Juffen: hoe werkt dat?
donderdag 26 mei 2011 om 09:40
Vandaag is MiniPink met de klas van 25 kinderen naar Amsterdam. Heel erg leuk. Maar... daar komt 'ie. Ze gaan alleen met de juf en een begeleider! Ik vind dat tamelijk schamel voor zo'n grote groep ongeleide projectielen van 8 en 9 jaar.
Ik heb dit aan de juf gevraagd en die zegt dat het altijd goed gaat. Dat wil ik heel graag geloven. Hoe doen jullie dat dan juffen? Kan ik wat van leren als ik met 3 kinderen met een extra begeleider op stap ga...
Ik heb dit aan de juf gevraagd en die zegt dat het altijd goed gaat. Dat wil ik heel graag geloven. Hoe doen jullie dat dan juffen? Kan ik wat van leren als ik met 3 kinderen met een extra begeleider op stap ga...
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 26 mei 2011 om 09:44
donderdag 26 mei 2011 om 09:54
Ze gaan met het ov naar de binnenstad, daar naar het Museum, daar hebben ze een rondleiding en daarna een wandeling door het centrum. Zonder gids.
Pfff... ben blij als ik haar na school weer veilig bij me heb! Ik ga dit toch bespreken op school. Heb de vakorganisatie ook een vraag gesteld. Wellicht dat zij weten hoe het wettelijk geregeld is.
Pfff... ben blij als ik haar na school weer veilig bij me heb! Ik ga dit toch bespreken op school. Heb de vakorganisatie ook een vraag gesteld. Wellicht dat zij weten hoe het wettelijk geregeld is.
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 26 mei 2011 om 09:54
Als het de klas van mijn dochter van 8 jr. was had ik mijzelf opgegeven als vrijwilliger. Ik vind het echt onverantwoord. Zo'n grote groep met 2 begeleiders dan vraag je om problemen volgens mij. Mijn kinderen zijn dan ook wel erg ondernemende types. Ben altijd blij als ik na een middagje winkelen ze allemaal nog bijelkaar heb.
donderdag 26 mei 2011 om 09:56
Het vervelende is voor mij dat ik ook niet zo heel veel vertrouwen heb in de ouder die begeleid... Soms heb je ouders die zo stevig zijn, dat je ze "blind" kan vertrouwen. Dat is in dit geval niet.
Het was al geregeld voordat bekend werd bij mij/ons dat dit ging gebeuren. Anders was ik zeker zelf mee gegaan.
Het was al geregeld voordat bekend werd bij mij/ons dat dit ging gebeuren. Anders was ik zeker zelf mee gegaan.
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 26 mei 2011 om 09:57
Groep Begeleider per kind Rol begeleider
Groep 1, groep 2 1 begeleider per 4 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
begeleider.
Er is altijd iemand bij de verzamelplaats.
groep 3 1 begeleider per 4 kinderen Afhankelijk van de aard van het park en de drukte
zijn er twee mogelijkheden:
A - Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
begeleider,
B - Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
begeleider tot de kinderen het parkje en de
verzamelplek kennen, daarna mag er vrij worden
rondgelopen. De begeleiders lopen door het park.
De coördinator bepaalt de keuze voor A of B.
Groep 4 1 begeleider per 6 kinderen Afhankelijk van de aard van het park en de drukte
begeleider,
groep 5 1 begeleider per 6 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
rondgelopen.
groep 6 1 begeleider per 8 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
rondgelopen.
Groep 7, groep 8 1 begeleider per 8 kinderen Begeleider begeleidt de kinderen naar de
verzamelplaats en maakt duidelijke tijd, regels en
plaats afspraken. De kinderen mogen gedurende
vaste tijden vrij rondlopen en de begeleider is op
een afgesproken plaats beschikbaar.
Groep 1, groep 2 1 begeleider per 4 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
begeleider.
groep 3 1 begeleider per 4 kinderen Afhankelijk van de aard van het park en de drukte
begeleider,
Groep 4 1 begeleider per 6 kinderen Afhankelijk van de aard van het park en de drukte
begeleider,
groep 5 1 begeleider per 6 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
rondgelopen.
groep 6 1 begeleider per 8 kinderen Begeleider loopt mee, groepje blijft bij de
rondgelopen.
