen. Dus nog geen tandjes, maar geloof dat kwijlen sowieso erg is toch op deze leeftijd? In ieder geval, dat doet ze toch al een behoorlijke tijd. Luieruitslag is wel nieuw.

@ Jane: Verdwenen berichtje? Wat is dat? Of moet ik dan gewoon even teruglezen? Hier ook zeker de kriebels weer, ik heb ook altijd in mijn hoofd gehad dat ik anderhalf jaar zo'n mooi leeftijdsverschil vind. Maar goed, praktisch gezien niet haalbaar daar we maar 2 slaapkamers hebben.

@ Utregmeissie: rapley kan ook goed samen met fv hoor. Niet dat ik je van bv af wil praten want vind het helemaal top dat je dat nog geeft! Maar Eva krijgt dus fv en dat kan goed samen, dus daar hoef je het niet voor te laten.

@ Emmetje: Succes met schilderen en alles. Leuk man, eindelijk naar jullie nieuwe huis!

@ Marianne: Net nog even weer foto's gekeken en elke keer weer zit ik te kijken hoeveel Zoë toch op jou lijkt.

@ Marit: Veel plezier in Brussel bij zus! Wat is trouwens jouw msn ook alweer?

@ Peetje: Leuk dat Femke het zo naar d'r zin heeft.

Wel grappig hoor dat ik bij veel lees dat de kriebels alweer aanwezig zijn. Ben ook erg benieuwd wie de eerste is. Zat alleen laatst te denken (hoezo voorbarig) dat ik niet weet of ik me dan weer bij een nieuw topic aansluit naast deze. Nah ja nog tijd genoeg daarover na te denken.

Zo, ga ik even aankleden en douchen (ietwat laat ik weet het) Eva is naar de opvang dus zit vandaag eigenlijk een beetje te niksen en te prutsen op internet.

Fijne dag weer allemaal! En tot snel weer.
Metis, goed om weer van je te lezen ! Wat eng, die duizelingen. De neuroloog weet ook nog niet wat het is? Doe maar voorzichtig aan.

Hahaha, weet nog niet of je bij een volgend 'zwangerengroepje' gaat meeschrijven? Ik denk ik ook niet hoor. Vind het hier veel te gezellig en ik schrijf ook al op MSN al 3 jaar met een groepje, dus vinnut wel genoeg.

Peetje, wat leuk dat Femke zo lekker kan spelen op het KDV. Leuk is dat hè? En dan ineens die glimlach, heerlijk.

Marit, succes met verhuizen in België dit weekend.

Emmetje, aaaaah, dus jij krijgt eerdaags de sleutel? Spannend zeg. Heb je je hele appartement al ingepakt dan? Je zult wel lekker tussen de dozen leven. Bah, ik heb daar zelf zo'n hekel aan.

Volgende beter op MSN !

Laura is heel ziek sinds gisteren. Gisteravond 39,5 graden koorts. De hele nacht 'gewaakt'. Ze was om het uur wakker en had dorst. We tempen voortdurend. Het schommelt tussen de 37,5 - 39,5 gr. We gebruiken wel paracetamol-zetpillen om de koorts iets te drukken, maar het helpt nog niet echt. Ik vind het zó zielig. Ze doet ook echt ziek: rode wangetjes, zielig jammeren/huilen, heel snel ademhalen en hoesten.

Over een half uurtje ga ik toch even langs de ha. Just to be sure. Checken of het geen longontsteking of RS-virus is ofzo.

Ik voel me dus een spook na deze gebroken nacht (kan ik alvast weer effe oefenen, gheghe...)

Ik ben vanochtend toch maar met haar op stap geweest. Mijn auto moest APK gekeurd (helemaal niets, yeah....) en nieuwe kerstballen/-versiering gekocht. Ik was m'n oude zó zat. Nu allemaal oranje/rood/groen. Morgen een kerstboom zien te cheffen. Hm, gezellig !

Ik ben me toch ongesteld, jakkes. Ik was na ruim een jaar even vergeten hoe zeurderig die pijn kan zijn.

Nou, ga nog even bij Laura kijken en dan zo naar ome dok.