Groep 7, groep 8 1 begeleider per 8 kinderen Begeleider begeleidt de kinderen naar de
verzamelplaats en maakt duidelijke tijd, regels en
plaats afspraken. De kinderen mogen gedurende
vaste tijden vrij rondlopen en de begeleider is op
een afgesproken plaats beschikbaar.
donderdag 26 mei 2011 om 09:57
In de tram met 25 kinderen en 2 begeleiders??!!! Waaaah vind dat wel erg weinig, ik zie het al voor me. Een paar kinderen stapt niet op tijd uit en blijft perongeluk zitten. Tijdens de wandeling raken ze er nog een paar kwijt en aan het eind houden ze 11 kinderen over . Beetje overdreven haha. Maar ik vind het wel te weinig op zo'n grote groep kinderen. Kan me herinneren van onze schoolreisjes dat er ook ouders meegingen voor de begeleiding.
donderdag 26 mei 2011 om 10:01
donderdag 26 mei 2011 om 10:02
Besef wél dat een moeder of een juf, heel ander gedrag van kinderen kan 'afdwingen'.
Als jij met 6 kinderen gaat winkelen, krijg je het echt niet voor elkaar dat ze hand in hand achter elkaar blijven lopen. De juf wél.
Kinderen zullen in zo'n situatie als deze, erg goed begrijpen dat ze zich goed moeten gedragen. De reactie van de juf/ andere kinderen zal anders niet mis zijn.
Als jij met 6 kinderen gaat winkelen, krijg je het echt niet voor elkaar dat ze hand in hand achter elkaar blijven lopen. De juf wél.
Kinderen zullen in zo'n situatie als deze, erg goed begrijpen dat ze zich goed moeten gedragen. De reactie van de juf/ andere kinderen zal anders niet mis zijn.
donderdag 26 mei 2011 om 10:02
quote:lempicka schreef op 26 mei 2011 @ 09:57:
In de tram met 25 kinderen en 2 begeleiders??!!! Waaaah vind dat wel erg weinig, ik zie het al voor me. Een paar kinderen stapt niet op tijd uit en blijft perongeluk zitten. Tijdens de wandeling raken ze er nog een paar kwijt en aan het eind houden ze 11 kinderen over . Beetje overdreven haha. Maar ik vind het wel te weinig op zo'n grote groep kinderen. Kan me herinneren van onze schoolreisjes dat er ook ouders meegingen voor de begeleiding.Ha, ha, ha! Als de mijne dan maar uitstapt aan het einde van de dag!
In de tram met 25 kinderen en 2 begeleiders??!!! Waaaah vind dat wel erg weinig, ik zie het al voor me. Een paar kinderen stapt niet op tijd uit en blijft perongeluk zitten. Tijdens de wandeling raken ze er nog een paar kwijt en aan het eind houden ze 11 kinderen over . Beetje overdreven haha. Maar ik vind het wel te weinig op zo'n grote groep kinderen. Kan me herinneren van onze schoolreisjes dat er ook ouders meegingen voor de begeleiding.Ha, ha, ha! Als de mijne dan maar uitstapt aan het einde van de dag!
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 26 mei 2011 om 10:08
quote:heleen1234 schreef op 26 mei 2011 @ 10:02:
Besef wél dat een moeder of een juf, heel ander gedrag van kinderen kan 'afdwingen'.
Ahem. Ik zit zeer regelmatig in het openbaar vervoer in Amsterdam en maak nogal eens schoolklassen mee die onder begeleiding van onderwijzend personeel en ouders met tram of bus reizen.
Ik kan je verzekeren dat de kinderen vaak volkomen op elkaar en zichzelf gericht zijn en dat geldt helaas ook vaak voor de begeleiding. Het valt me op dat veel begeleiders alles toestaan, geen kind vermanend toespreken, zelfs vaak niet bij de kinderen blijven en nauwelijks opletten. Toch gaat het meestal goed en ik heb nog maar één keer meegemaakt dat een groepje kinderen mét twee begeleiders niet bijtijds in de gaten hadden dat de rest al was uitgestapt.
Ahem. Ik zit zeer regelmatig in het openbaar vervoer in Amsterdam en maak nogal eens schoolklassen mee die onder begeleiding van onderwijzend personeel en ouders met tram of bus reizen.
Ik kan je verzekeren dat de kinderen vaak volkomen op elkaar en zichzelf gericht zijn en dat geldt helaas ook vaak voor de begeleiding. Het valt me op dat veel begeleiders alles toestaan, geen kind vermanend toespreken, zelfs vaak niet bij de kinderen blijven en nauwelijks opletten. Toch gaat het meestal goed en ik heb nog maar één keer meegemaakt dat een groepje kinderen mét twee begeleiders niet bijtijds in de gaten hadden dat de rest al was uitgestapt.