Liefs, Jane
Jeetje Jane, wat sneu zeg voor Laura. Ben erg benieuwd wat de ha hiervan zegt.

Dikke knuffel voor Laura en heel veel beterschap voor de kleine meid.
Dank je Metis.

Nou, het is geen longontsteking of oorontsteking gelukkig. Eigenlijk is de oorzaak onduidelijk. Ze heeft dus ergens een ontsteking, maar locatie (nog) onvindbaar. We moeten haar goed in de gaten blijven houden en als ze slomer wordt of slechter gaat drinken naar de weekendarts gaan. Bah !
Jee Jane, wat vervelend, ik zou geen rustig moment meer hebben denk ik tot het over was. Geef je haar 's nachts water of gewone voeding?

Ik ben vanochtend met Carlijn naar een mogelijke gastouder geweest. Carlijn was helemaal om, die zat bij d'r op schoot alsof ze niet anders gewend was en lachte wat af. Ik was iets minder gecharmeerd hoewel het feit dat ze mijn baby zo voor zich weet in te nemen wel een puntje in haar voordeel is. Ik vond haar chaotisch en druk en ook niet zo consequent in haar ideen. Ze was helemaal "vrije school" (antroposofisch) zei ze maar toen ik binnenkwam zat er een peuter van drie TV te kijken terwijl zij zelf bezig was (wat ik wel kan voorstellen maar toch) en ook computers, plastic speelgoed en snoep vond ze geen probleem. Ik ook niet, maar als je "helemaal" vrije school bent dan moet je ook een beetje consequent daarin zijn vind ik. De gastouder van gisteravond sprak me meer aan hoewel die (ook) wat zweverig was maar wel heel rustig en gestructureerd. Nou ja, het blijft moeilijk vind ik.

Metis, wat zijn ze dan weer klein als ze in zo'n grote stoel zitten. Maar ze heeft het wel naar d'r zin op d'r troon zo te zien.

Emmetje, veel succes en plezier bij het werken in je nieuwe huisje. Spannend hoor.

Grappig trouwens die rammelende eierstokken her en der. Hier nog helemaal geen last van, muurvast zitten ze . Geniet nog te veel van mijn kleine monster.

Hey allemaal, wat een gezelligheid op de vrijdagmiddag!

Jane, arme Laura, heeft ze gewoon een griepje dan of heeft de arts er niets van gezegd? Ik hoop dat ze snel weer wat opknapt Wbt de rammelende eierstokken, hear hear, maar ik moet wel zeggen dat ik het nog even voor me uit schuif denk ik, zou het sneu vinden als de 2e in december jarig is (ja ik weet het, alsof je dat kan kiezen. Nouja als dat het enige probleem is, dan moet het wel heel goed met mij gaan om me daar druk over te maken toch? ) We zien wel, heb zwagert al voorbereid haha, hij begon stoer dat zij voor het 3e kleinkind zorgen, hartstikke leuk, meiske wordt in maart verwacht. Dus ik er bijdehand bovenop; Waarom denk je dat wij zo'n ruim huis hebben gekocht? haha

Tvalt hier mee met de dozen hoor, die staan nog mooi in de schuur. Ben alleen nog maar aan het saneren geweest. Voorderest maak ik me niet druk, de boel is zo over *zegt ze nu*

Malar, wat leuk een gastouder, lijkt mij persoonlijk ook wel fijner dan een kdv, mits je een leuke/goede kunt vinden. Het is toch wat kleinschaliger. Ik hoop dat je een keuze kunt maken, volgens mij valt dat niet mee, kun je dagjes proefdraaien?

Metis, ik zal zo de foto's even bekijken. Was Eva ook zo trots toen ze erin zat? Salomé wel, die had echt zo'n trotse blik van kijk mij eens op een echte stoel zitten haha.

Wat vervelend van die duizelingen, hopelijk kunnen ze wat vinden. Helpen de medicijnen?

Nou dames, ik ga me weer even verdiepen in verzekeringen *zucht* er moet wel wat aangepast worden hier en daar denk ik.

Hee!

Jane, beterschap voor het arme meisje, laten we nog even contact hebben voor maandag, om te kijken hoe het er dan voor staat bij jullie!

Malar, ha ha, wat een verhaal. Twee principes vanuit de antroposofie zijn 1.alleen natuurlijke materialen en 2. geen tv.(heb mijn scriptie erover gemaakt). Geen idee waar je gastouder haar vrije school ideeën dan wel op projecteert. Zo veel mensen roepen maar wat denk ik dan..

Ik word hier ZO moe van het zorgen voor Fiene. Ze heeft echt een megasprong, maar zit we nog volop in, en dat betekent huilen, huilen huilen en alleen maar aan de tiet willen of meegedragen willen worden. Utregjochie loopt ook op zijn laaste benen qua kerstdrukte op het werken is nu nog niet thuis. Nou, ik vind het zwaar hoor! ze vraagt ook al een week om nachtvoeding ( + nog paar keer extra om speentje huilen 's nachts. ) Ook nu tijdens dit posten is ze aan het huilen. Ik laat het maar ff, alweer 3x getroost inmiddels, en de voorraad melk is ook ff op.

Gelukkig is er ook nog leuks. Gister een dinertje van Utregjochie zijn werk gehad. Dresscode was feestkleding dus had mezelf van top tot teen weer eens door de wasstraat gehaald en was eens een Mooie Mama ( werd dan ook niet herkend toen ik Fiene op de creche ophaalde...). Maar ik kreeg het uiteraard weer voor mekaar voor het oog van de baas van utregjochie met mijn feesthakje tussen een straattegel te blijven steken (en daarboven even te blijven hangen.) Nou ja, was weer hoogtepunt van de avond zullen we maar zeggen.. zie ik er eens fantastisch uit gebeurt me zoiets...ben ik ten voeten uit geloof ik.....

Lekker weekend!

Fiene huilt hier nog steeds op de achtergrond, snik...
Oh ja, Metis, pfoeee klinkt heftig, je neemt het luchtig op voor mijn gevoel, klopt dat? hoop dat medicatie die momenten even weg houdt. Denken ze aan een soort kleine epileptische momentjes zogezegd? beterschap!

Afkloppen.... Fiene is STIL!
Hallo,

't Is weer stil hier, iedereen aan het genieten van het weekend? P. is vandaag de hort op, de hele dag badmintonnen. Dus ik ben alleen met Femke.

Gistermiddag ben ik naar de kapper geweest en daarna nog even de stad in. Ik heb maar eens wat sokjes gekocht voor Femke, want de helft was te klein.

Ben benieuwd hoe deze zitten.

Metis, dat klinkt idd best eng zeg, dat wegvallen. Val je dan ook echt of ben je er "gewoon" even niet meer bij? Hopelijk gaat het snel weer over. Je hebt er nooit eerder last van gehad?

Femke kwijlt ook veel hoor, volgens mij hoort dat idd bij baby-zijn. Ze geeft ook nog wel regelmatig melk terug.

Jane, hoe gaat het nu met Laura? Klinkt ook niet leuk, dat ze ergens een ontsteking heeft maar ze weten niet waar. Hopelijk gaat het snel beter.

Utregmeissie, ik zie al voor me hoe je (charmant??) neervalt. Zou mij ook kunnen overkomen hoor! Hoe gaat het nu met Fiene?

Vermoeiend hè, dat ze 's nachts wakker wordt. Femke had dat ook een weekje geleden en ik werd er knap chagerijnig van. En dat na één nachtje (waarin ze wel om de 2 uur kwam). Maar achteraf heeft ze het toen denk ik te koud gehad, want sinds een extra dekentje slaapt ze weer 's nachts door. Of het moet toeval zijn geweest...

Hebben jullie al een kerstboom? Wij niet, we hebben nog niet eens kerstballen, stom hè? We hadden altijd zo'n klein kerstboompje, maar nu hebben we een grote kamer, dus dat staat dan zo sneu. Dus eigenlijk moeten we op zoek naar een (grote) kerstboom plus -ballen.

En aangezien mijn ouders en broer en schoonzus met eerste kerstdag hier zijn, is een kerstboom toch wel gezellig. We zijn ook 2 weken vrij, dus kunnen er lang van genieten.

groetjes, peetje

Jane? HOe is het met Laura !?

en met jullie?

Utregmeissie, slópend zo'n 'sprong' !

doorbijten, het gaat ook weer over!

Metis, wat een vervelende klachten zeg!

mijn msn: mpfeijffer@hotmail.com

ook voor anderen evt. hoor

Ik heb spierpijn van het sjouwen met dozen etc.

daarbij vannacht slecht geslapen. Nu dus lekker op de bank en vroeg naar bed! Héééérlijk net met mijn moppie geknuffeld.

Nu is mijn grote mop aan de beurt

Goeiemorgen lieverds!

Hoe is t met iedereen? Goed om te merken dat ik niet de enige ben die nogal afwezig is

Diddle en Tinok hoe is t met jullie?

Punkertje is er al n nieuwe datum bekend?

Jane miste jou ook meis...waarom denk je dat ik zo vroeg al zit te schrijven hier?

Metis hoop dat alles snel weer helemaal normaal is!

Malar succes met alle werk-onderhandelingen. Enne...neuh, baby's zijn geen raadsel als je als stelregel neemt: alles kan elk moment anders zijn. Dat klopt namelijk altijd

Emmetje super dat jullie al bijna gaan verhuizen! Lekker makkelijk ook dat het zo dichtbij is. Verhuizen stelt op zich niet zo veel voor, hoewel ik t dit keer wel n hele onderneming vind....

Marit hoe is t met de spierpijn? En weer lekker bijgeknuffeld met je grote en je kleine knuf?

Marianne, Peetje, Utregmeissie k vind t echt knap dat jullie nog steeds bv geven!

Hier is t leven hectisch en superleuk met t allerlekkerste, liefste, geweldigste kind van de hele wereld (Ja, okay, die van jullie zijn óók leuk enzo)

t Is echt zo'n schatje! Hij vindt alles leuk!

Hij zit (al n tijdje) los, dus we gebruiken de kinderstoel (triptrap) inmiddels, hij vindt t een feestje om aan tafel te zitten, vindt fruit en groente superlekker, lust alles, heeft 2 tandjes en vermoedelijk komen 3 en 4 er ook al aan!

We hanteren trouwens niet echt een methode; liga, brood en banaan krijgt ie vaak zo, appel rasp ik meestal en warme hap pureren we vaak. Oh en meestal drinkt hij dan wat water uit een normaal glas (erg grappig)

Zn voedingsschema is nu:

* ca. 7.30 fles (230 cc)

* ca. 10.30 1 stuks fruit (bijv. 3/4 appel en 1/4 banaan)

* ca. 14.00 fles (230 cc)

* ca. 17.30 warm eten (iets van 3 forse eetlepels)

* ca. 19.30 fles (230 cc) en vervolgens naar bed.

Overdag slaapt hij zo'n 4 uur, hoe hij dat verdeelt verschilt per dag! Maar hij is over het algemeen zo'n 2 uur wakker per keer, dus er is enige mate van voorspelbaarheid.

In zn badje gaat ie trouwens ook lekker zitten; met 1 handje om de rand van zn badje (hij lijkt nogal voorzichtig) en dan kan ie met zn andere handje spetteren of nijntje-boekje naar zn mond brengen. Heerlijke druif!

Ehm....hmmm...ik klink wel weer heel erg als megatrotse mama hè? Misschien moet ik maar snel stoppen. Of iets bedenken wat ie niet kan..... Oja, hij rolt NIET van zn buik naar zn rug. Dat dan weer niet. Zoooo. Gelukt.

Dus: dagdag, fijne zondag *kus-smiley*

Hé Catpower!

gezellig ook weer van jou wat te lezen!

leuk dat jullie kinderstoel al zo goed kunnen gebruiken!

Hier komt ie komende week per post als het goed is .. ik ben benieuwd!

Het lijkt me dat ilse dan ineens zo groot is!

ik ga mijn moppie uit bed halen,

ze lijkt weer zo veel meer te kunnen dan eergisteren!

Ze lacht nu met een hijgend geluidje.. hihi

Hey Catpower (trotse mama, hahahaha).

Is toch heerlijk dat je zo geniet van je kleine druifje !!!!

Hier een dipje.

Laura heeft al koorts vanaf donderdag en is helemaal van de leg. Al 3 nachten en dagen niet willen slapen. Gisternacht viel ze pas tegen 04.30 uur in slaap *gaaaaaaap*.

En .... ze komt al 4 nachten rond 02.00 uur voor een nachtvoeding. Help ! Als ik het niet geef, is ze ontroostbaar. Als ik het wel geef, slaapt ze tenminste weer eventjes. Ze heeft dan echt honger/dorst, want ze slobbert in 1 teug een hele fles leeg. Twijfel, twijfel.... Aan de ene kant ben ik blij dat ze tenminste goed drinkt met die koorts, aan de andere kant ben ik bang dat ze gewend raakt aan een nachtvoeding. Hoe krijg je haar daar weer van af....

Elke 4 uur krijgt ze een zetpil, neusspray en 2x daags Ventolin inhaler. Ze is echt goed ziek, het arme schaapje. Een megaheet hoofdje en steenkoude handjes en voetjes. Ik hoop dat ze snel opknapt. M'n kleine moppie...

Ga de kerstboom verder optuigen !

XXX
hey jane, jeetje wat rot voor laura dat ze zo ziek is. pas geleden had zoë (gelukkig maar kort) ook koorts toen dus ook meer voedingen gegeven waardoor ze nu ook een heel ander ritme heeft. maar ja ik heb echt met die kleintjes dat ze genoeg moeten drinken als ze koorts hebben. dus evt. veranderingen van nachtvoedingen en zo lijkt me van latere zorg eerst maar is beter worden. geef haar maar een dikke knuffel van me en natuurlijk ook een voor jouw en je man. julllie zullen er wel goed door heen zitten.

catpower wat schrijf je weer heerlijk over je kleine vent......al bijna 4 tandjes. het lijkt wel als je dat zo verteld dat jonathan een stuk ouder is als zoë.

Marit grappig he die rare geluidjes. zoë is op het moment meer bezig zich te verplaatsen dan geluidjes te mkn.

af en toe met je gewoon ff bij knuffelen.....lekker he?

Peetje is nog gelukt met de kerst boom. wij hebben hem gister op gezet. het is de kerstboom van kees zijn ouders echt zo'n hele grote mooie neppert. ik heb wel een tijdje geleden een kertsbal gekocht van 'mijn eerste kerst' die moest ik gewoon hebben.

Utregm: hoe is het nu met fiene?? is ze al uit haar mega sprong. het breek je echt op he als ze ineens weer 's nacht komt. voor jullie ook een dikke

Metis: dat is zeker schrikken dat je elke keer weg valt. ik hoop dat je er snel achter komt wat het nou is. gaat het al wat beter met de luieruitslag??

we zitten af toe naar mijn baby foto's te kijken en je moet echt de verschillen zoeken.....*zegt deze mama super trots*

Emmetje: is het nog gelukt met de verzekeringen??? het lijkt mij ook helemaal niks om een kleintje te krijgen rond de feest dgn.

Malar: het lijkt me erg moeilijk om een goede gastouder te vinden. hoe is het verder daar???

we zijn hier nog steeds naar een ritme aan het zoeken. niet dat ik het erg vind of zo we zien wel hoe de dag loopt. zoë krijgt tegenwoordig ook brood want ze keek mijn boterham haast uit mijn mond....samen met de hond bedelen ze is de laatste tijd echt aan het ontdekken hoe ze zich kan verplaatsen rollen doet ze nu en op haar buik achteruit en een rondje draaien. alleen vooruit snapt ze nog niet. wel hoofd naar beneden en met de haar kont de lucht in. ik zal er binnen kort wel is een filmpje van mkn.

het zonnetje schijnt hier lekker. daar knap ik echt van op.

fijne dag iedereen nog

groetjes Marianne
Ik word gek.....

echt GEK ....

Ik ken m'n lieve kleine meisje niet meer terug.

Ze heeft geen koorts meer en is m.i. 'beter' verklaard.

Maar oehhhhhh, wat een ander kind is het. Ik heb een topic ge-upt over slaapproblemen v/e 6 mnd kindje. In de hoop nog wat tips te krijgen.

Allemaal leuk: die theorieën over 'er niet heengaan' enzo. Maar madam jammert rustig uren bij elkaar overdag èn 's nachts. Zucht.....

En hoe kom ik nou weer van die nachtvoeding af?

Schiet mij maar lek. Ik zie het even niet meer zitten.... Ik heb al een week lang niet meer slaap dan 4 à 5 versnipperde uurtjes 's nachts. Ik trek het bijna niet meer. Ik hoop dat deze 6-maanden sprong van korte duur is...

Ik heb gewoon zin om de komende dagen te werken. Even geen gemiep aan mijn hoofd.....

jeetje Jane,

wat een slopende situatie zeg!

geef je haar 'savonds paracetamol !?

misschien jammert ze ook omdat ze zich belabbert voelt!

Ben je net overgestapt op opvolgmelk?

Andere 'veranderingen' ?

Qua nachtvoeiding...probeer die zo waterig mogelijk te maken,

dan went ze niet opnieuw aan caloriën 's nachts

Zodra je merkt dat het echte jammeren over is (dat komt heus!)

kan je die nachtfles gewoon wat water geven als ze wakker wordt, en al snel wordt ze niet meer wakker van de honger omdat ze er weer gewend aan is.

Jeetje, sinds het bij jullie 's nachts hommeles is,

gaat het bij ons EINDELIJK goed!

zaterdag moeten we nog maar bekijken hoor...

het klinkt nu even als niet zo'n goed plan ?

Ja !

Ik ben inderdaad sinds een paar dagen over op Opvolgmelk. Zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik heb het vorige week gemengd met nr. 1 (verhouding steeds 'zwaarder' gemaakt). Nu is ze helemaal 'over'.

Ik doe de nachtfles bewust niet vol: 'maar' 150 ml. En i.p.v. 5 scheppen doe ik er 4 scheppen in. Misschien komende nacht eens proberen om er 3 in te doen. En dan afbouwen.

En dat jammeren had ze al voordat ze ziek werd. Nieuwe gewoonte.

Ze wordt nu wakker van haar 1e ochtendslaapje. Ga haar uit bed halen.

Jane

P.S. Zaterdag kan gewoon doorgaan hoor. Ik laat alles gewoon doorgaan. Onrustig is ze toch wel. Met of zonder visite.
Goedemorgen,

Hè Jane, wat vervelend zeg. Ik heb wel gehoord van andere moeders dat vaak rond 6 maanden kindjes weer 's nachts wakker kunnen worden. Maar wat ze dan vervolgens doen????

Voel je al bobbeltjes in de mond? Zou ze misschien tandjes krijgen nu?

Ik kan me voorstellen dat je even "uit wil rusten" op je werk...

Femke wil nu de laatste dagen na haar voeding van 4 uur/5 uur niet meer gaan slapen. Nou zijn we gisteren en eergisteren ook met haar weggeweest en had ze tussen de voeding van half 2 en half 5 ook niet geslapen. Ik dacht dat ze daarom wel lekker zou gaan slapen na de voeding van half 5 maar nee hoor... Ze bleef maar huilen. Ik heb haar er weer uitgehaald. Op schoot vond ze goed, in de box was het ook meteen huilen. Toen heb ik haar in het wipstoeltje gezet voor de kerstboom die P. aan het optuigen was ( jawel, jawel, we hebben een "echte" (nep)kerstboom) en toen was het helemaal goed.

Na een uurtje in de wipstoel begon ze weer te huilen, niets was meer goed behalve de borst. Daarna wilde ze wel slapen maar kwam ze nog om negen uur en om 11 uur.

Vanochtend werd ze om half acht wakker, dus dat was wel lekker.

Misschien wil ze zich tegenwoordig voltanken voor de nacht ofzo. Vanaf een uurtje of 4/5 elke 2 uur tot 11 uur. Maar of ik daar nou zo blij mee ben...

Ach ja, we zullen zien hoe het deze week gaat.

groetjes, peetje

Goeiemiddag!

Heerlijk weekend gehad. Eva heeft dit weekend voor het eerst aan de wortel gezeten (zie foto's) Ze vond het vooral vreemd in het begin maar daarna toch wel leuk. Zaterdag was het vooral spelen en wennen aan het vasthouden van iets wat stukken glibberiger is dan speelgoed maar zondag ging het al stukken beter en heeft ze toch best wat opgegeten. Foto's maken was lastig want zodra ze fototoestel of videocamera zag liet ze wortel direct vallen en ging lief lachen richting camera.

Verder heeft Eva helemaal Rinus (de kat) ontdekt, ze is er gek op en het is geheel wederzijds. Heel lief om te zien maar wel om goed in de gaten te houden want dat ze beter iets zachter kan aaien heeft ze nog niet door. Maar Rinus vindt het dikke prima, komt haar altijd kopjes geven als ze ligt te spelen of gaat lekker tegen haar aan liggen.

Eva is nu weer naar de opvang dus t is hier weer akelig rustig.

@ Jane: Wat vervelend allemaal zeg. Wel mooi dat Laura weer beter is. Hoop dat jullie snel weer wat aan slaap toekomen. Werkse vandaag!

@ Catpower: Klinkt heerlijk verliefd weer. En wat is Jonathan snel met alles zeg, knap hoor.

@ Marianne: Lekker trots zijn hoor, je goed recht Ben benieuwd naar het filmpje.

Luieruitslag is nog steeds hetzelfde. Veel zalf aan het smeren dus om de boel wat te verzachten.

@ Emmetje: Hoe is het met de verzekeringen? Medicijnen kan ik nog weinig over zeggen eigenlijk. Wacht het nog even rustig af. Wel weet ik niet of ik ze wil blijven slikken. ipv de "normale" bijwerkingen zoals misselijk ed staan er alleen maar psychische aandoeningen (abnormaal denken, depressie, zelfmoordneigingen etc) Heftig spul dus.

@ Marit: Zal je even toevoegen, hoewel ik weinig op msn zit hoor. Heb de rest ook nog nooit gesignaleerd maar dat zal meer aan mij liggen. Hoe is het met de spierpijn?

@ Utregmeissie: Haha ja zul je altijd zien dat er dan zoiets gebeurd, Hoe is het nu met Fiene?

Denken idd aan epileptische momenten. Maar zal binnenkort wel uitgebreider onderzoek krijgen denk ik.

@ Peetje: Sokjes zijn hier niet aan te slepen maar ik raak ze dan ook altijd kwijt. Heb van heel veel paren nog maar eentje liggen. Laatst hele leuke sokjes gekocht (ontzettend kitscherig haha) aan naar de opvang. Haal ik haar op heeft ze saaie, donkerblauwe sokken aan. Ik gevraagd "oh dan denk ik per ongeluk geruild met V (jochie die even oud is als Eva) ik zeg "ik hoop het niet voor hem want dan heeft tie nu roze glittersokjes aan"

@ Malar: Lijkt me inderdaad zeer moeilijk een geschikte gastouder te vinden. Spreekt mij ook wel aan hoor, het is inderdaad wat kleinschaliger. Succes met de keuze!

Zo, lekkere lap weer. Fijne middag allemaal!
Jane, k heb even op dat slaaptopic gereageerd.

k Vroeg me trouwens af of je Laura ook sinaasappel geeft? Dat kan namelijk een trigger zijn voor haar gehoest!

k Hoop trouwens dat ze vandaag een mega-slaapdag heeft, zodat jij ook even lekker uit kunt rusten!

Oja, Marianne, jij schreef dat je geen kinderstoel ging gebruiken, toch? Hoe ga je dat dan doen met eten de komende 2 à 3 jaar?
Oh trouwens, over geluidjes gesproken...

Jonathan z'n meest irritante geluidje is de piepende hoorspel-deur: skkkwwwwwiiiiiieeeeeeek!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven